D
Dilla
Gjest
Tenkte det kunne være spennende å lese om utviklingen i stereoanleggene til hifinørdene i de tusen hjem i Norge fra de ble grepet av hobbyen og til i dag. Vet at det er høy turnover på komponentene...
Tanken er ikke at dette skal være en skryteliste (lang liste er vel heller indikasjon på mange feilvalg eller "mark i røven") men et kart over veien som er gått.
Here goes for me:
Kilde:
Denon DCD-1015 (tror jeg den het)
Primare D20 :-/
Electrocompaniet emc-1 up
Ancient Audio Lector IV
Forsterker:
Rega Elex
Electrocompaniet ECI-1
Electrocompaniet aw120/4.7 :-/
Heart Double Beat
Conrad Johnson MF2200
Doxa 70 signature mkII
Heart Beat
Dynamic Precision A1
høyttalere
B&W 805Matrix (+B&W ASW800Matrix sub)
Tonart Aural
Sonus faber amati
merlin VSM
Sonus faber Guarneri
Edit: Gjør som Ivar og føyer til hvor fornøyd jeg var med de ulike (sett i forhold til investeringen og etter hukommelsen):
lite fornøyd
:-/ greit nok
meget fornøyd
svært fornøyd
Har vært en rimelig fornøyd gutt, ser jeg
Kombinasjonen som har gitt meg mest glede er Rega forsterkeren med 805 høyttalerne. Ikke så dyrt, bare å slappe av og nyte musikken. Har erfaring med at det er et lineært forhold mellom den "audiofile hypokonderfaktoren" (lytte etter feil/mangler) og prisnivået på anlegget. Jo dyrere, desto høyere forventninger/krav og dermed vanskeligere å bli tilfredsstillt.
Tanken er ikke at dette skal være en skryteliste (lang liste er vel heller indikasjon på mange feilvalg eller "mark i røven") men et kart over veien som er gått.
Here goes for me:
Kilde:
Denon DCD-1015 (tror jeg den het)
Primare D20 :-/
Electrocompaniet emc-1 up
Ancient Audio Lector IV
Forsterker:
Rega Elex
Electrocompaniet ECI-1
Electrocompaniet aw120/4.7 :-/
Heart Double Beat
Conrad Johnson MF2200
Doxa 70 signature mkII
Heart Beat
Dynamic Precision A1
høyttalere
B&W 805Matrix (+B&W ASW800Matrix sub)
Tonart Aural
Sonus faber amati
merlin VSM
Sonus faber Guarneri
Edit: Gjør som Ivar og føyer til hvor fornøyd jeg var med de ulike (sett i forhold til investeringen og etter hukommelsen):
lite fornøyd
:-/ greit nok
meget fornøyd
svært fornøyd
Har vært en rimelig fornøyd gutt, ser jeg
Kombinasjonen som har gitt meg mest glede er Rega forsterkeren med 805 høyttalerne. Ikke så dyrt, bare å slappe av og nyte musikken. Har erfaring med at det er et lineært forhold mellom den "audiofile hypokonderfaktoren" (lytte etter feil/mangler) og prisnivået på anlegget. Jo dyrere, desto høyere forventninger/krav og dermed vanskeligere å bli tilfredsstillt.