Europas billigste bensin! Yippi!

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Spenstige utregninger som er gjort der... Ut ifra tallene de oppgir om at en får 17 liter per time en jobber så vil det si at en får utbetalt ca 460K, eller ca 700k før skatt. At dette representerer gjennomsnittslønnen i Norge var jeg ikke klar over. Når jeg er ferdigutdannet har jeg 5 års universitetsutdannelse, og vil aldri kunne oppnå en slik lønn innenfor yrkes-feltet.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
Du slo meg…………………

Timelønn på 397kr i snitt, her må det forhandlinger til gitt, kan jo ikke ligge under snittet.

Propaganda og venstrehåndsarbeid intet nytt under solen :-\

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.743
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Det kan jo være Framtiden i våre hender vil sponse oss som ikke tjener så mye, slik at deres regnestykke blir riktig..

N

Nifelheim

Gjest
J.Finvaag skrev:
Spenstige utregninger som er gjort der... Ut ifra tallene de oppgir om at en får 17 liter per time en jobber så vil det si at en får utbetalt ca 460K, eller ca 700k før skatt. At dette representerer gjennomsnittslønnen i Norge var jeg ikke klar over. Når jeg er ferdigutdannet har jeg 5 års universitetsutdannelse, og vil aldri kunne oppnå en slik lønn innenfor yrkes-feltet.
Istedenfor å komme med latterliggjørende påstander så kan du undersøke hvor tallene kommer fra. Jeg betviler sterkt at tallene er noe de har fuktet fingeren og holdt den opp for å finne ut av.

Pressen har brukt følgende for å skape saken sin:
http://www.framtiden.no/download-document/463-fakta_bensin.html

I dokumentet står det at de har hentet datagrunnlaget fra Bureau of Labor Statistics’ oversikt over
arbeidsinntekt ( www.bls.gov/fls/ichcc.xls ).

Dokumenter skriver også at timelønnen blir beregnet med