Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Kjenner til den følelsen der, hodet og blikket dypt konsentrert nede i kassene, uten å ense det rundt. Ser sikkert småsjukt ut for utenforstående. ;D

Om ikke akkurat født helt lutfattig, så føltes ihvertfall lommeboka ganske slank i ettermiddag.

Merkelig greier.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    klarer du å score innlegg 1234 også Birdman? ;)
    Tvilsomt :-\. Er ikke like heldig hver gang.

Prislapp på helikopterne?

N

nb

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    takk skal du ha.
    Håper det ser sånn noenlunde skapelig ut. Laptoppen jeg sitter på er helt bæsj, og kameraet er en nyanskaffet kompakt som jeg klarte å " syte" meg til på jobben for et par dager siden. ::)

Canon Powershot G11 skal jo være ganske greit da. :)
    Det du gjør er jævlig irriterende for amatører med mye bedre utstyr enn hva du tar bildene dine med, bare slik at du er klar over det...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    I det hele tatt var det mye fint å få kjøpt idag. Kunne sikkert kjøpt dobbelt så mye uten å blunke, men så var det noe med det og også sette av tid til å høre på skivene en anskaffer. Viktig med kjøpepauser innimellom.

Som sagt, satt jo der borte i en krok etter messa. Brukte vel ca 3 timer, intense sådane på jakta. Knall å sette seg ned med en kald Dahls, kikke over skattene, og ikke minst fjerne prislapper.......
    Hellikopterne hadde en pålydende lapp på 350.- , men selgeren slo av myyyye på den bunken jeg kjøpte av ham. Hyggelig handel.

Her er eksempel på en bunke. Jommen kom det nok en Gun Club-skive inn i samlinga ser jeg.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lett influert av VidarP's cover'o'rama, her er 3-4 kjappe. Ikke noe spes. egentlig.

Bra mann.
    Kjøper Cash-skiver jeg ikke har, hver gang jeg kommer over noen. Nesten på ren refleks. bortimot 100 ordinære utgivelser å ta av, mangler fortsatt noen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Mister gremlin-man!

Er Roky-fan på min hals. Merkelig nok hadde jeg ikke denne før nå.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Er egentlig ikke noen stor samler/kjøper av bootlegs.
    Denne bare måtte jeg likevel ha. En av tidenes Øya-konserter. For en opplevelse det var å se/høre mannen på norsk jord for første gang en augustdag i 2007. *gåsehud*

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kule bilder og plater. Hvordan klarer du å huske hva du har/ikke har. Hadde det vært meg hadde det vært mange dubletter i samlingen. Imponerende hukommelse

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Så en artist som har en høy høy høy stjerne i mange miljøer. Fullt fortjent selvsagt. 3dje og sistealbumet før en alt for tidlig død.

Dessverre ikke pink rim pressing (1.press), men i det minste en veldig tidlig (samme år) repress fra moderselskapet.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Kule bilder og plater. Hvordan klarer du å huske hva du har/ikke har. Hadde det vært meg hadde det vært mange dubletter i samlingen. Imponerende hukommelse
    takktakk
    Artister og plater er ikke så vanskelig å huske, men jeg sliter med samleplater. Har over 1000 samletitler i hyllene, og en sjelden gang blir det dubletter. Holder forøvrig å ta grep om akkurat det, med en 96% komplett oversikt over alle garagesamlere utgitt som bakgrunn for "wantslist".

nerdete? åja. ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.969
    Torget vurderinger
    4
    Nick Drake er helt super. Disse platene ble vel nylig presset på nytt på farget vinyl. Jeg lot sjansen gå fra meg, nå er de sikkert utsolgt... ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Nick Drake er bare helt fantastisk. Pinlig nok, så har jeg bare hatt skivene på CD. *gisp*

Skal en tur til London i November. Håper å få hass på de to første i fornuftige utgaver.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Enhver skikkelig rockesamling har selvsagt alle skivene til Union Carbide Productions. Bortimot det beste svenske bandet gjennom tidene. Glem Abba, glem Roxette, glem Thåstrøm, men ikke glem Soundtrack of Our Lives (som er Union Carbide anno 2000-tallet)

Steike for et band!. En av mine store sjelsettende liveopplevelser var akkurat med de på Samfundet, det røde runde stedet ved Elgeseter, en høstnatt i 1990. (i en alder av 17)

Hvorfor jeg bare har hatt denne på sølvdisk siden den kom ut, er meg en stor gåte.
    På tide å gjøre bot....

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Er forresten hjemme hos sjølingan i disse dager. En ting er ihvertfall sikkert. Musikkinteressen har jeg ikke fått fra de her hjemme. ::)

Kom hjem fra messa idag, med skikkelig spille-vinyl-abstinenser. Forstår at jeg snarligen må ordne et eller annet anlegg å ha på lur.

I skrotet i garasjen fant jeg frem til noe sinnsyke plastgreier fra kvalitetsleverandøren Phillips. Tror nesten RIAAen min hjemme veier like som de greiene her. I nøden spiser fanden fluer, og under tvil får skivene møte med dette trøskverket max èn gang.
    (men steike som jeg digger musikken som spilles ikveld!)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    se, hvor var vi? Plater, ja nettopp.
    Hvor er rolfozzy når vi trenger ham?

3 skiver, forseglet, alt for en billig penge. Er helt i startgropa med Dylan. Hva er så det her? Billig rask, eller billig gull?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    et knippe kule typer

Jeg er her.

Mye fine bilder må jeg si. Gruppa Faces utgitt som Small Faces? Går ut fra det er First Step med Faces? Har sett den før på cd, men...noe som ikke stemmer her.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:
    et knippe kule typer

Jeg er her.

Mye fine bilder må jeg si. Gruppa Faces utgitt som Small Faces? Går ut fra det er First Step med Faces? Har sett den før på cd, men...noe som ikke stemmer her.
    godt du er her ozzy!

Jepp, tanken slo meg også. Labelen sier helt korrekt "Faces", og skiva er "First Step"
    En liten snurrighet med andre ord (?)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    i følge wiki så er det US-utgaven som "bommet"
    http://en.wikipedia.org/wiki/First_Step_(album)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    i følge wiki så er det US-utgaven som "bommet"
    http://en.wikipedia.org/wiki/First_Step_(album)
    Akkurat det jeg hadde tenkt og komme med også. Small Faces hadde vel et navn i USA som Faces kunne ri litt på med første utgivelsen.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:

3 skiver, forseglet, alt for en billig penge. Er helt i startgropa med Dylan. Hva er så det her? Billig rask, eller billig gull?

Dette er ikke rask, men så gull er det nok kanskje heller ikke. Verdens første bootleg het Little White Wonder og var opptak med Dylan & The Band. Offisielt utgitt senere som The Basement Tapes.

Har kommet ganske mange bootlegs senere fra tiden de holdt på i huset The Band leide i Woodstock som ble kalt Big Pink.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Ikke ble det bare en bunke idag. Den dedikerte platebaggen med god kapasitet, måtte faktisk få hjelp av et par bæreposer fra Spar-kjøp (jommen sa jeg spar)

Her er en stabel til.
    På toppen ligger ei skive jeg ble overrasket av å finne i gamlelandet. Australsk band som utvandret til Los Angeles for å bli store. (haha!)
    Det kuriøse er at gitaristen, M. Taylor, nå idag er mangemillionær og innehar en av verdens drøyeste samlinger med garage, freakbeat, beat og transworldpunk. Ikke alle her på forumet som kan skilte med spesialbygde mahognikasser for singlene, luft og fuktkondisjoert platebunkers (no kidding!), 16 meter pilarer slått ned i grunnen for platespillerrigget, og direkteloddet Lyra Titan Mono på en platespiller fra ville helvete. Bra mann!!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:

Dette er ikke rask, men så gull er det nok kanskje heller ikke. Verdens første bootleg het Little White Wonder og var opptak med Dylan & The Band. Offisielt utgitt senere som The Basement Tapes.

Har kommet ganske mange bootlegs senere fra tiden de holdt på i huset The Band leide i Woodstock som ble kalt Big Pink.
    prislappen sa 70.- pr stk, men ble nok langt mindre. Sikkert en grei deal?

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    ErosLoveking skrev:
    Er forresten hjemme hos sjølingan i disse dager. En ting er ihvertfall sikkert. Musikkinteressen har jeg ikke fått fra de her hjemme. ::)

Kom hjem fra messa idag, med skikkelig spille-vinyl-abstinenser. Forstår at jeg snarligen må ordne et eller annet anlegg å ha på lur.

I skrotet i garasjen fant jeg frem til noe sinnsyke plastgreier fra kvalitetsleverandøren Phillips. Tror nesten RIAAen min hjemme veier like som de greiene her. I nøden spiser fanden fluer, og under tvil får skivene møte med dette trøskverket max èn gang.
    (men steike som jeg digger musikken som spilles ikveld!)

Ah! Det vekker minner. Noe svært tilsvarende sto i mitt barndomshjems bbb-reoler, farge naturell, mellom gyldendals leksikon eller hva det var, Amaile Skram og Sigrid Undset mv. Husker Springsteen-boksen kom i hus og jeg spilt fra "perm til perm".

Mvh
    Sniff

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    nei,det er ikke alltid anlegget betyr "alt" Sniff, det er ihvertfall sikkert. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:

prislappen sa 70.- pr stk, men ble nok langt mindre. Sikkert en grei deal?
    Det vil jeg tro. Har ikke hørt akkurat disse platene så ikke så mye jeg kan si om det.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    På tide å finne køya snart.

Et siste bilde. En liten haug med prislapper ble det. Noen som kjenner seg igjen?

N

nb

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Denne bare måtte jeg likevel ha. En av tidenes Øya-konserter. For en opplevelse det var å se/høre mannen på norsk jord for første gang en augustdag i 2007. *gåsehud*
    Spiller Roky Erikson på Spotify nå. H-e-r-r-e-g-u-d så tøft. Takker for tipset.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    nb skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Spiller Roky Erikson på Spotify nå. H-e-r-r-e-g-u-d så tøft. Takker for tipset.
    det er vampyrenes natt i nbstua i kveld

N

nb

Gjest
    65finger skrev:
    det er vampyrenes natt i nbstua i kveld
    Jepp, førstereisegutt som jeg er startet jeg på "top hits" på Spotify, og det var "Night of the vampire"

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    ErosLoveking skrev:
    sprett gjerne to øl i stereo, selv om mono er mest stas pahf.
    Jepp, jeg er tilbake, etter noen uker som passivt lesende medlem.
    Jeg helgarderte og kjørte en 7.1 der x.1 er konjakk ;D
    Uansett gøy og se at du er tilbake, tråder som din der software er prioritert er mangelvare og bør absolutt taes vare på slik at de utstyrsfikserte som meg får en og annen tankevekker nå og da :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Software har liksom vært greia mi da, men jeg lover at det kommer til å bli mer av hardware-pratet også her til høsten/jula. Har endel småprosjekter på gang til de mørke kvelder. :D

Forøvrig er det lenge siden jeg har hatt så mye godfølelse etter et plateraid. Ønsker nesten sjølingan og junior ut av hus idag, så jeg kan fyre opp plastikken fra Philips igjen.

Et av bandene som har ligget på radaren unødvendig lenge er Celibate Rifles. Stikkord er Australia, tidlig 80-tall, rock'n'roll/punk. Alle fans av Radio Birdman bare må løpe og kjøpe de første skivene. Var så heldig å plukke med meg 5 strøkne titler for 300.- (!!) igår, inkludert debuten "Sideroxylon"

En smakebit

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    En snedig plan må utvikles. Sjølingan må lures åvgårde med lille Eros på slep. Hele dagen helst ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ErosLoveking skrev:
    @Jan. Halden utgår dessverre. Skal til sangriaens hjemland den uka og uka etter, og uka etter der også faktisk...
    16. oktober er min andre arbeidsdag etter 6 ukers fri/ferie får se. Kommer hjem fra garagefestival og platekjøp i Benidorm to dager før. Kan tenkes at lommeboka er rumpekjørt for å si det pent. :-\
    Ahhh, vel ingen krise. Du har vel så det holder i heimen og ferie er jaggu viktigere spør du meg :)

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Den "snedige" planen er å dra til skogs, men det inkluderer meg også.
    Junior trives godt i bæremeis, og vi andre plukker sopp. (har da blitt noe porsjoner den siste uka :) )

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn