Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den Impex One-Step med Barber.
    Er vel en av de dyreste nyprisplatene jeg har, men den låter innmari bra. Det eneste er at den er spilt inn med litt lav gain. Det gjelder forøvrig flere av hennes album.
    Helt støyfritt vil vinyl aldri bli, men
    hvis den nevnte med Barber gir deg samme problem, er det noe som ikke er riktig. Mitt ex er nærmest plettfri.
    En optisk pick up kjører også rillene med nål, så jeg vet ikke hvordan det har seg at disse evt er mer støyfri. Støy kan jo også komme fra riaa og kabling, men da er det selvsagt en annen type støy.
    Jeg har hørt DS spille veldig fint. Lykke til.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Jeg har den Impex One-Step med Barber.
    Er vel en av de dyreste nyprisplatene jeg har, men den låter innmari bra. Det eneste er at den er spilt inn med litt lav gain. Det gjelder forøvrig flere av hennes album.
    Helt støyfritt vil vinyl aldri bli, men
    hvis den nevnte med Barber gir deg samme problem, er det noe som ikke er riktig. Mitt ex er nærmest plettfri.
    En optisk pick up kjører også rillene med nål, så jeg vet ikke hvordan det har seg at disse evt er mer støyfri. Støy kan jo også komme fra riaa og kabling, men da er det selvsagt en annen type støy.
    Jeg har hørt DS spille veldig fint. Lykke til.
    For ordens skyld det er ikke noe galt!
    Er man vant til digitalt i mange år så tar det litt tid å venne seg til litt "vinylstøy"
    Lever greit med det jeg blueser`n, men for jeg det ytterligere ned med en optisk pick up så er det bare positivt vis man da ikke mister mye annet 😅
    Spennende å fin erfaring blir det uansett.
    Sån går nå dagane 😀


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Ulempen er at optisk pick-up er uhyre var for støv etc på platene, det er iallefall min DS W2.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Ulempen er at optisk pick-up er uhyre var for støv etc på platene, det er iallefall min DS W2.
    Har hørt at dette er bedre på generasjon 3 ?
    Men det er jo mye man hører rundt om.... :unsure:
    Blir gøy å teste om jeg opplever det samme hogen.
    Det er DS 003 jeg skal teste.
    Kanskje det ender med at man hiver på en arm nr 2 å har begge deler 😀

    Mvh: Espen L
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt at dette er bedre på generasjon 3 ?
    Men det er jo mye man hører rundt om.... :unsure:
    Blir gøy å teste om jeg opplever det samme hogen.
    Det er DS 003 jeg skal teste.
    Kanskje det ender med at man hiver på en arm nr 2 å har begge deler 😀

    Mvh: Espen L
    Godt mulig det er bedre på gen 3, har ikke testet de hjemme ennå. To armer er uansett en god ide;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra at det ikke er noe gæernt, Espen.
    Mulig at jeg "overtolket" det du skrev.
    Forstår hva du mener nå. To armer er det plass til på den Tech Das spilleren.
    Kjør i vel. 😉 👍
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Et besøk i går av den alltid blide og kunnskapsrike Jan fra Mala Audio.
    Hvor montering av DS Audio ble gjort.

    IMG_9847.jpg


    Har hørt så mange rigger opp mellom hvor jeg ikke helt har forstått hvorfor det ikke spiller bedre!
    Mistenker at vinylriggene i flere tillfeller rett å slett ikke er satt opp 100% riktig.
    Det bestemte jeg meg for at jeg skal være trygg på i min egen stue er gjort riktig.
    Koster derfor gjerne på meg de ekstra kronene på å få dette profesjonelt gjort.
    Bedre å bruke tid på å spille musikk en å bruke tonnevis av tid for å lære seg dette fra A til Å (men meg om det) 🎼 🎼

    IMG_9851.jpg


    IMG_9850.jpg




    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Igjen gratulerer så masse med ny pu.
    Det spiller veldig godt nå. Det er bare og nyte musikken. (y)
    Jan er en hedersmann

    Nå er det bare og vente på rosinen i pølsa. :)


    /brian
    Takker brianols (y)
    Å takk for en hyggelig kveld/natt med lytting å musikk prat i går.
    Joda spiller bra her nå, selv med den "lire kassa" av en forsterker (som snart blir byttet ut) så det sier jo litt om det andre som står her!
    Gøy at det også ble en oppgradering lydmessig med ny PU.
    For jeg nå dempet et par punkter til i stuen + Dan D Agostino forsterkeren på plass så blir dette rett så gøy 🤗


    Mvh: Espen L
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tøft.

    Morsomt å følge utviklingen på Pu'er fra DS Audio. Tredje generasjon har i grunn parkert en vesentlig andel av tradisjonelle pickuper med en hurtighet og respons som ingen er i nærheten av. -Min neste blir nok også en slik en. 🫣

    Ps. Apropos Jan, så var det flere utstillere på messa i Munchen som brukte Jan til å sette opp. Til og med Fremer'n var imponert, har jeg latt meg fortelle (ikke selvskryt fra Jan, men fra andre som overhørte).
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Tøft.

    Morsomt å følge utviklingen på Pu'er fra DS Audio. Tredje generasjon har i grunn parkert en vesentlig andel av tradisjonelle pickuper med en hurtighet og respons som ingen er i nærheten av. -Min neste blir nok også en slik en. 🫣

    Ps. Apropos Jan, så var det flere utstillere på messa i Munchen som brukte Jan til å sette opp. Til og med Fremer'n var imponert, har jeg latt meg fortelle (ikke selvskryt fra Jan, men fra andre som overhørte).
    Dette at Jan hadde satt opp rigger i München hørte jeg også han hadde gjort når jeg var innom rom i München.
    Gøy å heldig at vi har en så kunnskapsrik mann rundt oss.
    Vil ellers takke for tipsene jeg fikk av deg rundt DS Audio Grumpy (y)
    Det var med på at jeg vippet over til å teste dette.
    Å det er jeg jaggu glad for at jeg gjorde ;)


    Mvh: Espen L
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny PU!

    Har hørt DS Audio, og IMO spiller de i en særklasse ift. andre fabrikater. Vanvittig bra! (y)

    Mvh
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere som ny DS Audio eier Espen👍

    Et godt valg hvis du spør meg. Med DS Audio så senkes støygulvet, bla så er det ingen moving coil eller magnet som forvrenger. Det blir mer sorthet og ro i lydbildet (litt ala CD), men også et bedre bassfundament og dynamikk. Fordel er også at må får skreddersydd equlizer og pu slik at dette spiller optimalt. Og når du får trollmannen Jan til justere pu så må det bli bra:D. Men pass på å holde støve borte fra rillene. Men du har jo sikret deg en beste platevaskeren. Og med en god plate børste og DS Audio ST-50 pick up renser så skal du være i mål.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig flott, og helt sikkert vellydende rigg du har oppe nå.
    Gratulerer med ypperlig pickup. Har ikke hørt denne nye, men har hørt DS spille meget bra et par ganger tidligere.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulere som ny DS Audio eier Espen👍

    Et godt valg hvis du spør meg. Med DS Audio så senkes støygulvet, bla så er det ingen moving coil eller magnet som forvrenger. Det blir mer sorthet og ro i lydbildet (litt ala CD), men også et bedre bassfundament og dynamikk. Fordel er også at må får skreddersydd equlizer og pu slik at dette spiller optimalt. Og når du får trollmannen Jan til justere pu så må det bli bra:D. Men pass på å holde støve borte fra rillene. Men du har jo sikret deg en beste platevaskeren. Og med en god plate børste og DS Audio ST-50 pick up renser så skal du være i mål.
    Tusen takk EIK
    Opplever lydmessig veldig likt det du her skriver om DS Audio (y)
    Ønsker deg en strålende sommer :)


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: EiK

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.351
    Antall liker
    5.457
    Sted
    Moss
    Gratulere med ny DS Audio Espen,
    blir morro å følge med om dine inntrykk fremover (y)

    Mvh: Arild
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hentet disse 2 godbitene på posten.
    Da var det bare å få fyllt opp et lite glass å benke seg ned foran stereoen.

    IMG_9861.jpg

    Dave Brubeck skiva er en av de bedre Jazz platene jeg vet om.
    Har ikke så mye kjennskap til det andre han har gitt ut.
    Vis noen vil komme med tips om noen skiver fra han som er litt "må ha" så tar jeg gjerne imot anbefalinger 🎼 🎼


    Mvh: Espen L
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hentet disse 2 godbitene på posten.
    Da var det bare å få fyllt opp et lite glass å benke seg ned foran stereoen.

    Vis vedlegget 932633
    Dave Brubeck skiva er en av de bedre Jazz platene jeg vet om.
    Har ikke så mye kjennskap til det andre han har gitt ut.
    Vis noen vil komme med tips om noen skiver fra han som er litt "må ha" så tar jeg gjerne imot anbefalinger 🎼 🎼


    Mvh: Espen L
    Et album med saksofonisten fra Brubeck Quartet, Paul Desmond, du kanskje vil like, er Easy Living. Det har ikke piano, men til gjengjeld spiller jazzgitarlegenden Jim Hall på det. Balsam for ørene.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Jeg har ikke denne Speakers Corner sjøl, men derimot en gammel versjon som dessverre er litt sliten. Den skal være bra, men du får sjekke det musikalske via streaming før evt. kjøp.
    Det står en del anmeldelser hvis du følger linken øverst.


    Dessuten :
    Gratulerer med dagen! 🎈🍾🎉
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Vanligvis hater jeg overraskelser og bursdager.... og kjente jeg ikke likte helt tanken på hva som foregikk i dag morges da fruen ba meg ta på meg hodetelefoner i senga og høre på musikk... hun sa; tar bare 5 min.. plutselig hadde hele 20 minutter gått.. og nervøsiteten begynte å overta! Da begynte tankene mine å stresse meg opp litt, hva var det hun pønsket på?... Hun førte meg ut med hendene foldet over øynene mine, og jeg skeptisk som jeg var, var redd for at det stod flere mennesker klar der mens jeg kom ut med morgen sveis og iført i morgenkåpa... Må si jeg jeg ble bursdags "sjarmert" da jeg så ballonger og favoritt frokosten min sto der klart. Helt topp for en aldrende mann😅🙈

    IMG_9862.JPG


    Fruen i huset har virkelig forstått min interesse!! Først ble jeg kjørt til Porsgrunn på spa for en timers helkropps massasje.
    Deretter toppet hun ettermiddagen med tre gull skiver i gave :love: 🎼

    IMG_9868.jpg


    Som en fin avslutting på dagen blir det en nydelig middag og gode drinker ute på byen.! Men først litt fin stemning i huset med en nydelig klassisk skive.

    IMG_9864.jpg


    Det smalt noe jæ*** .... om det var kanonene på vinylen Tchaikaovsky 1812, eller om det var Bache Gabrielsen XO som "smalt"? .. Men det spiller vel ingen rolle, så lenge "smellet" føltes naturlig ;)

    Ønsker alle som titter innom tråden en strålende sommer med et godt naturlig smell :love:🤗📀💿🍾


    Mvh: Espen L
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.351
    Antall liker
    5.457
    Sted
    Moss
    Gratulerer med dagen Espen,
    og ett heldig valg av frue :cool: bra valg ;)

    Mvh
    Arild
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Du verden for en kvinne som har funnet deg Espen o_O
    Det er deg vel unt heldige mannen.
    Apropo "smell"! Her kommer litt å glede seg over som smeller her og der.
    Jeg tror det heter å være helt SJEF uten å legge opp til det.

    Buddy Guy & Jools Holland Look What all you got Crawlin' Kingsnake & Damn Right, I've got the Blues 2003 - YouTube

    Om dette gav mersmak, og du har en snau time å slå ihjel Buddy Guy Live at North Sea Jazz Festival 2002 - YouTube

    Ha en strålende sommerferie mein Freund, og gratulerer med dagen som var :cool:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn