Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    509
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Ja, den har absolutt alt man trenger, utenom RIAA. Svært interesant produkt.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.614
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva er beste måte å koble sammen en Sony KD-65XG9505(TV) + Sony UBP-X800M2(Bluray spiller) med min A8?
    Legger ved link til produkta: https://www.sony.no/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-65xg9505/manuals
    https://www.sony.no/electronics/support/home-video-blu-ray-disc-players-recorders/ubp-x800m2/manuals

På min Wiim Ultra så brukte jeg ekstern dac(DAC-50 ), og da brukte jeg HDMI mellom Bluray og TV og optisk tilbake igjen fra TV til DAC-50.
    Det enkleste er i alle fall å ha det koblet slik du har nå med HDMI fra BD-spiller til TVen, og så bruke en HDMI-kabel fra HDMI-inngangen på TVen din som støtter ARC og til Eversolo A8 sin ARC-input. Da vil alt fungere slik som du hadde det tidligere oppsett, men i tillegg at TV/A8 vil slå hverandre på når den ene startes opp (samt volumjustering med TV/dekoder-fjernkontroll hvis du har det aktivt på A8).

Alternativt kan du også i tillegg kjøre en coax-kabel fra BD-spiller direkte til A8 dersom du bruker den til CD-avspilling og ikke vil at TVen skal tukle med signalet før det går inn i dac'en på A8.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TAF

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Takker for utfyllende svar. 🙂
    TV og Bluray er lite i bruk, så om jeg bruker noen extra sekunder med å vekke A8 ut av dvale, så står jeg i den.😉
    Har en Sony ES spiller til de få cd'er som er igjen i heimen.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.614
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takker for utfyllende svar. 🙂
    TV og Bluray er lite i bruk, så om jeg bruker noen extra sekunder med å vekke A8 ut av dvale, så står jeg i den.😉
    Har en Sony ES spiller til de få cd'er som er igjen i heimen.
    Ikke sant, nei da trenger du jo ikke å gjøre annet enn å bruke den optiske fra TV til A8 slik du har gjort mot Accuphase tidligere da (y)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bestilte en DMP-A6 Master Gen 2 i går, så nå håper jeg jaggu den svarer til all hypen. Egentlig svært godt fornøyd med CXN V2 som står i anlegget per nå, men jeg ser frem til å få en dings som kan oppbevare filene selv, heller enn å måtte koble til eksterne greier eller få dem servert over nettverk fra PCen. Også PEQ da; det blir også bra. Forsåvidt også ARC, men hvis det betyr at DMP-A6 ME slår seg på sammen med TVen hver gang, så ender jeg nok opp med å fortsette å bruke optisk.

Uansett, alltid kjekt med noe nytt.

Edit: et spørsmål i tillegg: kan man lagre flere forskjellige PEQ-kurver og i så fall hvor mange?

Sist redigert:

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    24.335
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer 👍
    Kan ikke arc skrus av? Alle produkter jeg har kan jeg velge om jeg ønsker å bruke "strøm-sync"

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ingen anelse. Har aldri hatt noe med ARC å gjøre før.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis JMM 😊
    Hype eller ikke, jeg liker veldig godt å bruke denne «spilleren» i praksis.
    Du kan lage flere profiler, og profilene har både PEQ og grafisk som kan brukes samtidig.
    Testet nå og fikk lagd 16 profiler uten motstand fra Eversolo. 😅
    Er aktiv når kilden er den interne spilleren og samplingrate ikke høyere enn 192kHz.
    15 bånd grafisk og 10 bånd PEQ. Kan settes opp separat for høyre og venstre kanal og du kan justere balanse som en del av EQ-profilen.
    mvh

466C8523-EA46-4AF2-ABEC-48E6E4D0DBE7.jpeg

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fabelaktig, takker & bukker! Det dekker så absolutt alle mine behov og ønsker, siden PEQ vil trolig kun bli brukt med hodetelefoner. Som jeg har færre enn 16 av.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Som et lite addendum så spurte jeg Thomas om jeg kunne etterbestille en fjernkontroll, siden jeg selvsagt glemte den. Fikk nettopp svar om at den blir vedlagt uten ekstra kost. Sånt er jævlig hyggelig!

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ....og en ny i dag igjen.
    Litt morsomme greier med skjermsparer og VU-metre.
    Ser ut som de skjermsparerne med albumcover er såpass at trykker du på albumet så kommer du rett inn på det albumet :cool:

Kom det noe annet nyttig med?
    mvh

Beretta67

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2024
    Antall liker
    376
    Sted
    Østfold
    Får en ikke måle mic til denne/disse nå? Det kan jo være lurt. Så kan en bare laste over filen til Evorsoloen.

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    242
    Sted
    Trondheim
    Til dere som ripper cdplater til Eversolo, hvordan synes dere det fungerer? Tar den coverart/ metadata ganske så greit, eventuelt hvordan editerer dere?

For avspilling klarer jeg meg med Wiim (og ekstern dac), men er altså nysgjerring på ripper/ serverfunksjonen.
    😊

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Master Gen. 2 på plass, koblet opp og "testet" på TV, film og musikk. Låter veldig bra, akkurat som CXN V2. Bittebittelitt "softere" og mer "lush" kanskje, men det er helt greit.

Veldig snasen boks og appen er helt fabelaktig, milevis bedre og mye mer shiny enn Cambridge's Stream Magic. Alt i alt helt super funksjonalitet, ypperlig lyd og innebygd musikkbibliotek er helt glimrende.

Alt i alt strålende fornøyd, men jeg kunne nok ha spart meg noen kroner på kjøpe Gen. 1 på tilbud, siden jeg kommer til å skippe ARC. TVen (LG G1) lar meg ikke bruke sin egen lyd hvis ARC er valgt, men med optisk kan både den og TV-lyden brukes samtidig. Da blir det sånn, så slipper jeg å bry meg med å skifte innstillinger på TVen konstant.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei venner.
    Angående oppdateringen som kom nå sist, v.1.4.32 til A6.
    Ser på nettet at folk klager på dårlig lyd. Noen som opplever det samme?
    Etter hva jeg kan se så menes det at det er de analoge utgangene som er «ødelagt» i lyden etter oppdatering.

mvh

• Wow
    Reaksjoner: raw

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Skulle noen slumpe til å vite om en ADC med USB ut som jeg kan koble mellom RIAA og Eversolo'n? Noe (relativt) billig noe, siden dette bare er for gøy og ikke noe audiophoolt prosjekt.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.335
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    USB ut fra ADept kan slik jeg forstår det bare brukes mot Windows og Mac.

Tillegg: USB er tenkt brukt i opptakssammenheng. Adept har også Toslink og coax spdif ut til avspilling.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    24.335
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Hadde den hatt mulighet for to platespiller så hadde det vært noe. En sut (med flere innganger) blir muligens litt smør på flesk?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.261
    OK, det var jeg ikke klar over.
    Om den kan brukes mot Mac uten dedikert driver er den trolig standard USB Audio Class 1 eller 2 kompatibel. Som da Linux og Android normalt også støtter. Vent litt la meg skjekke....

Joda spec sheet sier den er class complient. Merk det betyr ikke at jeg sier Eversolo er garantert å spille på lag.
    Screenshot_20250418_134728_Samsung Notes.jpg

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    USB ut fra ADept kan slik jeg forstår det bare brukes mot Windows og Mac.

Tillegg: USB er tenkt brukt i opptakssammenheng. Adept har også Toslink og coax spdif ut til avspilling.

Ja, det er denslags som er problemet (kanskje, eller ikke). Jeg fant plenty billige ADCer og også noen med USB ut, men alle disse refererer til bruk med PC, noe som gjorde meg usikker på hvorvidt de kunne brukes.

Siden det altså ikke nødvendigvis er et problem så får jeg se om jeg kan finne spec sheets på de jeg har kikket på og se om det står noe om class compliance.

ADept er i utgangspunktet mye mer enn det jeg ser etter. Ikke når det gjelder pris, men jeg ser etter en enkel, liten dings som helst bare tar imot analog via RCA og sender ut digital via USB,samtidig som den kan gjemmes bort og ikke behøver noen interaksjoner for å gjøre det den skal.

Ække så fali hvis jeg ikke finner noe; jeg har ingen tanker om å emulere Valentinos set-up. 😊

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.261
    Ja, det er denslags som er problemet (kanskje, eller ikke). Jeg fant plenty billige ADCer og også noen med USB ut, men alle disse refererer til bruk med PC, noe som gjorde meg usikker på hvorvidt de kunne brukes.

Siden det altså ikke nødvendigvis er et problem så får jeg se om jeg kan finne spec sheets på de jeg har kikket på og se om det står noe om class compliance.

ADept er i utgangspunktet mye mer enn det jeg ser etter. Ikke når det gjelder pris, men jeg ser etter en enkel, liten dings som helst bare tar imot analog via RCA og sender ut digital via USB,samtidig som den kan gjemmes bort og ikke behøver noen interaksjoner for å gjøre det den skal.

Ække så fali hvis jeg ikke finner noe; jeg har ingen tanker om å emulere Valentinos set-up. 😊
    Bruktmarkedet har et veld av 2-4 kanals audio interface for pro markedet som er USB audio complient.

Det var en boom med unge whannabe podcastere som raskt oppdaget at det ikke var så enkelt 😄 som nå selger unna utstyr. Mange rimelige fra Focusrite og Steinberg (Yamaha) som nok fungerer helt ok.

larsipan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.08.2005
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    1
    Hei venner.
    Etter hva jeg kan se så menes det at det er de analoge utgangene som er «ødelagt» i lyden etter oppdatering.

mvh
    Opplevde selv, etter oppdatering, at min Kef Kube begynte å forvrenge signalet etter kort tid med avspilling.
    Trodde det var Kube’n det var noe galt med!
    Får kanskje prøve å downgrade A6’en og se om anlegget oppfører seg som forventet igjen.

Lars

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.180
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Supert, takker!

Hei venner.

Tror jeg har hatt 1.4.32 fra dag 1 (ingen oppdatering som jeg kan huske i alle fall). Her er ingen ulyder eller andre problemer jeg kan høre, men så har jeg jo heller ikke hørt den med annen fw. Imidlertid er det heller ikke noe å sette fingeren på i forhold til hvordan CXN V2 låt og så langt har jeg kun brukt de analoge utgangene (spesifikt XLR).

Etter å ha lest litt på forumet virker det som flere fw updates har skapt problemer for en og annen bruker, men at de stort sett er uproblematiske for de aller fleste.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som det er varierende hva folk rapporterer og noen av tingene er type pensum på engleskolen.
    Ikke så lett for Eversolo å etterprøve sånt.
    Skal få sjekket de analoge utgangene selv, og har noe på inngående som skal brukes med A6 som preamp så da får jeg i alle fall sjekket det 👍
    mvh

• Liker
    Reaksjoner: JMM

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger