Evig akustisk utfordring - isolering av platespiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MadsGaus

    Fersking
    Ble medlem
    24.09.2020
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    Ålesund
    Takk for masse gode svar!

    Her har jeg gode utgangspunkt!

    Huset hadde nok vært beste ja 😄
    Subsonic filter er på og har ikke gitt noe effekt(som jeg synes er litt merkelig). Jeg begynner med steinplate og spikes da jeg fant en, så er jeg litt keen på å prøve en annen RIAA om ikke det går.

    Krigen mot resonsansen er ikke tapt!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Steinplate og spikes blir nok som å kjøre bil uten fjærer og på punkterte dekk, ingen behagelig tur. Prøv også med sorbotane gummi under. ref @t-roten innlegg 35.
    Har du mulighet til å spille musikk på CD over høyttaler , og samtidig ta opp lyden fra RIAA kan du på opptak av overført lyd. Jeg har testet på den måten og myke lag med dempende underlag og tung plate demper mikrofonien best.. Det var på denne måten jeg fant ut at luftbårne vibrasjon ble overført til lokket og gav den aller største mikrofonien.


    Problemet med myke underlag og fjæring er om de har samme resonans som feks gulvet og tramping blir det huskestue...og enda værre


     
    Sist redigert:

    nils valla

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    294
    @ Balle Clorin.

    Ja, det bliver ikke optimalt med mere end et affjedrende system på samme pladespiller
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Premissane er vanskelege. I tillegg til store utfordringar med underlaget, ein spelar som ikkje kan vere på vegghylle, kan det hende du har problem med kombinasjon arm/pickup.
    Beste løysing kan fort vere å kjøpe ein platespelar med flytande oppheng. Ein brukt Dual 701 i god stand med Shure pickup kan kanskje vere tingen?
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    399
    En aldri så liten åpenbaring har inntatt stuen. For de av dere som har fulgt med denne lenken, så har jeg adressert et evig problem som opplevdes uløsbart. Og hva skjer?

    Jeg "får" en ny forsterker i hus. Parasound Hint 5 og hele utfordringen er borte. Hadde tidligere NAD C372. Ingen antydning til noe subsonisk utslag på høyttaler etter bytte av forsterker.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Altså hadde riaaen mye å si. Godt å høre at det løste seg (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn