Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    JanR skrev:
    ErosLoveking skrev:
    @Jan. Halden utgår dessverre. Skal til sangriaens hjemland den uka og uka etter, og uka etter der også faktisk...
    16. oktober er min andre arbeidsdag etter 6 ukers fri/ferie får se. Kommer hjem fra garagefestival og platekjøp i Benidorm to dager før. Kan tenkes at lommeboka er rumpekjørt for å si det pent. :-\
    Ahhh, vel ingen krise. Du har vel så det holder i heimen og ferie er jaggu viktigere spør du meg :)

/jan
    Nja, det som er veldig allright med å dra på messer her og der, er variasjon og sjansen for å møte andre selgere enn traverne i Oslo.

Kan forresten aldri få nok ;) og plateshopping er også ferie for enkelte. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ErosLoveking skrev:
    JanR skrev:
    ErosLoveking skrev:
    @Jan. Halden utgår dessverre. Skal til sangriaens hjemland den uka og uka etter, og uka etter der også faktisk...
    16. oktober er min andre arbeidsdag etter 6 ukers fri/ferie får se. Kommer hjem fra garagefestival og platekjøp i Benidorm to dager før. Kan tenkes at lommeboka er rumpekjørt for å si det pent. :-\
    Ahhh, vel ingen krise. Du har vel så det holder i heimen og ferie er jaggu viktigere spør du meg :)

/jan
    Nja, det som er veldig allright med å dra på messer her og der, er variasjon og sjansen for å møte andre selgere enn traverne i Oslo.

Kan forresten aldri få nok ;) og plateshopping er også ferie for enkelte. ;D
    Ser den :D

Kommer meg sjelden lengre vekk på pl.messer enn til halden og fr.stad.
    Vi får se til året når økonomien er i bedre forfatning ;) Ta seg noen runder andre steder også.

/jan

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Var det dårlig utvalg på messa i går, siden du ikke fant noe særlig du likte ? :)

Du ligger vel i beinharde forhandlinger med sjølingan for å få tatt med Philipsen ned til hula ?

Spiller på gjevt utstyr i dag selv, platespilleren min bestemte seg plutselig for å snurre skivene feil vei i dag ! Samme hvor mye jeg trygler og ber insisterer den på å rotere stikk motsatt av normalen. Så da var det bare å slenge opp bærbare Numarken. Ikke tenkte jeg på at det var innebygget RIAA i den, så det låt en smule overstyrt før jeg fikk summet meg og byttet til en AUX inngang.
    Good times.

Tørker eller forveller du kantarellene ?

EDIT: og den Hellacopters skiva så ikke fristende ut i det hele tatt, neida.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Var det dårlig utvalg på messa i går, siden du ikke fant noe særlig du likte ? :)

Du ligger vel i beinharde forhandlinger med sjølingan for å få tatt med Philipsen ned til hula ?

Spiller på gjevt utstyr i dag selv, platespilleren min bestemte seg plutselig for å snurre skivene feil vei i dag ! Samme hvor mye jeg trygler og ber insisterer den på å rotere stikk motsatt av normalen. Så da var det bare å slenge opp bærbare Numarken. Ikke tenkte jeg på at det var innebygget RIAA i den, så det låt en smule overstyrt før jeg fikk summet meg og byttet til en AUX inngang.
    Good times.

Tørker eller forveller du kantarellene ?

EDIT: og den Hellacopters skiva så ikke fristende ut i det hele tatt, neida.
    Feil vei!!! har du vært guffen mot platespilleren igjen!!!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    helt klart dårlig utvalg Roberten. Hella-skiva er som freesbee å regne. Mulig jeg bruker den som skyteskive for salongrifla, får se.

Kantarellene forvelles eller tørkes, alt etter dagshumøret::)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    helt klart dårlig utvalg Roberten. Hella-skiva er som freesbee å regne. Mulig jeg bruker den som skyteskive for salongrifla, får se.

Kantarellene forvelles eller tørkes, alt etter dagshumøret::)
    Traurig å dra seg ned til Trondheim til ingen nytte. Kan jo ikke ha fått med deg mer en 100 skiver derfra ;)
    I stedet for freesbee foreslår jeg å ta vare på den til junior får sitt første luftgevær, greit å ha noe ubetydelige saker å skyte på.

;D

Fingern, det er voodoo, intet mindre. Kan ikke se noen åpenbar eller obskur grunn til at den bestemte seg på å snurre feil vei.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    cash 63 skrev:
    Har du vært over på solna/Stockholm messen nån gang, om to uker er det dags igen.
    http://www.mamut.net/sunjay/subdet30.htm
    Nei dessverre cash. Har tenkt på det ved et par anledninger.
    Det verste var for endel år siden. Jeg og tre kompiser var over i Stockholm for å se Strollers, Barbwires og Maggots på en og samme kveld. Dette var en fredagskveld og på lørdag var messen i Solna.
    To av disse kompisene er platesamlere av rang. Dro vi på messa? Nope, vi var for bakis og slitne. :-X (vi angrer fortsatt litt den dag idag ::) )

Ellers ligger jo Stockholms beste platebutikk også i Solna. Har jo vært der........

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.526
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Haha, har tenkt på og dra øver og besøke kompisen Karla her på forumet den helgen, men da blir det nog lite trolig messe besøk
    på Lørdagen, av samme anledn dere misset den ::)
    Solna har visst blitt ett veldigt bra vinyl område nå Rainbow records, solna skivbørs,Hot records bla
    her er mer stockholms butikker: http://www.recordnerds.se/board/butiker-i-stockholm-t3.html

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.626
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    ErosLoveking skrev:
    Software har liksom vært greia mi da, men jeg lover at det kommer til å bli mer av hardware-pratet også her til høsten/jula. Har endel småprosjekter på gang til de mørke kvelder. :D

Forøvrig er det lenge siden jeg har hatt så mye godfølelse etter et plateraid. Ønsker nesten sjølingan og junior ut av hus idag, så jeg kan fyre opp plastikken fra Philips igjen.

Et av bandene som har ligget på radaren unødvendig lenge er Celibate Rifles. Stikkord er Australia, tidlig 80-tall, rock'n'roll/punk. Alle fans av Radio Birdman bare må løpe og kjøpe de første skivene. Var så heldig å plukke med meg 5 strøkne titler for 300.- (!!) igår, inkludert debuten "Sideroxylon"

En smakebit
    Burde kanskje holdt meg i byen i stedet for å dra på fjellet i helga. Det er en av de der jeg ikke har....

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Messe er moro! Er fortsatt like fornøyd, to dager etter. :D

Denne lurer jeg litt på. Helt annet cover enn Lovequeens CD vi har hjemme. Er dette vinylcoveret, eller finnes det flere utgaver? hmm

DumDumBoys - Gravitasjon (oh yeah! - 2006)

dette er coveret jeg finner når jeg googler

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Den plata skal visstnok ha kommet ut på LP med nytt cover i 500 eksemplarer. Ikke usannsynlig at dette er en av de 500...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Takker!
    Det hørtes jo ut som et plausibelt svar. Kom den også ut på vinyl med det andre coveret? (Hvor høyt er evt. førsteopplaget) For 200 spenn minus ca 20% avslag for storkjøp høres det greit ut.

Har på en måte vært hekta av DumDum for mange år. Sluttet å kjøpe skivene deres rundt Ludium, men hører jo at de virkelig har funnet formen på gammeldagan. Må nesten ta et raid og sikre flere titler i hyllene. Gravitasjon er ihvertfall et helstøpt album, med mange gode låter, om dog for et mer voksent publikum. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Apropos platemesser.

Jeg og min gode kompis T. har fått innvilget av våre bedre halvdeler å ta familiefri og dra på langweekend til London i November.
    Billige halalbilletter ble bestilt for noen uker siden. Alt såre vel, helt til min gode kompis T. sender en oppskjørtet melding om at valgte helg sammenfaller med verdens største platemesse i Utrecht. Ingen av oss har vært der, og vi har mang en gang snakket om å dra dit. Kjekt parrerte jeg "nedturen" med at vi drar ikke til den messa med bare 10 lapper i lommepenger, det går bare ikke det, enkelt og greit. Kompis T. sa seg enig, men nå har jeg ikke hjertet å fortelle ham at helga før vi er i London, går den store Wimbledon-messa av stabelen. :-X Det verste er at det var den helga jeg foreslo å dra, men T. ville vente en helg for å få med seg lønningsposen. ::)

Spørs om det ikke blir en pla(s)ter-på-såret tur til Nederland i April neste år. :D

Noen som forøvrig har vært på Utrecht eller Wimbledon-messa?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    Denne lurer jeg litt på. Helt annet cover enn Lovequeens CD vi har hjemme. Er dette vinylcoveret, eller finnes det flere utgaver? hmm
    Det der er jo innercoveret!!! ::) ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Birdman skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Det der er jo innercoveret!!! ::) ;D
    du kødder!! :eek::-[

Men det er da vitterlig et vanlig papp-platecover med inner. ???

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Ja, jeg kødder, unnskyld! ;D

Men, det var ganske innercoveraktig, var det ikke!?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    phew! Men en vet jo aldri. Fort gjort når amatører kjøper skiver de ikke har oversikten over. ::)

Innercoveraktig? Vet ikke helt. Er ikke førstegang band har blitt presentert (spillende) på fronten som det der.

Liten ettermiddagsquiz. Hvilket cover er dette en ripoff av? :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikkje den dum dum plata er trykket med andre cover (altså cd-coveret), men mener det er 500 ex av den.

Sikkert samme opplaget på siste skiva, men EMI er jo lettere psykotisk når de priser vinylene sine, så denne koster jo faèn meg over 300,- spenn.
    Vil tro de fleste sjappene kommer til å slite med å selge unna denne og at den før eller siden blir "dumpet" til rett over tohundrelappen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    phew! Men en vet jo aldri. Fort gjort når amatører kjøper skiver de ikke har oversikten over. ::)

Innercoveraktig? Vet ikke helt. Er ikke førstegang band har blitt presentert (spillende) på fronten som det der.

Liten ettermiddagsquiz. Hvilket cover er dette en ripoff av? :)

Kan det være denne yardbirds-saken?

De har jo forresten et nod til stones på sisteskiva, som forøvrig er ganske bra imo.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Regnet med at den var enkel ja. Yardbirds var den jeg tenkte på, 1 poeng til Townes. :)

Enig i prissetting av DumDum-skivene 3-350.- for et enkeltalbum er bare helt hysterisk. :p

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:

Ser sånn ut mitt vinyleksemplar også. Kjøpt ny i 2006.

Bra plate forresten.

pang

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    13
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:

Ser sånn ut mitt vinyleksemplar også. Kjøpt ny i 2006.

Bra plate forresten.
    Det er 2 forskjellige kåvre av Gravitasjon , vinylcoveret har 6 bilder. Disse bildene finner du igjen i midten av CD kåveret. Så vidt jeg vet utgitt i 500 ex og kjapt utsolgt. En pris på 300 må en regne med for et pent eks. Mulig et søk på QXL vil gi et annet resultat , men det tviler
    jeg på.
    Ser messa i Utrecht ble nevnt. Jeg har vært der , også som dealer . En fantastisk opplevelse , ca 1500 m med skiver , postere , bøker ,
    hyllesystemer , platebagger og alskens memorabilia . Fredagen er Dealers Day , men det er mulig å kjøpe seg inn. Har vært på messer i noen
    land , denne er outstanding . RC nevnte at det er nok med samleobjekter til sky is the limit priser og det stemmer , de rare progskivene
    koster skjorta . Men du finner veldig mye fint rimelig i mange sjangre , bare å ta med en noe romslig lommebok .

Amund

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Så du prioriterer ikke Karpe Diem som spiller 14 mil lengre nord i fylket på et ombygd fjøs? ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Latinsk indiecøntri fra Arizonas ørken?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Karpe Diem er satans hyggelig gutter, men latinokøntri fristet nok mer. ;)

Rapport kommer senere. Hjemme i Oslo etter 50 mil ikveld. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    jommen sa jeg Oslo i siste innlegg i tråden.
    Har våknet opp til følgede utsikt den siste uka, tror nesten jeg skal fortsett med det. 8)

gartneren burde fjernet "buskaset" i midten enest

Maxer batteriene helt til Funtastic Dracula og Benidorm neste uke. ;D

Sist redigert:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Det der så fan ikke vondt ut :D

For hva det måtte være verdt, ikke så aller værst her hjemme bortsett fra at varmen glimter med sitt fravær, brrr.

/jan

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ahh ikke frist meg! ;) Det der så rett og slett meget behagelig ut!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn