Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    10-tommerne (vinyl altså) har nå fått sin tildelte plass i rommet.
    Jeg håper ikke du er like hjerterå som mot 7" dine og gjemmer disse vekk i kasser også ?
    Er det å gi 7-tommerne et rent og hvitt omslag, samt beskyttende PVC i lune pappesker med lokk, en hjerterå behandling? Javel? :eek: ::) ;D Jeg kaller det et trygt og godt hjem. 8)

    10-tommerne har fåttt behørig PVC-bekledning, og et par hyller, så deres interesser er ivaretatt. :D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    ErosLoveking skrev:
    Det hadde vært noe. :) :) :)
    Tror ikke det hadde vært noe problem og fått med de, værre å få noen til å betale gildet. ::)
    LoveQueen har bodd tre av de årene vi har vært sammen i London. (gjett om jeg har vært der "et par" ganger.
    Arveprinsen har allerede vært i Danmark, Tyskland og Sverige i sine fem første måneder, og London står faktisk på programmet til høsten.
    Ah, jeg har lavere utenlandsfrekvens enn en på fem måneder. Nå er han riktignok Arveprins, men jeg må nok allikevel legge meg i selen. Planen om å svi av feriepengene på vinyl i New York i august passer jo i så måte.
    3 år i London, det er avstandsforhold som har vasket seg ! Imponerende. Selv har jeg tapt et sviende nederlag mot Japan, men Kyoto er jo litt lenger unna enn London.

    Ikke billig å være bofast i London nei, men jeg synes ikke du skal gi opp drømmen. Vinylen kommer jo å leve i beste velgående i minst 60 år til, så du trenger jo ikke å reise rett etter barnedåpen ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    ErosLoveking skrev:
    Er det å gi 7-tommerne et rent og hvitt omslag, samt beskyttende PVC i lune pappesker med lokk, en hjerterå behandling? Javel? :eek: ::) ;D Jeg kaller det et trygt og godt hjem. 8)

    10-tommerne har fåttt behørig PVC-bekledning, og et par hyller, så deres interesser er ivaretatt. :D
    En manns hjem er en annen manns fengsel ;D

    Det gleder mitt hjerte at 10" har fått behørig plass i frihet ;D
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Samme her, men jeg like ikke helt RAW.

    Man må bruke lightroom eller liknende for og få sett på de, jeg liker gjerne og ta en gjennomgang direkte i mappene før jeg begynner med Picasa som jeg synes er mye greier enn lightroom 2.2 som er sikkert mye bedre.

    Problemet med 40D og Picasa er en masse røde prikker og blasse bilder i RAW men i JPEG er det ikke ett problem. det er mer rom for redigering med RAW, men det forliten støtte for dette enda. Printe ut RAW bilder ser jeg også på som et problem.

    Selv bruker jeg alltid frihånd og trådløse blitzer/blitzparaplyer ved fotografering. Kun innebygget blitz som fill flash på sommeren om nødvendig.

    McLaren
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Litt slaraffenliv i hula i natt. :)
    Lakenskrekken har vært sterkt tilstede, og det er ikke noe særlig med tanke på at man skal stå opp igjen om 5 timer. :p

    Et lite stemningsbilde i de sene nattetimer. Rommet fungerer som ren terapi. :D

     
    R

    RoDa

    Gjest
    McLaren skrev:
    Samme her, men jeg like ikke helt RAW.

    Man må bruke lightroom eller liknende for og få sett på de, jeg liker gjerne og ta en gjennomgang direkte i mappene før jeg begynner med Picasa som jeg synes er mye greier enn lightroom 2.2 som er sikkert mye bedre.

    Problemet med 40D og Picasa er en masse røde prikker og blasse bilder i RAW men i JPEG er det ikke ett problem. det er mer rom for redigering med RAW, men det forliten støtte for dette enda. Printe ut RAW bilder ser jeg også på som et problem.

    Selv bruker jeg alltid frihånd og trådløse blitzer/blitzparaplyer ved fotografering. Kun innebygget blitz som fill flash på sommeren om nødvendig.

    McLaren
    Kremt, her lukter det bildetråd!!! ;)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking, kaller deg tilbake fra din Cave. Jeg ser ut i fra ulike tråder at du er på søk etter nye høttalere. Dette hadde vært morsomt om du la ut litt av dine tanker her. Jeg har svært sans for din tilnærming til et anlegg, og ser at merker du snuser på, som Tannoy, WLM ligger også mine preferanser nært. Ikke ment som press, men "a gentle push" :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har vært og er ganske langt unna hula for tiden (dessverre??), derfor også lite aktivitet her, men min jakt og søken har fortsatt i disse dagene. Er ganske fornøyd om jeg skal si det selv. :D :D

    Sitter og laster opp et knippe bilder "as we speak". Så får jeg se hva kvelden bringer videre.... ;) ;) ;) ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Siden jeg nå er ca. 500 kilomter fra hula og dens fasiliteter, samt hovedalteret i stua. Så gjør min trofaste reisefølgesvenn iPod-classic 80GB (hvorfor kjøpte jeg ikke 160GB med engang....... :p ) og Klipsch ørepropper nytten som musikkformidlere.

    Funker det òg. :D




    Nå er det tid for middag, så jeg kommer plutselig tilbake. ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Falsk alarm, middagen drøyer noen minutter, så jeg slenger på et bilde til.

    Fra pinsa, og på bildet er selveste Arveprinsen, hovedårsaken til den "nye" Kings Cave. ;D

    Stedet trekker meg nordover et par ganger i året. Et eldorado for den som driver med "ting" på havet.
    Tror et av HFS' medlemmer (Hifiguru) er herifra. ;)

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    digg middag i dag gitt. Hjemmelaget fiskegrateng (sei og røkt torsk) med flesk og potet. Snaddermat!

    Passer godt til de neste bildene.

    pinsehelga på Mausen var bare helt utrolig herlig iår.


    "Room with a view"- på grensen til det nasjonalromantiske. ;)


    På bøljan blå, og hovedgrunnen til at vi drar hit.


    Arveprinsen studerer litt av fangsten.




    Håper denne lille avstikkeren ikke ble for mye. Resten av fiskinga taes evt. i denne tråden:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=34244.40
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Og sånn går no dagan !

    Misunnelig ? Jeg ?`


    ;D

    Herlig stemningsrapport Eros. Et spark av glede som lyser opp kontoret mitt her jeg sitter og sturer.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Vel tilbake til fastlandet og Orkanger. Ikke så mye å ta seg til med her, så det blir endel turgåing, i dette tilfellet trilletur.

    Sist tirsdag hadde pappa Eros skumle baktanker med å gå innom OTI-senteret. ;D

    Say no more..........
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Dersom øynene mine ikke bedrar meg ser det ut til at Orkanger har en musikksjappe med vinyl. Uventet.
    Kan til og med se ut til at de er stablet i gamle Meierikasser. Bonus.
    Orkanger vil heretter være et fint sted på kartet.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Heldigvis var Lovequeen også med, for jeg tror nok ikke tålmodigheten til Arveprinsen ville holdt løpet ut.

    Sjappa er forøvrig omtalt et par ganger før på HFS
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27821.20
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=31373.0

    Siden jeg er født og oppvokst her, så er den ikke noe "nytt" for min del.
    Bare hyggelig å kunne drive reklame for andre, og ikke holde på hemmelighetene for meg selv. Kan ikke være lett å drive platebutikk idag, så jeg gjorde mitt beste for å støtte saken mest mulig. ::) 8) ::)

    På forhånd hadde jeg bestemt meg for å gi 70-tallet i vold, og gå hardt til verks. ;D

    I de blå meierikassen er det litt av hvert. Om ikke de store bombene, så går det absolutt an å finne et og annet.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.160
    Antall liker
    3.986
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jøje meg! det ser ut til at Orkanger har bedre musikkutvalg enn Kristiansand :eek:
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    mteinum skrev:
    Jøje meg! det ser ut til at Orkanger har bedre musikkutvalg enn Kristiansand :eek:
    Trondheim for den del, og det skal jeg komme tilbake til..............
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Et par timer senere og endel grunker fattigere, så var det bare å vende nesa hjem til 'a mor.

    To godt fyllte poser med vinyl, noen CD'er og et par DVD'er. Slettes ikke ille på et sted som Orkanger.
    Tror nesten Lyngen ville smilt av glede, hadde han sett hva disse posene inneholdt. 8)



    Mutter'n rister bare på hodet, og lurer på om jeg ikke skal bli voksen snart. ( :eek: ) og om jeg ikke har nok plater. Hun om det.

    Lovequeen fikk ved et arbeidsuhell se kvitteringa, og mumla et eller annet om at ja det var nå mine penger da. ::)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Skal ikke si mer om disse to posene enn at det ble en god blanding.

    Vil likevel ta frem to skiver.

    Den første pg.a coveret. Spørs om ikke Isaac Hayes blir hakket for mye disco etter min smak på denne her, men, men. Coveret er ubetalelig, spesielt gatefolden. ;D





     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Den neste jeg vil ta frem, er ingen skive men, en DVD-box.
    Noen som har fulgt med på HFS, vil sikkert bli en smule overrasket. Selv om jeg slenger dritt om visse band så betyr det ikke at jeg ikke låner øret til de.
    I hovedsak er det den første og delvis den andre disken som er mest interessant for min del da. Regner med å ha sett og hørt det meste før, men kunne ikke la vær. ;)



    Morsomt det som står med liten skrift på baksiden. ::)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Ser ut til å være en pen liten guttetass. Herlige bilder Eros :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Ser ut til å være en pen liten guttetass. Herlige bilder Eros :)
    Takk, takk. Blir nesten rent flau jeg, men mange skryter så fælt når de møter han, men det er vel vanlig med småttiser. Må bare passe på så han ikke blir innbilsk.

    Glimt i øyet, og et smil på lur det har han ihvertfall, og veldig sosial. :D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    RoDa skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Tror et av HFS' medlemmer (Hifiguru) er herifra. ;)
    Arti rapport!!

    Ifølge historien ser det nesten ut som Parelius stammer fra Mausund han og..... ;D

    http://no.wikipedia.org/wiki/Mausund


    R
    Morsomt! Det er jo ikke utenkelig at "vår" Parelius har sine aner derifra.
    Hvis du er innom tråden Par, så kan du jo gi et lite vink. ;) ;) ;)

    Skal forresten tilbake til Mausen om fire uker.
    4 dager med hardcore havfiske og seriøs konkurranse. Pinsa var nesten som treningsleir for å regne.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Steiki, det var et støkke ut også....!




    "Litt" unna mi vanlige kjørerute nordover.

    R
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ;D

    Det er jo havfiske vi bedriver, ikke fjordfiske. Drøyt stykke å kjøre, og denne gangen var vi over 20 stykker fra Oslo som tok turen. Er glad jeg har pitstop-mulighet på Orkanger, og kan dele opp turen i to. Spesielt nå som jeg også har en liten tass i baksetet.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Vanligvis velinformerte kilder mener at pikene fra Mausen er meget pene og sjarmerende, er dette noe du kan bekrefte Eros ?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Trønderpia eller veitja, er jo generelt søte og sjarmerende da........ ;)

    Nå bør jeg muligens passe munnen siden jeg er sammen med samme dama på det 15. året, og hu er halvt møring ( :eek: ) og halvt folldøling. ::)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    I går kunne følgende leses på adressa.no:
    http://www.adressa.no/vaeret/article1334006.ece

    Selvsagt måtte jeg inn til Trondheim en tur da. ::) :p
    Hele dagen gikk for fort med sosiale visitter, så tiden til butikkbesøk ble heller knapp. Nå har jeg ikke den helt store interessen av å traske ned dørstokken på haifai-butikker for øyeblikket, siden kjøpetrangen er heller liten for tida, så skivekjøp måtte det i såfall bli på den korte stunden jeg hadde igjen.

    Platebutikker er dessverre en begredelig historie i Trondheim om dagen. Trønderhovedstaden har rett og slett blitt en drittby (for å si det pent) for den som ikke gidder å leke nettpirat, eller vil oppleve noe annet enn Platekompaniet.

    Ettersom Nidaros Vinyl sluttet i høst (rip :'( ) så er det nesten ingenting igjen. Uffa (Ivar Matlaus Bokkafe) er ikke hva det engang var for snart 20 år siden, og nevnte Platekompaniet er snart det eneste som er av tilbud. sic!
    Det står i grell kontrast til den gang en kunne fråtse i spennende musikk på steder som Utopia, Bakklandet Bokkafe, Playtime med mer.

    Heldigvis visste eksiltrønder Eros råd, og satset alt på et kort, og jommen eksisterte butikken fortsatt. ;D
    De fleste blir vel bare skræmt av stedet, siden det har rykte på seg for å være ei (død)metall sjappe. Skumle folk disse svartkledde satanrockerne visstnok.
    Too bad for dere har i trøndelag som ikke har turt å ta en kikk innom, for jeg kan rapportere om en velfyllt plastpose og null satanrock. Sjappa er knøttliten og fylt til randen. Særs hyggelig kar bak disken. Det eneste jeg har og utsette på er at bruktvinylen kunne vært tatt bedre vare på. De mistet nok et par tre salg på unødvendig slitte covre for min del (er ganske nøye på sånt). Generelt er vel det dessverre vanlig mange steder.

    Butikken jeg snakker om er Aftermath i St.Olavsgate 3

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har ikke tenkt å plage dere med å brette ut alt jeg kjøpte her heller, men kom hjem med ting fra Bevis Frond, Roky Erikson, Dead Kennedys, Stranglers, Misfits ++

    I tillegg er jeg kjempefornøyd med kjøpet av et nesten strøkent eksemplar av denne trippel-LP'en på Sundazed til 150.- oljekroner.

    Ingen Beach Boy fan, men den har likevel i lengre tid stått på ønskelista over skiver jeg har lyst til å høre.

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Et annet album jeg er spent på er denne bootleg'en eller hva jeg skal kalle den.
    Noen som har hørt?



     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    I skrivende stund gikk denne dama av scenen i Frognerbadet, ingen ekstranumre dessverre :-\ , for detta var bra! Angrer ikke et sekund på at jeg valgte å jobbe noen timer på fridagen for de siste 50 minutter med konsert.

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.340
    Antall liker
    2.626
    Torget vurderinger
    4
    ErosLoveking skrev:
    I skrivende stund gikk denne dama av scenen i Frognerbadet, ingen ekstranumre dessverre :-\ , for detta var bra! Angrer ikke et sekund på at jeg valgte å jobbe noen timer på fridagen for de siste 50 minutter med konsert.

    Nydelig bilde!!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    kjoenik skrev:
    Nydelig bilde!!
    Takk skal du ha. Så er det ei søt dame òg da.
    Lovequeen, mener jeg er hemmelig forelsket. ;D

    Hadde den store gleden av å møte henne ifjor, og kan bare melde at hun virket veldig allright. :D :D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Mens jeg venter på å gå i fotograva og Keane klokka 2100, så kan jeg slå ihjel litt tid med noen bilder til.
    Ting skjer i hula, og akkurat nå ser det sånn ut i bilen.

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ikke de mest saklige bildene kanskje, må nok skuffe de som så for seg elektroniske duppeditter, men det er veldig plate(rom)relatert da. ;D







     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Når jeg kommer hjem ikveld så blir det til å skru sammen siste hyller, med de på plass så er det faktisk ikke rom for mer. Shit! :D

    Ikke alt fra IKEA er å rope hurra for, men akkurat hyllene er jeg veldig fornøyd med. Sikkert flere her som bruker de. :)

    Med det her på plass, så er det vel snart tid for et oversiktsbilde av hula vel? ;) ;) ;)

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn