Et bensinhue's reise innen hifi, musikk, svada og diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Tobias var tøffe saker, siklet lenge på en uberfeit neck.thru sak, men det kokte bort i kålen. Her er en av mine favoritter, kjøpt ny fra en gitarbutikk på Hawaii på nittitallet - aldri brukt, bare prøvd litt i ny og ne :D Sanseløst barsk lyd, piezo pickups i brua. Distinlkt og kjapp som faen. Et smykke. Har en Steinberger headless og en Kubicki Factor også, før det ble Fender.

z3.jpg

z5.jpg

z7.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    SMV Bassrunkeklubben.

Steve Morse med Dave LaRue, Stressfest albumet spilte jeg mye en gang i tiden.
    Masse tøff bass spilling.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Kombinasjonen Dave LaRue og Steve Morse er dødelig! LP'ene Southern Steel og Coast to Coast er sanseløst bra, særlig den ene er det fullt øs på hele veien! LaRue følger Morse....og sanseløst bra flerr i basslyden også. Sinna som faen! Eneste Morse skivene jeg virkelig liker.

Southern Steel albumet er suverent best av de to.

Sjekk den drive'n fra 1:56.....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Her er åpningskuttet på Southern Steel. SATAN for et øs!!!! PLAY FUCKIN' LOUD and then some...

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ...vil bare føye til at for de som ikke vet det (Sluket er unntatt)
    Slik denging på bassen som disse gutta driver på med, er ekstremt underholdene på SLOBs. :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    KREVER slobs egentlig :D Og fryktløst midbass oppsett også - min. 1 x 15" eller 2 x 12"

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Huffda, jeg ser ingen slobs de nærmeste åra i spåkula....men midbass det har jeg.
    Det får duge med no gammelt jbl ræl ei stund til.....men jeg har vurdert noen flere 2242 for å øke kapasiteten noe.
    2242 spiser mye watt for å holde følge med resten av systemet.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Tenker 2242 sparker godt i fra! Ser du har en diger stein fremme med stereoen for å holde på plass gulvet i innlegg #465! ;)

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.393
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg spilte selv bass framtil for ca15+ år siden, selv om jeg var rock og metall hue så var det slapping som fenget mest.
    Jeg spilte stortsett på en 4str sort Fender presisjon bass som jeg fortsatt har stående, men jeg kjøpte også en særing i tillegg.
    Jeg husker jeg ventet på at tre45 i Trondheim skulle få inn noen 4str fretless Tobias basser som jeg egentlig skulle kjøpe en av men det var før jeg kom over denne.
    En oneoff 8strenger med aktiv bartolini elektronikk manuelt handlaget av ikke ukjente Luthier Frank Stavem.
    Samme mann som har bygget fex Bent Sæter's (motorpsyco) 8str psychobird bass og Per Borten's (Spidergawd) spiderbird gitar.
    Vis vedlegget 470276
    Vis vedlegget 470277
    Vis vedlegget 470278
    Vis vedlegget 470279
    WTF? Som nord-trøndersk rocketrommis født på 70-tallet, er det rart om vi ikke har dumpet borti hverandre før? Vi har sikkert noen felles kjente om ikke annet. De to andre du name-dropper har jeg iallefall hatt en del med å gjøre oppigjennom årene.

Mvh Jan Egil

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Joda 2242 er steike bra, slobs har jeg ikke hørt så jeg vet uansett ikke hva jeg går glipp av.
    Den steinen er egentlig favoritt flyndrekast steinen min, Okt, pent avrundet og tung så den ligger godt i handa.
    Men utenom flyndrekast sesongen ligger den forran anlegget for å hjelpe til med å holde gulvet i ro.
    Godt observert;D

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Jeg spilte selv bass framtil for ca15+ år siden, selv om jeg var rock og metall hue så var det slapping som fenget mest.
    Jeg spilte stortsett på en 4str sort Fender presisjon bass som jeg fortsatt har stående, men jeg kjøpte også en særing i tillegg.
    Jeg husker jeg ventet på at tre45 i Trondheim skulle få inn noen 4str fretless Tobias basser som jeg egentlig skulle kjøpe en av men det var før jeg kom over denne.
    En oneoff 8strenger med aktiv bartolini elektronikk manuelt handlaget av ikke ukjente Luthier Frank Stavem.
    Samme mann som har bygget fex Bent Sæter's (motorpsyco) 8str psychobird bass og Per Borten's (Spidergawd) spiderbird gitar.
    Vis vedlegget 470276
    Vis vedlegget 470277
    Vis vedlegget 470278
    Vis vedlegget 470279
    WTF? Som nord-trøndersk rocketrommis født på 70-tallet, er det rart om vi ikke har dumpet borti hverandre før? Vi har sikkert noen felles kjente om ikke annet. De to andre du name-dropper har jeg iallefall hatt en del med å gjøre oppigjennom årene.

