Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg solgte nettopp min Technics 1310MK2 , til fordel av digital teknologi. Har aldrig angret😉 Blir vanskelig med å få til feedback nå😂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg solgte nettopp min Technics 1310MK2 , til fordel av digital teknologi. Har aldrig angret😉 Blir vanskelig med å få til feedback nå😂
    Har heldigvis aldri slitt med feedback på noen av mine platespillere.
    Digitalt vs analogt blir som bil vs motorsykkel, begge tar en fra "a til b", den ene er ofte mer praktisk, men den andre gir ofte mer følelser.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Eversoloen har plass til masse digitaliserte lp plater, faktisk en veldig smart investering dette👍🏻
     
    Sist redigert:

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Han har det, men jeg kan ikke svare på hvordan den låter. Det vil være brudd på reglene, og sannsynligvis ikke spesielt objektivt heller. :)
    Kan Høvdingen svare på om det er samme dac eller ei i Z8 og A6/A8?
     

    KebabHill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    56
    Antall liker
    100
    Sted
    Vestby
    Ble jaggu en DMP-A8 meg også. Bestilte på fredag, og levert i dag, mandag ettermiddag. Det var kjapt i og med at det var helg i mellom. Godt førsteinntrykk. Bra størrelse, har en bra tyngde, føles rett og slett solid ut.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Ble jaggu en DMP-A8 meg også. Bestilte på fredag, og levert i dag, mandag ettermiddag. Det var kjapt i og med at det var helg i mellom. Godt førsteinntrykk. Bra størrelse, har en bra tyngde, føles rett og slett solid ut.
    Gratulerer 🎉 Jeg har samme erfaring, hyper rask sending
     

    KebabHill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    56
    Antall liker
    100
    Sted
    Vestby
    Nei, du og du... dette var...tja kanskje litt uventet. Jeg fikk min DMP-A8 i går, og fått tid til å leke litt med den. Er tilkoblet med ethernetkabel til router for bruk av Qobus, Tidal appene i den osv.., og utgangen jeg bruker er analogt, via balanserte kabler som går i min Hegel H590. Jeg stilt inn DMP-A8´n XLR ut fixed slik at jeg kun bruker DAC-dalen og ikke pre-amp delen. Med andre ord, Hegel H590 brukes for volumkontroll.

    Var litt spent da, om det ville låte bedre enn med Hegel sin innebygde DAC/Streamer løsning. Og det gjorde det såvisst! Jeg er ikke typen som merker små forandringer, så jeg tenkte at, jaja... låter det ikke bedre så har jeg i hvert fall en pen streamer/dac dingseboms å se på, og som jeg evt kan bruke i et annet rom.... men den tanken kunne jeg bare slippe. For dette ble en klar og tydelig oppgradering av lydkvalliteten i forhold the Hegel H590 sin DAC og streamer. Og det også på lavt, medium og høyt volum. Så ingen tvil.

    Kanskje ingen bombe for de "lærde". Hegel H590, med sin dac og streamingløsning, ble lansert høsten 2018, med det som jeg mener den gang var top of the line DAC-chip fra AKM. Og noe har vel skjedd på 6 år i denne verden også kanskje. Slik jeg har forstått det har Eversolo DMP-A8 dagens top of the line DAC løsning fra AKM.

    Ok, men det var mindre viktig... det gøye er at selv jeg plukka lett forskjell. Jeg trodde jeg måtte mye høyere opp i pris for å få bedring. Har testa Chord Qutest på min Hegel H590. Det fikk jeg mindre ut av for å si det sånn. Den plukka jeg bort igjen.

    Testa Preamp-delen litt i dag på DMP A8´n. Njaa... ikke helt sikkert der altså. Tror jeg lar Hegel fortsatt gjøre den biten. Kan teste det mer senere evt. Men nå vil jeg bare høre mer musikk.

    OBS - til DMP-A8 -eiere.. sto i manualen at man kan ha både en RCA utgang og XRL utgang aktive på en gang, men at lyden ville bli bedre med bare en av de aktiv. Vel, min kom fra fabrikk med begge utanger satt som aktive. Så skrudde av analog RCA manuelt selv. Hvor mye forskjell det gjør vet jeg ikke, jeg oppdaget det nesten med en gang. Så... gadde ikke sjekke det mere selv.
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Noen som har et godt tips til meg, etter oppdatering av eversolo A6 så fikk jeg ikke lyd, den spiller men ikke lyd, jeg bruker ekstern dac rca digital kabel. Hva kan ja skjedd tro ? Noen innstillinger som er feil ?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har et godt tips til meg, etter oppdatering av eversolo A6 så fikk jeg ikke lyd, den spiller men ikke lyd, jeg bruker ekstern dac rca digital kabel. Hva kan ja skjedd tro ? Noen innstillinger som er feil ?
    Sjekk source og hva den står til der. Tipper den har gått tilbake til intern DAC.
    mvh
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg spiller låter fra Qobuz på min A8, kommer det et minus X db tall på skjermen. Dette vises foran hver låt og variere. Antar et dette er for å få lik level på alle låter. Kan dette skrus av? Er det kun på Qobuz det er slik
     

    6c33

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Når jeg spiller låter fra Qobuz på min A8, kommer det et minus X db tall på skjermen. Dette vises foran hver låt og variere. Antar et dette er for å få lik level på alle låter. Kan dette skrus av? Er det kun på Qobuz det er slik
    Kan ikke huske å ha sett dette! Spiller kun TIDAL, og bruker Theme 3 på skjermen min. Har du prøvd de forskjellige skjermvalgene om det er forskjell?
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.115
    Torget vurderinger
    3
    Når jeg spiller låter fra Qobuz på min A8, kommer det et minus X db tall på skjermen. Dette vises foran hver låt og variere. Antar et dette er for å få lik level på alle låter. Kan dette skrus av? Er det kun på Qobuz det er slik
    ABE9E690-46D3-45BF-B95D-8D64061B9BB0.jpeg

    Av eller på ?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Når jeg spiller låter fra Qobuz på min A8, kommer det et minus X db tall på skjermen. Dette vises foran hver låt og variere. Antar et dette er for å få lik level på alle låter. Kan dette skrus av? Er det kun på Qobuz det er slik
    Som @Festus skriver så er det replaygain. Ble satt aktivt default på en av oppdateringene. 😊
    Virker bare på noen kilder/filer avhengig av om materialet har data for å justere gain.
    mvh
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Glem det. Fant det. Takk for hjelpen😀 Lurte litt på om den gain justeringen var litt for overivrig😀
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.005
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    IMG_2804.jpeg


    Melder meg herved inn i Eversolos venner.

    Bort med 30ish CDer og inn med en verden full av musikk. Herlig brukergrensesnitt og digg med fjernkontroll så jeg aldri trenger å ta øya av Hifisentralen når jeg vil skippe låt en lat søndag.

    Terningkast 6 👌
     
    Sist redigert:

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Vis vedlegget 994889

    Melder meg herved inn i Eversolos venner.

    Bort med 30ish CDer og inn med en verden full av musikk. Herlig brukergrensesnitt og digg med fjernkontroll så jeg aldri slipper å ta øya av Hifisentralen når jeg vil skippe låt en lat søndag.

    Terningkast 6 👌
    Gratulerer 🎊
    Send CDene til meg,å få de scannet😂
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Er nysgjerrig på Eversolo, kjenner "har-lyst-på-genene" maser noe veldig :) A6'n er på ønskelisten. Bruker en Michi P5 som DAC i dag, og er i grunn fornøyd med den - så tanken blir å kun kjøre digitalt ut fra Eversolo. Og dermed så burde jeg sannsynligvis få det samme resultatet ut fra standardmodellen - og dermed ikke ha behov for, eller merke noen forskjell på å gå for ME utgaven ? Selv om jeg kjenner på OCD'ene at med en ME - så har jeg bedre analoge utganger, og da kunne teste å bruke Eversolo også som DAC - og Michi'n som pre.

    Hva tenker dere om dette - Michi P5 eller Eversolo som DAC ?

    Har forøvrig en Cocktail Audio n25 idag - som vel i grunn er "det samme" som Eversoloen. Så om noen sitter med en A6 (ME) - og gjerne skulle hatt HDMI ARC, eller er nysgjerrig på en Cocktail Audio - så er det bare å ta kontakt ;)
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.005
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Er nysgjerrig på Eversolo, kjenner "har-lyst-på-genene" maser noe veldig :) A6'n er på ønskelisten. Bruker en Michi P5 som DAC i dag, og er i grunn fornøyd med den - så tanken blir å kun kjøre digitalt ut fra Eversolo. Og dermed så burde jeg sannsynligvis få det samme resultatet ut fra standardmodellen - og dermed ikke ha behov for, eller merke noen forskjell på å gå for ME utgaven ? Selv om jeg kjenner på OCD'ene at med en ME - så har jeg bedre analoge utganger, og da kunne teste å bruke Eversolo også som DAC - og Michi'n som pre.

    Hva tenker dere om dette - Michi P5 eller Eversolo som DAC ?

    Har forøvrig en Cocktail Audio n25 idag - som vel i grunn er "det samme" som Eversoloen. Så om noen sitter med en A6 (ME) - og gjerne skulle hatt HDMI ARC, eller er nysgjerrig på en Cocktail Audio - så er det bare å ta kontakt ;)

    Jeg hadde samme "problemstilling" som deg. Kløen var ekstrem, og jeg tok mange kamper med meg selv på om jeg skulle velge Standard utgaven, ME eller gå til topps med A8 siden den hovedsakelig skulle brukes som ren streamer. Jeg endte på en gyllen middelvei med A6 ME, og siden jeg var viljesterk som klarte å avstå fra A8, så belønnet jeg meg selv ved å kline til med en HFS versjon for å roe hifi-nevrosene 🙃

    Kjør på med ME først som sist. Det er sikkert den du ender på tilslutt uansett 😌
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde samme "problemstilling" som deg. Kløen var ekstrem, og jeg tok mange kamper med meg selv på om jeg skulle velge Standard utgaven, ME eller gå til topps med A8 siden den hovedsakelig skulle brukes som ren streamer. Jeg endte på en gyllen middelvei med A6 ME, og siden jeg var viljesterk som klarte å avstå fra A8, så belønnet jeg meg selv ved å kline til med en HFS versjon for å roe hifi-nevrosene 🙃

    Kjør på med ME først som sist. Det er sikkert den du ender på tilslutt uansett 😌
    Ahhh...der trigget du HFS genene også ja... sukk 😁 Og en SSD må'n jo ha...Og som alltid så ryker jo budsjettet ! 😁
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kommer nok aldri til å kjøre Eversolo A6 analogt ut, men like vel... som påpekt hadde aldri klart å slått meg med ro med standar-versjonen - selv om den hadde holdt i massevis. Er uheldigvis skrudd sammen slik jeg.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh...der trigget du HFS genene også ja... sukk 😁 Og en SSD må'n jo ha...Og som alltid så ryker jo budsjettet ! 😁
    Bare tenk at du egentlig skulle hatt en Hifi-Rose... Da kan du heller "nedskalere" til en topp-pakket Eversolo A6, med LPS og SSD - samt ta deg en helgetur til Barcelona. Så kan du banke deg på brystet å si "nå var jeg økonomisk lur"... Slikt pleier å hjelpe for meg.
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Bare tenk at du egentlig skulle hatt en Hifi-Rose... Da kan du heller "nedskalere" til en topp-pakket Eversolo A6, med LPS og SSD - samt ta deg en helgetur til Barcelona. Så kan du banke deg på brystet å si "nå var jeg økonomisk lur"... Slikt pleier å hjelpe for meg.
    Bra poeng ! Sparer jo masse penger da ! Skal ikke kimse av eierglede også...

    Har et bra wifi6 anlegg snurrende hjemme, med et AP i samme rom som anlegget. Funker A6'n bra på wifi - eller foretrekkes det (som alltid..) kablet forbindelse ?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Liker ‘1-boks’ løysinga med DMP-A6 ME analogt inn i Event Opal veldig godt! 😊

    Men FØLER at Nuc med ROON Rock + Topping D70S med 2xAK4497 gav meir ‘fot’.

    Så kjemper hardt mot trangen til å legge A6 ut for salg og investere i A8! Hopper nok uansett bukk over LPS på A6. 😊

    Fortsatt ingen rykter om A8 ME/Signature eller liknande?

    Mvh Arild 😊
     
    Sist redigert:

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Liker ‘1-boks’ løysinga med DMP-A6 ME analogt inni Event Opal veldig godt! 😊

    Men FØLER at Nuc med ROON Rock + Topping D70S med 2xAK4497 gav meir ‘fot’.

    Så kjemper hardt mot trangen til å legge A6 ut for salg og investere i A8! Hopper nok uansett bukk over LPS på A6. 😊

    Fortsatt ingen rykter om A8 ME/Signature eller liknande?

    Mvh Arild 😊
    Kansje en med oled skjerm, og kraftigere prosessor
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Liker ‘1-boks’ løysinga med DMP-A6 ME analogt inn i Event Opal veldig godt! 😊

    Men FØLER at Nuc med ROON Rock + Topping D70S med 2xAK4497 gav meir ‘fot’.

    Så kjemper hardt mot trangen til å legge A6 ut for salg og investere i A8! Hopper nok uansett bukk over LPS på A6. 😊

    Fortsatt ingen rykter om A8 ME/Signature eller liknande?

    Mvh Arild 😊
    Send meg en melding om du skulle selge A6’n da…jeg er på kjøper’n nå…;)
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    249
    Antall liker
    180
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som har erfaring med intern SSD disk i A6 / A8 og som kan dele sine erfaringer?

    Jeg bruker min A8 med ekstern Synology NAS i nettverket og lurer på om en intern SSD vil gi meg bedre ytelse da det går rimelig tregt...
     

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    61
    Antall liker
    31
    Sted
    Nesodden
    Er det noen som har erfaring med intern SSD disk i A6 / A8 og som kan dele sine erfaringer?

    Jeg bruker min A8 med ekstern Synology NAS i nettverket og lurer på om en intern SSD vil gi meg bedre ytelse da det går rimelig tregt...
    Hei

    Jeg har rippa ca 100 cd'er direkte til ssd fra en ekstern cd-spiller og flytta noen hundre album i mp3 fra pc til ssd, fungerer raskt og fint. Cd-ripping tar ca 7-8 min pr. cd.
    Det eneste som er litt klønete, er at mange cd'er får dårlige cue-filer, som ikke inneholder navn på album og spor. Der har jeg brukt pc'en og redigert cue-filene, for å unngå at det står CD-rom0 på albumene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn