Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei og hå, her var det mange harde nye pakker. Rart du fikk noe under treet i det hele tatt etter at vakthunden hadde gjort sitt. :p

    ECA415BE-40CC-4D95-AD3C-598669F70D16.jpeg


    Den største gaven i år kom nok tidlig og med normal flyfrakt, nissen sliter nå med angst har jeg hørt....

    Uansett hvem som leverte så var den nye forsterkeren en råtass. Vi var skeptiske på bilder men i virkeligheten er den enda flottere enn den gamle. Jeg kjenner jo lyden litt fra tidligere og selv relativt fersk låter forsterkeren som en kule. Innbygget streaming er endelig på plass og det var så bra at ved A/B testing slet vi med å oppleve noen forskjell mot CD-spilleren. Ingen dårlig løsning det!

    Men, nye høyttalere er på plass også. Lekre som f*** og med en mellomtone som er sart og naturlig at det er en fryd. Bassen var også kraftfull og overraskende godt nyansert. Veldig bra! Litt laidback spillestil, men så passer dem også all musikk vi kastet på dem. Gleder meg skikkelig til neste lytt!

    Gratulerer så mye med begge deler! :)

    F4651EFF-38B1-4323-9AE0-8B0B3377D7E5.jpg


    3D4F4707-1D8D-4C4F-A1A9-6A04A96F75F2.jpg


    C184F58B-72EF-43EF-B17D-A308429B0A2C.jpg


    9DD4F50E-1536-4B94-9193-B501D032E825.jpg



    Geir Arne
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.021
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Hei Espen

    Må si jeg gleder meg ordentlig på lytt hos deg nå i Januar:)
    Nå har jeg hørt momentumen din tidligere (ikke Mlife)
    Så skal bli veldig spennende å få hørt Kharma DB9 :cool:

    Jonas
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Hei Espen

    Må si jeg gleder meg ordentlig på lytt hos deg nå i Januar:)
    Nå har jeg hørt momentumen din tidligere (ikke Mlife)
    Så skal bli veldig spennende å få hørt Kharma DB9 :cool:

    Jonas
    Blir hyggelig og få deg på besøk om noen uker JonasH :)
    Gled deg til å høre Kharma det "sitter" godt i stua her nå!



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Hei og hå, her var det mange harde nye pakker. Rart du fikk noe under treet i det hele tatt etter at vakthunden hadde gjort sitt. :p

    Vis vedlegget 473600

    Den største gaven i år kom nok tidlig og med normal flyfrakt, nissen sliter nå med angst har jeg hørt....

    Uansett hvem som leverte så var den nye forsterkeren en råtass. Vi var skeptiske på bilder men i virkeligheten er den enda flottere enn den gamle. Jeg kjenner jo lyden litt fra tidligere og selv relativt fersk låter forsterkeren som en kule. Innbygget streaming er endelig på plass og det var så bra at ved A/B testing slet vi med å oppleve noen forskjell mot CD-spilleren. Ingen dårlig løsning det!

    Men, nye høyttalere er på plass også. Lekre som f*** og med en mellomtone som er sart og naturlig at det er en fryd. Bassen var også kraftfull og overraskende godt nyansert. Veldig bra! Litt laidback spillestil, men så passer dem også all musikk vi kastet på dem. Gleder meg skikkelig til neste lytt!

    Gratulerer så mye med begge deler! :)

    Vis vedlegget 473601

    Vis vedlegget 473602

    Vis vedlegget 473603

    Vis vedlegget 473604


    Geir Arne
    Hyggelig at vi fikk en lytte seanse sammen igjen ganilsen :) Er enig med deg at nå spiller streaming på et bra nivå her i stua, spiller bedre nå en når jeg brukte Mac og usb kabel inn i DAC på CD spilleren! Vi testet jo også Airplay overføring men synes ikke det fungerer lydmessig like bra som å bruke den innebygget Tidal Appen i forsterkeren!
    Konklusjonen etter å ha testet en del nå i noen uker er at CD spilleren V/S Tidal Hifi (når man bruker DAC og den innebygget Tidal appen i forsterkeren) egentlig høres ganske likt ut! Jeg vet godt kvaliteten på cd spilleren min så med tanke på at Streamingen hos meg nå er på dette nivået er jeg meget fornøyd med.
    Nå er tiden inne til å teste litt høy oppløst fremover som jeg har liggende på hardisk :)
    Ta gjerne turen snart igjen Ganilsen.



    Mvh: Espen L
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Var stort sett umulig å skille Tidal og CD, og da hadde vi en ganske perfekt A/B-test. AirPlay var overraskende bra, mye bedre enn BT men passer best til YouTube-klipp og slikt. Høyoppløst skal det bli veldig morsomt å sammenligne med, da kan det hende CD må gi tapt.


    Geir Arne
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.321
    Antall liker
    1.458
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår Espen :)

    Det har blitt en dél bytter hos deg siden jeg fikk audiens sist. Nye ht og nå sist en Mlife. Stiller i billettkøen for dette har jeg lyst til å se og ikke minst høre ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Godt nyttår Espen :)

    Det har blitt en dél bytter hos deg siden jeg fikk audiens sist. Nye ht og nå sist en Mlife. Stiller i billettkøen for dette har jeg lyst til å se og ikke minst høre ;)
    Takk det samme 2m :)
    Har savnet at du ikke har vært en tur innom for å lytte på mine nye "investeringer"
    Bestandig hyggelig og ha deg å besøk så bare gi beskjed når det passer så er jeg klar som et egg :)

    Bilde 29.12.2017 klokken 17.15.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.050
    Sted
    Porsgrunn
    Godt nytt år Espen. Det blir vel lite med store hifipakker i 2018 på deg nå som du er ferdighandla😉 Må prøve å komme en tur å sjekke ut Mlife og streaming.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Godt nytt år Espen. Det blir vel lite med store hifipakker i 2018 på deg nå som du er ferdighandla������ Må prøve å komme en tur å sjekke ut Mlife og streaming.
    Bare å komme innom Jabba Jabba :)

    Godt Nyttår :)

    Bilde 29.12.2017 klokken 17.15.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.542
    Antall liker
    69.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende om du også i 2018 kommer til å overraske på haifai-fronten. Kanskje en platespiller.....hvem vet... Et godt nytt år, Espen :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Blir spennende om du også i 2018 kommer til å overraske på haifai-fronten. Kanskje en platespiller.....hvem vet... Et godt nytt år, Espen :)
    Takk takk karmana, godt nytt år til deg også :)
    Noen større hafai investeringer i 2018 er ikke sikkert vil komme, men..... det har jeg sakt før!



    Mvh: Espen L
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.581
    Antall liker
    4.587
    Torget vurderinger
    10
    Godt nytt år Espen!
    Gratulerer så mye med nye herlige komponenter, ser bare lekkert ut!

    Kommer gjerne på inspeksjon ved anledning.
    Hils så mye til Fruen!


    Mvh.
    SAL
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Godt nytt år Espen!
    Gratulerer så mye med nye herlige komponenter, ser bare lekkert ut!

    Kommer gjerne på inspeksjon ved anledning.
    Hils så mye til Fruen!


    Mvh.
    SAL
    Godt nytt år til deg også SAL :)
    Skjer det noe spennende med APL i 2018?

    Bilde 29.12.2017 klokken 17.15.jpg





    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.584
    Antall liker
    13.669
    En flott lørdag når man stille og rolig kan sitte å kose seg med Sophie Zelmani + Kaffe :)

    Vis vedlegget 474714

    Ble introdusert denne platen for en del år tilbake av den hyggelige Mr Powerpoint.

    Takk for musikk tipse Power`n :)

    Vis vedlegget 474716




    Mvh: Espen L
    Huffda, her florerer private bilder fra dunkle kataloger knipset i foajen til Hotel Rilano.
    Udyret må vel være meg "utsjånadmessig", men i Hifi utstyr sammenheng når jeg nok ikke herr Larsen til sokkeholderne.
    Forøvrig tror jeg all videre diskusjon omkring hvem som er hvem med fordel kan flyttets til nevnte foajè førstkommende mai i det hersens år 12018 :rolleyes: Fortrinnsvis over en kopp brunt ildvann med tilhørende sigar eller hva tror de om det kaftein?

    Takker forøvrig så meget for tillitten hva mine musikalske anbefalinger angår Espen.
    Jeg har snodig nok flere på lager :cool:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    En flott lørdag når man stille og rolig kan sitte å kose seg med Sophie Zelmani + Kaffe :)

    Vis vedlegget 474714

    Ble introdusert denne platen for en del år tilbake av den hyggelige Mr Powerpoint.

    Takk for musikk tipse Power`n :)

    Vis vedlegget 474716




    Mvh: Espen L
    Huffda, her florerer private bilder fra dunkle kataloger knipset i foajen til Hotel Rilano.
    Udyret må vel være meg "utsjånadmessig", men i Hifi utstyr sammenheng når jeg nok ikke herr Larsen til sokkeholderne.
    Forøvrig tror jeg all videre diskusjon omkring hvem som er hvem med fordel kan flyttets til nevnte foajè førstkommende mai i det hersens år 12018 :rolleyes: Fortrinnsvis over en kopp brunt ildvann med tilhørende sigar eller hva tror de om det kaftein?

    Takker forøvrig så meget for tillitten hva mine musikalske anbefalinger angår Espen.
    Jeg har snodig nok flere på lager :cool:
    Ser frem til ditt blide åsyn igjen i Mai Power`n :)


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.542
    Antall liker
    69.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En videre diskusjon i mai på Rilano eller rett over gaten høres ut som en passende anledning til å få dette avgjort en gang for alle ;)

    Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men regner med at det lokale udyret i Drotningsvik informerer skjønnheten om noen dagers fravær før nasjonaldagen :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Onkel Dan lurer sikkert veldig på om Espen har bestillt billetter til Munchen :cool:

    Vis vedlegget 476288
    Klart jeg må ned å få noen ord med Onkel Dan igjen :)

    Hifi messer = Hyggelige mennesker/Flytende kornprodukter/god mat/ nye bekjentskaper møter man/god musikk/mye god lyd/jobb fri/ingen stress osv........
    Klart man prøver å reise på disse turene :)

    Munchen messa er bankers (bestiller turen i neste måned)
    Stocholm messa som er om noen uker tror jeg også jeg reiser på.


    Mvh: Espen L
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Gratulerer med mer MAS HR Larsen. Dette bør jo spille hinsides?
    R
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Gratulerer med mer MAS HR Larsen. Dette bør jo spille hinsides?
    R
    Takk takk RBN:)
    Joda spiller fortreffelig dette!
    Blir det noen tur på Stocholm eller Munchen mess i år på deg RBN?
    Hadde vært hyggelig og treffes igjen.



    Mvh: Espen L
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Det blir ikke noe Stockholm messe og vet ikke om det blir München heller for øyeblikket. Må få noen ting på plass først.
    Jeg satt på lørdagskvelden og googlet etter messen i Gøteborg, men med dårlig resultat. Har de endret slik at den ikke er annen hvert år? Det har blitt tradisjon og liker meg der.
    R
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.383
    Kronos i Sølv hadde de også Tand :cool:
    Vis vedlegget 327685
    Ser bare helt rå ut disse kronos spillerene, de hadde jo en del heftige merker på vinyl snurrere stående men selgeren var klokke klar på at Kronos var det heftigste han hadde hørt.
    Og så må jeg si at jeg likte hans favoritt forsterker som han nå hadde bestilt til privat bruk da JonasH:)

    Mvh: Espen L
    Ligger litt tilbake i tid dette innlegget jeg quoter, Espen, men ... er du i noe Kronos-humør ?

    Cheers!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Kronos i Sølv hadde de også Tand :cool:
    Vis vedlegget 327685
    Ser bare helt rå ut disse kronos spillerene, de hadde jo en del heftige merker på vinyl snurrere stående men selgeren var klokke klar på at Kronos var det heftigste han hadde hørt.
    Og så må jeg si at jeg likte hans favoritt forsterker som han nå hadde bestilt til privat bruk da JonasH:)

    Mvh: Espen L
    Ligger litt tilbake i tid dette innlegget jeg quoter, Espen, men ... er du i noe Kronos-humør ?

    Cheers!
    Kronos er flotte spillere og kanskje noe av det ypperste lydmessig vis alt av de andre variablene som Riaa osv.... er på plass.
    Driver å koser meg veldig med Streaming som er lettvint og greit + at jeg lydmessig har fått dette opp på et godt nivå!
    Men platespiller suget slipper ikke helt uansett!!
    Mange flotte spillere der ute som Bergmann/Kronos/ osv... Må si jeg også er spent på Burmester riggen som nå er på vei ut på markedet om ikke så lenge. Den har innebygget Riaa og jeg som ikke er glad i så mange duppe ditter + kabler osv... i stuen så skal det bli spennende å se litt nærmere på den.
    Vis jeg først skal gå for en rigg så blir det en topp spiller og topp Riaa og ikke noe "konfirmasjons rigg" det er helt sikkert, men blir ikke noe før etter Munchen messa uansett.
    En spiller jeg også har sett litt på som jeg synes ser grise lekker ut er denne:

    Grand Prix Audio

    Grand Prix Audio 1.jpg


    Grand Pix Audio 2.jpg



    Vi snakkes JackX :)


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    11.015
    Sted
    Skien
    Var en liten tur innom det nye flotte Show rommet til Acoustic Tuning :)
    Mye lekkert utstyr var allerede kommet på plass!
    Magico S3 og Master Audio integrerte forsterker + AVM som kilde var koblet opp så da ble det en lang god lytt på dette.

    IMG_3612.jpg


    IMG_3616.jpg


    IMG_3611.jpg


    IMG_3615.jpg


    Gøy å høre S3 på Master Audio forsterker, dette likte mine ører meget godt!

    Tusen takk Frode for en hyggelig velkomst :)


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn