Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ved ripping via CDrom koblet direkte til Eversolo, sier den noe om «verifisert kopi» eller tilsvarende når rippejobben er ferdig? De fleste PC-baserte program har oftest en slik sjekk pr fil/låt

    På enkelte CD-er som har vært brukt en del, men som ser fine ut under, må man enkelte ganger kjøre rip i flere omganger der hvor man får beskjed om at rip ikke kan verifiseres på flere sektorer. Noen ganger hjelper det å rippe på nytt, mens andre ikke.
     

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    61
    Antall liker
    31
    Sted
    Nesodden
    Ved ripping via CDrom koblet direkte til Eversolo, sier den noe om «verifisert kopi» eller tilsvarende når rippejobben er ferdig? De fleste PC-baserte program har oftest en slik sjekk pr fil/låt
    Hei

    Nei, den avslutter bare med at ripping er ferdig. For cd'er med kopi-sperre starter ikke rippinga.
     

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    61
    Antall liker
    31
    Sted
    Nesodden
    Hva gjør du om det ikke er noen cue fil der da?
    Hei
    Det har jeg vel ikke erfart enda, men å kopiere en som er ok til den mappa som mangler og redigere den iht. filnavn,
    discogs info osv. kan være en mulighet. Men da må vel den mappa flyttes til en ny mappe på soloen, da den scanner en ny mappe en gang....
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.601
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    ......Det eneste som er litt klønete, er at mange cd'er får dårlige cue-filer, som ikke inneholder navn på album og spor.....
    Kan du ikke bare skifte til et bibliotek som har all info om skivene du ripper?
     

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    61
    Antall liker
    31
    Sted
    Nesodden
    Kan du ikke bare skifte til et bibliotek som har all info om skivene du ripper?
    Hei
    Nå var vel utgangspkt. ripping direkte til Eversolo og enkle muligheter for å benytte Eversoloen som musikkbibliotek, men du tenkte kanskje på en annen mulighet ?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.601
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Hei
    Nå var vel utgangspkt. ripping direkte til Eversolo og enkle muligheter for å benytte Eversoloen som musikkbibliotek, men du tenkte kanskje på en annen mulighet ?
    Ripper mine skiver med EAC og automatikken/bibliotek sørger for at all info blir lagt på riktig plass......
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    61
    Antall liker
    31
    Sted
    Nesodden
    Hei
    Regna med det var det du brukte ja, er vel en av de mest brukte programmene dette for ripping :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.491
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Gikk fra fem meter rca til en meter med pro type xlr på A6 og lyttetrettheten forsvant. Som andre skrev tidligere så er kanskje balansert bedre. Kjører analogt til MI preamp og videre inn i dac.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ripper mine skiver med EAC og automatikken/bibliotek sørger for at all info blir lagt på riktig plass......
    Det er jo supert det Flageborg. Bruker dbpoweramp selv som har lignende funksjonalitet. Men Dac Solo svarte på mitt spørsmål om hvordan det fungerer direkte på Eversolo 👍🏻
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.320
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gikk fra fem meter rca til en meter med pro type xlr på A6 og lyttetrettheten forsvant. Som andre skrev tidligere så er kanskje balansert bedre. Kjører analogt til MI preamp og videre inn i dac.
    Da holder jeg meg til mine en meter lange rca - orker ikke ennå mer energi fra Eversolo enn det jeg har nå - så hvis rca gir lyttetretthet så passer dette meg best.
     

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Er det noen som har erfaring med intern SSD disk i A6 / A8 og som kan dele sine erfaringer?

    Jeg bruker min A8 med ekstern Synology NAS i nettverket og lurer på om en intern SSD vil gi meg bedre ytelse da det går rimelig tregt...
    Hva går tregt? Har også Synolgy NAS. Kjører musikk derifra på A8. Kjører også film derfra på Nvidia Shield Pro (4K film også) som er koblet i TV, og lyd fra TV til A8'n. Alt går pr i dag via WIFI. Funker helt strålende synes jeg. Film kjører jeg med Plex. Bruker Eversolo appen til musikk. Både fra NAS og annen streaming.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    249
    Antall liker
    180
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    All populering av musikkbiblioteket som ligger på NAS'en går tregt i Eversolo grensesnittet. Innlasting og "opptegning" av f.eks. artister og album/bilder Og hvis jeg bruker app'en mens den jobber med å laste inn biblioteket, og det gjør den hver gang jeg bruker den, så laster den inn en batch med artister og album og når jeg skroller hopper den til begynnelsen når ny batch lastes inn. Lurte litt på om en intern ssd ville hjelpe mtp dette
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    249
    Antall liker
    180
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Tar en ny titt på videoen 👍

    Dette er en svakhet jeg virkelig håper Eversolo adresserer snarest <- @Høvdingen Ref. post 1.259

    Utover dette er jeg veldig fornøyd med A8 😊
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Tar en ny titt på videoen 👍

    Dette er en svakhet jeg virkelig håper Eversolo adresserer snarest <- @Høvdingen Ref. post 1.259

    Utover dette er jeg veldig fornøyd med A8 😊
    Jeg har sendt videoen til Eversolo.

    Det som nevnes her kan jo fikses i software.

    En ting som nevnes er valg av inn- og utgang, og han mener at enheten burde auto-velge hvis en f.eks. starter en streamingtjeneste, radio osv., men her vil ulike løsninger komme med ulike fordeler og ulemper, så uansett hvordan en velger å løse dette, så vil noen bli irritert hvis løsningen ikke går i deres favør.

    OPPDATERING 19 feb 2024: Eversolo har sett på videoen, og de skal optimalisere scrolling av musikklister. Stjernholm kritiserte også hurtigknappene som har kommet nederst på displayet, og tanken med disse er brukeren selv skal kunne velge snarveier her. (nettopp det Stjernholm ønsket). Valg av inn- og utgang forblir nok det samme, men det vurderes om en skal legge til en ytterligere valgmulighet i menyen.

    Jeg er sikker på at de vil fikse disse tingene snarlig.
     
    Sist redigert:

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    All populering av musikkbiblioteket som ligger på NAS'en går tregt i Eversolo grensesnittet. Innlasting og "opptegning" av f.eks. artister og album/bilder Og hvis jeg bruker app'en mens den jobber med å laste inn biblioteket, og det gjør den hver gang jeg bruker den, så laster den inn en batch med artister og album og når jeg skroller hopper den til begynnelsen når ny batch lastes inn. Lurte litt på om en intern ssd ville hjelpe mtp dette
    Ikke hos meg. Her flyter det fint!
    Det er ikke alle NAS som er beregnet for streaming.
    Har satt inn ekstra minne og to stk Sandisk 256 SSD i mitt DS920+. Merket stor forskjell.
    Prøvde å laste opp en liten filmsnutt her så man kunne se, men det var visst feil format....
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    All populering av musikkbiblioteket som ligger på NAS'en går tregt i Eversolo grensesnittet. Innlasting og "opptegning" av f.eks. artister og album/bilder Og hvis jeg bruker app'en mens den jobber med å laste inn biblioteket, og det gjør den hver gang jeg bruker den, så laster den inn en batch med artister og album og når jeg skroller hopper den til begynnelsen når ny batch lastes inn. Lurte litt på om en intern ssd ville hjelpe mtp dette
    Jeg har ikke mye i samlingen på ssd, men det virker som "tvert" når jeg henter opp artister eller album. Ferdig loaded virker det som.

    mvh
     

    jhareide

    Fersking
    Ble medlem
    20.05.2014
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei

    Noen som har erfaring med A8 og Hegel HD30 dac?
    Kjører i dag Bluesound som streamer, men leser så mye bra om Eversolo at lysten til å prøve en A8 (evt. A6) begynner å bli stor 😀
    Har også en liten samling med DSD filer, som jeg i dag spiller via PC/Jriver Media Center og inn på USB inngangen på HD30 (som jeg mener er den eneste inngangen som støtter DSD).

    Så lurer derfor på om noen har testet A6/A8 med USB til HD30 og eventuelt kan dele noen erfaringer rundt det?

    Ellers ville jeg jo tro at HD30 dac’en er å foretrekke over dac i Eversolo, men ser noen skriver de foretrekker Eversolo over dac i f.eks. H590, så hvis noen har erfaringer med Eversolo A8 dac vs. Hegel HD30 dac, så ville det vært spennende å høre om det 😀
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Vurderer oppgradering til A8 og ser den har DSP, men har den støtte for å laste opp convolution filter fra f.eks Audiolense?
    Bruker Roon DSP i dag men kunne tenkt meg å redusere avhengigheten til Roon.
     

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg har sendt videoen til Eversolo.

    Det som nevnes her kan jo fikses i software.

    En ting som nevnes er valg av inn- og utgang, og han mener at enheten burde auto-velge hvis en f.eks. starter en streamingtjeneste, radio osv., men her vil ulike løsninger komme med ulike fordeler og ulemper, så uansett hvordan en velger å løse dette, så vil noen bli irritert hvis løsningen ikke går i deres favør.

    OPPDATERING 19 feb 2024: Eversolo har sett på videoen, og de skal optimalisere scrolling av musikklister. Stjernholm kritiserte også hurtigknappene som har kommet nederst på displayet, og tanken med disse er brukeren selv skal kunne velge snarveier her. (nettopp det Stjernholm ønsket). Valg av inn- og utgang forblir nok det samme, men det vurderes om en skal legge til en ytterligere valgmulighet i menyen.

    Jeg er sikker på at de vil fikse disse tingene snarlig.

    Hva med mulighet for å skjule kilder? Utrolig irriterende å måtte klikke seg gjennom en haug av kilder man aldri bruker. De gangene man bruker fjernkontrollen. Bruker bare intern spiller og TV. Blir mye trykking. Mener å huske jeg må trykke 7 eller 8 ganger for å gå fra intern spiller til TV. Noe jeg synes er helt tullete. Er vel i grunn det eneste jeg savner fra NAD C658…….
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Kjøpte jo en A6 Master i september i fjor, men først nå tok jeg den i bruk :rolleyes:. Enkleste oppstart med ny streamer noengang :D. Brukes slik:


    Eversolo-Manley300B-AKG701.png


    Denne kombinasjonen lyder himmelsk, og er så enkel å bruke. Manley 300B forforsterkeren ut til et par AKG 701 er vel som å skyte spurv med kanon, men de to komponentene går fantastisk godt i hop :sneaky:. Rett og slett vanskelig å frigjøre seg for å gjøre noe annet...

    Edit: K701 har jo litt lite volum i bassen - her må det da være muligheter med DSP-tweaking i Eversolo'en? (Tenkte en gang at K702 eller K712 kunne gi meg mere bass, men det er kanskje ikke nødvendig nå.)
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Hva med mulighet for å skjule kilder? Utrolig irriterende å måtte klikke seg gjennom en haug av kilder man aldri bruker. De gangene man bruker fjernkontrollen. Bruker bare intern spiller og TV. Blir mye trykking. Mener å huske jeg må trykke 7 eller 8 ganger for å gå fra intern spiller til TV. Noe jeg synes er helt tullete. Er vel i grunn det eneste jeg savner fra NAD C658…….
    Det er bare 5 innganger på DMP-A6, så du må ikke trykke mer enn 2 til 3 ganger for å gå mellom dem, men det føles kanskje som 7-8 ganger :ROFLMAO:

    Jeg har sendt en liten rapport til Eversolo angående "fjerning av ubrukte innganger i software" + auto-switching av innganger, og behovet er nok større på A8 (som har flere innganger), men kan jo gjerne implementeres på alle modellene.
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    22
    Antall liker
    62
    Sted
    Kølis
    Hvis man holder lydkvalitet og slikt utenfor, så bærer vel appen preg av å ha vært laget av ingeniører mer enn aktive brukere.
    For egen del har jeg MYE musikk lagret på en NAS og jeg bruker Plex til å strømme til diverse enheter, som iPhone, iPad, Mac, eple-tv, Nvidia Shield og ikke minst Sonos. Vel er Plex i Eversolo appen betegnet som beta fortsatt, men det å finne frem til album / artister krever mye tålmodighet.Plex selv har en bedre løsning i sin egen app for ios, med angivelse av bokstaver for hurtigsøk etter artister og en scrollbar for album, alt til høyre på skjermen. Vedlegger et par screenshots for enkel referanse. Noe lignende er sterkt ønskelig for Eversolo-appen. Og jeg ville gjerne hatt muligheten til å lagre et Plex-ikon på åpningsskjermen i stedet for å måtte lete det frem hver gang.

    IMG_7215.PNG
    IMG_7217.PNG
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Da sviktet jeg for "må ha" genene - og melder meg hermed inn som nyfrelst i fan-klubben her, med en DMP-6A ME med LPS 😁

    Og det er meget mulig at jeg er blendet av egen selvsuggesjon og psykoakustikk - men dette var veldig bra ! Høy dingsefaktor, et kjapt og responsivt grensesnitt - bra app ! Og veldig bra lyd ! :) Bruker usb ut til dac'en i en Michi P5. Veldig åpnet og detaljert, stoort lydbilde ! Blir litt satt ut av hvor bra løft det var i lyden...mer enn forventet ! Veldig happy her ! Får teste den innebygde dac'en vs P5'en - for å høre hvem jeg foretrekker...

    Den kjører SW 1.2.50 - var det en 1.2.80 ute å gikk ? Må finne "update" funksjonen da...sikkert et lurt knapp et sted jeg ikke har funnet...?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da sviktet jeg for "må ha" genene - og melder meg hermed inn som nyfrelst i fan-klubben her, med en DMP-6A ME med LPS 😁

    Og det er meget mulig at jeg er blendet av egen selvsuggesjon og psykoakustikk - men dette var veldig bra ! Høy dingsefaktor, et kjapt og responsivt grensesnitt - bra app ! Og veldig bra lyd ! :) Bruker usb ut til dac'en i en Michi P5. Veldig åpnet og detaljert, stoort lydbilde ! Blir litt satt ut av hvor bra løft det var i lyden...mer enn forventet ! Veldig happy her ! Får teste den innebygde dac'en vs P5'en - for å høre hvem jeg foretrekker...

    Den kjører SW 1.2.50 - var det en 1.2.80 ute å gikk ? Må finne "update" funksjonen da...sikkert et lurt knapp et sted jeg ikke har funnet...?
    Tror det har tatt litt tid for enkelte å få oppdateringene direkte på enheten, men har sett at Høvdingen har anbefalt at man kan laste ned updaten på pc og legge den på en USB-minnepenn som man kobler til Eversoloen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Tror det har tatt litt tid for enkelte å få oppdateringene direkte på enheten, men har sett at Høvdingen har anbefalt at man kan laste ned updaten på pc og legge den på en USB-minnepenn som man kobler til Eversoloen :)
    Okey - så det er ikke noe sted jeg selv aktiv kan se etter, og laste ned nye versjoner ? Den henter selv - når det er "min tur" ?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Okey - så det er ikke noe sted jeg selv aktiv kan se etter, og laste ned nye versjoner ? Den henter selv - når det er "min tur" ?
    Det tør jeg ikke si da jeg ikke selv eier en Eversolo. Men følger tråden og har sett at spørsmålet om oppdateringer stadig er gjentakende.
    @Høvdingen kan nok svare mer konkret (y)
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kobler min DMP-A6 via usb til en Michi P5. Ser det er tre forskjellige DSD utgaver på utgangen, hhv D2P, DOP og Native... Hva skiller de - og hva er "optimalt" ? Det kommer sikkert an på hva Michi'en støtter også på inngangen vil jeg tro - har ikke funnet ut hva den støtter foreløpig...
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Jeg kobler min DMP-A6 via usb til en Michi P5. Ser det er tre forskjellige DSD utgaver på utgangen, hhv D2P, DOP og Native... Hva skiller de - og hva er "optimalt" ? Det kommer sikkert an på hva Michi'en støtter også på inngangen vil jeg tro - har ikke funnet ut hva den støtter foreløpig...
    D2P er DSD til PCM konvertering. Egentlig ikke ment til annet enn til å spille av DSD på utstyr som ikke har støtte for DSD.
    DOP er DSD over PCM hvor DSD data teoretisk skal bli rekonstruert men har noe overhead i pakkedata.
    Native er vel å forstå at DSD sendes som ren DSD strøm uten å bli rørt.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    ..
    Det kommer sikkert an på hva Michi'en støtter også på inngangen vil jeg tro - har ikke funnet ut hva den støtter foreløpig...
    Et uhyre kjapt søk på nettet ga støtte for DSD og DoP på USB-inngangen på P5.
    -Har du kildemateriale som er i DSD format, så er nok native det beste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn