Da har Morten vært innom med 1 stk Soul - etter en helt surrealistisk kuk-prosess med UPS, som klarte å somle bort kassen på sitt eget lager og brukte 10 (!) dager på å finne den igjen!
Men, pytt, nå er alt glemt. Så her er det bare å ta frem de kjente og kjære hifi-klisjeene: " låter fantastisk rett ut av boksen! Kona hørte forskjell fra rommet ved side av!" (Altså, det skjedde faktisk - alltid trodd det var jug og fanteri!.) " En oktav dypere i bassen" (neida, bare kødder, men bassen ble strammere ift 88-en).
Det skal sies at min 88 ble utstyrt med rør som koster like mye som forsterkeren - og det låt forrykende bra! Kommer snart for salg hos en NAT nær deg
Men Soul spiller i en annen liga. Litt gøy var det at det hørte jeg ca 15 sekunder ut i første låt, etter at Soul hadde vært påskrudd i 10 minutter og bias var stilt inn.
Og det påstås at den skal spille bedre etter som tiden går.
Jeg er jo usedvanlig fornøyd med mine PMC twenty5 24i. Syntes de låt veldig bra på 88 med superrørene (E.a.t./rca/Kenrad), men nå ble det tydelig at de trivdes enda bedre med litt mer kraft. Litt og litt, vi snakker 130w, nesten 3-ganger´n. Og så herlig å ha 75w triodeeffekt til rådighet, når man er i det sarte og følsomme hjørnet.
Lovende start dette, for å si det forsiktig.
Kommer tilbake med litt mer utfyllende lytterapport etterhvert.