Erland
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 10.04.2003
- Antall liker
- 6
Lurer på hvor lenge følelsen av "å være i mål" var denne gang :
Men slik er det akkurat nå.....
Som antydet, er jeg kjempefornøyd. Den representerer alt jeg håpet på så langt.pengesluk skrev:Håper du klarer deg til over helgen før jaget etter endringer setter inn!!!
Apropos, fortsatt godt fornøyd med 500A? Har ikke hatt tid til å gjøre noe med mitt oppsett enda p.g.a. bygging av "japansk hage"
Hvor mange timer har du på de nå? Stor forskjell fra "fersk" til nå?
Kos deg du Erland. Deilig følelse det der, er der sjøl nå om dagenErland skrev:Lurer på hvor lenge følelsen av "å være i mål" var denne gang :
Men så ergelig da Erland :-\Erland skrev:Mistenker (og håper) at det er et likeretter-rør eller noe enkelt. Kan man teste likeretter-rør i rørtester?
Kan vel kanskje være så enkelt. Kjenner jeg deg rett så er ampene velbygd og dobbel/trippel sjekket så har mere tro på (synsing fra min side) en komponentfeil, være seg ett rør eller en kondis.Erland skrev:Kan vel også være en motstand eller kondensator med feil?
Jeg vil tro detErland skrev:Ikke mye som kan gå i stykker i de BP-ampene.
Er nok mest sannsynlig et rør ja.
Bare å få ringt, avtale tid. Ta med rørene som du mistenker og få testet de.Erland skrev:Heldigvis er Vestfossen og Motron kun en times kjøring hjemmefra. Prøver å avklare om Brynjar er hjemme og tilgjenglig en av de første dagene etter at jeg kommer hjem.
Kommer til å gjøre det uten strøm først Tor. Så evt med strøm og en bilstereohøytaler som jeg kan "ta knekken på". Sprakingen er høy på de følsomme horna!Hal3101 skrev:Jeg tipper på en dårlig kontakt/lodding. Snu forsterkeren(e) med spenning på og test med en isolert skrutrekker ev noe annet isolert verktøy på loddepunktene/rørklemmene og se om du kan fremprovosere "sprakingen" .
TorH
Ja, men med hva skal prøvebyttes?LMC skrev:det letteste må da være å prøvebytte som jeg skrev over?
imo
mvh
Leif
Et mindre perfekt loddepunkt fører til feil raskere enn et som er perfekt. Det er alle disse små detaljene som avviker fra det perfekte som er årsak til at feil oppstår. Håndarbeid er ikke noe unntak. Snarere tvert om.Erland skrev:Alt kan sikkert være en idé, men hvorfor skulle et loddepunkt eller kontaktområde endre seg plutselig etter å ha fungert perfekt i halvannet år?
Helt enig Leif,LMC skrev:mikrovibrasjoner kan få ethvert litt halvbra loddepunkt til å slippe etter flere års perfekt drift
imo
mvh
Leif
Hadde det vært så vel.....har hørt det etterpå også!LMC skrev:om det har vært stille siden er vel saken løst?
mvh
Leif
Jeg er litt opptatt med noen småting for LeifLMC skrev:vent til det SMELLER så vet du hvor det VAR
jeg tror fremdeles på komponentfeil
send de til Hans K neste gang du blir borte et par uker
mvh
Hørte et par knepp i formiddag - ellers har det vært stille i hele dag - bortsett fra musikk da.Audiomix skrev:Jeg er litt opptatt med noen småting for Leif
Og for LarsAudiomix skrev:Jeg er litt opptatt med noen småting for Leif