Snickers-is
Bransjeaktør
Takk for meg, og takk for gjestfriheten! Gleder meg til fortsettelsen. Også veldig kjekt å treffe kjente og ukjente i uformelle omgivelser.
Tenker du han minstemann til venstre? Ja det er nok han spretne hifi-nerden erk detDårlig med bilder her, men det kommer vel…. Hvem er han helt til til venstre på det eneste bildet dere har lagt ut?
STOR entusiasme vil jeg si! Og ikke minst, utrolig mange hyggelige folk! Håper jeg får anledning til å bli kjent med enda flere av folkene med samme lidenskap. Og så skal jeg invitere meg selv på besøk hit og ditBTW, etter å ha sett bildene her og i et par tre andre tråder nylig slår det meg at det begynner å bli ganske så mange skikkelig FEITE anlegg her på det store østland nå... åpenbart at musikk- og hifiinteressen både lever og har gode vilkår! Herlig!
Tusen takk for at du kom den lange veien! Setter stor pris på det, det er ekte entusiasme!Dette var kult, og ikke så jeg noe til hifi- politiet heller. Bare hyggelige entusiaster.
To meget kule anlegg var det også, med kanskje noe uforløst potensialet, og det må jo bare være en fryd å styre dette inn til egne preferanser
Jeg hadde det meget hyggelig og takker for hyggelig selskap
Erk, du er en mann med stort hjerte
Mvh-
Tor
Oss to fra lørdag morgen kl 01-03 med din singel-malt!! Det kommer jeg til å huske lenge! Og så har du så mye energi og kunnskap! Og du var verdens beste discjockey begge dager! Tusen takk!Takk for meg, og takk for gjestfriheten! Gleder meg til fortsettelsen. Også veldig kjekt å treffe kjente og ukjente i uformelle omgivelser.
Fant meg godt til rette der og akustikken der er nærmere det jeg selv har. Presenterer et flott lydbilde. Du er hjertelig velkommen hit når ting er på plass.Tusen takk for at du kom den lange veien! Setter stor pris på det, det er ekte entusiasme!
Fikk inntryk av at du likte Moelva veldig godt... Du må komme tilbake når subbene er på plass! I mellomtiden kommer jeg gjerne på besøk til Langesund!
Takk takk jeg kommer! Ja stua er jo litt livlig selvsagt, med mye glass som det gjerne er i moderne stuer og dessuten asymmetri i en stor 90 kvm L-form. Men det skal liksom være dagligstue så da blir det kompromisser, men som jeg lever godt med. Mens på kinoloftet er det KUN anlegget som er prioritet så der skal det nok optimaliseres enda litt mer. Folk undervurderer betydningen av rommet, og bruker alt for mye på remedier framfor rommet, det er helt sikkert. Symmetri kanskje aller viktigst etter min mening, det er også derfor jeg laget en vegg på kinoloftet slik at jeg fikk symmetrien og da satt det. Dernest god demping i bassen. Resten er 90% opp til høyttalerne. tenker jeg da.Fant meg godt til rette der og akustikken der er nærmere det jeg selv har. Presenterer et flott lydbilde. Du er hjertelig velkommen hit når ting er på plass.
Ja, selveste ERKebiskopen som forbarmet seg over sine sultne disiplerTenker du han minstemann til venstre? Ja det er nok han spretne hifi-nerden erk det
Men var det ikke noen kabler som var så raske at det ikke ble noen romproblemer?Takk takk jeg kommer! Ja stua er jo litt livlig selvsagt, med mye glass som det gjerne er i moderne stuer og dessuten asymmetri i en stor 90 kvm L-form. Men det skal liksom være dagligstue så da blir det kompromisser, men som jeg lever godt med. Mens på kinoloftet er det KUN anlegget som er prioritet så der skal det nok optimaliseres enda litt mer. Folk undervurderer betydningen av rommet, og bruker alt for mye på remedier framfor rommet, det er helt sikkert. Symmetri kanskje aller viktigst etter min mening, det er også derfor jeg laget en vegg på kinoloftet slik at jeg fikk symmetrien og da satt det. Dernest god demping i bassen. Resten er 90% opp til høyttalerne. tenker jeg da.
Jeg er født uformell og ville av prinsipp kalt kongen ved fornavn.Ja... du så ganske uformell ut der du lå og fløyt i sofaen..
Har han etternavn?Jeg er født uformell og ville av prinsipp kalt kongen ved fornavn.
Ja, heter han ikke Hans Majestet?Har han etternavn?
Rex (?)Har han etternavn?
Har ikke alle "Rex" som etternavn når de er regent (?)Det var vel Olav. Hva med Harald Kongesen? De har jo blitt så folkelige etterhvert.. Betimelig med sen-navn nå.
Skikkelig OT nå men det er slike tilbakeslag livet gir
King Kong Harald i utlandet?Jeg trodde han het Kong til fornavn? Mitt navn er Harald. Kong Harald.
De beste kablene la ERK oppå Westminster, slik at de var synlige under lytteseansenMen var det ikke noen kabler som var så raske at det ikke ble noen romproblemer?
"Det er noen kompromisser, det skal jo være en dagligstue."
Det folk ser for seg:
Vis vedlegget 905684
Faktisk oppsett:
Vis vedlegget 905682
Ja du tenker på de sølvkablene som lå på vent oppå subbene kanskje? Ja altså, de kan nok ha noe effekt der de ligger pent kveilet i en passe sånn spole-konfig og kan nok påvirke visse psykonevroser allerede. Men bare vent til de faktisk kobles til! Jeg har ikke orket enda men når jeg uansett skal flytte på ting så skal de på plass. I mellomtiden gir det en viss nytelse bare å se og kjenne på den kvaliteten og vite at jeg har en 2x kvartkilo sølv som resonnansdemper oppå hver sub!Men var det ikke noen kabler som var så raske at det ikke ble noen romproblemer?
Ja faktisk gikk strømmen for en liten stund siden! Hvordan dette går når jeg får 15kW mer sub-amper vites ikkeDet gikk visst litt hardt for seg i helgen, ser i nyhetene nå at det brenner i en trafostasjon og 40 000 er uten strøm i ERKs nabolag. Han må nok gå med hettegenser og caps de neste dagene…. Eller var det mitt forsøk på å spille ELPs Toccata som knekte nettet?
Du må har svindyr strømrens. Da er du sikkerJa faktisk gikk strømmen for en liten stund siden! Hvordan dette går når jeg får 15kW mer sub-amper vites ikke
Trist dagen derpå... Strømbruddet kl 15 tok kvelden på Trinnov. Kun Trinnov og ingenting annet. Ingen sikringer er gått og den lyser grønt men gjør ingenting og jeg får ikke kontakt via nettet.. Merkelig men det sier vel sitt.Ja faktisk gikk strømmen for en liten stund siden! Hvordan dette går når jeg får 15kW mer sub-amper vites ikke
Ja det burde nok det og men det er nok noe IO som har sagt takk for seg, kanskje i FW. USB-fjernkontrollen (La Remote) står bare med alle lys på inkludert en kraftig rød led som rop om hjelp... Så det ser ikke bra ut selv om jeg har prøvd livredding etter alle kunstens regler. Må nok innom litt service ja... Mulig en full reset på et vis for det gir ikke mening at det er HW-feil gjennom alle de strømverna jeg har osv (basert på min erfaring med slikt i hvertfall)Hmm, burde være rimelig kurant å feilsøke på siden det i prinsippet er en PC.
Glad jeg ikke lot meg forlede av dine anbefalinger da. Synes forøvrig at 10k for en kablet remote er grovt, når den i tillegg ikke er helt i vater...Den har slitt litt fra før, tydeligvis ikke topp kvalitet der
Ja den var jo fin så lenge den funket men... jeg får vel sende den inn til rep! Men nå fikk jeg faktisk den nye IOS-appen til å funke så da lurer jeg fælt på hva jeg skal med en diger fjernkontroll med snubletråd... litt mindre funksjonalitet men appen har det viktigste..Glad jeg ikke lot meg forlede av dine anbefalinger da. Synes forøvrig at 10k for en kablet remote er grovt, når den i tillegg ikke er helt i vater...
Den takler strømbrudd da, dessuten synes jeg det er svært sårende at du trekker inn Toskeri.Med tanke på prisen på en viss lampe med reklamelogo på fremstår den fjernkontrollen som det reneste kupp
EI lampe med UPS altså, kult !Den takler strømbrudd da, dessuten synes jeg det er svært sårende at du trekker inn Toskeri.
Nei, herregud mann, det får være grenser for hva man får for pengene.Lampe med UPS, kult !