Mvh Jan Egil
    Hei, trivelig med trøndersk trommis på visitt :cool:

Det er godt mulig vi har krysset hverandre men bare for å ha sagt det så har ikke jeg vært bassist på noe mer enn hobby nivå og det var før jeg ble mekaniker som ikke har ført til hender og handledd som er særlig bedre egnet til traktering av bassen, jeg vil altså ikke kalle meg selv for en musiker.

Jeg er født i des 79 så jeg er helt sikkert noe yngre enn deg og opprinnelig Trondheims bygg.
    Men en hel del musikera har det alltid vært i omgangskretsen.

Kor du e fra å hvilke band spille eller spilt du i?

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.393
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Er opprinnelig frosting, men har bodd på Straumen (vgs), Levanger og de siste 18 åra i Trondheim og Malvik. Resten kan vi eventuelt ta på p.m. 8)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Artig med liv i tråden igjen, er litt trått på steinkjer å for tiden, mye jobb og minus på energi nivå. Vil tro det ordner seg etterhvert.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Artig med liv i tråden igjen, er litt trått på steinkjer å for tiden, mye jobb og minus på energi nivå. Vil tro det ordner seg etterhvert.
    Klart det ordne sæ, det e nå ca3mnd siden æ va aktiv her sist å fram te i går.
    Fokuset skifte stadig mellom div interessa å gjøremål..
    Du e nå velkommen innom når det mått pass sånn, det e læng sia sist.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Alt for lenge siden, må få til en tur på nyåret ??????

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Fattern på besøk fra Trondheim så da fikk jeg mulighet til å flytte litt på høyttalerne.
    Urei 815 ble forvist fra stuen, 110kg stk så da var det greit med bærehjelp.
    Jeg liker de jævlig godt så det er litt trist å sende de på lageret inntil videre.
    Spiderman ligger mellom så jeg slipper riper i den nydelige pa finishen;D
    DSC_0931.jpg

DSC_0933.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    For et luksusproblem! Feite UREI monitorer forvist til lageret... Håper de ikke blir sure på deg, de er veldig følsomme! Se bare hvordan den øverste gaper og sperrer øynene opp over sin grusomme sjebne!

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Horn og subber flyttet til ny midlertidig plassering, nye hyller må bygges før dette blir ok samt nye basskasser.
    Jeg funderer på en gulv til tak hjørneløsning og muligens en slags justerbar integrering av hornene og med utblås under/over hornene??
    Det må tenkes og tegnes.....
    Akkurat nå spilles det etter en rask løpetidskorrigering.
    Første inntrykk er at jeg har mistet litt detaljering i bassen, mer brum men det skyldes nåkk at de har mistet 110kg masse da Urei 815 ble flyttet, jeg tror noen sorbothan puter under subbene vil hjelpe da de står direkte på gulvet.
    DSC_0934.jpg

DSC_0935.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    For et luksusproblem! Feite UREI monitorer forvist til lageret... Håper de ikke blir sure på deg, de er veldig følsomme! Se bare hvordan den øverste gaper og sperrer øynene opp over sin grusomme sjebne!
    Jeg foreslo først å flytte de til soverommet men den håpløse kjærringa satt en stopper for det, kansje jeg får lurt dit de små søte 811 uten at hun merker det.
    815 får selskap av 813 så de slipper å stå i ensomhet i påvente av at det framtidige lytterommet på låven skal bli prioritert.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Det der ryddet voldsomt opp i lytterommet! Ser kanonbra ut nå og spiller sikkert tilsvarende. Det er helt utrolig at du ikke fikk ha med UREI på soverommet - jeg kjenner folk som til og med har Elefantrass i budoiret! De er 1 m. i diameter (jmlc-200T). Kanskje de inspirerer - hvem vet, han har en haug av unger også :cool:

BTW, går 2360 helt opp?

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Ser du ikke 2404 øverst i flh? deles ved 8khz og integrerer perfekt med 2360.
    Det virker som lydbildet vokste endel etter omrokkeringa..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Bare vent til jeg ankommer Verdal neste gang..... Gammer'n liksom.. pft.. "Gammlære enn deg jaffal" som de sisteordskåte øssfollingene ville sagt!

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Shiiit, ikke sikkert jeg hadde tålt en overhøvling og dissing av anlegget på samme dag.
    Vi er fryktelig sjøre her på bygda sjønner du :rolleyes: :p
    Klarer du å rote deg hitover så varsle i god tid så besikkelsene rekker klekke å spise seg fete.....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    BTW, liker den riggen og plasseringer etc. Hadde jeg hatt samme komponenter ville jeg løst det på nøyaktig samme måte. SlukApprobert.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    BTW, liker den riggen og plasseringer etc. Hadde jeg hatt samme komponenter ville jeg løst det på nøyaktig samme måte. SlukApprobert.
    Kan du si det samme en gang til så alle hører det:cool:

Jeg kan takke dere gamle horn gubb...jeg mener dere med de største hønna og forumet for at det har blitt som det er, det har lønt seg for meg å sniklytte inn i kjærka når dere har preiket.

TAKK Sluket, du virker ikke å være så fæl som alle skal ha det til læll.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Takk for vakre ord, og jeg sier det igjen; denne hornriggen er et skoleeksempel på fornuft i alle deler av oppbyggingen, det trenger ikke være vanskeligere enn dette for å ha det gøy samtidig som lyden er god nok til det aller aller meste! Neste nivå går på skjorta løs, frustrasjoner og kostnader utav ville helvete fort, og med minimal payback på totalinvesteringen. MEN, bil og mc bekrefter fornuften til eieren - i tillegg sier det litt om lekenheten og gutten i deg! Det savner jeg litt i denne hobbyen, alt har blitt så fordømt seriøst og angstbitersk og det er trist. Slutter man å leke så slutter man å leve! Kjør på!

Re. fæl... jo, ja kanskje - er nok fæl til tider sikkert. Ellers liker jeg å se på meg selv som et rasshøl, men i mange settinger et spiselig rasshøl i alle fall!

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Den Alfa Romeoen selges aldri, vær du sikker.
    Her noe godis som skal inn i ny motoren, jeg håper å starte montering av motor nå i vinter.
    IMG_0876.jpg

IMG_1755.jpg

20151125_212858.jpg

IMG_3955.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Titanråder? Fargen ligner. Er skinkene på veiva tatt ned/lettet? Tøffe saker. Rullevipper også?

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Takk for vakre ord, og jeg sier det igjen; denne hornriggen er et skoleeksempel på fornuft i alle deler av oppbyggingen, det trenger ikke være vanskeligere enn dette for å ha det gøy samtidig som lyden er god nok til det aller aller meste! Neste nivå går på skjorta løs, frustrasjoner og kostnader utav ville helvete fort, og med minimal payback på totalinvesteringen. MEN, bil og mc bekrefter fornuften til eieren - i tillegg sier det litt om lekenheten og gutten i deg! Det savner jeg litt i denne hobbyen, alt har blitt så fordømt seriøst og angstbitersk og det er trist. Slutter man å leke så slutter man å leve! Kjør på!

Re. fæl... jo, ja kanskje - er nok fæl til tider sikkert. Ellers liker jeg å se på meg selv som et rasshøl, men i mange settinger et spiselig rasshøl i alle fall!
    Dæven det va litt av et innlegg, synd æ e tom for "likes" du fortjener flere.

Det var store gode ord Sluket, takk igjen, en kan jo bli høy på pæra av mindre men det er godt å få riggen approbert.
    Ikke ille for en fattig yrkesfag-utdannet med et absolutt minimum av peil innen denne hobbyen, hos meg er det lyst, hjerte og en liten dose fornuft/logikk samt en stor dose spontanitet og "må få til på et vis for dette er tøft og morro" som styrer.

Jeg tror egentlig ikke du er så fæl, sa det bare for å være tøff :p

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Titanråder? Fargen ligner. Er skinkene på veiva tatt ned/lettet? Tøffe saker. Rullevipper også?
    Carillo råder men ikke titan, har ikke så dyp lommebok dessverre.
    Racing veiv, knivskjært og lettet så den er 5kg lettere en org.
    Ingen vipper i Nord motoren, DOHC 8v.
    Frest spor og montert pianotråd i sylforinger også ser du.
    Det du sikkert trodde var vipper er Mikuni TMR flatslide forgassere med fine tuter.

IMG_1758.jpg

IMG_1759.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Her gammeln så slipper du å hente briller og forstørrelsesglas:rolleyes:
    Bollemusa henger rett over møkkfallet......som vi sier i Valdres.:cool:

mekaniac, du må vel ha den feteste alphaen som ruller på norske veier.
    Ikke alpha men Alfa;)
    Ellers så har du nåkk rett :rolleyes: neida det finnes fetere men fet det er den.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    homer-doh.png

Alt for lenge siden jeg holdt på med dette - kombinert med dårligere syn selvsagt.
    Der skammes!​

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Her er en Alfa med motor fra samme man (PACE engineering) som har levert fex veiv og stempler til min ikke ferdige motor.
    Jeg vil selvfølgelig ende opp med en litt mildere motor da min skal brukes på gata og trackdays.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    ALLE Alfaer i race mode synger utrolig fint! Dette skal nok låte friskt når 80" blir koblet opp i Slukoteket! Noe av det jeg gleder meg mest til er nettopp racing og lydene, tenk deg to topfueler's side by side- 20.000 nitro hester på nesten realistisk lyd!

Meanwhile......

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn