Fantastiske Cayin`s vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.197
    Torget vurderinger
    2
    Kan se ut som det er en ikke er helt ukjent problemstilling med KT77?

" Without knowing the amp or the plate voltage, you can safely assume that a PP design (as most amps using these tubes fall within a known range here) that they expect to see for EL34 = 30 - 35 ma, KT77 = 35 - 40 ma, and KT88 = 35 - 45 ma. Some amps can have them set even a bit higher."

"Since we are discussing, is it feasible that my newer Golden Lion KT-77's barely meet the low end of the EL-34 suggested bias setting for the amp, and have no adjustment left ? While the stock EL-34 easily hit the suggested range with plenty of pot adjustment left."

mvh
    Kan en bruke kt77 i cs-100a?
    De var vertfall ikke på lista i cs-88a

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    De er like @HeyHo , med unntaket av dette med mulig noe høyere bias på KT77.
    Så ikke noe annen risk en denne muligheten for litt bæsj på leggen, kjøpt er kjøpt 😅
    Har ikke vært flust med slingringsmonn oppover på bias på KT88 heller, så kan hende jeg bare er utenfor justeringsmulighetene til forsterkeren.

mvh

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.197
    Torget vurderinger
    2
    De er like @HeyHo , med unntaket av dette med mulig noe høyere bias på KT77.
    Så ikke noe annen risk en denne muligheten for litt bæsj på leggen, kjøpt er kjøpt 😅
    Har ikke vært flust med slingringsmonn oppover på bias på KT88 heller, så kan hende jeg bare er utenfor justeringsmulighetene til forsterkeren.

mvh
    Ja jeg har null peiling på rør så det er derfor jeg aldri hadde tenkt tanken på å kjøpe de engang :LOL:
    Angrer på at jeg solgte Cayin, kommer nok tilbake engang. :giggle:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn