Exit Storberget

V

vredensgnag

Gjest
Storberget er en maktfascist med en samfunnsingeniør-agenda som er et demokrati uverdig.

Man kan begynne der.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.747
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
med ønske om nærmere samarbeid mellom forsvar og politi i sikkerhets øyemed er vel ikke Faremo den dummeste kandidaten
mvh
Leif

N

nb

Gjest
LMC skrev:
med ønske om nærmere samarbeid mellom forsvar og politi i sikkerhets øyemed er vel ikke Faremo den dummeste kandidaten
mvh
Leif
Hun har også vært justisminister tidligere (92-96)

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.103
vredensgnag skrev:
Storberget er en maktfascist med en samfunnsingeniør-agenda som er et demokrati uverdig.

Man kan begynne der.
Forklar gjerne hvorfor du mener det

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.546
Sted
Nøtterøy
Tror Storberget er en av de minst ydmyke politikere jeg vet om. :p

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og en tidligere Microsoft direktør? Lurer på om det vil ha noe å si for DLD saken?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Takk til Storberget for en solid innsats i 6 år.

S

Slubbert

Gjest
Super skrev:
65finger skrev:
Slubbert skrev:
Spretter en ekstra pils i kveld.:)
Samme her
Dere tror altså dere kommer til å merke forskjell på Faremo og Storberget i den norske hverdag?
Næh, det er mest bare skadefryd fordi den ufyselige, maktkåte og antiliberale fysaken forhåpentligvis forsvinner fra offentligheten så jeg slipper å se ham mer.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hva er egentlig merittene hans etter 6 år? Hva har skjedd?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.747
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Super skrev:
65finger skrev:
Slubbert skrev:
Samme her
Dere tror altså dere kommer til å merke forskjell på Faremo og Storberget i den norske hverdag?
slipper i hvertfall å se en lyvende mann med "AP-klinkekule-øyer" på nyhetene fremover
1 down, several 2 go! imo
mvh
Leif

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.103
Andy skrev:
Det er jo så populært å være ydmyk i dag. Men ærlig talt, har vi bruk for en ydmyk justisminister?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Super skrev:
Andy skrev:
Det er jo så populært å være ydmyk i dag. Men ærlig talt, har vi bruk for en ydmyk justisminister?
Berlusconi er jo ledig nå...

G

Gjestemedlem

Gjest
Super skrev:
Andy skrev:
Ydmykhet er for småpiker så det er ikke problemet. Men jeg er svært glad for at denne anti-liberale maktsultne mannen med sin egen agenda om et trist, overvåket, lukket og stengt samfunn er på vei ut. Hadde det ikke vært for mannes sterke og utilslørte maktambisjoner hadde han passet mye bedre inn i den dystre fløyen hos Krf. Han er ingen arbeiderpartimann.

Grete Faremo derimot er en realpolitiker. En tungvekter med bred erfaring. Hun finner helt sikker på noe tull hun også, men da er det i det minste partipolitikk og ikke en privat agenda som ligger i bunn.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Storberget måtte gå etter den elendige politiberedskapen som ble demonstrert en fredag i juli.
Siden har han fossrodd.
Merkelig at mange på venstresiden/nytaliban ikke skjønte det.

bia

9% Slip
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.882
Torget vurderinger
9
Slubbert skrev:
Super skrev:
65finger skrev:
Slubbert skrev:
Samme her
Næh, det er mest bare skadefryd fordi den ufyselige, maktkåte og antiliberale fysaken forhåpentligvis forsvinner fra offentligheten så jeg slipper å se ham mer.
+10

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.546
Sted
Nøtterøy
Super skrev:
Andy skrev:
Ja! Iflg. flere av de etterlatte etter 22.7. Det går jo an å innrømme feil til tider. Det hadde han skåret stort på.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har alltid hatt litt sansen for Espen Barth Eide, som nå blir forsvarsminister. Han virker ryddig og saklig, og jeg synes det er flott at han nå får sjansen til å vise at han er faen til kar. :)

N

nb

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Jeg har alltid hatt litt sansen for Espen Barth Eide, som nå blir forsvarsminister. Han virker ryddig og saklig, og jeg synes det er flott at han nå får sjansen til å vise at han er faen til kar. :)
Når man inntar en slik stilling så legges det automatisk en del føringer. Jeg har snakket med han ved noen anledninger da han var innleder på møter på Stundersamfundet i Trondheim. Svært kunnskapsrik kar, men han som alle andre nå jo forholde seg til de poltiske realiteter.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.103
bia skrev:
Slubbert skrev:
Super skrev:
65finger skrev:
Slubbert skrev:
Samme her
+10
Ja, slik omtaler man en person som påtar seg et samfunnsansvar i et verv som dårlig betalt justisminister i Norge. Ville du gitt ham samme karakteristikk i en setting hvor du ikke er anonym? På seg selv kjenner man andre.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.546
Sted
Nøtterøy
Steinar_Lund skrev:
Ja, vekk med kjerringene i forsvaret og inn med en som er tilhenger av et stort og sterkt forsvar slik at russerne forstår at vi faen ikke er til å kødde med. ;D

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.103
Andy skrev:
Steinar_Lund skrev:
Ja, vekk med kjerringene i forsvaret og inn med en som er tilhenger av et stort og sterkt forsvar slik at russerne forstår at vi faen ikke er til å kødde med. ;D
Er det russerne som er "fi" nå?

bia

9% Slip
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.882
Torget vurderinger
9
Super skrev:
bia skrev:
Slubbert skrev:
Super skrev:
65finger skrev:
Slubbert skrev:
Samme her
+10
Ja, slik omtaler man en person som påtar seg et samfunnsansvar i et verv som dårlig betalt justisminister i Norge. Ville du gitt ham samme karakteristikk i en setting hvor du ikke er anonym? På seg selv kjenner man andre.
Sludder og pølsevev,
om mulig er Storberget mer ufyselig enn Stoltenberg...

Mvh

Jan Roger Lund

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Lurer på om Faremo er mer forsiktig med hemmelig overvåkning nå enn sist hun var justisminister.

N

Nifelheim

Gjest
Storberget går - greit nok. Han er den lengst sittende justistminister de siste 50 årene, så nytt blod er ikke å forakte. Dessverre er det ikke nytt blod som kommer inn, men Grete Faremo.

Det blir som å gå fra asken til ilden.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.448
Torget vurderinger
1
Andy skrev:
At han nå frivillig trekker seg er vel et sterkt tegn på ydmykhet? Det normale er jo at de sitter til de blir kastet.

-----------------

Hva er egentlig hans kvalifikasjoner? Her sakset fra Wiki:

KARRIERE
Storberget tok grunnfag i statsvitenskap ved Universitetet i Oslo 1984–1985, og studerte rettsvitenskap på samme sted 1985–1990. Han praktiserte som strafferettsadvokat med eget firma 1992–2002, Storberget har som advokat møterett for Høyesterett fra 2002.
Storberget var styremedlem i Hedmark Arbeiderparti 1997–2001, og kommunestyremedlem i Elverum 1991–1999. Styreleder i Hedmark teater 1998–2001. Han har også vært styremedlem i Avholdsfolkets landsråd, UNICEF Norge, FORUT, Landsrådet for Norges barne- og ungdomsorganisasjoner og i eierselskapet til Hamar Arbeiderblad. Han er totalavholdsmann, og er også motstander av en liberalisering av narkotikalovgivningen. Han var leder i NGU, forløperen til Juvente, 1989–1991.

Han ble valgt inn på Stortinget fra Hedmark i 2001, og tok plass i Stortingets justiskomité og Stortingets valgkomité. Han markerte seg tidlig som Arbeiderpartiets justispolitiske talsmann. Ved stortingsvalget 2005 ble Storberget gjenvalgt, men ble like etter utpekt til statsråd i Justis- og politidepartementet (justisminister) i Jens Stoltenbergs andre regjering. ved stortingsvalget 2009 ble Storberget gjenvalgt til Stortinget.

Fra 1. januar 2011 har Storberget hatt pappaperm, og Grete Faremo er konstituert justisminister. Som følge av belastningene etter 22. julitragedien så gikk Storberget av som justisminister 11. november 2011 og etterfulgt av Grete Faremo.

------------

Det sies at strafferettsadvokatene ikke er de skarpeste knivene i skuffen. På den annen side så har han møterett for Høyesterett og har drevet eget firma/advokatkontor. så fyren må da være rimelig oppegående/resurssterk.

Det som stikker HFS-inteligensian mest i øyet er nok at han er total avholdsmann og tidligere leder av NGU. Godtemplarungdommen er en ganske fanatisk og moraliserende gjeng.

N

Nifelheim

Gjest
Super skrev:
Andy skrev:
Steinar_Lund skrev:
Er det russerne som er "fi" nå?
Det er kanskje ikke slik at russerne er "fi", men det har seg slik at forsvaret slik det har utviklet seg har så og si lagt ned virksomhetene som skal sikre norsk suverenitet til sjøs og til lands. Forsvaret består nå hovedsaklig av en liten ekspedisjonsstyrke som befinner seg per dags dato i afghanistan. Den sikrer ikke norske interesser utover å sleike enkelte allierte oppover ryggen.

Utrolig bra at krigshisseren grete faremo har forlatt forsvarsskuta. Alt hun har gjort har vært å jukse i en anbudsrunde(jagerfly), forlenge afghanistansoperasjonen og å delta i borgerkrigen i libya, sistnevnte folkerettstridig. Ja, de gjemmer seg bak en FN-resolusjon om å opprette flyforbudsone. Stikkordet her er gjemme seg.

Spørsmålet nå er om ekspedisjonsstyrken kalles hjem og vårt militære nærvær i nord forsterkes. Jeg har ingen tro på at så skjer.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Nifelheim skrev:
Det er kanskje ikke slik at russerne er "fi", men det har seg slik at forsvaret slik det har utviklet seg har så og si lagt ned virksomhetene som skal sikre norsk suverenitet til sjøs og til lands. Forsvaret består nå hovedsaklig av en liten ekspedisjonsstyrke som befinner seg per dags dato i afghanistan. Den sikrer ikke norske interesser utover å sleike enkelte allierte oppover ryggen.
Hvor har du dette ifra?

N

Nifelheim

Gjest
BT skrev:
Nifelheim skrev:
Hvor har du dette ifra?
Sjøforsvaret er så og si nedlagt. Fregatter som ligger til kai, MTB-ene, mineryddere, støtteskip og nå sist snakk om å ikke kjøpe inn nye ubåter når dagens må fornyes. Norskekysten er som skapt for ubåter. Hæren er skjært til beinet og nå er det snakk om å legge ned enda mer av heimevernet.

Når det kommer til jagerflyinnkjøp så har vi bestemt oss for et bombefly, ikke et avskjæringsfly. De militære ressursene kanaliseres for krigføring på fremmed jord, mens forsvar av Norge og Norges interesser på havet blir særdeles nedprioritert. Norge deltar i krigene til USA, Storbritania og nå nylig Frankrike i blind tro på at dette kreves av oss gjennom NATO, en allianse som for lengst har gått vekk fra å handle om forsvar av eget land.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
bambadoo skrev:
Hva er egentlig merittene hans etter 6 år? Hva har skjedd?
Hylekoret er i full gang, ser jeg... Storberget har da vært en dyktig justisminister, og en dyktig AP-politiker. Nå forsøker alskens journalister og politiske motstandere å finne koplinger til at mannen går p.g.a. 22-julimassakrene. Som forventet.

Storberget har vært nødt til å fronte og håndtere flere svært vanskelige saker, herunder "oppstanden" i Politiet og i det siste, Utøya-tragedien.

Grete Faremo har prøvd seg før. Hun var justisminister for 19 år siden, og måtte forlate Jaglandregjeringen på en heller smålig måte. Men i mine øyne fullt ut berettiget etter overvåkingsskandalen som rystet landet. Hun har seinere vært innom If... sammen med en anna kjent stormannsgal figur; Langangen ( dere husker han?? ).

Faremo er utvilsomt ei dyktig kvinne og en dyktig politiker. Så får vi se om det blir så stor forskjell, da. De grå eminenser, byråkratene, er nemlig stort sett akkurat de samme....

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.225
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Andy skrev:
Steinar_Lund skrev:
Har du egentlig fulgt med i timen når det gjelder utenriks og forsvarspolitikk mht Russland?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
BBking skrev:
Storberget måtte gå etter den elendige politiberedskapen som ble demonstrert en fredag i juli.
Siden har han fossrodd.
Merkelig at mange på venstresiden/nytaliban ikke skjønte det.
Beredskapstroppen hadde nok vært på Utøya på 15 sekund med en annen Justisminister......

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
294
"Det som stikker HFS-inteligensian mest i øyet er nok at han er total avholdsmann og tidligere leder av NGU. Godtemplarungdommen er en ganske fanatisk og moraliserende gjeng."

Det var nok her det hele skar ut, han virket tilsynelatende perfekt, så kom dette og raserte alt sammen.

G

Gjestemedlem

Gjest
realist skrev:
"Det som stikker HFS-inteligensian mest i øyet er nok at han er total avholdsmann og tidligere leder av NGU. Godtemplarungdommen er en ganske fanatisk og moraliserende gjeng."

Det var nok her det hele skar ut, han virket tilsynelatende perfekt, så kom dette og raserte alt sammen.
Du må nok betydelig lengre tilbake enn det.

Her, f.eks. glimter han til og avslører sitt sinnelag.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3010952.ece

Topp Bunn