Dette stemmer ikke med mine opplevelser. Jeg har sendt og mottatt over 100 pakker med Posten de siste 5 årene.Det er også ikke noe sporing på pakker sendt i post. Man får bekreftelse når den er sendt, og når den eventuelt hamner i postkassa. Siden mandag så har jeg ikke fått vite hvor en pakke er. Der er det faktisk bedre med Postnord. Til og med USPS er bedre enn posten. Eller så må en ha bekreftelse fra avsender før en får erstattet en bortkommet eller skadet sending. Det er stor risiko å sende verdifulle varer i posten.
Velger du småpakke /billig løsning rett i postkassen (kr.73). får du ingen bekreftelse på at pakken er sendt, kun at avsender har kjøpt frakten. Sporing av pakken får du når pakken blir registrert og målt på terminalen på Lørenskog, neste sporing er på den lokale terminalen som skal distribuere den videre til postbudet, og til slutt oppdatert sporing med levert i postkassen(ev at den er for stor og må leveres til butikk). Dette har jeg flere eksempler på i appen på min telefon.