Høyttalere Europeiske høyttalerprodusenter?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
4.753
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
14
De siste forslagene. Leverer de stativht til max 20k? Jeg fant ingen.

Ser Xavian ikke er nevnt. Alt produsert i EU
We use only high quality components manufactured in our factory or obtained within EU – Czech republic, Denmark or Italy. We do not rely on any Far East stock components.
Har flere modeller som er innenfor kravene til trådstarter

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
5.540
Sted
Sørlandet
De siste forslagene. Leverer de stativht til max 20k? Jeg fant ingen.
Cube Audio har ferdige stativmodeller som låter meget bra men som koster over 20k. Dem selger dem også sine elementer løse og dermed kan man klare å komme innenfor.

-BB-

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
5.608
Torget vurderinger
2
Glem heller ikke garasjen til Allan Hendry, og hans høyttalere MonoPulse. Fantastisk valuta for pengene, om ikke annet.

ufo

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
282
selv syns jeg ikke du skal se bort fra revel m16 selv om de er laget i kina. meget godt skussmål og testresultater. syns finish i hvit er fresht og

MoonDust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2010
Antall liker
89
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
3
Rosso Fiorentino, Chario og Opera lages vel enda i Italia? Har vel noe i prisklassen rundt 20k

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
980
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
70
Jeg hadde et par ELAC for en tid tilbake. Dette var svært gode høyttalere og leverer etter min smak. Tipper jeg ville kjøpt ELAC igjen, hvis situasjonen var slik.

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Antall liker
373
Ikke fulltreff på pris, men Neumann lager bra ting. KH120a synes jeg er meget god.

Kjendis

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
191
Torget vurderinger
2
Trådstarter må bare ta runden for lytte. Matching med elektronikk har også en del å si. Men hvorfor stativhøyttalere? Da må man jo surre med sub, og høyttalerstativer.
Spendor Harbeth Dynaudio og Proac er tradisjonelle ting med hver sin filosofi og er gode på stativprodukter og man skal ikke kjimse av brukten.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
304
Trådstarter må bare ta runden for lytte. Matching med elektronikk har også en del å si. Men hvorfor stativhøyttalere? Da må man jo surre med sub, og høyttalerstativer.
Spendor Harbeth Dynaudio og Proac er tradisjonelle ting med hver sin filosofi og er gode på stativprodukter og man skal ikke kjimse av brukten.
Lurte egentlig mest på hvor mange av de tradisjonelle europeiske merkene som fremdeles produserte her. At jeg selv er litt på kikkeren i forhold til et par nye stativene er litt sekundært her. For min del vil det dog være av betydning for eiergleden om de feks er utviklet og produsert i Sveits fremfor Kina.

Kjendis

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
191
Torget vurderinger
2
Lurte egentlig mest på hvor mange av de tradisjonelle europeiske merkene som fremdeles produserte her. At jeg selv er litt på kikkeren i forhold til et par nye stativene er litt sekundært her. For min del vil det dog være av betydning for eiergleden om de feks er utviklet og produsert i Sveits fremfor Kina.
Helt enig. Audiovector produserte sine høyttalere i Kina før, men nå lages de i Danmark og det kan høres. QLN er også et merke som er tilbake i Sverige hvor utvikling og produksjon foregår. Adyton er nevnt og lages i Trøndelag. PMC er jo et engelsk merke som også fikser studio utstyr, så de kan opptak og proff audio. Jeg tror de fleste klassiske BBC merkene lages i England.

Topp Bunn