Musikkmannen
Musikk i fokus
En ting jeg hadde ønsket... det er analog inngang på den, men pytt pytt.
For å koble inn vinylen?En ting jeg hadde ønsket... det er analog inngang på den, men pytt pytt.
Flex rca har en dig inn, så jeg får Dirac på platespiller.For å koble inn vinylen?
Kan minidsp ta inn analogt, forresten? Tenkte på om den evt kunne sende det videre til Eversolo digitalt.
mvh
Fornøyd?
Jupp! Funker knall. Klasser over Bluesound Node2i..Fornøyd?
Som streamer/dac eller som ren streamer?Jupp! Funker knall. Klasser over Bluesound Node2i..
Kjører som streamer/dac.Som streamer/dac eller som ren streamer?
Har du lagt til sanger i biblioteket --> "Add to library"?Jeg bruger kun mine filer jeg har på SSD kortet og må konstatere at jeg synes ikke brugerfladen (brukergrensesnittet) er specielt godt, sammenlignet med min tidligere Bluesound Vault2, den var nemmere og mere logisk at bruge. Har problemer med plavlister som kun spiller 2 numre og derefter kører den repeat på de 2 numre og man kan ikke hoppe videre!! Man kan ikke lave en spilleliste ved at tilføje numre i køen, kun et nummer udover det der spiller!!
Kommer an på modell. Flex kan, Flex Eight kan ikke, sånn eksempelvis. Blir en dyr ADC om det bare er det du trenger da. Lukter Puffin med digitalutgang i din retning lang vei her nå.Kan minidsp ta inn analogt, forresten? Tenkte på om den evt kunne sende det videre til Eversolo digitalt.
Er først hjemme i weekenden, så kigger jeg på detHar du lagt til sanger i biblioteket --> "Add to library"?
Jeg hadde en annen kunde med tilsvarende problem, men etter at han til til sanger i biblioteket + fiklet litt frem og tilbake, så ble disse problemene løst.
Etter å ha lest og også deltatt i noen opphetede diskusjoner her på forum om det er lydmessige forskjell på streamere må jeg nesten smile litt av denne testen...Her har vi (enda ) en som påstår at han hører forskjell, denne gang på DMP-A6 og 3-4 andre streamere digital ut til samme DAC. Dette kan vel da umulig være en seriøs test...eller?Eversolo DMP-A6 - Your Digital Audio on Another Level - iiWi reviews
Eversolo DMP-A6 has been shaking the market of digital audio streamers these last few months - and for a good reason.iiwireviews.com
Jeg hører forskjell mellom min WiiM Pro og vifteløse pc på mitt anlegg, har hele tiden trodd at det var på grunn av Flex har bedre inngang med usb vs toslink/coax - men nå sies det at ikke skal være noe lydmessig forskjell, så må det ligge i streameren. Et lite "nederlag" for meg...Etter å ha lest og også deltatt i noen opphetede diskusjoner her på forum om det er lydmessige forskjell på streamere må jeg nesten smile litt av denne testen...Her har vi (enda ) en som påstår at han hører forskjell, denne gang på DMP-A6 og 3-4 andre streamere digital ut til samme DAC. Dette kan vel da umulig være en seriøs test...eller?
Kan det være Roon som håndterer noe ulikt mellom to typer endpoints? Ev implementering av roon-greier på Wiim?Jeg hører forskjell mellom min WiiM Pro og vifteløse pc på mitt anlegg, har hele tiden trodd at det var på grunn av Flex har bedre inngang med usb vs toslink/coax - men nå sies det at ikke skal være noe lydmessig forskjell, så må det ligge i streameren. Et lite "nederlag" for meg...
Jeg hører forskjell mellom min WiiM Pro og vifteløse pc på mitt anlegg, har hele tiden trodd at det var på grunn av Flex har bedre inngang med usb vs toslink/coax - men nå sies det at ikke skal være noe lydmessig forskjell, så må det ligge i streameren. Et lite "nederlag" for meg...
Jeg kjenner ikke Roon så godt så vet ikke om det har betydning - men den vifteløse pcen du spiller av med HoJ, er det ikke det den samme pcen du har installert Roon Core på? Slik at den brukes både som Core og avspiller?Kan det være Roon som håndterer noe ulikt mellom to typer endpoints? Ev implementering av roon-greier på Wiim?
Uansett, bør være mulig å ta opp en lydsnutt fra hver av "veiene", og sammenligne i et sånn nulltest-program.
Beklager, prøvde bare å forklare hvorfor jeg plutselig kjøper en dyr (dyr for meg) streamer. Så klart i håp om at lyden blir ennå bedre med EversSolo..Forskjell på usb vs coax vs toslink inngang på DAC er vel ikke så «umulig» som forskjell på digital ut (f.eks) coax fra to forskjellige streamere. Tar fort fyr i en sånn diskusjon, så jeg foreslår at den flyttes til forumdelen for denne typen diskusjonen før denne tråden raseres.
mvh
Var vel #258 og ikke ditt som rigget for diskusjon.Beklager, prøvde bare å forklare hvorfor jeg plutselig kjøper en dyr (dyr for meg) streamer. Så klart i håp om at lyden blir ennå bedre med EversSolo..
Ok, kan informere om at dette jeg opplever er også til samme dac (Flex)Var vel #258 og ikke ditt som rigget for diskusjon.
mvh
Min kommentar til denne testen av Eversolo DMP-A6 var absolutt ikke ment til å starte noe ny diskusjon i denne tråden som foregår i andre tråder.Var vel #258 og ikke ditt som rigget for diskusjon.
mvh
Hei@_RoDa_ - kan jeg spørre om din erfaring er basert på volumkontrollen deaktivert på Touch'n.
Funderer på dette selv. Såvidt jeg kan se fra Roon forum fungerer den fint til streaming av 5.1 gjennom Roon. Har en Oppo UDP203 som er Roon Ready for to kanaler. Skulle gjerne hatt et endpoint som klarer alt. Eneste jeg vet om er Trinnov Altitude og Roon Nucleus. Den første må jeg vente med pga pris, den andre ser jeg ikke poenget med.Interessant
Hoj har vel litt surround greier - burde kunne teste?
Husket ikke hvorfor det var sånn, men at jeg gjennomgående opplever en mykere og bedre gjengivelse med nedjustering.Synes denne videoen beskriver volumkontrollissuet veldig godt
Ser likt ut herNu er v 1.1.80 sluppet Stor forandring i bruker grensesnittet. Positivt så langt.
Du må nok inn på Zidoo sine sider og laste den ned om du vil være tidlig ute. http://forum.zidoo.tv/index.php?forums/eversolo-dmp-a6.56/Ser likt ut her
Åpnet appen på IPad og så forandringen Da jeg skulle teste fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppdatere. Måtte bort på display og akseptere og etter det gikk det automatisk.Ser likt ut her
Det har jeg gjortÅpnet appen på IPad og så forandringen Da jeg skulle teste fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppdatere. Måtte bort på display og akseptere og etter det gikk det automatisk.
Vis vedlegget 942092