Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takk for forklaring :) Absolutt tenkt å bruke den både som streamer og dac i utgangspuntket.
    Jeg har vært på dac kjøret i 5 år nå, og funnet ut at det skiller lite mellom dem, når det er gjort riktig. Detaljnivået og nøytralitet er spot on på de beste dacen fra 2800kr og oppover. Den dyreste dacen jeg har hatt kostet 80k, og var selvfølgelig meget musikalsk og god, men dacen i Eversolo er nok ikke dårligere, og faktisk bedre på nøytralitet og bassgjengivelse.
    Mulig jeg en dag kjøper en ekstern dac, men det er for å kunne variere. F, eks en R2R dac, som farger lyden, og åpner opp lydbilde mer, på de innspillingene dette vil være mulig. Digger lyden i Eversolo, og ønsker jeg å oppgradere, så må det bli andre steder i elektronikken🤟
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.211
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har testet Eversolo DMP-A6 Master Edition sin DAC opp mot Topping D90SE ?
    Eversolo'en er fristende men ute etter å høre om noen har noen lydmessige erfaringern/ sammenliknet DAC'ene her ?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som har testet Eversolo DMP-A6 Master Edition sin DAC opp mot Topping D90SE ?
    Eversolo'en er fristende men ute etter å høre om noen har noen lydmessige erfaringern/ sammenliknet DAC'ene her ?
    Har sammenlignet med Topping E50, som jeg foretrakk mot Topping D90se, og solgte derfor sistnevnte. Forskjellene var mikroskopiske, og andre ville kanskje valgt D90 SE. Eversolo låter veldig likt Topping, så du vil ikke tape lydkvalitet fra dacen i Eversolo.
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.211
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat.
    Får se hva man gjør her.
    Er slik sett fornøyd med lyden / brukervennligheten på det man har :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fikk min streamer i dag, og alt har fungert i utmerket i mange timer, frem til nå.
    plutselig stoppet den å strømme fra Tidal, og når jeg prøver å starte igjen får jeg ikke opp Tidal, bare «hjulet» som spinner. Samme hvis jeg prøver å gå inn på Qubuz.
    Tidal connect fungerer utmerket fra Tidal-appen.

    Andre som opplever det samme, eller har opplevd dette og har en løsning?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.883
    Antall liker
    5.728
    Torget vurderinger
    1
    Fikk min streamer i dag, og alt har fungert i utmerket i mange timer, frem til nå.
    plutselig stoppet den å strømme fra Tidal, og når jeg prøver å starte igjen får jeg ikke opp Tidal, bare «hjulet» som spinner. Samme hvis jeg prøver å gå inn på Qubuz.
    Tidal connect fungerer utmerket fra Tidal-appen.

    Andre som opplever det samme, eller har opplevd dette og har en løsning?
    Tidal og Qobuz henger for meg også i dag ved bruk av Eversolo appen. Skal høre med Eversolo hva dette skyldes, og hvordan vi kan få rettet på det.

    Tidal Connect fungerer forøvrig helt fint.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Tidal og Qobuz henger for meg også i dag ved bruk av Eversolo appen. Skal høre med Eversolo hva dette skyldes, og hvordan vi kan få rettet på det.

    Tidal Connect fungerer forøvrig helt fint.
    TAKK! Da kan jeg senke skuldrene og spille videre via appen til Tidal 😊
    Ellers så er jeg veldig fornøyd med kjøpet mitt 😃
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fikk min streamer i dag, og alt har fungert i utmerket i mange timer, frem til nå.
    plutselig stoppet den å strømme fra Tidal, og når jeg prøver å starte igjen får jeg ikke opp Tidal, bare «hjulet» som spinner. Samme hvis jeg prøver å gå inn på Qubuz.
    Tidal connect fungerer utmerket fra Tidal-appen.

    Andre som opplever det samme, eller har opplevd dette og har en løsning?
    I dag var gleden stor da det var kommet oppdatering av programvare, kjapt installert og da fungerer appen som den skal igjen 😊
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    4 uker med gratis oppdateringer og problemfri strømming 😃

    Tikker den inn på ?
    - brukervennlighet
    - god app
    - god lyd

    Ja det gjør den , veldig fornøyd så langt

    5BF11552-97FB-43E7-82A9-E502D02A5118.jpeg
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    6.680
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått meg DMP-A6 også, tester ut hjemme nå - men planen er å bruke i showroom og på messe. Veldig enkel å sette opp, praktisk med touchscreen, og du kan også få castet hele interfacet til telefonen inni appen (i tillegg til de native funksjonene i appen da). Skjønte først ikke åssen jeg fikk liv i VU-meterne når jeg kjørte digitalt ut, men ved å velge riktig input og output under source så løste det seg. :)

    Litt liten skrift på Spotify synes jeg, vanskelig å se fra sofaen, men antar dette er Spotify sin standard Android app, og dermed begrenset hva Eversolo får gjort med det.

    Den var også litt større enn ventet, her er den ved siden av Topping E70 Velvet. :)

    1689157460084.png
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    6.680
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Den har også variabelt volum ut på digitalutgangen, det er ikke så vanlig og ikke noe jeg var klar over. Litt rar volumskala på det digitale volumet riktignok, 0-15 - så ganske store steg.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.129
    Antall liker
    17.130
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spurte @Høvdingen om variabel volum på digital utgang. Han sa det ikke var det. Dette var jo gledelig at det var det likevel. Da kunne jeg brukt den som pre. Litt synd det er så store steg. Kan dette forbedres i en oppgradering?
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Denne caste-funksjonen skjønner jeg ikke mye av. Appen bare lukker seg hvis jeg beveger meg inn der...
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    6.680
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spurte @Høvdingen om variabel volum på digital utgang. Han sa det ikke var det. Dette var jo gledelig at det var det likevel. Da kunne jeg brukt den som pre. Litt synd det er så store steg. Kan dette forbedres i en oppgradering?
    Ser ut til å være både det og konfigurerbar max limiter også, så man kan sperre den fra at man plutselig setter den helt på maks. Skulle tippe det burde være mulig å få flere steg.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.883
    Antall liker
    5.728
    Torget vurderinger
    1
    Huawei g100.
    Har du noen link til denne G100 --> jeg finner ikke den modellen?

    Huavei er forøvrig den enesten telefonen jeg vet om som har vært litt problematisk med Eversolo appen.

    Hviket operativsystem bruker G100?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.883
    Antall liker
    5.728
    Torget vurderinger
    1
    Det var det jeg mistenkte. Huawei bruker eldre versjoner av Android, og de får ikke lov til å bruke de nyeste versjonene, og dette skaper problem med Eversolo Appen.

    Her er jeg redd du må bruke en annen telefon eller nettbrett, og det er ingen fiks for dette problemet.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Det var det jeg mistenkte. Huawei bruker eldre versjoner av Android, og de får ikke lov til å bruke de nyeste versjonene, og dette skaper problem med Eversolo Appen.

    Her er jeg redd du må bruke en annen telefon eller nettbrett, og det er ingen fiks for dette problemet.
    Takk for oppklaring :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.883
    Antall liker
    5.728
    Torget vurderinger
    1
    Har software versjon 1.1.75. Er det den siste?
    Ja, Versjon: 1.1.75 er siste pr. 12 juli 2023, men du kan sjekke via "Settings" fra tid til annen om det har kommet en nyere versjon.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    Det var det jeg mistenkte. Huawei bruker eldre versjoner av Android, og de får ikke lov til å bruke de nyeste versjonene, og dette skaper problem med Eversolo Appen.

    Her er jeg redd du må bruke en annen telefon eller nettbrett, og det er ingen fiks for dette problemet.
    FYI: app fungerer bra med Huawei P20pro
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Ja, Versjon: 1.1.75 er siste pr. 12 juli 2023, men du kan sjekke via "Settings" fra tid til annen om det har kommet en nyere versjon.
    OK,
    Hadde som nevnt over her problemer med Tidal en kveld men fungerer fint nå.
    Ellers vil jeg si denne er meget bra. Har kjørt LMS server i mange år men tror dette blir en ’keeper’.
    1000 CD plater tidligere rippet i EAC (.flac) og kopiert til intern 2TB disk i Eversolo.
    Cover og alt fungerer helt sømløst 👍
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.590
    Antall liker
    35.582
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er dmp-a6 som dac synes dere?
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    Vanskelig spørsmål - hører svært lite forskjell på oppegående dac’r , men solgte min denafrips når denne kom inn 😜
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hvordan er dmp-a6 som dac synes dere?
    Jeg har hatt mye dacer de siste årene, og når en kommer på nivå med f,eks Topping topp dacer, så hører jeg ikke lenger forbedringer på de dyrere dacen jeg har hatt. Jeg hører forskjeller, men synes Topping har vært best på klangrikdom nøytralitet og særdeles definert bassgjengivelse. Så for under 10k i dag, er ekte high-end nivå oppnåelig. Eversolo er på dette nivået, og da er dac jakten min over. Mulig om jeg kommer over en dac som er kjent for å være litt annerledes på en musikalsk måte, så kan det være kult å ha en dac som f, eks er god på dårligere innspillinger eller metal, og bruke Eversolo på bedre innspillinger. Dog synes jeg Eversolo er god på de fleste innspillinger, og er ikke av den arten som slakter dårligere innspillinger.
     

    Googolplex

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2012
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Kan noen komme med avklarende info angående maks størrelse på harddisk enheten støtter. Noen steder står det 2tb og andre steder står det 4tb. Hvilke erfaringer har folk gjort seg her? Noen som har bladd opp 5 lapper for en 4tb disk som så ikke støttes av enheten?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.590
    Antall liker
    35.582
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan noen komme med avklarende info angående maks størrelse på harddisk enheten støtter. Noen steder står det 2tb og andre steder står det 4tb. Hvilke erfaringer har folk gjort seg her? Noen som har bladd opp 5 lapper for en 4tb disk som så ikke støttes av enheten?
    Siden hfs-butikken kan installere 4tb for kunden så regner jeg med at den støtter det.
    Screenshot_20230722_235228_Chrome.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn