Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.461
    Antall liker
    4.653
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Må kanskje huske å gratulere deg også, og ikke bare sitte og sikle misunnelig på dine Marten. Mine Parker Duo blir jo småyngel til sammenligning 😊
    At Leif &co så til de grader har knekt koden siste drøye tiår er det liten tvil om.
     

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Espen, det ville vært fint om du kan lage en liten reportasje fra Munchen messa hvor du legger ut oversiktsbilder av noen stereoanlegg med kommentarer på hvordan du opplever lydkvaliteten på disse anleggene ! :) 🎼

    Mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Espen, det ville vært fint om du kan lage en liten reportasje fra Munchen messa hvor du legger ut oversiktsbilder av noen stereoanlegg med kommentarer på hvordan du opplever lydkvaliteten på disse anleggene ! :) 🎼

    Mvh
    Hei abl
    Var mye enklere ifjor da jeg hadde med min samboer 😅
    Hun fikk i oppgave å skrive hva hun mente, mulig du har lest dette? (innlegg 3311)

    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/espen-l-sitt-system.53421/page-83

    Ble en litt "kul" sak synes jeg med vinkling fra hennes side (y)

    Noe skal jeg nok få skrevet vis det blir noen spesielle lydmessige opplevelser :)


    Mvh: Espen L
     

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Espen, har du hørt OMA anlegget i Munchen, platespiller, forsterker og høyttalere, dette er jo meget kostbart, hvordan var lydkvaliteten på dette?

    Mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Espen, har du hørt OMA anlegget i Munchen, platespiller, forsterker og høyttalere, dette er jo meget kostbart, hvordan var lydkvaliteten på dette?

    Mvh
    Var innom det rommet ifjor, satt ikke så veldig lenge men husker at det imponerte meg det jeg hørte!
    OMA koster "dynamitt" å de gjør ting på sin måte, men lydmessig det lille jeg har hørt har vært veldig bra!
    De er på München til uka i to rom, blir spennede å høre fullt oppsett fra de igjen 🎼 🎼

    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: abl

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Men det du kanskje ikke vet godeste Espen, er at skiva som kom før "Kind of Blue" etter mitt skjønn ikke står noe tilbake for den legendariske skiva.
    Sjekk ut "Someday My Prince Will Come", og bli overrasket.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Men det du kanskje ikke vet godeste Espen, er at skiva som kom før "Kind of Blue" etter mitt skjønn ikke står noe tilbake for den legendariske skiva.
    Sjekk ut "Someday My Prince Will Come", og bli overrasket.
    Den har jeg ikke lyttet til!
    Takk for tips Power`n skal sjekkes ut asap 🎼 🎼
    Synes en en del av skivene hans kan bli litt "masete" for min del.
    Mens enkelte av de sitter som ei kule.
    Men nå digger jo jeg "soft Jazz" som feks Diana Krall og Patricia Barber :cool: kanskje ikke rart at noen av Miles skivene da kan virke litt masete for mine ører 😅


    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Der er vi helt på bølgelengde hva Miles Davis angår Espen (y)
    Av nyere ting jeg synes er bra med "the man with the horn" har "Aura" (dobbel LP) som han gjorde sammen med Palle Mikkelborg mange fine passasjer.
    God tur til München mein Freund :)
    Tar du en "Helles" på Biergarten over veien for meg også?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Der er vi helt på bølgelengde hva Miles Davis angår Espen (y)
    Av nyere ting jeg synes er bra med "the man with the horn" har "Aura" (dobbel LP) som han gjorde sammen med Palle Mikkelborg mange fine passasjer.
    God tur til München mein Freund :)
    Tar du en "Helles" på Biergarten over veien for meg også?
    Takk for det Power`n
    Gleder meg til en tur på verdens råeste hifi messe igjen (y)
    München messa har jeg mange fine minner sammen med deg min venn :love:

    Her et bilde av oss etter en fuktig ettermiddag/kveld etter en lang dag på messa.


    ,
    L1000986.jpeg


    Å her "varmet" vi opp i Oslo før TOOL konsert!

    IMG_8123.jpg


    Virker ikke som det blir så mange fra Norge på det "faste" Rilano hotellet i år.
    Men jeg svikter ikke Rilano Hotell 😇 eller Biergarten over veien vettu🍻
    Neste år regner jeg med du er på plass igjen Power`n.

    Miles Davis.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Da er det straks avgang til Gardermoen og min 12 tur til High End München messa :love:

    IMG_9687.jpg


    Gleder meg litt ekstra denne gang, ny forsterker fra Dan D Agostino er i bestilling og vil bli sendt i løpet av kort tid etter messa.
    Den skal vises som nyhet i München! Blir gøy å se min nye forsterker "live"
    Har hatt denne i bestilling i lang tid så er vist en av de første i verden som for den som kunde :love:

    Momentum MxV Int - Front.jpg


    Momentum MxV Int - rear-1.jpg


    Momentum 13643.jpg


    Dan D’Agostino Master Audio Systems Introduces Second Generation Momentum Integrated – the Momentum MxV integrated Amplifier.

    The Momentum MxV Integrated Amplifier by Dan D’Agostino Master Audio Systems achieves a level of performance never before possible in an integrated amplifier. Combining the front-end technology from the Momentum HD Preamplifier and the power section of the Momentum MxV amplifier, it delivers Momentum Series performance in a compact framework only hinting at the advanced circuitry within. Employing a configurable, modular design, the core line stage section can be augmented to include a digital streaming and/or a phonostage module. When fully equipped, the Momentum MxV Integrated Amplifier topology is a seamless circuit working as one from input to output, optimizing performance in a way otherwise not possible.

    Benefiting from extensive development previously applied to the Momentum Series separate components, the Momentum MxV Integrated Amplifier executes on the potential that an integrated solution offers. The Momentum MxV integrated Amplifier is a modular design that is configurable to a listener’s preferences. The core line stage preamplifier section can be augmented to include a digital streaming and/or a phonostage module. When fully equipped, the Momentum MxV Integrated Amplifier topology is a seamless circuit working as one from input to output. Each internal section is highly specialized but knowing the exact complement of power supply, control, and audio circuitry being used together, affords engineering a vison of the system that is typically not possible.

    “Our engineering team has taken the inherent benefits of an integrated design and elevated it to a new level of sonic performance.” said Bill McKiegan, President of Dan D’Agostino Master Audio Systems. “We’ve incorporated key circuitry elements from the Momentum HD preamplifier, Momentum MxV, and Relentless models resulting in a listening experience that truly sets a new standard for integrated amplifier sound quality.”

    Power Supply

    Defying its compact size, the Momentum MxV Integrated is a powerhouse amplifier. The backbone is a new ultra-quiet 2,000VA linear transformer. A unique toroidal winding technology, delivers greater power output from a similarly sized conventional transformer. Surprisingly small for its capability, this engine drives a nearly 60,000ⲙF capacitor bank resulting in 250/500/1,000W power output into 8/4/2Ω speaker loads. Internal circuitry filters RF noise from the AC powerline and compensates for asymmetric power waveforms and DC on the mains.

    The scope of the Momentum MxV Integrated amplifier design requires the use of two separate chassis – a dedicated audio chassis and a separate power supply. The two chassis interlock through special mechanisms in the mounting feet of each chassis. Thirty pin interlocking 30-amp, gold plated connectors eliminate wiring normally used for these applications and the associated anomalies that can occur. This distinctive construction isolates the audio signal completely, both physically and electrically from the power supply section. Physical isolation offers additional room to maximize both power and audio circuitry.

    Audio Circuitry

    Every major section of the integrated amplifier has been touched by technology advancements pioneered in the Relentless and Momentum MxV series models. Starting with the preamplifier section, six individual left and right circuit boards make up the input, volume control, and output sections. The core topologies have been appropriated from the Momentum HD Momentum Preamplifier including an innovative FET-based input stage.

    The distinct advantage of an integrated amplifier is the direct connection of the preamplifier amplifier stage to the amplifier input section. This pure path eliminates connector and cable anomalies that potentially impact electrical and sonic performance. Critical to the new circuit are the bipolar transistors powering the front end of the amplifier. These wider bandwidth, higher power components extend low and high frequency performance with reduced distortion in both frequency extremes. Energizing the driver stage is a new bias stability circuit providing a nearly 50% increase in operating bias. Increasing Class A operation directly correlates to better sound quality. With the new MxV circuit topology and our unique Copper/Aluminum thermal engine heatsink, heat issues are not a practical concern in the Momentum MxV Integrated Amplifier. The new bias scheme ensures bias consistency, preventing excessive temperatures even under the greatest demand. Additional power transistors in the output stage reduce workload for each device. By minimizing stress on each individual device, the entire output section works more efficiently. The result is a richer, more dynamic, intimate presentation regardless of musical genre.

    The final output stage features new output transistors that were originally sourced for the flagship Relentless Monoblock Amplifier. 28 high speed, high-output transistors are used in the Momentum MxV Integrated Amplifier. Each transistor mounts directly to the copper heat sinks. A capacitor/resistor network connected to the base of each transistor ensures stability even at high frequencies and with low-impedance speakers. Additionally, every output transistor is measured and only devices that match the required performance specifications are included in the production of the Momentum MxV Integrated Amplifier. As with all D’Agostino models, the Momentum MxV Integrated Amplifiers feature discrete, direct-coupled balanced circuitry, the most accurate circuit platform possible.

    Digital Streaming and Phono Module

    An optional digital module vaults the Momentum MxV Integrated into the cutting edge of today’s digital listening environment. The digital enhancement adds connectivity for legacy sources, both source and host USB functionality, and premier streaming functionality. Field upgradeable, the digital module adds SPDIF coaxial, Optical, and USB-A for legacy digital components and Ethernet and Wifi for network-based music. A dedicated iOS D’Agostino DSM app provides built-in Tidal, Qobuz, MQA decoding, plus complete unit control. PCM signals up to 32 bit/192 KHz and DSD1024 signals are supported.

    The optional phono module adds vinyl playback capability to the Momentum MxV Integrated Amplifier. Low output moving coil cartridges are supported with over 60dB of gain and loading options from 100W-47kW.

    Every Momentum MxV integrated amplifier is hand-built and individually tested in D’Agostino’s Arizona factory by our team of technicians and craftsmen. The Momentum Integrated is $65,000 for the base model. The optional Digital Streaming Module is $10,000 and the optional phono model is $5,000 and will begin shipping in May, 2023 in silver or black finishes.


    Mvh: Espen L
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Da er det straks avgang til Gardermoen og min 12 tur til High End München messa :love:

    Vis vedlegget 921126

    Gleder meg litt ekstra denne gang, ny forsterker fra Dan D Agostino er i bestilling og vil bli sendt i løpet av kort tid etter messa.
    Den skal vises som nyhet i München! Blir gøy å se min nye forsterker "live"
    Har hatt denne i bestilling i lang tid så er vist en av de første i verden som for den som kunde :love:

    Vis vedlegget 921130

    Vis vedlegget 921131

    Vis vedlegget 921132

    Dan D’Agostino Master Audio Systems Introduces Second Generation Momentum Integrated – the Momentum MxV integrated Amplifier.

    The Momentum MxV Integrated Amplifier by Dan D’Agostino Master Audio Systems achieves a level of performance never before possible in an integrated amplifier. Combining the front-end technology from the Momentum HD Preamplifier and the power section of the Momentum MxV amplifier, it delivers Momentum Series performance in a compact framework only hinting at the advanced circuitry within. Employing a configurable, modular design, the core line stage section can be augmented to include a digital streaming and/or a phonostage module. When fully equipped, the Momentum MxV Integrated Amplifier topology is a seamless circuit working as one from input to output, optimizing performance in a way otherwise not possible.

    Benefiting from extensive development previously applied to the Momentum Series separate components, the Momentum MxV Integrated Amplifier executes on the potential that an integrated solution offers. The Momentum MxV integrated Amplifier is a modular design that is configurable to a listener’s preferences. The core line stage preamplifier section can be augmented to include a digital streaming and/or a phonostage module. When fully equipped, the Momentum MxV Integrated Amplifier topology is a seamless circuit working as one from input to output. Each internal section is highly specialized but knowing the exact complement of power supply, control, and audio circuitry being used together, affords engineering a vison of the system that is typically not possible.

    “Our engineering team has taken the inherent benefits of an integrated design and elevated it to a new level of sonic performance.” said Bill McKiegan, President of Dan D’Agostino Master Audio Systems. “We’ve incorporated key circuitry elements from the Momentum HD preamplifier, Momentum MxV, and Relentless models resulting in a listening experience that truly sets a new standard for integrated amplifier sound quality.”

    Power Supply

    Defying its compact size, the Momentum MxV Integrated is a powerhouse amplifier. The backbone is a new ultra-quiet 2,000VA linear transformer. A unique toroidal winding technology, delivers greater power output from a similarly sized conventional transformer. Surprisingly small for its capability, this engine drives a nearly 60,000ⲙF capacitor bank resulting in 250/500/1,000W power output into 8/4/2Ω speaker loads. Internal circuitry filters RF noise from the AC powerline and compensates for asymmetric power waveforms and DC on the mains.

    The scope of the Momentum MxV Integrated amplifier design requires the use of two separate chassis – a dedicated audio chassis and a separate power supply. The two chassis interlock through special mechanisms in the mounting feet of each chassis. Thirty pin interlocking 30-amp, gold plated connectors eliminate wiring normally used for these applications and the associated anomalies that can occur. This distinctive construction isolates the audio signal completely, both physically and electrically from the power supply section. Physical isolation offers additional room to maximize both power and audio circuitry.

    Audio Circuitry

    Every major section of the integrated amplifier has been touched by technology advancements pioneered in the Relentless and Momentum MxV series models. Starting with the preamplifier section, six individual left and right circuit boards make up the input, volume control, and output sections. The core topologies have been appropriated from the Momentum HD Momentum Preamplifier including an innovative FET-based input stage.

    The distinct advantage of an integrated amplifier is the direct connection of the preamplifier amplifier stage to the amplifier input section. This pure path eliminates connector and cable anomalies that potentially impact electrical and sonic performance. Critical to the new circuit are the bipolar transistors powering the front end of the amplifier. These wider bandwidth, higher power components extend low and high frequency performance with reduced distortion in both frequency extremes. Energizing the driver stage is a new bias stability circuit providing a nearly 50% increase in operating bias. Increasing Class A operation directly correlates to better sound quality. With the new MxV circuit topology and our unique Copper/Aluminum thermal engine heatsink, heat issues are not a practical concern in the Momentum MxV Integrated Amplifier. The new bias scheme ensures bias consistency, preventing excessive temperatures even under the greatest demand. Additional power transistors in the output stage reduce workload for each device. By minimizing stress on each individual device, the entire output section works more efficiently. The result is a richer, more dynamic, intimate presentation regardless of musical genre.

    The final output stage features new output transistors that were originally sourced for the flagship Relentless Monoblock Amplifier. 28 high speed, high-output transistors are used in the Momentum MxV Integrated Amplifier. Each transistor mounts directly to the copper heat sinks. A capacitor/resistor network connected to the base of each transistor ensures stability even at high frequencies and with low-impedance speakers. Additionally, every output transistor is measured and only devices that match the required performance specifications are included in the production of the Momentum MxV Integrated Amplifier. As with all D’Agostino models, the Momentum MxV Integrated Amplifiers feature discrete, direct-coupled balanced circuitry, the most accurate circuit platform possible.

    Digital Streaming and Phono Module

    An optional digital module vaults the Momentum MxV Integrated into the cutting edge of today’s digital listening environment. The digital enhancement adds connectivity for legacy sources, both source and host USB functionality, and premier streaming functionality. Field upgradeable, the digital module adds SPDIF coaxial, Optical, and USB-A for legacy digital components and Ethernet and Wifi for network-based music. A dedicated iOS D’Agostino DSM app provides built-in Tidal, Qobuz, MQA decoding, plus complete unit control. PCM signals up to 32 bit/192 KHz and DSD1024 signals are supported.

    The optional phono module adds vinyl playback capability to the Momentum MxV Integrated Amplifier. Low output moving coil cartridges are supported with over 60dB of gain and loading options from 100W-47kW.

    Every Momentum MxV integrated amplifier is hand-built and individually tested in D’Agostino’s Arizona factory by our team of technicians and craftsmen. The Momentum Integrated is $65,000 for the base model. The optional Digital Streaming Module is $10,000 and the optional phono model is $5,000 and will begin shipping in May, 2023 in silver or black finishes.


    Mvh: Espen L
    God tur Espen, hvis jeg får det til, kommer jeg innom deg når den integrerte er på plass👍.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Vel hjemme i Norge igjen etter en flott messe i Tyskland.
    Var virkelig noen fine dager med både hyggelige mennesker og gått med flytende drikke.
    Mange gode rom og mye nyheter er inntrykket mitt etter årets messe.
    Rett å slett storkoste meg alle dagene, litt merkelig at flere ikke tar turen med tanke på at det kun er 2 timers flytur unna herlighetene.
    Gøy å lytte til utstyr som man kun har lest om å sett bilder av, selv om man helst bør ha en oljebrønn i Sahara for å kjøpe enkelte av systemene 🤑
    Høydepunkter: Ta turen ned selv å opplev er min anbefaling ;)

    Uansett to av de mange høyde punktene for meg var:

    Middag med denne flotte gjengen :)

    IMG_9737.jpg


    Å endelig få se live min nye forsterker som snart er underveis til min stue.

    IMG_9742.jpg


    IMG_9743.jpg


    IMG_9740.jpg


    Eneste som er synd er at det er et helt år til neste gang!



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.340
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Moss
    Gledelig å høre at du hadde en flott tur. :kul:
    Ser jo at dere hadde en hyggelig middag.
    Du får borre litt i hagen, i håp om at du finner olje.😁(y)

    Ser frem til å høre om den nye forsterkeren, nå du får den.

    /Arild
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Fikk et vinyl tips fra min gode hifi venn (brianols) her på sentralen.
    "Muddy Waters Folk Singer må du få kjøpt inn å snurret litt Espen L...
    Har jo en god oppdragelse, så den ble kjapt hentet på posten bestilt fra PM Audio.
    For å gå rett på sak!
    I HELV....! Dette er altså en innspilling gjort i 1963!!
    Etter 2 minutters høring var det rett bort å blande meg en god GT.... eller 3 😇:love:

    IMG_9773.jpg


    Dette er 45 rpm. Var i gang med "side" 3 når fruen kom inn døren, når hun så hvor mye jeg koste meg ble hun ivrig etter å joine. Hun topper stemningen med å komme med en nydelig cocktail .

    IMG_9777.jpg

    Snakk om en deilig fredag folkens 🥰😍

    For de som titter innom tråden med eller uten Muddy Waters (Pink Floyd er helt innafor også ;)) Ønsker dere en strålende helg🥂



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    178
    Antall liker
    335
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei Espen,

    Noen første inntrykk av de nye Martens - evt med et par bilder?

    Ser at dine Cremonese har funnet en ny lykkelig eier.

    Fortsatt god fredag

    S
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    På tide å gratulere Espen, med ny bolig, platespiller, høyttalere og innkommende forsterker. Virkelig flotte saker dette…… og ja, «Folk singer» har gitt mye musikkglede her også :)
    Ønsker deg en god helg 👍
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.340
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Moss
    Trivelig å høre at dere koser dere.
    Ser frem til at du kommer med rapporter når alt det nye er på plass :kul:
    Tenker du og madamen også ser frem til dette.
    Ha en fortsatt god kveld.

    /Arild
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Velkommen etter Espen, denne har snurret og godt i mange år og er ypperlig til å skremme kattunger på folk.
    Du fikk deg en dynamisk smell av høy karat skjønner jeg :cool:
    Da kan du like gjerne hente inn Buddy Guy - Blues Singer også.
    Sett på "Crawlin`Kingsnake" tett fulgt av "I Love the Life I Live", og spell høgt.
    Det kommer muligens ett nytt "å inn i HEL....!" fra din munn ;)
    God helg buddy!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Hei Espen,

    Noen første inntrykk av de nye Martens - evt med et par bilder?

    Ser at dine Cremonese har funnet en ny lykkelig eier.

    Fortsatt god fredag

    S
    Hei Sgt Pepper
    Med bytte til Marten etter og fått spilt en del timer er konklusjonen at det byttet var riktig!
    Men..... det var riktig i den nye stuen.
    Hadde jeg ikke flyttet og fått en annen "form" på stuen så hadde jeg nok fortsatt sittet med Sf il cremonese.
    Det er noen flotte høyttalere som jeg likte svært godt lyden på i den gamle stuen.
    Den nye eieren er nok lykkelig med disse (y)
    I et system er det mange parametere som er viktig, det å ha høyttalere som er tilpasset rommet det står i kommer nok øverst på det parametere for
    min del, hvis man da ikke har frie tøyler til å tilpasse rommet akustisk fra A til Å.
    Vet det er en del som sitter på Sf her inne på sentralen, er for meg merkelig at ikke noen av de snudde seg rundt når de lå tilsalgs (men meg om det)
    Nå ble de riktignok solgt meget raskt.

    Hva har jeg lydmessig fått og eventuelt mistet:
    Sitter fortsatt med en forsterker jeg ikke synes er helt i "vater" lydmessig skal ikke uttale meg for mye eller drastisk før den nye forsterkeren er på plass (har hatt begge høyttalerene i nåværende stue med samme forsterker) , men her er uansett litt inntrykk :
    Jeg har et noe mindre lydbildet med Marten både høyde å bredde, noe som jeg forventet jeg ville få med tanke på at Marten er en del mindre i størrelse. Dybde i lydbildet greier jeg ikke å minne at jeg hører noe forskjell mellom de to. Fra ca 200 Hz en plass til ca rundt 2 KHz rundt i typisk mellomtone område så synes jeg ikke de låter så veldig forskjellig. Vokal og feks Piano gjengir de begge meget troverdig begge høyttalerene mener nå mine ører. Marten virker kanskje litt åpnere enn Sf i dette område men ellers egentlig ikke så veldig langt lydmessig fra hverandre. Diskanten så vil jeg holde en knapp på Marten! Luftigere å åpnere er inntrykket, diamant diskanten som sitter i Marten liker jeg lydmessig svært gått.
    Bassen hører jeg mest forskjell på. Sf var tyngre nedover med mer fylde å trøkk. Marten virker "hurtigere/kjappere nedover og mer detaljert å "snert". Noe som passer denne stuen bedre. Marten kan jeg justere 3 DB i bassen fra 150 Hz til 50 Hz noe som gjør de noe lettere å integrere i en stue.
    Marten føles hele lydbildet som litt mer "nærhet" til alt, lydbildet er litt mer åpent (finner ikke bedre ord)
    Totalt sett så er begge to veldig bra høyttalere, i stuen jeg har nå så er Marten mer lydmessig riktig for meg.
    Dette er et kort fortalt inntrykk foreløbig Sgt Pepper :)

    Bilder kommer når forsterker å alt er på plass (y)


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    På tide å gratulere Espen, med ny bolig, platespiller, høyttalere og innkommende forsterker. Virkelig flotte saker dette…… og ja, «Folk singer» har gitt mye musikkglede her også :)
    Ønsker deg en god helg 👍
    Tusen takk Stover :)
    Ønsker deg en strålende helg 🥂


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Velkommen etter Espen, denne har snurret og godt i mange år og er ypperlig til å skremme kattunger på folk.
    Du fikk deg en dynamisk smell av høy karat skjønner jeg :cool:
    Da kan du like gjerne hente inn Buddy Guy - Blues Singer også.
    Sett på "Crawlin`Kingsnake" tett fulgt av "I Love the Life I Live", og spell høgt.
    Det kommer muligens ett nytt "å inn i HEL....!" fra din munn ;)
    God helg buddy!
    Buddy Guy - Blues Singer er straks bestilt Power`n (y)
    Ha en strålende helg min gode venn :)

    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.488
    Sted
    Langesund
    Godt tips for en som elsker sånn musikk, spilt på livenivå..... skal bestille.

    Ellers er det på tide å høre diamantene dine. Erik var også nysgjerrig :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Kos på solsengen i dag ,men blir fort litt utålmodig selv om frøkna forer meg med forskjellige cocktails.
    Kanskje legge denne ut i kabeltråden så det blir litt fart på sentralen, da får jeg jeg noe å lese på mens jeg blir stekt i solen tenker jeg 😅



    IMG_9800.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Hva slags plate er det, @Espen L?
    Er en god tid siden jeg gikk til innkjøp av et par av disse, men mener å huske platen (absorpsjon) er fra Eli Acoustic ?
    Vis jeg husker riktig ?
    Har noen andre plater som er tykkere å demper bedre. Med ramme var jeg redd de ble for tunge!
    Kjedelig vis TV ramler ned :geek:


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Merker jeg begynner å bli riktig så utålmodig på å vente på min nye "lekkerbisk" av en forsterker som snart skal være på vei.......
    Da må man jo prøve å finne på litt andre ting mens man venter :geek: Innkjøp av vinylrigg ser jeg på som særdeles god investering i min livskvalitet. Eneste jeg kunne tenkt meg er noe lavere støy gulv. DS Audio (optisk pick up)skal tilsynelatende ha noe mindre støy:unsure:
    Det beste er å teste selv med mine egne ører er nå min erfaring.
    Så da gjør jeg det :)
    I morgen kommer Jan fra Mala Audio en tur på besøk å monterer/justerer en DS Pick Up.
    Dette skal bli spennende 🎼
    Passet bra at det kom 2 nye 💿📀 på posten i dag.



    IMG_9844.jpg


    IMG_9842.jpg


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn