Fantastiske Cayin`s vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.352
    Sted
    Kragerø
    Way to go. Bytte noen rør, bli kjent med nye nyanser og bare trives med lyd og musikk. Enkle gleder som ofte gir stor uttelling. Noen ganger er det som å se på et nymalt hus, og hele jobben er unnagjort på noen minutter!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    6.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Ikke så lett å finne oppdaterte priser på "konkurrenten" til vårt vennemerke.
    Men fant dette på finn. (Fra firmaet Audiofil)
    AAASkjermbilde.JPG

Kontra vårt merke så er det vel CS-88A (28.000,-) som tilsvarer Evo 300 og CS-100A (37.000,-) som tilsvarer Evo 400?
    Ser at det er noen punkter å huke av på som ekstra for på Evo-ene, som autobias og hodetelefonforsterker, flere innganger..
    Kan være verdt noen kroner det. (y)
    Tviler ikke på at PrimaLuna er veldig bra greier det også, og det er ikke poenget.

Det kan se ut som vi er heldige her til lands.
    I USA er det sånn at Evo 400 koster 4999 $ og Evo 300 3999 $ (primaluna-usa)
    Med dagens kurs hhv ca 44.300 og 35.500,-

I USA koster CS-100A 4299 $ og CS-88A 3299 $ (musicteck)
    Med dagens kurs hhv ca 38.000,- og 29.200,-

Ikke nødvendigvis lengre riktig i disse koronatider at det er deilig å være norsk i Danmark, men det er veldig deilig å være Cayinvenn i Norge.

mvh

MusicBear

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.01.2013
    Antall liker
    2.121
    Torget vurderinger
    0
    Ikke så lett å finne oppdaterte priser på "konkurrenten" til vårt vennemerke.
    Men fant dette på finn. (Fra firmaet Audiofil)
    Vis vedlegget 679640

Kontra vårt merke så er det vel CS-88A (28.000,-) som tilsvarer Evo 300 og CS-100A (37.000,-) som tilsvarer Evo 400?
    Ser at det er noen punkter å huke av på som ekstra for på Evo-ene, som autobias og hodetelefonforsterker, flere innganger..
    Kan være verdt noen kroner det. (y)
    Tviler ikke på at PrimaLuna er veldig bra greier det også, og det er ikke poenget.

Det kan se ut som vi er heldige her til lands.
    I USA er det sånn at Evo 400 koster 4999 $ og Evo 300 3999 $ (primaluna-usa)
    Med dagens kurs hhv ca 44.300 og 35.500,-

I USA koster CS-100A 4299 $ og CS-88A 3299 $ (musicteck)
    Med dagens kurs hhv ca 38.000,- og 29.200,-

Ikke nødvendigvis lengre riktig i disse koronatider at det er deilig å være norsk i Danmark, men det er veldig deilig å være Cayinvenn i Norge.

mvh
    Jeg er tidligere Cayin eier og skal tilbake til dette igjen den dagen jeg har bygget huset mitt ferdig. Cayin er grisebillig, tror folk som har kjøpt av de dyrere merkene ville fått hakaslepp dersom de låner øret til denne produsenten og samtidig tittet på prislappen. Butikklokalene til NAT forteller vel heller ikke om for store påslag som forhandler av det. De nye forsterkerne deres er dessuten geniale. Flotte å se på, også, selv om det ikke er så viktig.

Jeg glemte ta med at vedr. USA priser så må vi huske på at det tilkommer noe som heter norsk moms :)

Sist redigert:

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nøtterøy
    CS-150A minner veldig om min Cary forsterker med sine KT-150 rør. Like kraftige begge to. Cayin ligger en del under i pris. Hadde vært moro å sammenlignet en gang. Flotte forsterkere begge to da. 👍

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    206
    Noen som har testet Cayin cs-100a med El34 rør kontra kt88?

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    206
    Da har jeg fått lyttet litt på cs-100a med Golden Dragon El 34 6ca7 utgangsrør.
    Jeg synes dette spiller musikk. Lyden ruller av en anelse i begge ytterkanter kontra dei Kt-88 rørene denne leveres med originalt, og jeg synes at lyden blir noe mere jovial/snillere. Vil også si at bassen er veldig rund å fin med El 34 og jeg savner ikke mye kontra kt-88. Føler også at man får litt mere nærvær på vokal med El 34. Noen ting virker også bedre med kt-88. Dynamikken er noe mere frempå og man får en deilig spenst, noe som er veldig bra til diverse rock og metall. Lydbildet er noe større på kt-88 selv om at mellomtonen er mere romslig på El34. Desse El 34 rørene har kun stått på forsterkeren i 30 timer til nå, så jeg trekker ingen konklusjoner selvsagt, jeg bare deler mine foreløpige inntrykk. Jeg vil egentlig anbefale å få denne forsterkeren levert med Kt-88, og at man kjøper El 34 rør i tillegg. Ellers vil jeg skryte av Morten på NAT og Alan på Gjallarhorn. Suverene karer å ha med å gjøre. God service.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn