- Ble medlem
- 09.04.2014
- Antall liker
- 788
Hvis det er noen trøst, så kan jeg forsikre deg om at du ikke er alene. Jeg har vel egentlig aldri greid å ta ett eneste virkelig godt bilde med mobil. Uansett blir bildet preget av vidvinkel - digitalzoom gir overhode ikke samme virkning som optisk. Og denne selfie - bølgen - den er bare sinnsvakt dum.Er vel bare å innse at jeg aldri blir fornøyd med mobilfoto.
Noen som har erfaring med Sony. Qx?
Takk for svar.Måtte føre over manuelt når jeg hadde fuji. Mulig sony rx100 og sony xperia kan synkronisere automatisk
Fant noe her:Om en går på google play og utforsker appen til sony. Så ser det ut som det å gjøres manuelt. Vet Nikolai har ei greie. Men det går vel på ei nett sky. Kan jo værende kommer noen gode fotomobiler iår.
Fant noe her:Om en går på google play og utforsker appen til sony. Så ser det ut som det å gjøres manuelt. Vet Nikolai har ei greie. Men det går vel på ei nett sky. Kan jo værende kommer noen gode fotomobiler iår.
https://www.dpreview.com/news/90799...y-cameras-to-upload-directly-to-google-photos
The wider f/1.5 aperture will not only come into play when recording Super Slow-mo videos, but also when shooting in low-light. When the environment is not well-lit, a camera with a fixed aperture is forced to rely on ISO and shutter speed controls to ensure proper exposure of the scene. However, with Samsung's variable aperture, the Galaxy S9 will be able to switch between f/1.5 and f/2.4, depending on the scene, which should deliver better shots in low-light, but also sharper photos in well-lit environments, in theory at least. You see, the problem with wide apertures, despite all the perks, is that they could result in seemingly blurrier photos due to lens aberrations.Ser S9 kommer med variabel blender. Synd den stopper på F2. 4. Uansett et skritt i riktig retning
Står det noe her?Noen som vet størrelsen på se sensoren til S9?
Er nok en skrive feil for 6,35mm - dvs 1/4", som er en svært vanlig chipstørrelse også i større kameraer...Sensoren i et mobilkamera er definitivt ikke 63,5 mm.
Det er helt utelukket.
![]()
Står det noe her?Noen som vet størrelsen på se sensoren til S9?
CAMERA Primary 12 MP (f/1.5, 26mm, 1/2.5", 1.4 µm, Dual Pixel PDAF), phase detection autofocus, OIS, LED flash
Features Geo-tagging, simultaneous 4K video and 9MP image recording, touch focus, face/smile detection, Auto HDR, panorama
Video 2160p@30fps, 1080p@60fps, HDR, dual-video rec.
Secondary 8 MP, f/1.6, autofocus, 1440p, dual video call, Auto HDR
App'en Snap Camera har raw innstilling.Hvilke mobiler tar raw?
Da har en vel litt mer å gå på når det gjelder redigering..
Nyere iPhone-modeller med egnet fotoapp tar raw. Halide er en flott og moderne kameraapp. Men med eller uten raw er mobilkamera skuffende greier om man ha den minste tendens til pixel-peeping og har eid et systemkamera fra de siste ti årene. Derfor blir flisespikkingen i sammenligninger mellom mobiler litt miningsløs for meg.Hvilke mobiler tar raw?
Da har en vel litt mer å gå på når det gjelder redigering..
Trenger ikke større.....bare det er mange nok.....kommer snartFinnes det noe større en 1/.2.3" til mobil?