God Jul ErikGratulerer Espen,
Ønsker deg en strålende og musikalsk Jul
Mvh: Espen L
God Jul ErikGratulerer Espen,
Ønsker deg en strålende og musikalsk Jul
God Jul til deg og dine Power`nDu gale mannen.
Så er vi på kjøret igjen ser jeg.
Ønsker deg og fruen en riktig god virusfri jul.
Så håper jeg det ikke spøker for Tool konserten i mai neste år.
Da går jeg berserk et eller annet sted i de dype skoger i Øssfold!
Tusen takk og God Jul roeng2Gratulerer og god jul
Ingen vet hvor denne glade Kenguru`n hopperNå går jeg ut i fra at du beholder Kharma´ne samtidig som de nye Sonus Faber kommer inn, for neste bytte blir jo naturligvis Kharma Classique . . .
Gratulerer så mye!!!
Takker Blueser`nGratulerer! Nydelig høyttalere som spiller minst like godt som det ser ut.
Forstår godt at du søker tilbake til Cremonese. Det låt uforskammet godt da vi var på besøk hos deg da de forrige SF stod i stua. Særlig imponerende var det hvor bra de oppførte seg i rommet med relativt begrenset plass. Fabelaktig godt integrert i rommet synes jeg da.
Dette er vel Extreme-modellen. Hva er hovedsakelig forskjellig fra de du hadde?
Tusen takk FosseGratulerer!
Jeg får ikke helt «følelsen» av størrelsen ut fra bildene, men de ser strøkne ut. Og låter garantert knall!
Har testet Audio Research monoblokker på de forrige Cremonese. Spilte pent, spesielt mellomtone men for lite trøkk/kontroll nedover.Jøsses Espen.
Visste ikke at det var så omfattende forandringer. Som sagt synes jeg det låt helt supert da vi var hos deg sist.
Skulle jeg prøvd noe annet på høyt budsjett ville jeg testet ut med Audio Research fra Reference serien. Man ser ofte denne kombinasjonen på demoer og messer.
Rør gir litt mer livlighet og djupere klangfarger enn transistor, men litt på bekostning av grep og kontroll som f. eks D'Agostino er meget gode på. Gryphon som du nå har er sikkert også aktuelt. Smaksak.
Lykke til!
Takk takkGratulerer Espen Du er ikke redd for å prøve noe nytt. det bli spennende å se hva du syntes er «godt nok» på forsterker fronten
Bilder kommer når de er på plass Sgt PepperGratulerer Espen, dette blir bra.
Bruker du bare CD eller har du DAC + Streamer også?
Jeg har skrevet litt med Espen om min egen opplevelse med bytte fra B&W 802 D3 til Cremonese som totalt har transformert lyden hos meg. Rett og slett magisk.
Så stor blir antakelig ikke spranget fra Kharma, men det blir gjerne noe mer volum og tråkk i bunn.
Ser frem til noen fine bilder!!
hilsen
S
Liver er kort.... å verden er vill og jeg med den...Du store all verden
Her skjer det voldsomme ting.
Jeg trodde Kharma høyttalere, Dan D`Agostino for-, og effekt, samt dCS riggen var kommet for å bli Espen.
Så "pælmer" du ut hele "skiten", og begynner på "nytt"!
jeg er både rystet og imponert, men mest av alt glad for at jeg satt på ræven når jeg leste dette.
Men du skal vel ha Gryphon Antileon EVO Monoblokker, og ikke den lille pingleforsterkeren Diablo
Takk takkÅjjjj.. Her skjedde de mye.
Blir spennende å følge.
Mye gromt innigjen ser jeg
Takker JonasHDette blir utrolig spennende Espen, gratulerer
Cremonese vet du funker som ei kule i stua, så skal mye til å trå feil med Extrema utgaven av de.
Gleder meg til å høre hvordan de spiller med Diablo.
Jonas
Ja, det var det da.Liver er kort.... å verden er vill og jeg med den...
Når det gjelder Gryphon så skulle det vært gøy å testet disse to.
Vis vedlegget 790220
Vis vedlegget 790221
PS! ser ut som München messa blir gjennomført Power`n.
Forventer da din tilstedeværelse og blide åsyn
Overpriset føler vi vel det meste er når vi kjøper nytt.Ja, det var det da.
Essence stereo amp og pre er sikkert ikke vondt, dog rimelig overpriset efter mitt skjønn.
Vill og gær`n er ordene som må til når det gjelder deg og hifi
Så våre bayerske venner mener at "pesten" er over i mai 12022?
Hmmmm...det var noe å tenke på, men først må vi få med oss TOOL konserten i Oslo Rectum.
Så får vi ta det der i fra Espen.
Vi sees
Stor grattis Espen, SF har jo alltid vært blant de vakreste kreasjonene innen apekister...Ser de er relativt lettdrevne med 92db så det gir jo fluss av topologier å velge fra...kanskje ren klasse A er nirvana denne gang?Etter en Lang vente tid fikk jeg endelig beskjed om att disse blir ferdigstilt neste uke.
2 til 3 uker så burde de stå og spille i stuen
Vis vedlegget 790088
Vis vedlegget 790089
Gratulerer igjen Espen, med nye høyttalere. Litt ned i vekt, men mye opp i størrelse med andre ord. Det siste gjør mye med hvordan musikken presenteres og er en grunn til at mange ikke greier å leve med små høyttalere. Så har vi trua på at den nye diskanten ligger nært nok Kharma, til at det ikke blir noe savn.Tusen takk Fosse
Dimensjoner : 145 x 39,8 x 62,2 (høyde,bredde,dybde)
Vekt er 84 kg pr stk.
Takker Jabba_JabbaGratulerer igjen Espen, med nye høyttalere. Litt ned i vekt, men mye opp i størrelse med andre ord. Det siste gjør mye med hvordan musikken presenteres og er en grunn til at mange ikke greier å leve med små høyttalere. Så har vi trua på at den nye diskanten ligger nært nok Kharma, til at det ikke blir noe savn.
Blir spennende hva som skjer på forsterkerfronten, nå er jo mulighetene mange.