Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.209
    Antall liker
    3.130
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Var ikke meningen å starte en diskusjon om ekstern dac eller ikke.

    Var som sagt ute etter erfaringer her mtp et evt valg man har gjort, dersom man nå skulle gå denne veien her.
    Kan som sagt velge A6 og bruke eksisterende Topping dac eller gå for master edition og da selge topping dac'en.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gikk for "ME" selv om jeg bruker ekstern dac, greit å ha muligheten.....
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke meningen å starte en diskusjon om ekstern dac eller ikke.

    Var som sagt ute etter erfaringer her mtp et evt valg man har gjort, dersom man nå skulle gå denne veien her.
    Kan som sagt velge A6 og bruke eksisterende Topping dac eller gå for master edition og da selge topping dac'en.
    Jeg har kjøpt den for å bruke uten DAC, men har testet den med E70 Velvet.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg startet med ekstern dac RME Adi 2 dac fs, byttet over til intern. Ble overasket over lyden på standardutgave👍🏻
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er tull. Kan løfte lyden vesentlig ved å benytte ekstern DAC.

    Men mye mulig de fleste blir fornøyd med A6 ME uten ekstern DAC. Men bedre kan det bli dersom man skulle ønske det.
    Hva tenker du gir bedre lyd enn den innebygde i A6ME? Hva har du testet den mot?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det er tull. Kan løfte lyden vesentlig ved å benytte ekstern DAC.

    Men mye mulig de fleste blir fornøyd med A6 ME uten ekstern DAC. Men bedre kan det bli dersom man skulle ønske det.
    Da skal det være en særdeles god dac å ikke hva som helst 😉 dacen i eversolo a6 er meget bra 👍
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Da skal det være en særdeles god dac å ikke hva som helst 😉 dacen i eversolo a6 er meget bra 👍
    Jeg har Eversolo A6 ME med LPS strømforsyning.
    Som DAC låter allikevel Gustard R26 vesentlig bedre.

    Så jeg uttaler meg med det som utgangspunkt.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Da handler det nok ikke om "bedre" men en annen klang. Det er ikke alle som ønsker en r2r som fargelegger klangen.
    Det er ikke bare positivt hva som blir skrevet rundt A26 og R26, ble litt skremt. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for en av disse fra Gustard, men gikk for et sikkert produkt i stedet ut fra mine preferanser.
    Leste en test der hvor en skrev at det var umulig å skille Eversolo A6 mot Gustard A26 😀
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.677
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hvis jeg skulle hatt en streamer nå , da skal den har integrert dac og
    nyeste asahi kasei chippene A8?
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Jeg trenger ny streamer da lan-porten på min gamle Innuos Zenmini er død. Problemet da er at musikken jeg har lagret internt på Zenmini nå er utilgjengelig(tror jeg).
    Det jeg da lurer på, er om man kan ta backup fra Eversolo internminne, i tilfelle intern SSD dør?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Er vel bare å kopiere det som er på disk til en pc, og eventuelt til skytjeneste fra den
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg trenger ny streamer da lan-porten på min gamle Innuos Zenmini er død. Problemet da er at musikken jeg har lagret internt på Zenmini nå er utilgjengelig(tror jeg).
    Det jeg da lurer på, er om man kan ta backup fra Eversolo internminne, i tilfelle intern SSD dør?
    Ja det kan man👍🏻✨
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg trenger ny streamer da lan-porten på min gamle Innuos Zenmini er død. Problemet da er at musikken jeg har lagret internt på Zenmini nå er utilgjengelig(tror jeg).
    Det jeg da lurer på, er om man kan ta backup fra Eversolo internminne, i tilfelle intern SSD dør?
    Litt usikker på hva du mener….men

    Skal du lagre musikk på Eversolo gjøres det på en sdd disk som ikke følger med som standard men må kjøpes separat.
    Støtter disk opp til 4gb. Den kan det tas backup av, men det må gjøres før du evt får problemer med den - som med all backup.

    Får du problemer med den interne disk som kjører Os(android) og apper mm vil Eversolo ikke fungere, men den "eksterne" sdd disk med musikk vil normalt ikke bli berørt bortsett fra at du ikke kan spille av fra Eversolo. Den kan dog lett tas ut og brukes et annet sted - ingen tab av data/musikk. Kaller den ekstern men monteres enkelt i Eversolo.

    Mvh
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Det kan lagres på og tas backup av den interne disk, men vil ikke anbefale lagring av musikk på den da den har begrenset med plass og er vel beregnet til bruk for oppdateringer, Os og nye apper mm. Lagrer du musikk der blir plassen hurtigt brukt opp.
    A8 har litt mere internminne enn A6 men fremdeles ikke plass til lagring av musikk - etter min mening
    Bruker selv en 2tb disk som jeg flyttet fra A6 til A8 da jeg byttet til den.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner jeg har vært utydelig. Jeg mener hvis man ettermonterer en SSD i Eversolo og ripper musikk til denne, er det greit å ta backup av denne til en «bærbar» ekstern disk? Eller er det bedre å droppe intern SSD og bare bruke ekstern disk?
    Sitter med fingeren på Eversolo kjøp knappen😂
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har testet å ta ut SSD’en man satt inn, for å se om man får opp musikkfilene om den tilkobles en pc?

    Husker det ikke ville være mulig med Roon Nucleus som en kamerat spurte om jeg kunne sette opp. Soundgarden sa at det installeres et slags OS/program på SSD’en. Så musikkfilene låses til Nucleus, slik at eneste måte å få de ut er hvis nettverk eller USB fortsatt er fungerende.
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Skjønner jeg har vært utydelig. Jeg mener hvis man ettermonterer en SSD i Eversolo og ripper musikk til denne, er det greit å ta backup av denne til en «bærbar» ekstern disk? Eller er det bedre å droppe intern SSD og bare bruke ekstern disk?
    Sitter med fingeren på Eversolo kjøp knappen😂
    Bruk intern….👍
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    22
    Antall liker
    61
    Sted
    Kølis
    Den NVMe m2-disken som Eversolo bruker er helt ordinær, og kan formateres som en windows disk eller exfat. Jeg lastet musikkfilene inn på disken via en slik

    (som har blitt mer enn dobbelt så dyr siden jeg kjøpte den i oktober) som fungerte utmerket, rask og enkel.

    Eversolo gjør ingenting med musikkfilene bortsett fra å lese dem. Disken kan enkelt tas ut og skrives og leses på en Mac eller PC, tilogmed tas backup av.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Skjønner jeg har vært utydelig. Jeg mener hvis man ettermonterer en SSD i Eversolo og ripper musikk til denne, er det greit å ta backup av denne til en «bærbar» ekstern disk? Eller er det bedre å droppe intern SSD og bare bruke ekstern disk?
    Sitter med fingeren på Eversolo kjøp knappen😂
    A6 har i hvertfall SMB service som da kan dele ut disker over nettverket tilsvarende en NAS med SMB protokollen (Windows).
    Usikker på om den kan dele ut både intern disk og ekstern USB disk.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Da er endelig A8 oppe å går i sitt andre døgn. Den blir brukt som forforsterker til Xindak A600E
    Fikk solgt RME ADI 2 DAC til fordel for A8 , dette ble en total oppgradering lydmessig. Fy flate for et løft på alle områder.
    Jeg solgte også A6 for å finansiere A8. A6 var også et løft i lyden, i forhold til RME dacen. Så ingen Eversoloer er dårlige.
    Fy flate for et bassfundament dette gir på Chorusene med sine Faital 400 pro basser og High end diskanter. Test musikk King's X Cigarettes 😂
    DSP er utrolig, med bedre funksjoner enn RME, men Tåler ikke oppjusteringen på gain . Der skal RME ha skryt.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Da er endelig A8 oppe å går i sitt andre døgn. Den blir brukt som forforsterker til Xindak A600E
    Fikk solgt RME ADI 2 DAC til fordel for A8 , dette ble en total oppgradering lydmessig. Fy flate for et løft på alle områder.
    Jeg solgte også A6 for å finansiere A8. A6 var også et løft i lyden, i forhold til RME dacen. Så ingen Eversoloer er dårlige.
    Fy flate for et bassfundament dette gir på Chorusene med sine High end diskanter. Test musikk King's X Cigarettes 😂
    DSP er utrolig, med bedre funksjoner enn RME, men Tåler ikke oppjusteringen på gain . Der skal RME ha skryt.
    Liker testmusikken din! 😍
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har forresten både RME ADI-2 Dac fs og A6. Klarer ikke å høre noen forskjell mellom de - hadde jeg gjort det - ville jeg startet med feilsøking.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Gled deg til din A8 har rundt +/- 100 timer spilletid. Vokser enormt fra 0 timer. 😁 Vær også oppmerksom på at EQ/DSP ser ut til å forringe oppløsningen på et eller annet vis uten at jeg kan forklare det nærmere.

    Da er endelig A8 oppe å går i sitt andre døgn. Den blir brukt som forforsterker til Xindak A600E
    Fikk solgt RME ADI 2 DAC til fordel for A8 , dette ble en total oppgradering lydmessig. Fy flate for et løft på alle områder.
    Jeg solgte også A6 for å finansiere A8. A6 var også et løft i lyden, i forhold til RME dacen. Så ingen Eversoloer er dårlige.
    Fy flate for et bassfundament dette gir på Chorusene med sine Faital 400 pro basser og High end diskanter. Test musikk King's X Cigarettes 😂
    DSP er utrolig, med bedre funksjoner enn RME, men Tåler ikke oppjusteringen på gain . Der skal RME ha skryt.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Annen dac eller hva er forskjellen rent lydmessigteknisk?
    Jeg hadde A6ME og var knallhappy med den. Når A8 ble lansert, så var jeg for nysgjerrig til å la være. Forskjellene er ikke store men betydelige for hvordan jeg liker å lytte (ofte på høyt volum). A8 er litt mer skånsom enn A6 mot de mest skjærende lydene, litt mer naturlig kropp og tyngde i bassen, samt skaper litt større rom mellom instrumentene. Hadde ikke A8 blitt lansert, så ville A6 vært det siste komponenter i anlegget som hadde blitt byttet ut, og jeg hadde kjøpt PSU til A6, som gir mye av oppgraderingen til A8🥳👌👍🍾
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Regner med det er a6 som streamer og dac du brukte da... Skjærende lyd kjenner jeg ikke igjen i mitt system i hvert fall.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Forforsterkeren på A8 slipper mer igjennom, sammenliknet med Xindak sin forforsterker.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Regner med det er a6 som streamer og dac du brukte da... Skjærende lyd kjenner jeg ikke igjen i mitt system i hvert fall.
    Det hadde ikke jeg heller på A6 standard. Jeg tror de andre testere mener litt kaldere fra neutral på diskanten, men ikke noe feil med det. Da kan man bruke de filtere som vil runde av tonen litt, men allt ut i fra ditt oppsett forøvrig
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn