Hvorfor ikke begge deler? CD, LP og bøker er vel irrelevant i denne tråden Streaming er en fantastisk enkel, rimelig og behagelig måte å få tilgang til masse gode filmer på.Streamer ingenting. Derfor har jeg huset fullt av DVD/blu-ray, CD-plater, LP-plater og bøker....
De er lette å finne, men kriteriet han la opp til var at det ikke skal betales ekstra utenom abo. prisen. Og det går ikke med de to filmene.Sleepy Hollow og The Ring er jo ganske mainstream. Forundrer meg at det skal være vanskelig allerede der.
Det er stor forskjell på de forskjellige tjenestene. Den absolutt dårligste er Viaplay. Tydelig komprimering på bilde. Netflix er ok, AppleTV+ er bra. Prime er veldig varierende. HBO Max og TV2 Play er helt ok.Hvis en synes streaming gir deg godt nok bilde ser jeg ikke noen vits i å kjøpe blueray. Når det er sagt ville jeg nok ha kjøpt de filmene jeg satte stor pris på. Det er bedre bilde enn ved streaming
Nettopp. Da sitter man igjen med noen problemer da:De er lette å finne, men kriteriet han la opp til var at det ikke skal betales ekstra utenom abo. prisen. Og det går ikke med de to filmene.
Jeg listet hva jeg hadde av abonnement allerede i første innlegget som ble besvart. Supert at det finnes muligheter, men når selv 4 streamingabonnement blir for snaut og ser ut til at jeg minimum må opp i 6 abonnement så taler ikke det i retning av bare fordeler med streaming. Nå var dette bare noen helt få eksempler jeg tok ut av hodet når jeg raskt skrev innlegget.Nå surrer du litt. Alle Lord of the Rings filmene kan strømmes på HBO Max om du har abbonnement, uten å betale ekstra. De finnes også på Amazon Prime video. Tror det koster 65,- pr mnd. Alt kan streames uten å betale ekstra. Prime synes jeg er bra, masse å velge i til en rimelig månedspris. Du vet det finnes mange fler tjenester enn de du listet opp? Edit: Ser du fant de to andre filmene....
Men Sleepy Hollow og The Ring er det litt verre med ja.
Du er inne på noen svært gode poenger her. Særlig det med sensur og woke. Disney+ er kriminelle der.Nettopp. Da sitter man igjen med noen problemer da:
Hvor mange strømmetjenester må man egenlig abonnere på for å få med seg alt?
Hvor lenge kan man være trygg på at filmene blir der man trodde de skulle være?
Hvilke filmer er det man mister (for eksempel av klassikere) for at strømmetjenestene skal spare plass?
Hvor mange politisk korrekte eller rettighetsmessige endringer blir gjort på veien?
For all del, jeg har Netflix og AppleTV+ og strømmer. Jeg kjøper også filmer på AppleTV av og til. Men er det noe jeg tror jeg vil se igjen vil jeg helst ha dem stående i hylla.
Nettopp sett igjennom, på viaplay... Al Bundy er rett og slett beundringsverdig!Jeg lette f.eks. lenge etter Married With Children, men endte opp med pakke på DVD
Det er ikke lenge siden jeg fant dem.Her bommet du gitt, har nå søkt opp alle filmene på Netflix, Disney+, Discovery+ og TV2 Play.
Disney+ har Braveheart og Netflix Gladiatoren, ellers er ingen av de andre filmene tilgjengelig uten at du må betale for å leie en og en på toppen av månedsabonnementet. Men mulig andre finnes på andre streamingtjenester.
Lord of the rings Hbo maxHer bommet du gitt, har nå søkt opp alle filmene på Netflix, Disney+, Discovery+ og TV2 Play.
Disney+ har Braveheart og Netflix Gladiatoren, ellers er ingen av de andre filmene tilgjengelig uten at du må betale for å leie en og en på toppen av månedsabonnementet. Men mulig andre finnes på andre streamingtjenester.
Du kan jo kjøpe en appel tv,eller nividea shield også kan du kutte ut dekoder.Det har jeg gjort og den fungerer bedre enn dekoder.Ja for filmer man ikke allerede har på bluray i 1 eller flere versjoner allerede er jo digitalt kjøp en mulighet. Eneste jeg kvier meg for er at man da i de fleste tilfeller låses til 1 avspillingsplattform. Har feks noen kjøp på Altibox-dekoderen som vi mister dersom vi flytter til et sted med ny internett-leverandør. I tillegg er jeg så gammel at jeg synes det er noe eget med å ha et fysisk cover å ta tak i
Joda...Glemte og nevne en gammel favoritt, Danser med ulver som jeg har i extended utgave på bd, finnes vel ikke på streaming i vanlig utgave engang. Og konsert dvd og bd, der er det magert på streaming.
Musikk og konserter er det dessverre altfor lite av. Youtube har ikke så veldig bra kvalitet på mye. Iallefall vanskelig å finne ut hva som låter bra. Tidal har noe video og live musikk.Glemte og nevne en gammel favoritt, Danser med ulver som jeg har i extended utgave på bd, finnes vel ikke på streaming i vanlig utgave engang. Og konsert dvd og bd, der er det magert på streaming.
Jeg fant den kun på Google play og heller ikke der i extended som min er 234 minutterJoda...
AppleTV (mulig betaling for enkeltfilm)
Google Play
Det er jo faktisk bra, jeg benytter meg selv mest av streaming men har tatt vare på endel gamle filmer av erfaring, vi hadde hjemme for lenge siden Beta Max spiller, så vant VHS format krigen og mange filmer forsvant, samme når DVD kom, mange filmer ble ikke tatt med og sånn er det hver gang ett nytt format kommer, det blir dårligere kår for de gamle litt smalere filmene.Lord of the Rings finnes i extended på SF Anytime.
Med Kurt Russel?Tombstone directors cut kom vel ikke på bd engang.
JaMed Kurt Russel?
Er det mulig å sette inn land i den appen?Just Watch er en genial app oppi mylderet av streaming-tjenester. Da kan jeg legge inn de jeg bruker og hvis jeg søker etter noe står det hvor man kan se den med abo evt hvor man kan leie eller kjøpe den.
F. Eks Gladiatoren (som ble nevnt over) blir sånn her:
Ja. Bare rull ned på forsiden og velg land så får du opp hvilke valgmuligheter du har i det landet.Er det mulig å sette inn land i den appen?