Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Det er leverandøren som mener at utstyret trenger ett par hundre timer, ikke vet jeg.....
    Eversolo?
    Legg gjerne inn link til der de sier det.

    Uansett, om du velger å tro på myten så er det fint, men jeg synes det er unødvendig å plage seg selv med å skulle vente lenge på godlyden når den er der umiddelbart. :cool:
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Eversolo?
    Legg gjerne inn link til der de sier det.

    Uansett, om du velger å tro på myten så er det fint, men jeg synes det er unødvendig å plage seg selv med å skulle vente lenge på godlyden når den er der umiddelbart. :cool:
    HiFi sentralen, muntlig. Og jeg plager ikke meg selv akkurat.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Så det var selveste @Høvdingen som sa det?
    Jeg nevnte at det er flere kunder som mener at produktene endrer seg etter en viss innspillingstid, og at jeg selv ved enkelte anledninger har hørt en liten forskjell på et produkt som er brukt i 2-3 mnd vs ett helt nytt produkt, men det er på ingen måte noe krav til noe innspillingstid av produktene.

    Selv om det er et voodoo tema, så må det være lov til å snakke om erfaringer fra kunder, og jeg sier alltid ifra at dette er noe som ikke skal ha noen betydning fra et objektiv/teknisk ståsted.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Erfaring er ikke dumt å dele nei. Personlig så låt A6 topp fra første stund. Har ikke tenkt tanken med at den har forandret seg lydmessig, men nå bruker jeg den som ren streamer.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    ^
    Selvsagt. Det er naturlig at fra en selgers ståsted så er man på en måte forpliktet til å møte kunden(e) med både høflighet og ikke minst respekt for ulike meninger.
    -For det er jo kanskje ikke alle som takler det like bra å plutselig skulle bli utfordret på egne holdninger eller meninger. :rolleyes:

    Og da de færreste ønsker å miste et salg pga prinsipper, så man får naturlig mere salg om man er "på lag" med kunden (eller ikke oppfattes som totalt motstridende i alle fall). Man må altså se an kundene.
    Dette er vanlig i alle salgssituasjoner, ikke bare Hifi sånn sett.

    Anyways; Som nevnt, artig at det oppleves også godlyd i den ganske nye Eversolo AMP-F2.(y)
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Liten utfordring her. Mister kontakten med apper på ipad og telefon når fastnett blir tilkobblet. Har prøvd å å scanne code men kommer opp med invalid kode. Hva er egentlig riktig fremgangsmåte her? Må jo nå NAS en min også.
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Når jeg leste "litt avrundet/kanskje ikke så godt definert-svært behagelig å lytte på" så tenkte jeg umiddelbart på at at lyden i anlegget ikke oppleves skarpt. :unsure:
    Artig hvordan man legger ulik mening i en beskrivelse av anlegg.
    Det er vel omtrent det jeg forsøkte å formidle, mht dynamikk er jeg litt usikker, men siden den er parret med en A8 som har ganske lav utgangsspenning blir det ikke så høyt volum.
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Jeg synes denne Internet Radio er litt lite brukervennlig, feks mister den stadig favoritter. Er det andre løsninger som er bedre?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Det var hovedårsaken til at jeg handlet Eversolo, den klarer lossless Apple Music - og selvsagt gode målinger :cool:
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.719
    Antall liker
    5.914
    I følge han her så er forforsterkeren ikke på nivå med den innebygde dacen og streameren. Jeg oppfatter testen som at forforsterkeren er middelmådig.
    Denne karen skryter jo forforsterkeren opp jo skyene.
    Hva tenker dere som eier produktet, er forforsterkeren god?
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Jeg synes den er svært god, og etter at jeg kjøpte både den og AMP-F2 har gjort at jeg hører mer på musikk da lyden er svært behagelig. Jeg vet ikke hvor "bra" den er, men jeg vet at jeg liker den og bruker den.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hvor forskjellig låter top of the line streamere? Hør selv.Når du tror du hører forskjell,prøv å lukk øynene og lytt en stund til og vurder igjen. Interessant øvelse :
     
    Sist redigert:

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    249
    Antall liker
    180
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Jeg måtte jo prøve dette da...hadde egt en forventning om at jeg ikke ville høre forskjell. Så jeg koblet mine Sony WF-1000 via bluetooth til laptop'en og "gave it a shot". For ordens skyld, så hørte jeg ikke på konklusjonen til youtub'eren før etter at jeg hadde lyttet til musikken. Innledningsvis så hørte jeg ingen forskjell. Så trodde jeg at jeg kanskje hørte at DMP-A6 var litt tilbaketrukket og at Hifirose hadde pittelitt større rom og luft enn de andre, og til sist falt jeg ned på at det ikke egt er noen nevneverdig forskjell, om enn noen overhodet med det jeg hadde tilgjengelig å lytte med. Jeg tilskriver evt forskjeller jeg trodde jeg hørte til bias (fordi jeg åpnet øynene og ville se hva jeg hørte på) og skulle det virkelig være reelle forskjeller jeg faktisk hørte, så er de så små at jeg ville vært fornøyd med DMP-A6.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Hvor forskjellig låter top of the line streamere? Hør selv.Når du tror du hører forskjell,prøv å lukk øynene og lytt en stund til og vurder igjen. Interessant øvelse :
    Hadde dmp a6 master. Har nå a6. Har prøvd begge oppimot Denafrips Aries 2. Synes A6 spiller bedre enn A8. Og Denafrips utligner forskjellen litt. Men A8 har kun 30 timer.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er veldig fornøyd med A8 nå, og bruker den som en ren musikk spiller. Med rundt 10500 låter lagret ,så er det mye å velge mellom. Litt morsomt å bruke søkefunksjonen på Eversoloen. Neste oppgradering kan bli større intern disk, men fy flate det er mye musikk i 2TB
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har ennå ikke prøvd å kjøre A8 uten volumknotten ennå, men skal prøve det. Har en forsterker uten fjernis, så det er font å kunne styre A8 med fjernkontroll.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    438
    Antall liker
    630
    Sted
    Kristiansand
    Har hatt DMP A8 siden november, og er som mange andre her storfornøyd. Men opplever dropouts når jeg kjører Qobuz gjennom Eversolo sin software. Opplever ikke dette med connect-funksjonene hos Spotify og Tidal. Har ikke Roon, og alt funker som det skal med nettet. Har og sjekket at jeg har den siste og oppdaterte programvaren fra Eversolo, samt utført factory restart. Noen andre som opplever dropouts når de har spilt Qobuz via Eversolo sin app?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Jeg har ikke fulgt med på alt her inne, men er det noen som har både A6 og F2, og som har sammenlignet med andre ting?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har et problem med NRK-appen når jeg kobler til via BT. Den spiller endel fortere enn den skal. Finner ingen innstillinger hverken i ES eller NRK-appen. Virker som om den står på spoling med playknappen inntrykket. Noen som har vært borti lignende?

    NRK har sef skylda, fant jeg ut. Det er mulighet til å å spille av 2x hastighet. Kan ikke skjønne hva det skal være godt for.
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg er litt skuffet av at Eversolo A8 ikke har fått Roon enda. Kan sikkert skylde på Roon, men jeg er ikke helt overbevist om at tregheten bare ligger der, og ikke Eversolo. Ikke sikkert jeg hadde kjøpt A8 hvis jeg hadde visst det. Egentlig bare min feil, som burde fanget opp at A8 ikke var klar for Roon.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har tatt i bruk DSP mulighetene i A8.
    Har fått pro hjelp til dette, og dette har løftet lyden flere lysår. Var skeptisk for at DSP ville legge slør over lydkvaliteten, men alt ble bedre, og spesielt området mellom 18-200hz, er løftet til et nivå, det er umulig å nå uten å bruke hjelpemidler👌.
    Mulighetene i Eversolo A6 og A8 er vannvittige, og utnyttes de godt, så er nivået vilt imponerende.
    I mitt rom har det vært store utfordringer, med ugunstige topper og daler, som har ført til at mellomtonen spiller høyere enn bassområde. Nå er dette snudd på hode og ført til mer organisk klangrikdom, detaljer er mer kontrollert, samtidig som hele bassområde nå er på plass og gir et herlig musikalsk fundament.
     

    Vedlegg

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Man trenger vel å måle noenting for å få det riktig. Prøvde selv ved å dempe en frekvens jeg vet er litt pågående, men det må treffes ganske riktig for å få det bra.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Man trenger vel å måle noenting for å få det riktig. Prøvde selv ved å dempe en frekvens jeg vet er litt pågående, men det må treffes ganske riktig for å få det bra.
    Første vi gjorde var å måle for å finne ut hvor høyttalerene måler best.
    Når det var klart, analyserte vi målingen, for å finne ut hva som kan endres og hva som ikke er mulig å endre. Dette ses på vannfallet, som viser hvor fort frekvenser stopper.
    Vi fant 3 topper mellom 500 - 1300hz, som vi dro ned. Etter hver endring hørte vi på 2 låter, for å høre om det hadde positiv eller negativ betydning.
    I bassområde både hevet og senket vi på 6 steder. Igjen testet vi med de samme 2 låtene, og ved 2 av stedene vi hevet bassen, måtte vi dra kurven ned. 0,5db om gangen.
    Til slutt la vi på en økende heving fra 70hz - 20hz.
    Ut i fra måleresultater på REW, økte eller senket vi punkt for punkt, de fleste var veldig smale, hvor 5db var det meste. På REW kan en se endringer live, mens en plotter inn tallene hvor en ønsker å gjøre endringer. Når det ser bra ut på kurven, så taster en inn de samme tallene på Eversolo. Viktig å lytte seg fram for hver gang, da øret er det viktigste redskapet.
    Til slutt gjøres samme rutine for eventuell sub. Først finne riktig plassering, så måle med både front og sub. Da endrers som regel kurven, og det tas nye målinger for å finne hvor subben integrere best, med tanke på deling og avrulling.
    Det som nå er genialt, er jo at på min A-8, er det lagret programmer for justering med og uten sub, samt film.👌
    Er dette for kompleks å sette seg inn i, så er det flinke folk på forumet, som kan leies inn for målinger. Alltid kjekt å se hva rommet gjør med lyden, og hvor mye som kan forbedres👌🥳
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn