Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Synes "gåte ved gåte" på lp ikke har sååå fantastisk kvalitet, "løsrivelse" derimot låter meget bra.
    Løsrivelse hos meg er det litt "støy" på!
    Gåte ved Gåte er mye "stillere" hos meg.
    Mulig jeg har vært litt uheldig med pressingen ?


    Mvh: Espen L
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.733
    Antall liker
    35.957
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Løsrivelse hos meg er det litt "støy" på!
    Gåte ved Gåte er mye "stillere" hos meg.
    Mulig jeg har vært litt uheldig med pressingen ?


    Mvh: Espen L
    ...og jeg med "Gåte for gåte"... den synes jeg ikke låter så bra.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    God tur, håper jeg er operert neste år og kan være med🤒😁
    Hyggelig vis du blir med neste år Evo :)
    Du kan jo prøve og bli med til Munchen i mai også vis formen er ok.
    Enda litt større og råere messe etter mitt syn :)

    Mvh: Espen L
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.420
    Antall liker
    5.673
    Sted
    Moss
    God tur Espen,
    vi håper på flotte bilder og rapportering.
    Kos deg masse :cool: (y) 🥃

    Mvh Arild
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.434
    Antall liker
    13.039
    Her er bilde av en trivelig kar som nesten ikke koste seg på tur ;)
    Det vare en rimelig adrenalinstinn herremann som jaget rundt på Arena (fotball stadion) anlegget og koste seg med Heyfei.

    _TAM7511.JPG


    Takk for trivelig samvær, spas og moro Espen (og 2m) 😎
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Her er bilde av en trivelig kar som nesten ikke koste seg på tur ;)
    Det vare en rimelig adrenalinstinn herremann som jaget rundt på Arena (fotball stadion) anlegget og koste seg med Heyfei.

    Vis vedlegget 965809

    Takk for trivelig samvær, spas og moro Espen (og 2m) 😎
    Takk det samme Powerpoint 😀
    En veldig hyggelig tur med en fin gjeng.
    Du verden å vi hygger oss sammen på disse turene 🍾🍾
    Å flere hi-fi turer skal det bli ✌

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Mye reising i det siste og lite snurring av det sorte gullet!
    Noen nye skiver har jeg fått handlet uansett ✌

    IMG_0446.jpg


    Dave Brubeck skiva hadde jeg selvfølgelig fra før av!
    Men når jeg fikk tak i et eksemplar fra Analogue Productions da bare måtte jeg ha et eksemplar til 😅
    Personlig så mener jeg at den skiva er en av de beste Jazz skivene som finnes (etter min smak) Jeg spiller denne klart mer enn feks M Davis Kind of Blue.
    Nå skal det får det meste snurres vinyl hele helgen 🎶🎶


    Mvh: Espen L
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Mye reising i det siste og lite snurring av det sorte gullet!
    Noen nye skiver har jeg fått handlet uansett ✌

    Vis vedlegget 966697

    Dave Brubeck skiva hadde jeg selvfølgelig fra før av!
    Men når jeg fikk tak i et eksemplar fra Analogue Productions da bare måtte jeg ha et eksemplar til 😅
    Personlig så mener jeg at den skiva er en av de beste Jazz skivene som finnes (etter min smak) Jeg spiller denne klart mer enn feks M Davis Kind of Blue.
    Nå skal det får det meste snurres vinyl hele helgen 🎶🎶


    Mvh: Espen L
    Ser du nettopp har startet med vinyl og et lite tips på VFM jazz på vinyl er Blue Notes Classic serie (selvsagt også Tone Poet, men de koster mer og de mest populære albumene er ikke alltid der). Har sannsynligvis ikke vært rimeligere å skaffe seg disse klassikerne i topp kvalitet på 40-50 år. Originalene er mastret litt annerledes (for 50 tall platespillere og utstyr), noen liker dette men da snakker vi 20-30x prisen for de mest populære titlene.

    Eksempel på topp musikk og pressing for relativt rimelig penge.

    burrell.png

     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Ser du nettopp har startet med vinyl og et lite tips på VFM jazz på vinyl er Blue Notes Classic serie (selvsagt også Tone Poet, men de koster mer og de mest populære albumene er ikke alltid der). Har sannsynligvis ikke vært rimeligere å skaffe seg disse klassikerne i topp kvalitet på 40-50 år. Originalene er mastret litt annerledes (for 50 tall platespillere og utstyr), noen liker dette men da snakker vi 20-30x prisen for de mest populære titlene.

    Eksempel på topp musikk og pressing for relativt rimelig penge.

    Vis vedlegget 966729
    Takker får tips Minutten (y)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Fikk for noen dager siden tlf fra Frode i Acoustic Tuning. Spørsmålet var om jeg ville være med på en lytt på et litt "spesielt" bass system. De hadde bygget et bord med innebygget bass elementer! Må si jeg ble mer en skeptisk med tanke på bass intergrering fra et bord som blir så nærme lytteposisjon. Dette var noe de hadde jobbet med i lang lang tid og er et samarbeid mellom Geir Fredriksen og Frode Olsen. Bordet har fått navne Horizon som er et slags LF- Table. Bordet er universalt tilpasset høyttalere men kan bli levert med Reference Ribbon som også vil komme i 2024 med en helt ny versjon, vil også komme ny effekt forsterker i løpet av 2024. Har begrenset med informasjon som elementer osv... De nærmet seg med tanke på ferdigstillelse men var ikke 100% ferdig, derfor ville de forståelig nok ikke ut med så mye informasjon på nåværende tidspunkt (men det kommer nok snart) Uansett det som jeg er interessert i er lyden og ikke minst hvordan sitter bassen i dette systemet! Hvordan ville dette fungere sammen med Reference Ribbon ? Jeg er som jeg har skrevet tidligere opptatt av frekvensdomenet, det må være en jevn fordeling i hele frekvensområdet. Liker transparent og "tydelig" lyd. detter fort av hvis jeg ikke opplever dette. Sitter dette + at tidsdomenet høres ok ut, som er viktig med tanke på tidsforsinkelser selv om vi bare snakker om millisekunder. Da liker ørene mine seg og jeg slapper raskt av i kroppen. Kort fortalt : Bassen satt som et skudd!! Jeg provoserte systemet med noen virkelig krevende låter underveis, uansett hva jeg satt på så var det en fin helhet i hele lydbildet. Bassen opplevdes stram/hurtig/dyp og detaljert. Når jeg lukket øynene så greide jeg ikke å høre at bassen kom fra bordet, den var så godt integrert i lydbildet. Må si at dette hadde jeg ikke trodd når jeg skulle starte å lytte. Men litt ettertanke etter seansen så er det tross av alt Geir Fredriksen vi her snakker om som har tunet dette inn! Han har en enorm erfaring og kompetanse som jeg tror få andre i dette landet har. Var veldig gøy å få snakket med Geir en hel kveld, noe jeg aldri tidligere har fått mulighet til. Jeg er godt over snittet nysgjerrig når det gjelder hifi, da er fint og få mulighet til å stille spørsmål til en som er så faglig dyktig.


    IMG_0413.jpg




    tempImaget3r6ur.jpg


    IMG_0425.jpg


    tempImagewdFGlH.jpg


    Man går aldri sulten fra en lyd seanse hos Acoustic Tuning.

    IMG_0415.jpg


    Tusen takk til Frode i Acoustic Tuning og Geir Fredriksen for en veldig hyggelig kveld.


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Dette kan jeg tenke meg var en flott kveld ja!
    Fredriksen er uten tvil en meget kompetent mann, så dette låt nok meget overbevisende er jeg sikker på.
    Spennende produkter de jobber med. Blir moro å se hvilke frukter dette samarbeidet bærer fremover.
    Tårn med bånd står på "bucket listen" min, etter besøket hos Odd H.

    Jonas
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lite som slår Geir sine kreasjoner. Har selv hørt dette systemet. Er stadig like overrasket over hvorfor flere ikke bruker mere bånd i sin høyttalere. Jeg kan ikke tenke meg en høyttaler uten bånd, jeg har båndtvang ivertfall 🤣
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Dette kan jeg tenke meg var en flott kveld ja!
    Fredriksen er uten tvil en meget kompetent mann, så dette låt nok meget overbevisende er jeg sikker på.
    Spennende produkter de jobber med. Blir moro å se hvilke frukter dette samarbeidet bærer fremover.
    Tårn med bånd står på "bucket listen" min, etter besøket hos Odd H.

    Jonas
    Blir spennende å se hva du drar i hus av tårn som har bånd når den tiden kommer JonasH.
    Fredriksen vet hva han driver med på dette feltet, dette fikk vi spesielt høre hos Odd Harry når vi lyttet på hans system fra G Fredriksen.
    Dog med god hjelp fra noen fantastiske kilder som stod i den stuen.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Kos i stuen med litt Espresso + Favoritt Cognac + litt deilig Jazz 🎶 🎶
    har ikke lyst til å bevege meg en millimeter fra denne posisjonen.
    Men..... billetter til Morten Abel er bestilt i kveld.
    Han er vistnok alene med kasse gitar så kan jo bli en ok kveld.
    Men ingen ting slår "snurring" av god Jazz og favoritt Cognac`en 🤗

    IMG_0481.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Stilig når det blir kjørt Setup Operation via You tube.
    Ikke første gang de gjør dette når de slipper nye produkter!
    Ting er gjennomført fra den gjengen på så mange måter.
    Å eier gleden bare øker for min del 🥰


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    En tur innom min gode venn Brian Haave i dag.
    Han driver BH Audio. Brian reparer alt av komponenter fra forsterkere til bånd maskiner/høyttalere/plate vaskere/platespillere osv... kort fortalt så er det knapt noen ting den mannen ikke setter i stand av utsyr til lyd! Brian reparerer for privat personer men også for mange hifi butikker i Norge.
    Stod mye heftig forholdsvis nytt utsyr hos han i dag som skulle opp på "Bukken" og få en gjennomgang. Men jeg stusset over et par veldig gamle komponenter som han skulle reparere!
    Med min nysgjerrighet så lurte jeg på om det var noe vits i å reparere den gamle Tandberg saken?
    Brian fortalte da at den har stått på hytten til et eldre ektepar i 25 år! den skulle de reparere og sette tilbake på den nøyaktig samme plassen som den har stått i 25 år. Må si det ble litt ettertanke for undertegnede som har olympisk gullmedalje i og bytte utstyr 🙈
    Strålende at vi har noen som Brian som tar vare på elektronikken vi kjøper og strekker ut en hjelpende hånd når ting ikke er helt i vater.
    Bestandig hyggelig og besøke deg Brian, du sitter selv med et meget heftig hifi system som jeg liker svært godt lyden på (y)
    Ble så imponert når du dro i gang med Pink Floyd (mother) på bånd spilleren din at jeg virkelig er i tenke boksen om bånd spiller blir det neste for min del ?

    Brian i aksjon :)

    IMG_0529.jpg



    IMG_0532.jpg


    IMG_0533.jpg



    IMG_0534.jpg


    Hyggelig å besøke deg igjen i dag Brian.
    Kommer brennkvikt tilbake :)

    For de som skulle trenge noen komponenter opp på "bukken" som ikke er helt i vater så er det bare å ta kontakt med:

    BH Audio tlf: 91690688


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    En tur innom min gode venn Brian Haave i dag.
    Han driver BH Audio. Brian reparer alt av komponenter fra forsterkere til bånd maskiner/høyttalere/plate vaskere/platespillere osv... kort fortalt så er det knapt noen ting den mannen ikke setter i stand av utsyr til lyd! Brian reparerer for privat personer men også for mange hifi butikker i Norge.
    Stod mye heftig forholdsvis nytt utsyr hos han i dag som skulle opp på "Bukken" og få en gjennomgang. Men jeg stusset over et par veldig gamle komponenter som han skulle reparere!
    Med min nysgjerrighet så lurte jeg på om det var noe vits i å reparere den gamle Tandberg saken?
    Brian fortalte da at den har stått på hytten til et eldre ektepar i 25 år! den skulle de reparere og sette tilbake på den nøyaktig samme plassen som den har stått i 25 år. Må si det ble litt ettertanke for undertegnede som har olympisk gullmedalje i og bytte utstyr 🙈
    Strålende at vi har noen som Brian som tar vare på elektronikken vi kjøper og strekker ut en hjelpende hånd når ting ikke er helt i vater.
    Bestandig hyggelig og besøke deg Brian, du sitter selv med et meget heftig hifi system som jeg liker svært godt lyden på (y)
    Ble så imponert når du dro i gang med Pink Floyd (mother) på bånd spilleren din at jeg virkelig er i tenke boksen om bånd spiller blir det neste for min del ?

    Brian i aksjon :)

    Vis vedlegget 974681


    Vis vedlegget 974682

    Vis vedlegget 974683


    Vis vedlegget 974687

    Hyggelig å besøke deg igjen i dag Brian.
    Kommer brennkvikt tilbake :)

    For de som skulle trenge noen komponenter opp på "bukken" som ikke er helt i vater så er det bare å ta kontakt med:

    BH Audio tlf: 91690688


    Mvh: Espen L
    Takk for hyggelig omtale Espen. Bare kom igjen så skal vi snurre noen flere bånd :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.631
    Antall liker
    1.507
    Sted
    Sunndalsøra
    Fint at man har en slik ''føndel'' som sunnmøringene kaller det. Vi har også Rune Juul som enkelte av oss hær inne bruker :)
    Jeg skull ha hatt service på en gammel Stax elektrostat ;) Takk for opplysningene!
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Fruen har spurt flere ganger hva jeg ønsker meg denne Julen!
    Svarer hver gang at mitt Jule ønske er en tur til Cave Creek, Arizona og besøke denne mannen!
    Har så lyst til og oppleve denne "fabrikken"


    202301_Dagostino_Factory_feature-13.jpg


    202301_Dagostino_Factory_feature-5.jpg


    202301_Dagostino_Factory_feature-8.jpg


    Bilde 1.jpg


    Bilde.jpg



    Bill Creating Another Circuit Board Design Masterpiece.jpg


    Dag250MXV_Small-42.jpg-kopi.jpg


    dan-dagostino-cave-creek-22-1024x683.jpg


    dan-dagostino-cave-creek-35-1024x683.jpg


    dan-dagostino-cave-creek-56-1024x683.jpg


    dan-dagostino-cave-creek-59-1024x683.jpg


    DDMAS-Dan-Angostino-with-Relentless.jpg


    Rachel & The Momentum Integrated Amplifier.JPG


    For svar av fruen hver gang at jeg ikke kan skuffe sviger mor når vi har sagt vi skal tilbringe Julen hos de 🥴

    Ser ut som det nærmeste blir å se denne live Julen 2023 🤓


    images.jpeg


    Men en dag karer.......... en dag......😍


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.434
    Antall liker
    13.039
    Du sitter litt i klisteret der om dere har lovet å tilbringe Julen hos svigermor. Du skal se hun har velsmakende overraskelser på lur.
    Og om du smiler pent til svigermor, og oppfører deg behersket og jovial, så kan det hende at "fruen" ser på deg med blide øyne og belønner deg rikelig vet du ;)
    Vips så var julen over, og så kan du rømme hjem. Du står det nok over skal du se kompis. Lykke til :cool:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.000
    Antall liker
    10.721
    Sted
    Skien
    Du sitter litt i klisteret der om dere har lovet å tilbringe Julen hos svigermor. Du skal se hun har velsmakende overraskelser på lur.
    Og om du smiler pent til svigermor, og oppfører deg behersket og jovial, så kan det hende at "fruen" ser på deg med blide øyne og belønner deg rikelig vet du ;)
    Vips så var julen over, og så kan du rømme hjem. Du står det nok over skal du se kompis. Lykke til :cool:
    Det går nok som en drøm min venn hos flotte sviger mor(y)
    Man kan ikke rømme fra morgendagens plikter, ved å unngå dem i dag ;)
    Riktig God Jul Power`n 🤗


    Mvh: Espen L
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.733
    Antall liker
    35.957
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du får være glad for at du har en svigermor, min kone mistet sin mor for mange år siden - møkkakreft.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn