Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Er det bare meg, eller er Eros i ferd med å utvikle seg til "Mitt anlegg og...," svar på luremus ?
    Vel, det er ingen grunn til å bli blyg nå Eros, folket krever mer.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Er det bare meg, eller er Eros i ferd med å utvikle seg til "Mitt anlegg og...," svar på luremus ?
    Vel, det er ingen grunn til å bli blyg nå Eros, folket krever mer.
    Støttes!! Folket krever mer :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Er det bare meg, eller er Eros i ferd med å utvikle seg til "Mitt anlegg og...," svar på luremus ?
    Vel, det er ingen grunn til å bli blyg nå Eros, folket krever mer.
    ;D

    Lurekuk de siste dagene. Sorry!
    Skylder på jobben som tar all energi når den pågår, med null tid for egne bilder. Seks dager fri igjen, så noe er i gjære. Må bare på Plantasjen først, skal leke litt Blomster Finn på balkongen før 1 . Mai. :eek:

    I´ll be back! ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Whoa, forsiktig nå Eros, jeg klarer ikke å følge med på alle oppdateringene dine her inne.
    Om du ikke passer på kommer du til å sprenge photobucket.





    :D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Må bare på Plantasjen først, skal leke litt Blomster Finn på balkongen før 1 . Mai. :eek:
    Å "leike litt Blomster Finn på balkongen" ga meg feil bilder i hodet.
    Feita tråd, Eros. Først Lagga sin, så denne 8)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Whoa, forsiktig nå Eros, jeg klarer ikke å følge med på alle oppdateringene dine her inne.
    Om du ikke passer på kommer du til å sprenge photobucket.





    :D
    ;D ;D ;D

    Er på jobb :-\

    Fridagene gikk med til blomsterkasser (8kvm balkong bugner), og oppussing av det nye barnerommet. Ikke bare Daddy-O skal ha rom må skjønne.

    3 strøk maling og nytt gulv. Imorgen kommer gardinene på plass (ordnet av meg.... :eek: ), og listverket monteres.
    Skal ikke se bort fra et bilde eller to da. ;) ;)

    Edit: Gardinene er veldig riktige.. junior starter tidlig. ;D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    ErosLoveking skrev:
    Fridagene gikk med til blomsterkasser (8kvm balkong bugner), og oppussing av det nye barnerommet. Ikke bare Daddy-O skal ha rom må skjønne.

    3 strøk maling og nytt gulv. Imorgen kommer gardinene på plass (ordnet av meg.... :eek: ), og listverket monteres.
    Skal ikke se bort fra et bilde eller to da. ;) ;)

    Edit: Gardinene er veldig riktige.. junior starter tidlig. ;D
    Ser man det, du er en mann med mange talenter skjønner jeg. Gode ting !

    Riktige gardiner høres spennende ut, det er godt du legger forholdene til rette for junior ! ;D

    Jeg ser frem til fortsettelsen.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.031
    Antall liker
    28.847
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    He he, når jeg ser de gruppene osv du nevner og anbefaler, - får jeg litt
    av den derre følelsen av å være dinosaur.
    Men dinosaurer er ålreite dyr da, og så får man spennende tips om musikk,
    det liker jeg.

    Godt jobba ELK!

    ;)

    Morten
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    foreløpelig er det ingen fare for overeksponering Eros. D.v.s. du kan poste flere bilder av foreksempel jukebox og singler, covere og annet
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    :-X :-X :-X

    kommer sterkt tilbake imorgen. Har liggende en masse på vent.

    Får skylde på oppussing og jobb++ Kom akkurat hjem fra innspilling av en låt i et lydstudio her i Oslo. Sier ikke hvem, hva eller hvor, bare at untertegnede var "flue-på-veggen" fotograf for anledningen.

    Påtagende hvor mye lakrissnører og rimelige løsninger/koblinger det er i et sånt studio. ::) ::) ::)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    :-X :-X :-X

    kommer sterkt tilbake imorgen. Har liggende en masse på vent.

    Får skylde på oppussing og jobb++ Kom akkurat hjem fra innspilling av en låt i et lydstudio her i Oslo. Sier ikke hvem, hva eller hvor, bare at untertegnede var "flue-på-veggen" fotograf for anledningen.

    Påtagende hvor mye lakrissnører og rimelige løsninger/koblinger det er i et sånt studio. ::) ::) ::)
    Ser frem til mere snadder. lydstudio har vel sjelden god økonomi og bruker vel gjerne noen 100 meter kabler. Så valget mellom Nordost Valhalla og lønn er sikkert enkelt 8)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    På tide at det skjer noe her igjen, hvis ikke begynner det vel å grense til det pinlige.

    The Quest continues!

    Tilbake til rommet det startet i. Første bilde i første post gir assosiasjoner til mennesker med seriøse boproblemer. Det gamle kontoret/biblioteket ble pusset opp, og huser nå Daddy-O´s lille platehule. Det gamle platerommet som først vist skal bli juniors "crib".

    Problemet i prosessen er logistikken i det hele, leilighetens to mest innholdrike rom skal ut og inn, og hit og dit. Et svare helvxxx med hvor alt skal oppbevares i mellomtiden. :-\
    Fortsatt problemer med hvor ca 1600 dvd´er skal plasseres, men det blir vel en råd. ::)

    Kun litt småtteri gjenstår. En gardinstang, et par stikkontakter, par dørlister og noen små ettermalinger her og der, så er vi foreløpig i mål. Dvs ikveld, jippi!!
    Trinn to og tre får vente til etter sommeren.

    Bildet nedenfor yter ikke rommet noen rettferdighet, men tenkte bare å vise hvilke gardiner junior får.
    De som er litt bevandret i musikkhistorien ser nok "symbolikken". :D
    Her starter vi tidlig.............

    Lampa må nok inn på fars rom igjen, det dodgy rød lyset passer nok best inne hos meg. ;D
    (Junior kan jo bli sjøsjuk stakkar)

    Det som var fylt med syndig musikk og film, ser nå sånn ut: (ser jeg må rense brikken på kamera :( )


    Tror det skal bli bra jeg, når møblementet kommer på plass.

    En annen ting jeg sitter igjen med etter det her, er en indre uro eller rettere sagt gru for den dagen en skal flytte. Håper det er lenge til, for skjønner nå hvor mange ting og tang en egentlig har å flytte rundt på. ::)

    Spørs om ikke fretex/loppis skal få en donasjon igjen snart.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Nå må jeg ut en tur å skaffe noe småtteri, så fars hule kan bli ferdig. Kanskje dukker det opp noe mer her da....... ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    På tide at det skjer noe her igjen, hvis ikke begynner det vel å grense til det pinlige.

    The Quest continues!

    Tilbake til rommet det startet i. Første bilde i første post gir assosiasjoner til mennesker med seriøse boproblemer. Det gamle kontoret/biblioteket ble pusset opp, og huser nå Daddy-O´s lille platehule. Det gamle platerommet som først vist skal bli juniors "crib".

    Problemet i prosessen er logistikken i det hele, leilighetens to mest innholdrike rom skal ut og inn, og hit og dit. Et svare helvxxx med hvor alt skal oppbevares i mellomtiden. :-\
    Fortsatt problemer med hvor ca 1600 dvd´er skal plasseres, men det blir vel en råd. ::)

    Kun litt småtteri gjenstår. En gardinstang, et par stikkontakter, par dørlister og noen små ettermalinger her og der, så er vi foreløpig i mål. Dvs ikveld, jippi!!
    Trinn to og tre får vente til etter sommeren.

    Bildet nedenfor yter ikke rommet noen rettferdighet, men tenkte bare å vise hvilke gardiner junior får.
    De som er litt bevandret i musikkhistorien ser nok "symbolikken". :D
    Her starter vi tidlig.............

    Lampa må nok inn på fars rom igjen, det dodgy rød lyset passer nok best inne hos meg. ;D
    (Junior kan jo bli sjøsjuk stakkar)

    Det som var fylt med syndig musikk og film, ser nå sånn ut: (ser jeg må rense brikken på kamera :( )


    Tror det skal bli bra jeg, når møblementet kommer på plass.

    En annen ting jeg sitter igjen med etter det her, er en indre uro eller rettere sagt gru for den dagen en skal flytte. Håper det er lenge til, for skjønner nå hvor mange ting og tang en egentlig har å flytte rundt på. ::)

    Spørs om ikke fretex/loppis skal få en donasjon igjen snart.
    Dritkul den "keith Moon" veggen og lampen
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    På høy tid !
    Jeg satser på at du ikke har tenkt til å stoppe med et bilde ?

    Er det lov å spørre om hvor gardinene er innkjøpt ?
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Du må ikke glemme bilder av anlegget også. Men ikke slutt med alt annet, mer av alt.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Stoffet er i sin tid kjøpt på Marimekko-sjappa nede ved Vika.
    Vil tro at du kan bestille sånt på House of Oslo i samme område.

    Var ikke så dyrt heller for en lengde. Det er forresten den opprinnelige gardina i "platerom mkI" i sin tid, før mørkere marimekko-design tok over. Ut å få tak i en gardinstang til, så kanskje et oversiktsbilde fra hula mi kommer en dag også. he he.

    Utrolig hva vi diskuterer her på HFS. Nå gardiner ;D ;D ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Gardiner ja.. montru kva som gir best lyd av gardiner og persienner? Ganskje begge samtidig ::)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.620
    Antall liker
    11.941
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    Utrolig hva vi diskuterer her på HFS. Nå gardiner ;D ;D ;D
    Kanskje ny underavdeling på forumet? Med "Gardiner Sørlandet med bilder" som mest populære tråd?

    Edit: ikke meningen å spolere tråden med vissvass, men jeg føler meg litt løssluppen i dag..
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    @Eros, det er lett å lese deg dithen at mangel på lister fører til en fotografisk raptus i denne tråden, er det ikke ?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.571
    Antall liker
    23.356
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Heh. Kult barnerom. Gutta trenger også gardiner, sier fruen. Nå vet jeg hvorfra. Husfliden! ;D

    Husfliden selger Marimekko.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Føler jeg må skru klokka og kalenderen tilbake drøye to uker, og til dag to av weekender'n jeg har rallet om.

    Denne lørdagskvelden sto fire band på scena. Heldigvis møtte det også opp flere publikumere, så det gikk ikke så ille tilslutt.

    Først ute var unggutta i Master Piece of Cake fra Holmestrand.
    Snurrig mix av stakato punk og garage.







     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Neste band ut var så svenskeneMaharajas

    Vokalist/gitarist Mathias Lilja var frontfigur for det beste svenske bandet (store ord!) gjennom tidene, The Strollers.
    Forrige konsert i Oslo med bandet var litt skuffende, men nå leverte de virkelig varene så det holdt. Drivende, klassisk 60's rock, bestående i hovedsak av egne låter. Tror mange HFS'ere ville likt de her.






    På andregitar, garageguru Jens Lindberg, kjent fra band som Wylde Mammoths, Crimson Shadows, Stomachmouths, Maggots ++ .
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Tredje og nest siste band ut var Oslo's Pirate Love

    Enkelte her hjemme har fått øynene opp gutta, men de har nok en større fanbase nedover Europa.

    Har alltid hatt sansen for den unorske, rett i trynet, fuck you! holdninga de har på scenen.

    Her snakker vi en salig blanding av 70's glampunk, garage og ikke minst heftige psych-undertoner.










     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Innimellom banda ble det jo også spilt skiver må vite.

    Hva den der store moderne cd-greia der gjør nede i høyre del av bildet, vites ikke, bortkasta for min del ihvertfall.



    Ellers vil jeg skryte av den nye DJ-båsen på Garage, den er blitt veldig bra. Romslig og godt skjermet for publikum.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fine bilder fra konsertene Eros. Får lyst til å forlate stallen for et konsertbesøk :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Så begynner det dessverre å nærme seg slutten for klubben 13th Floor. Mange gode konserter har det vært, og siste band ut for å avslutte kalaset,var The Ghetto Ways fra Brooklyn, NYC.

    Kanonkonsert i Oslo for tre år siden, og bandet har ønsket seg tilbake siden.
    Det Erik, mr 13th Floor ikke hadde fortalt meg på forhånd var at også Ghetto Ways nærmet seg slutten. Vi snakker faktisk siste konsert med bandet, så det hele endte opp med en dobbel gravøl. :'( :'( ;D ;D

    Verdig avslutning for alt, med en solid dose punkrock, ispedd undertoner av soul.







     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Selvsagt ble det tid for platespilling også etter konserten, godt med publikum på dansegulvet og god stemning (selv om det ikke sees her)

    Så for å tilfredstille den biten av folket som er opptatt av hardware og mangelen av sådan for en stund i tråden, her er et par platespillere. ;) ;) ;)

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Fine bilder fra konsertene Eros. Får lyst til å forlate stallen for et konsertbesøk :)
    Anse bildene som knipsing "light", mer opptatt av øl og musikk, enn bilder på konsert, men det er moro å ha for ettertiden.

    Konserter er på en måte det viktigste elementet i min musikk-interesse, så derfor har jeg viet det endel tid nå.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Begynner å komme ajour, så nå er vel et dykk inn i The Kings Cave på sin plass igjen.


    to be continued.............







    ............. i m or ge n
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    La tråden leve lenge. Den blir en dokumentasjon av en fanatikers lidenskap for konserter, musikk og formidling av musikk i egen stue. Stå på!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har idag hatt litt mangel på tiltakslyst. Skjer jo det engang iblant.
    Tenker mye på logistikken i hula. "Alt" som omhandler musikk i hjemmet skal inn hit (rent bortsett fra hovedalteret da). Dvs. bøker, blader,fanziner, LP'er, singler, cd'er, (musikk)dvd'er, nr.2 anlegg, og helst en liten flatskjerm som står klar(men hvor? :-\)

    Tankearbeidet går så mye enklere med en solid dose rock på øret. Slår meg til stadighet hvilket bunnsolid über-rock'n'roll band AC/DC var med Bon Scott. Nyere AC er ikke dårlig, sier ikke det, men det er likevel stor forskjell.

    Irriterer meg over et litt slitt cover og alle ripene i lokket på spilleren. :-\
    Noen "bekymringer" må man jo ha...... ::)



     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Dagens problem er hvor jeg skal gjøre av musikkdvd'ene. Ifb. med flytting til det nye rommet gikk det opp for meg at det faktisk begynner å bli endel med musikk på også. oooooops! lissom.... ::)

    De ca 120-30 diskene står midlertidlig i stabler, og det ser ikke bra ut.



    ::)

    Det værste er at det bak alle coverne gjemmer seg en høytaler. :-X
    Noen som snakket om "bassfelle"? ;D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Med tanke på alt som skal inn der regner jeg rommet er på rundt 50m2 ?
    Nydelig bilde av 'Highway To Hell,' på spilleren !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn