D
DL
Gjest
Grattis Espen, skal bli moro å høre oppsettet i nye kåken.
DL
DL
Takk for det sandeckerGratulerer med ny forforsterker Espen. Du har noen virkelige flotte komponenter!
Hei DagGrattis Espen, skal bli moro å høre oppsettet i nye kåken.
DL
Hei tkrFlott anlegg!
Er i Porsgrunn noen ganger i året- Går det an å spørre om en lytt neste gang jeg er på de kanter?
mvh
Er enig i at de ser ekstremt flott ut G-nøkkel noe min samboer også setter pris på når det står i stuen.Ja, Espen - vakrere blir det ikke. Ikke i det hele tatt!
Er det ikke litt synd på de gutta som ikke ser at Burmester lager de aller, aller flotteste produktene?
Hei Jabba_JabbaGratulerer Espen, du har jo lenge ønsket deg denne forforsterkeren så det må være godt å få den i hus. Den tok seg forresten godt ut i racket ditt
Hey
Da er preampen på plass, hentet den på Torsdag så her i stuen er det Julaften x 10
Vis vedlegget 221207
Vis vedlegget 221209
Vis vedlegget 221211
Vis vedlegget 221212
Vis vedlegget 221213
Mvh: Espen L
Gratulerer med ny Preamp Espen!
Dette så utrolig fett ut! Låter helt sikkert like nydelig som det ser ut
Har hørt Burmester sin referance line tidligere, det er nok den største musikkopplevelsen jeg har hatt hittil.
Burmester sammen med Magico må bare være helt rått!
Ser du skriver det skal gjøres akustiske tiltak i stuen også, dette anlegget skulle jeg gjerne hørt.
Mvh Polkagrisen
Hei Polkagrisen
det var svært så hyggelige ord
Er du i nærheten av Skien en gang så så gi et pip så er du velkommen til en lytt
Mvh Espen L
Vis vedlegget 221207
Vis vedlegget 221209
Vis vedlegget 221211
Vis vedlegget 221212
Vis vedlegget 221213
Tusen takk for gratulasjoner Espen litt sent.Hey Power`nDet skjer ting nede i Porsgrunn skjønner jegDa nærmer det seg til denne er på plass i min nye stue
Med litt hell og medvin så har jeg den til neste helg.
Har bestillt med innebygget DAC.
Vis vedlegget 218833
Ennå mer Bromlemester produkter, og ut med vinylspinneren.
Det finnes adekvate hyller for hele vinyloppsettet vet du Espen, men om WAFen har satt ned foten så kan det fort bli gæli.
Hva tenker du nå omkring ny vinylsnurrer?
Og nei, jeg tror neppe du klarer og nedgradere
Selv har jeg jo fått gleden av å leke med digre hønn nede i Sarpsborg sammen med Konemor.
Jeg er litt i HiFi light modus om dagen, da det er mye som skjer rundt en halvgammel skinnfell med endret sivilstatus
Det blir nok å flytte hjem til Gitte før jul, så får vi ha Quadene i taket på Julaften hehehehe.....årnær sæ serr`u.
Uansett Espen, kos deg med ny bolig, akustikk tiltak, og bearbeiding av madammen.
Grattis med Konemor og hønn på toppen av det hele Dette var en veldig hyggelig melding Power`n jeg gleder meg på dine og din kjæres vegne og flytting før Jul da gitt Håper hun bor litt nærmere Skien da (smiler) Men Quadene dine må du fortelle konemor at du ikke kan skilles fra så de bare må bli med på flyttelasset,sånn er det bare med den saken.Jeg kommer plutselig på besøk til dere power når du har flyttet inn og kommet på plass og det gleder jeg meg veldig til
PS! husk å si at Munchen messen er hellig (best å ta det fra starten av, snakker med erfaring)
Mvh: Espen
Takk for fine ord Power'n og ikke minst Grattis med KonemorTusen takk for gratulasjoner Espen litt sent.Hey Power`nDet skjer ting nede i Porsgrunn skjønner jegDa nærmer det seg til denne er på plass i min nye stue
Med litt hell og medvin så har jeg den til neste helg.
Har bestillt med innebygget DAC.
Vis vedlegget 218833
Ennå mer Bromlemester produkter, og ut med vinylspinneren.
Det finnes adekvate hyller for hele vinyloppsettet vet du Espen, men om WAFen har satt ned foten så kan det fort bli gæli.
Hva tenker du nå omkring ny vinylsnurrer?
Og nei, jeg tror neppe du klarer og nedgradere
Selv har jeg jo fått gleden av å leke med digre hønn nede i Sarpsborg sammen med Konemor.
Jeg er litt i HiFi light modus om dagen, da det er mye som skjer rundt en halvgammel skinnfell med endret sivilstatus
Det blir nok å flytte hjem til Gitte før jul, så får vi ha Quadene i taket på Julaften hehehehe.....årnær sæ serr`u.
Uansett Espen, kos deg med ny bolig, akustikk tiltak, og bearbeiding av madammen.
Grattis med Konemor og hønn på toppen av det hele Dette var en veldig hyggelig melding Power`n jeg gleder meg på dine og din kjæres vegne og flytting før Jul da gitt Håper hun bor litt nærmere Skien da (smiler) Men Quadene dine må du fortelle konemor at du ikke kan skilles fra så de bare må bli med på flyttelasset,sånn er det bare med den saken.Jeg kommer plutselig på besøk til dere power når du har flyttet inn og kommet på plass og det gleder jeg meg veldig til
PS! husk å si at Munchen messen er hellig (best å ta det fra starten av, snakker med erfaring)
Konemor er på så mange måter et funn for en aldrende kar som meg.
Jeg kan berolige deg og andre mhp Quadene, og alt øvrig isenkram leketøy som hører hobbien til.
Konemor er krystallklar på at "kællen" skal flytte inn med alt han har, så han føler seg hjemme, helst så fort som mulig
Jeg må bare klype meg i armen for å sjekke om jeg er våken når frøkna sier sånt
Får tårer i øyekroken jeg.
Selv spiller hun på Klipsch hønna nede i Bunkersen (peisestua) så huset rister så ofte hun kan
Det er jenta si det!
Angjeldende Munchen messa i 2014 kan det kanskje bli litt vrient mtp at småbarna er 7, 9 og 11 år, siden messa bl.a sluker sjotta mai.
Men Konemor er informert om vår årlige pilgrimsferd, og hun er klar på at jeg må gjøre mine ting.
Så om det passer seg slik blir hun med på Hortenmessa søndag 27 oktober 2013.
Med en så tilstedeværende musikk interesse som hun har, skal hun selv få avgjøre om hun synes messe med oss gutta er gøy.
I tillegg får vi jo en tur alene uten barn, og kan hygge oss med å spise ute.
Da smiler hun med hele seg.
Din nye preamp er av utseende en juvel, og gjør ting i anlegget ditt skjønner jeg som du nok ikke helt hadde troen på for noen år siden hehehe....
Kos deg kongelig Espen, det er deg vel unt.
Vi sees og snakkes snart
Ærbødigst Powerpoint
Hei RoysenHei, Espen.
Gratulerer! Den der rå ut!
Vet du noe om forskjellen mellom 808 og 077? Begge disse preampene er vel i Burmesters Reference Line?
Mvh
Roysen
Ja, den skulle egentlig komme nå i oktober. Underveis lot de folk fra audiomiljøet i Athen blindlytte til flere prototyper så ble det etter hvert forandringer i planene. Opprinnelig så skulle man bruke chassiet til Aelius og den skulle være transistorbasert.Hei Jabba_JabbaGratulerer Espen, du har jo lenge ønsket deg denne forforsterkeren så det må være godt å få den i hus. Den tok seg forresten godt ut i racket ditt
Ja denne har stått leeeeenge på min ønskeliste, godt å endelig få realisert denne drømmen
Hvordan går det med forsterkeren du venter på ? er den underveis ?
Hei hifiguruSer helt utrolig ut med skikkelig oppfylt møbel Espen. Grattis! Eh, hvor har du flyttet til nå? Skien?
Hei MortenJa, den skulle egentlig komme nå i oktober. Underveis lot de folk fra audiomiljøet i Athen blindlytte til flere prototyper så ble det etter hvert forandringer i planene. Opprinnelig så skulle man bruke chassiet til Aelius og den skulle være transistorbasert.Hei Jabba_JabbaGratulerer Espen, du har jo lenge ønsket deg denne forforsterkeren så det må være godt å få den i hus. Den tok seg forresten godt ut i racket ditt
Ja denne har stått leeeeenge på min ønskeliste, godt å endelig få realisert denne drømmen
Hvordan går det med forsterkeren du venter på ? er den underveis ?
Siste nytt er at det blir rør i signalveien og at strømforsyningen kommer i eget kabinett. Prisen er heldigvis varslet til å bli den samme. Jeg skal få mitt eksemplar i desember og det blir det første som går ut til en kunde. Verdenspremieren vil være på CES messa i januar.
Mvh Morten
Hei SALHei Espen!
Dette ser meget bra ut, dette blir like lekkert som i Breidablikk! Kommer på besøk snart, gleder meg!
Mvh.
SAL
Hei oesDette ser pent ut, Espen! Hva synes du skjer med lyden kontra før du satte dem opp? - Blir det roligere (mindre stresset) lydbilde, blir det mindre hard øvre mellomtone og/eller diskant? - eller er det andre ting, evt ikke stor endring? Mvh oes
Ja det er en fin kombinasjon ØysteinAkustikk og anlegg, med fruens velsignelse, det er saker!
Moro lesing )
Hei SALHei Espen!
Takk for meget hyggelig aften! Først, gratulerer nok en gang med nytt hus, jeg synes dere har gjort en meget bra investering! "Alt" er jo nytt og velgjort, og dere har videreført stilen fra Breidablikk/Porsgrunn på en meget smakfull måte!
Burmester og Magico innfridde slik det gjorde i Porsgrunn, men med ennå mer tyngde og definisjon i bunn, nå spiller det kjellerdypt! Men det har du jo også fått når jeg først er inne på kjeller..... Det virker som din nye forforsterker har innfridd, både dybde og bredde var meget bra, nå var det romslig i orkesteret samt at det spiller veldig homogent!
Det spiller meget naturlig og behagelig og med en hurtighet slik vi kjenner Burmester samt at Magico henger på uten problemer.
Nå ble det bare en halv styrepils i går, neste gang skal vi sjekke ut om anlegget er like bra etter en Cognac! Gratulerer.
Takk for øl og snacks.
Mvh.
SAL
Hei RunarHei Espen. Har fulgt oppsettet ditt hele tiden, selv om jeg ikke er særlig aktiv lengere.
Ser kjempe flott ut. Har du tid til ett besøk av gammel venn og entusiast?
Trenger litt motivasjon igjen. Pluss at jeg ivrer etter å høre dette,,,
Gamle "swans"
Takk KiviNydeligt oppsett Espen.
Hei Espen.<snip>
. I dag har Frode fra Acoustic tuning vært her noen timer og lyttet å kommet med noen fine innspill om plasseringer som også hjalp.
Nå skal alt stå uten å røres kun spilles på ,så skal preampen få godt en del timer på seg den har knapt rukket å fått lunk i seg etter at den kom i hus.
Trur jeg nå har funnet "malen" på hvor høyttallerene spiller best i stuen men mulig jeg kommer til å finjustere enda litt som jeg vender meg til det nye rommet. Veldig gøy det punktet jeg nå har kommet til, hovedtingene er på plass bare og småjustere/prøve små akustiske tilltak osv... De største "linjene" føler jeg er i boks nå, så det så
HeiHei Espen.<snip>
. I dag har Frode fra Acoustic tuning vært her noen timer og lyttet å kommet med noen fine innspill om plasseringer som også hjalp.
Nå skal alt stå uten å røres kun spilles på ,så skal preampen få godt en del timer på seg den har knapt rukket å fått lunk i seg etter at den kom i hus.
Trur jeg nå har funnet "malen" på hvor høyttallerene spiller best i stuen men mulig jeg kommer til å finjustere enda litt som jeg vender meg til det nye rommet. Veldig gøy det punktet jeg nå har kommet til, hovedtingene er på plass bare og småjustere/prøve små akustiske tilltak osv... De største "linjene" føler jeg er i boks nå, så det så
Kan du beskive litt mere nøyaktig hvor i rommet Q3 spiller best? Langt fra bak/sidevegg etc.
Cheers!
Hei VidarGratulerer, Espen. Mye "tung" hi-fi i det racket ditt
Denne hobbyen blir ikke bedre enn når man inntar ny bolig for så å starte på prosessen med å tilpasse rommet til lydidealene. Strø på litt ekstra sukker med en 077, len deg tilbake og reflekter over tilværelsen. Nesten så man synes litt synd på dem som ikke har denne hobbyen.
Dagene blir neppe bedre enn dette i hi-fi-land
Nydelig anlegg.Hei
Er i gang og jobber med rommet om dagen, her er noen bilder av absorbenter som jeg har montert i taket.
De heter Rockfon Master, det er 5 cm fra taket og ned til platene og selve platene er på 5 cm.
Vis vedlegget 226257
Takk for d lovemusikkNydelig anlegg.Hei
Er i gang og jobber med rommet om dagen, her er noen bilder av absorbenter som jeg har montert i taket.
De heter Rockfon Master, det er 5 cm fra taket og ned til platene og selve platene er på 5 cm.
Vis vedlegget 226257
Men og det taket ditt elsker jeg. Ser flott og proft ut.