V
vredensgnag
Gjest
Nå har Fremtiden i Våre Hender lært av Bondelaget.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10095057
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10095057
Istedenfor å komme med latterliggjørende påstander så kan du undersøke hvor tallene kommer fra. Jeg betviler sterkt at tallene er noe de har fuktet fingeren og holdt den opp for å finne ut av.J.Finvaag skrev:Spenstige utregninger som er gjort der... Ut ifra tallene de oppgir om at en får 17 liter per time en jobber så vil det si at en får utbetalt ca 460K, eller ca 700k før skatt. At dette representerer gjennomsnittslønnen i Norge var jeg ikke klar over. Når jeg er ferdigutdannet har jeg 5 års universitetsutdannelse, og vil aldri kunne oppnå en slik lønn innenfor yrkes-feltet.
Regner med at de har tatt med skattene og avgiftene vi har i dette landet også, for å ikke snakke om bompengene.Nifelheim skrev:Istedenfor å komme med latterliggjørende påstander så kan du undersøke hvor tallene kommer fra. Jeg betviler sterkt at tallene er noe de har fuktet fingeren og holdt den opp for å finne ut av.J.Finvaag skrev:Spenstige utregninger som er gjort der... Ut ifra tallene de oppgir om at en får 17 liter per time en jobber så vil det si at en får utbetalt ca 460K, eller ca 700k før skatt. At dette representerer gjennomsnittslønnen i Norge var jeg ikke klar over. Når jeg er ferdigutdannet har jeg 5 års universitetsutdannelse, og vil aldri kunne oppnå en slik lønn innenfor yrkes-feltet.
Pressen har brukt følgende for å skape saken sin:
http://www.framtiden.no/download-document/463-fakta_bensin.html
I dokumentet står det at de har hentet datagrunnlaget fra Bureau of Labor Statistics oversikt over
arbeidsinntekt ( www.bls.gov/fls/ichcc.xls ).
Dokumenter skriver også at timelønnen blir beregnet med
Timelønn i industrisektoren. Godtgjørelse inkl. feriepenger, naturalia etc. delt på antall timer arbeidet.