Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Et uhyre kjapt søk på nettet ga støtte for DSD og DoP på USB-inngangen på P5.
    -Har du kildemateriale som er i DSD format, så er nok native det beste.
    Takker - da lar jeg den stå på native 👍🏻 Har ‘bare’ høyoppløst flac - men ble nå nysgjerrig på DSD 😊 Får finne et sted å laste ned noen demo-låter, for å teste det også.
     

    Alexr80

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    35
    Antall liker
    13
    Ser etter en alt i et boks og kom over denne i dag.
    Har nå gått lei Sonos Play:5 i stereo, så vurderer ny løsning i stua.

    Hvordan er lydkvaliteten ut av XLR på master edition parret mot litt dyrere høyttalere?

    Vurderer Genelec 8341 og finner lite info om hvordan denne matcher med genelec generelt.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ser etter en alt i et boks og kom over denne i dag.
    Har nå gått lei Sonos Play:5 i stereo, så vurderer ny løsning i stua.

    Hvordan er lydkvaliteten ut av XLR på master edition parret mot litt dyrere høyttalere?

    Vurderer Genelec 8341 og finner lite info om hvordan denne matcher med genelec generelt.
    Tror det kan være en veldig god løsning - Eversolo er bitperfect ut digitalt. Volumstyring for Genelec 8341 via glm og du har litt end game opplegg....

    Edit: Anbefaler å kjøre digitalt ut fra Eversolo - du trenger ikke ME. Matching er ingen faktor.
     
    Sist redigert:

    Alexr80

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    35
    Antall liker
    13
    Tror det kan være en veldig god løsning - Eversolo er bitperfect ut digitalt. Volumstyring for Genelec 8341 via glm og du har litt end game opplegg....

    Edit: Anbefaler å kjøre digitalt ut fra Eversolo - du trenger ikke ME. Matching er ingen faktor.
    Volumstyring via GLM er bare tungvindt uansett hvilken vei man gjør det syns jeg personlig. Ville ideelt sett kjørt lyden via AES, men vil ha så minimalistisk løsning i stua som mulig da jeg ikke har uendelig med plass. Derfor A6 via analog xlr hadde vært fint.
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Hva bruker dere for å komme til Eversoloen fra PC for å kunne organisere og overføre filer? Er det Bluestack og Eversolo sin app som er eneste mulighet?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Noen som vet hvorfor usb-c ikke dukker opp på streamere og forsterkere?
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Fordi USB-C er digital audio inn? Altså må en bruke USB A - A vil jeg tro og kontakt 4, USB OTG (den øverste).
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Får ikke til å koble opp telefonen på appen. Kommer hit men ikke lenger.
    IMG_0506.png

    Telefonen scanner qr koden, vibrerer, og går tilbake til dette bilde.
    airplay er ikke noe problem hverken på Spotify eller Qobuz.

    Noen som har tips å komme med?
    Mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Kablet nettverk er er veldig stress å få til.
    Når det gjelder LAN trodde jeg at jeg var koblet opp på samme nettverk her hjemme…
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Kablet nettverk er er veldig stress å få til.
    Når det gjelder LAN trodde jeg at jeg var koblet opp på samme nettverk her hjemme…
    Om maskinen er hentet på brukten forsøk å nullstille den først. Da får du muligens de riktige oppstartsdialogene for oppkobling til wlan.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Får ikke til å koble opp telefonen på appen. Kommer hit men ikke lenger.
    Vis vedlegget 1000552
    Telefonen scanner qr koden, vibrerer, og går tilbake til dette bilde.
    airplay er ikke noe problem hverken på Spotify eller Qobuz.

    Noen som har tips å komme med?
    Mvh
    Både DMP-A6 og telefonen må være tilkoblet samme nettverk, og det er som regel her problemet ligger når dette skjer. Enkelte har satt oppå hovednettverk, gjestenett osv., og det er viktig at både mobil og DMP er på samme nettverk med samme passord på begge enheter.

    Husk og koble DMP-A6 til nettverket før mobilen kobles til DMP-A6.

    Når de er på samme wifi nettverk så er det ikke alltid du trenger å scanne koden i det hele tatt.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Har nå prøvd å rippe noen cder til intern ssd. Funket fint, foruten en ting, artistnavn blir ikke lagt til. Kun albumnavn og låtnavn. Noen steder jeg kan endre dette?
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Har nå prøvd å rippe noen cder til intern ssd. Funket fint, foruten en ting, artistnavn blir ikke lagt til. Kun albumnavn og låtnavn. Noen steder jeg kan endre dette?
    Du kan gjøre det manuelt i filmappa, men du må gjøre det på alle låtene. Så sørg for å gjøre dette før ripping neste gang
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Både DMP-A6 og telefonen må være tilkoblet samme nettverk, og det er som regel her problemet ligger når dette skjer. Enkelte har satt oppå hovednettverk, gjestenett osv., og det er viktig at både mobil og DMP er på samme nettverk med samme passord på begge enheter.

    Husk og koble DMP-A6 til nettverket før mobilen kobles til DMP-A6.

    Når de er på samme wifi nettverk så er det ikke alltid du trenger å scanne koden i det hele tatt.
    Det kan se ut som om A6 og telefon er koblet opp på hendholdsvis 2,4 og 5 ghz.
    Hvordan jeg skal forandre det på noen av enhetene har jeg ikke funnet ut av enda.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Det kan se ut som om A6 og telefon er koblet opp på hendholdsvis 2,4 og 5 ghz.
    Hvordan jeg skal forandre det på noen av enhetene har jeg ikke funnet ut av enda.
    Skal normalt ikke ha noen betydning da wifi rutereren skal være smart nok til å rute trafikk mellom disse nettene. Men dobbelskjekk gjerne om de er på samme IP range.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Skal normalt ikke ha noen betydning da wifi rutereren skal være smart nok til å rute trafikk mellom disse nettene. Men dobbelskjekk gjerne om de er på samme IP range.
    Tusen takk for tips, men jeg er best til å fikse ting med slegge. Jeg forstår faktisk ikke hva du snakker om 😂
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Du kan gjøre det manuelt i filmappa, men du må gjøre det på alle låtene. Så sørg for å gjøre dette før ripping neste gang
    Fant ut i dag at jeg kan legge inn artistnavn, men hadde håpt det var en innstilling sånn at også dette kom automatisk.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Fant ut i dag at jeg kan legge inn artistnavn, men hadde håpt det var en innstilling sånn at også dette kom automatisk.
    Det er desverre ikke slik enda, men kan bli bedre ved fremtidige oppdateringer
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Både DMP-A6 og telefonen må være tilkoblet samme nettverk, og det er som regel her problemet ligger når dette skjer. Enkelte har satt oppå hovednettverk, gjestenett osv., og det er viktig at både mobil og DMP er på samme nettverk med samme passord på begge enheter.

    Husk og koble DMP-A6 til nettverket før mobilen kobles til DMP-A6.

    Når de er på samme wifi nettverk så er det ikke alltid du trenger å scanne koden i det hele tatt.
    Fant frem en gammel ipad, da funket det med en gang.
     

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Det er bare 5 innganger på DMP-A6, så du må ikke trykke mer enn 2 til 3 ganger for å gå mellom dem, men det føles kanskje som 7-8 ganger :ROFLMAO:

    Jeg har sendt en liten rapport til Eversolo angående "fjerning av ubrukte innganger i software" + auto-switching av innganger, og behovet er nok større på A8 (som har flere innganger), men kan jo gjerne implementeres på alle modellene.
    Eh...
    Jo internal player og Bluetooth også ;)
    Står jeg på internal player og skal til TV må jeg trykke 7 ganger.
     

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Hvis man holder lydkvalitet og slikt utenfor, så bærer vel appen preg av å ha vært laget av ingeniører mer enn aktive brukere.
    For egen del har jeg MYE musikk lagret på en NAS og jeg bruker Plex til å strømme til diverse enheter, som iPhone, iPad, Mac, eple-tv, Nvidia Shield og ikke minst Sonos. Vel er Plex i Eversolo appen betegnet som beta fortsatt, men det å finne frem til album / artister krever mye tålmodighet.Plex selv har en bedre løsning i sin egen app for ios, med angivelse av bokstaver for hurtigsøk etter artister og en scrollbar for album, alt til høyre på skjermen. Vedlegger et par screenshots for enkel referanse. Noe lignende er sterkt ønskelig for Eversolo-appen. Og jeg ville gjerne hatt muligheten til å lagre et Plex-ikon på åpningsskjermen i stedet for å måtte lete det frem hver gang.

    Vis vedlegget 998222 Vis vedlegget 998223
    Har også mye musikk på NAS.
    Bruker Plex på Shield, men ikke på Eversolo.
    I Eversolo appen går jeg inn på Music.
    Så f.eks på Albums eller Artists. Der kan jeg fint søke (Øverst)
    Screenshot_20240226-223226.png
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Share forsvinner innimellom (DMP_SAMBA) den var der i går, men i dag er den bare på tlf, og jeg har bare ett nettverk som jeg kopler meg på med WiFi. Litt frustrerende.
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Får ikke til å koble opp telefonen på appen. Kommer hit men ikke lenger.
    Vis vedlegget 1000552
    Telefonen scanner qr koden, vibrerer, og går tilbake til dette bilde.
    airplay er ikke noe problem hverken på Spotify eller Qobuz.

    Noen som har tips å komme med?
    Mvh
    Trykk på det ´+´ tegnet opp i høyre hjørne. Da kan du legge inn IP adressen til Eversolo'en på telefonen din. IP adressen finner du under settings/general/about
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    22
    Antall liker
    61
    Sted
    Kølis
    Har også mye musikk på NAS.
    Bruker Plex på Shield, men ikke på Eversolo.
    I Eversolo appen går jeg inn på Music.
    Så f.eks på Albums eller Artists. Der kan jeg fint søke (Øverst)
    Vis vedlegget 1000743

    Jeg er enig i at Music-appen til Eversolo har et langt bedre grensesnitt. Jeg bruker den til den interne SSD-disken. Men Plex brukes på alt annet, og det er lett å bytte mellom forskjellige biblioteker.
    Jeg gjør stadige endringer i musikkbiblioteket, og min erfaring med den interne disken er at dette medfører lang tid til re-indeksering. Med Plex går indekseringen raskt, og skjer en gang for alle enhetene. Og jeg behøver ikke ha avspilleren på samme sted eller samme nettverk som NASen. Det er fordelen når man bor flere steder.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Takker igjen for tips.
    når jeg prøver det får jeg bare beskjed om at jeg må sjekke om begge er på samme LAN nettverk.
    Som sagt så koblet ipaden opp med en gang så jeg tror jeg får være fornøyd med det.
    Ikke bare å ha EDB-dysleksi 😂
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Share forsvinner innimellom (DMP_SAMBA) den var der i går, men i dag er den bare på tlf, og jeg har bare ett nettverk som jeg kopler meg på med WiFi. Litt frustrerende.
    Windows PC som har dette problemet? Sliter nemlig med samme på mitt nett. Og problemet gjelder alle Samba servere jeg har på nettet.

    Fra Windows explorer (Utforsker) sin adresselinje, eller søkelinjen skriv inn \\[IP adresse til Eversolo] Da bør den komme opp med det samme.
    Høyreklikk nå den delte resursen og velg Koble til nettverksstasjon. Dette gjør at neste gang Windows starter kobler den til Eversolo som en disk på maskinen.

    Om det er Mac mener jeg man skiver smb://[IP adresse til Eversolo]

    Om man har riktig alder og derfor glemmer IP adresser raskere enn gårsdagens middag kan man lagre IP adressen med navn. De fleste plattformer leser fortsatt gammeldagse host-filer. På Windows finner man en fil i Windows katalogen som heter hosts.txt
    Bruksanvisning finnes i filen, men man skriver enkelt inn navn og ip adresse separert med {tab}. Eksempel:
    EVERSOLO 192.168.1.5

    Neste gang man skal ha tak på sharet kan man skrive \\eversolo Windows bryr seg ikke om bruk av store eller små bokstaver. Linux og Mac kan ofte være mer kranglete.
     
    Sist redigert:

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    61
    Antall liker
    31
    Sted
    Nesodden
    Du kan gjøre det manuelt i filmappa, men du må gjøre det på alle låtene. Så sørg for å gjøre dette før ripping neste gang
    Hei
    Du kan redigere Cue-fila, med notepad, der står det meste.

    En annen ting, er det en metode for å bruke DAC'en i eversolo for musikk fra pc-avspilling ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn