Løsrivelse hos meg er det litt "støy" på!Synes "gåte ved gåte" på lp ikke har sååå fantastisk kvalitet, "løsrivelse" derimot låter meget bra.
Gåte ved Gåte er mye "stillere" hos meg.
Mulig jeg har vært litt uheldig med pressingen ?
Mvh: Espen L
Løsrivelse hos meg er det litt "støy" på!Synes "gåte ved gåte" på lp ikke har sååå fantastisk kvalitet, "løsrivelse" derimot låter meget bra.
...og jeg med "Gåte for gåte"... den synes jeg ikke låter så bra.Løsrivelse hos meg er det litt "støy" på!
Gåte ved Gåte er mye "stillere" hos meg.
Mulig jeg har vært litt uheldig med pressingen ?
Tusen takk HoJ.God tur Espen.
God turDa er koffert pakket til avreise i morgen til Warszawa hifi show.
Gleder meg til å treffe likesinnende og lytte til mange flotte systemer.
Vis vedlegget 963858
Takker Jabba_JabbaGod tur Espen Regner med at du legger ut noen bilder av ting som spiller bra for oss som er hjemme
Hyggelig vis du blir med neste år EvoGod tur, håper jeg er operert neste år og kan være med
Vi er i gang motorenJa det ser ut som dere koser dere Ha en fin helg på messe Espen
mvh
Takk det samme PowerpointHer er bilde av en trivelig kar som nesten ikke koste seg på tur
Det vare en rimelig adrenalinstinn herremann som jaget rundt på Arena (fotball stadion) anlegget og koste seg med Heyfei.
Vis vedlegget 965809
Takk for trivelig samvær, spas og moro Espen (og 2m)
Ser du nettopp har startet med vinyl og et lite tips på VFM jazz på vinyl er Blue Notes Classic serie (selvsagt også Tone Poet, men de koster mer og de mest populære albumene er ikke alltid der). Har sannsynligvis ikke vært rimeligere å skaffe seg disse klassikerne i topp kvalitet på 40-50 år. Originalene er mastret litt annerledes (for 50 tall platespillere og utstyr), noen liker dette men da snakker vi 20-30x prisen for de mest populære titlene.Mye reising i det siste og lite snurring av det sorte gullet!
Noen nye skiver har jeg fått handlet uansett
Vis vedlegget 966697
Dave Brubeck skiva hadde jeg selvfølgelig fra før av!
Men når jeg fikk tak i et eksemplar fra Analogue Productions da bare måtte jeg ha et eksemplar til
Personlig så mener jeg at den skiva er en av de beste Jazz skivene som finnes (etter min smak) Jeg spiller denne klart mer enn feks M Davis Kind of Blue.
Nå skal det får det meste snurres vinyl hele helgen
Takker får tips MinuttenSer du nettopp har startet med vinyl og et lite tips på VFM jazz på vinyl er Blue Notes Classic serie (selvsagt også Tone Poet, men de koster mer og de mest populære albumene er ikke alltid der). Har sannsynligvis ikke vært rimeligere å skaffe seg disse klassikerne i topp kvalitet på 40-50 år. Originalene er mastret litt annerledes (for 50 tall platespillere og utstyr), noen liker dette men da snakker vi 20-30x prisen for de mest populære titlene.
Eksempel på topp musikk og pressing for relativt rimelig penge.
Vis vedlegget 966729
Kenny Burrell - Midnight Blue LP (Blue Note Classic Vinyl Series) - Blue Note Records
Guitarist Kenny Burrell debuted on Blue Note Records in 1956 and over the following 7 years made a series of excellent albums for the label that culminated with his masterwork Midnight Blue. Recorded in 1963, the album waded deep into the blues, conjuring an alluring late-night vibe with a...store.bluenote.com
Blir spennende å se hva du drar i hus av tårn som har bånd når den tiden kommer JonasH.Dette kan jeg tenke meg var en flott kveld ja!
Fredriksen er uten tvil en meget kompetent mann, så dette låt nok meget overbevisende er jeg sikker på.
Spennende produkter de jobber med. Blir moro å se hvilke frukter dette samarbeidet bærer fremover.
Tårn med bånd står på "bucket listen" min, etter besøket hos Odd H.
Jonas
Takk for hyggelig omtale Espen. Bare kom igjen så skal vi snurre noen flere båndEn tur innom min gode venn Brian Haave i dag.
Han driver BH Audio. Brian reparer alt av komponenter fra forsterkere til bånd maskiner/høyttalere/plate vaskere/platespillere osv... kort fortalt så er det knapt noen ting den mannen ikke setter i stand av utsyr til lyd! Brian reparerer for privat personer men også for mange hifi butikker i Norge.
Stod mye heftig forholdsvis nytt utsyr hos han i dag som skulle opp på "Bukken" og få en gjennomgang. Men jeg stusset over et par veldig gamle komponenter som han skulle reparere!
Med min nysgjerrighet så lurte jeg på om det var noe vits i å reparere den gamle Tandberg saken?
Brian fortalte da at den har stått på hytten til et eldre ektepar i 25 år! den skulle de reparere og sette tilbake på den nøyaktig samme plassen som den har stått i 25 år. Må si det ble litt ettertanke for undertegnede som har olympisk gullmedalje i og bytte utstyr
Strålende at vi har noen som Brian som tar vare på elektronikken vi kjøper og strekker ut en hjelpende hånd når ting ikke er helt i vater.
Bestandig hyggelig og besøke deg Brian, du sitter selv med et meget heftig hifi system som jeg liker svært godt lyden på
Ble så imponert når du dro i gang med Pink Floyd (mother) på bånd spilleren din at jeg virkelig er i tenke boksen om bånd spiller blir det neste for min del ?
Brian i aksjon
Vis vedlegget 974681
Vis vedlegget 974682
Vis vedlegget 974683
Vis vedlegget 974687
Hyggelig å besøke deg igjen i dag Brian.
Kommer brennkvikt tilbake
For de som skulle trenge noen komponenter opp på "bukken" som ikke er helt i vater så er det bare å ta kontakt med:
BH Audio tlf: 91690688
Vi snakket faktisk om en Counterpoint som var derDen ene Counterpointen min står der et sted
Det går nok som en drøm min venn hos flotte sviger morDu sitter litt i klisteret der om dere har lovet å tilbringe Julen hos svigermor. Du skal se hun har velsmakende overraskelser på lur.
Og om du smiler pent til svigermor, og oppfører deg behersket og jovial, så kan det hende at "fruen" ser på deg med blide øyne og belønner deg rikelig vet du
Vips så var julen over, og så kan du rømme hjem. Du står det nok over skal du se kompis. Lykke til