Fantastiske, nye NORSKE kabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Signalkabler og digitalkabler er av sølv.

jepp, det husker jeg du fortalte.

men høyttalerkablene er altså ikke av sølv, i alle fall ikke rent sølv.

stemmer det, mr. oblivion?
    Beklager begrepsforvirring og unyanserte språk.
    Det er sølv på kobber kabler. Ikke ren sølvkabel.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Haavard skrev:
    kwil skrev:
    Fankern Håvard, der har vi svaret på hvorfor de oppleves så fantastiske her. (Focal, her vettu :))
    "Nekter" dog nærmest å tro at de ikke slipper igjenom all inf. i toppen.

Kjente forøvrig heller ikke igjen opplevelsen i Hjemmekinobeskrivelsen.

mvh
    Her en mistanke om at Focal ikke gir ved dørene.
    Shit in shit out.

Håvard
    Generelt er de glade i et grovt tverrsnitt i kabelen.
    Bruker Oblivion Coherence nå, de er vel ikke veldig grove i tverrsnittet.
    Fungerer veldig bra det også.

Håvard

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Høytalerkablene er ikke av sølv, Om de er sølvbelagt må Oblivion svare på.

takk for svar, finger.

jeg synes å huske at du og impulse har sagt at høyttalerkabler ikke er av rent sølv, så jeg stusset litt da kiwil og håvard snakket om sølvkabler. mulig de mente signalkablene.

okkesom, jeg liker godt det jeg har hørt av oblivion.
    Snakket om signalkablene Roda har testet. De finnes også i sølvbelagt kobberversjon.
    Høyttalerkablene er sølvbelagt kobber (mon tro hva som er i vente ;))

mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.940
    Interessant test RoDa. Jeg har hatt Energetic nå i noen måneder og er strålende fornøyd.

Har sagt det før i denne tråden, men det tåler å gjentas; full effekt av Oblivion får du først når du kjører med fullt sett, inkludert strømkabler. Det er en synergieffekt ute og går her som nesten må oppleves for å bli trodd.

Og når det gjelder treboksene; hvis du har bra nok anlegg, tilfører de enda mer ro og definisjon. Hjemme hos meg satt vi på en og en på alle kablene og jeg endte opp med fullt sett med fuglekasser (to på hver - prøvde tre på noen kabler, men det ga ingen ytterligere effekt, bortsett fra på en lang strømkabel som går fra sikringsoks til anlegg)

Lyden i mitt anlegg er ekstremt oppløst og veldig dynamisk, og Energetic-kablene er en vesentlig bidragsyter her. Og når det gjelder pris - de kablene jeg byttet ut til fordel for Energetic var dobbelt så dyre - uten at det gjør Oblivion til noe "røverkjøp".

Pris/nytte forholdet blir selvsagt en sak mellom hver enkelt og lommeboken (eller kona :) )

Mitt råd er å heller kjøre fullt sett med coherence og så etterhvert oppgradere en og en til Energetic etterhvert som man har råd og lyst, i stedet for å kjøpe en og en Energetic.

Men prøv selv! Spennende å høre andres erfaringer her.

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    621
    kwil skrev:
    Oblivion er ikke fabrikkterminert men er kablene er maskinellfremstilt, dette kan vel mr. Oblivion si mere om selv.
    Enkelte andre produsenter sier noe om dette, et lite utdrag fra en unevnt under.
    Litt OT dette kanskje, men siden Oblivionkablene vil komme inn under de maskinellfremstilte, så kan kanskje relevansen sees:

"The first problem addressed here is, faults (defects) in the insulation or the metal conductor. These defects are caused by sharp bending of a cable. The mesh web covering on the outside of the cable is the culprit. This flimsy mesh does not provide protection against sharp bending. Virtually all hand made cables have this inadequate covering.

The second problem is the distortion of the internal weaving pattern caused also by the flimsy outside mesh that does not securely hold in place the internally woven wire pattern. The weave pattern in the design of a cable is one of the most important parameters of the design and its effect on performance. Flexing of the cable through normal use will cause distortion of the weaving pattern if it is not held tightly in place by some effective construction process. "
    Siden dette kanskje retter seg mot COANDA som er håndlagdet, kan jeg opplyse om at COANDA ikke har en ytre TechFlex-strømpe. Den har en høykvalitesglassfiberstrømpe som ytre isolasjon.

Når det gjelder det at geometrien ikke holdes på plass når kabelen bøyes, er dette løst vha. en ultratynn Teflon-film som holder lederene på plass.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    whistler skrev:
    kwil skrev:
    Oblivion er ikke fabrikkterminert men er kablene er maskinellfremstilt, dette kan vel mr. Oblivion si mere om selv.
    Enkelte andre produsenter sier noe om dette, et lite utdrag fra en unevnt under.
    Litt OT dette kanskje, men siden Oblivionkablene vil komme inn under de maskinellfremstilte, så kan kanskje relevansen sees:

"The first problem addressed here is, faults (defects) in the insulation or the metal conductor. These defects are caused by sharp bending of a cable. The mesh web covering on the outside of the cable is the culprit. This flimsy mesh does not provide protection against sharp bending. Virtually all hand made cables have this inadequate covering.

The second problem is the distortion of the internal weaving pattern caused also by the flimsy outside mesh that does not securely hold in place the internally woven wire pattern. The weave pattern in the design of a cable is one of the most important parameters of the design and its effect on performance. Flexing of the cable through normal use will cause distortion of the weaving pattern if it is not held tightly in place by some effective construction process. "
    Siden dette kanskje retter seg mot COANDA som er håndlagdet, kan jeg opplyse om at COANDA ikke har en ytre TechFlex-strømpe. Den har en høykvalitesglassfiberstrømpe som ytre isolasjon.

Når det gjelder det at geometrien ikke holdes på plass når kabelen bøyes, er dette løst vha. en ultratynn Teflon-film som holder lederene på plass.
    Må bare replisere at JEG har full respekt for Coanda sine kvaliteter , en kabel jeg svært gjerne skulle lånt øre til i eget system. Sitatet retter seg jo mot generelt hånproduserte kabler, mange langt annen prising en Coandakabelen!

Forøvrig kjempe bra det finnes så mye kunnskap om skikkelig Audiokabling i vårt lille Norge.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    BigSwifty skrev:
    Interessant test RoDa. Jeg har hatt Energetic nå i noen måneder og er strålende fornøyd.

Har sagt det før i denne tråden, men det tåler å gjentas; full effekt av Oblivion får du først når du kjører med fullt sett, inkludert strømkabler. Det er en synergieffekt ute og går her som nesten må oppleves for å bli trodd.

Og når det gjelder treboksene; hvis du har bra nok anlegg, tilfører de enda mer ro og definisjon. Hjemme hos meg satt vi på en og en på alle kablene og jeg endte opp med fullt sett med fuglekasser (to på hver - prøvde tre på noen kabler, men det ga ingen ytterligere effekt, bortsett fra på en lang strømkabel som går fra sikringsoks til anlegg)

Lyden i mitt anlegg er ekstremt oppløst og veldig dynamisk, og Energetic-kablene er en vesentlig bidragsyter her. Og når det gjelder pris - de kablene jeg byttet ut til fordel for Energetic var dobbelt så dyre - uten at det gjør Oblivion til noe "røverkjøp".

Pris/nytte forholdet blir selvsagt en sak mellom hver enkelt og lommeboken (eller kona :) )

Mitt råd er å heller kjøre fullt sett med coherence og så etterhvert oppgradere en og en til Energetic etterhvert som man har råd og lyst, i stedet for å kjøpe en og en Energetic.

Men prøv selv! Spennende å høre andres erfaringer her.

Anbefalingen om Coherence først og deretter oppgradering kabel for kabel, deler du med mr. Oblivion selv. Det høres fornuftig ut for de av oss med slunken lommebok, har personlig et lite forbehold ift. Coherence som høyttalerkabel.

PS! hvis jeg ikke tar feil, så byttet du vel til Energetic fra kabler til under halve prisen (Coherence), ikke dobbelt så dyre kabler ;D (det er vel en tidligere øvelse i Oblivionforløpet ::))

R

RoDa

Gjest
    BigSwifty skrev:
    .......full effekt av Oblivion får du først når du kjører med fullt sett, inkludert strømkabler. Det er en synergieffekt ute og går her som nesten må oppleves for å bli trodd.

....hvis du har bra nok anlegg......

Lyden i mitt anlegg er ekstremt oppløst og veldig dynamisk.......

Vanskelig å argumentere mot slike påstander. ;)

:) R

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.940
    PS! hvis jeg ikke tar feil, så byttet du vel til Energetic fra kabler til under halve prisen (Coherence), ikke dobbelt så dyre kabler ;D (det er vel en tidligere øvelse i Oblivionforløpet ::))
    [/quote]

...beklager manglende presisjon kwil; da jeg byttet til coherence, byttet jeg fra kabler som koster det dobbelte - av Energetic ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Signalkabler og digitalkabler er av sølv.

jepp, det husker jeg du fortalte.

men høyttalerkablene er altså ikke av sølv, i alle fall ikke rent sølv.

stemmer det, mr. oblivion?
    Den har flere ledere og består av en blanding av sølv og kobber, mener jeg å huske.
    Tror det var rent sølv og ikke sølvbelagt kobber (på den/de lederne som var sølv), siste versjon er 8 kvadrat og den første var 2 kvadrat.
    Mvh.KW

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vært lykkelig eier av Whistler Cerise (forgjengeren til Coanda) i det som må være 1,5 år nå. Da jeg plugget den inn mellom Marantz SA11 og Gamut DI 150 erstattet den en Black Magic kabel. Jeg har skrevet om inntrykkene mine i en annen tråd tidligere. Kort fortalt opplevde jeg Cerise mot BM:
    - mere detaljert
    - hurtig og dynamisk
    - bedre holografi
    Det eneste punktet jeg mener BM var bedre på var størrelsen på vokalene.
    Jeg levde som sagt lykkelig med denne inntil jeg byttet rom. I det gamle rommet hellet lyden mot det fete, mens i det nye rommet opplever jeg stikk motsatt lydkarakter.
    Etter mye frem og tilbake skaffet jeg meg en Oblivion Coherence (ikke nyeste) fra bruktmarkedet. Siden jeg allerede eier Oblivion ht kabel er jeg klar over innspillingstiden og vil derfor oppsummere forsiktig mitt inntrykk etter en uke i anlegget:

Oblivion mot Cerise:
    Oblivion tegner er større holografisk lydbilde mens Cerise plasserer artistene mere i midten.
    Oblivion gjengir musikken litt forsiktig og bakpå mens Cerise ligger frempå med mere fokus på detaljer
    Oblivion er mykere enn Cerise som kan oppleves kantede i forhold
    Begge er meget detaljerte og klart bedre enn andre kabler (dog rimeligere) som jeg har testet
    Bassen sliter jeg med å forklare. Vel, Cerise er fast og bestemt med passe mengde. I mitt oppsett kan den rumle litt i dypbassen. Dette er helt borte med Oblivion. Dessverre så gjengir Oblivion en del plater noe magert. Jeg sliter litt med å finne bassen, men håper dette kommer etter ytterligere innspilling.
    Oblivion gjengir musikken med flyt og behag neste sømløst avslappende.

Dette er foreløpig og det ser ut til at Oblivion blir stående. Jeg skal gi den 2 uker til og vil deretter bytte tilbake og konkludere.
    PS! Selger av kabelen kunne ikke bekrefte eller avkrefte at kabelen var sent tilbake til Celius for innbrenning. Dette skal visstnok ha en del å si.

R

RoDa

Gjest
    Dette høres ut til å være delvis på linje med mine erfaringer, Billa.

Litt overdrevet sagt at Oblivion er myk og ikke mest utstrakt på endene (spesielt bunnen), slik at den kan fikse problemer med skarp lyd.
    At den tegner større rom enn Cerise er ikke min erfaring, har prøvd cerise vs coherence i to forskjellige anlegg.
    EDIT: At coherence presenterer musikken lengre unna er også min oppfatning.

Synd du roter med det derre balanserte greiene, ellers kunne jeg tatt med Coanda på besøk... :D

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kanskje det er sånn at whistler er litt hard og edgy, slik at den kan fikse problemer med sløv lyd? ;D

R

RoDa

Gjest
    Gago skrev:
    kanskje det er sånn at whistler er litt hard og edgy, slik at den kan fikse problemer med sløv lyd? ;D
    LOL, det er jo helt klart argumentene til "den andre siden" ;)

EDIT: For å være litt seriøs, så er det ikke slik jeg opplever det.
    Det som skiller Coanda fra andre kabler jeg har prøvd er nettopp denne gjennomsiktigheten og "oppløsning løser opp knuter" effekten.
    Jeg opplever den ikke som forskjønnende, men heller ikke edgy eller hard.

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:
    Gago skrev:
    LOL, det er jo helt klart argumentene til "den andre siden" ;)

EDIT: For å være litt seriøs, så er det ikke slik jeg opplever det.
    Det som skiller Coanda fra andre kabler jeg har prøvd er nettopp denne gjennomsiktigheten og "oppløsning løser opp knuter" effekten.
    Jeg opplever den ikke som forskjønnende, men heller ikke edgy eller hard.

R

hehe, ikke vet jeg, jeg har jo ikke hørt whistler.
    jeg holder jo på med helt andre type kabler og er såre fornøyd med det.

men, jeg har som sagt hørt oblivion og likte det jeg hørte.
    tviler heller ikke på at whistler også spiller bra, mange fornuftige mennesker sier jo det.
    hvert til sitt bruk, heter det vel?

"ikke forskjønnende, men heller ikke edgy eller hard", er nok noe oblivion-brukere også vil si om sine kabler. ;)

R

RoDa

Gjest
    Gago skrev:
    hvert til sitt bruk, heter det vel?
    Vel talt, Gago.
    Smak og behag tjener ingen hensikt å diskutere.

Målet er å finne DEN kabelen som presterer optimalt i henhold til egen smak i eget oppsett.

Man kan mene noe om hvilket syn på virkeligheten man selv finner nærmest.
    Ved å ha hørt Coanda, Cerise, Energetic og Coherence har jeg i tillegg plukket opp en ting til.
    Disse gutta vet hva de vil få til med kablene og slektskapet mellom Coanda og Cerise og mellom Energetic og Coherence viser tydelig at gutta vet hva de holder på med!

Mvh
    Rolf

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:

Mvh
    Rolf

vel, jeg synes jo det er interessant å diskutere, det er vel derfor vi henger her inne.
    fint at erfarne brukere deler sine lytteinntrykk, selv om man ikke alltid hører det samme eller har gjort seg de samme erfaringene.

så får det bli opp til hver enkelt å sortere informasjonen og bli litt klokere av alt man leser.

R

RoDa

Gjest
    Gago skrev:
    RoDa skrev:

Mvh
    Rolf

vel, jeg synes jo det er interessant å diskutere, det er vel derfor vi henger her inne.
    fint at erfarne brukere deler sine lytteinntrykk, selv om man ikke alltid hører det samme eller har gjort seg de samme erfaringene.

så får det bli opp til hver enkelt å sortere informasjonen og bli litt klokere av alt man leser.
    Konkretisering:

Det tjener ingen hensikt å krangle med deg om det faktum at du foretrekker den og den kabelen fremfor en annen.

Det som er interessant å diskutere er hva man hører, og oppfatningene av det samme.
    Det er også grunnen til at jeg søker å være beskrivende i mine omtaler av utstyr, jeg misliker uttrykk type "best".

Mvh
    Rolf

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Dette høres ut til å være delvis på linje med mine erfaringer, Billa.

Litt overdrevet sagt at Oblivion er myk og ikke mest utstrakt på endene (spesielt bunnen), slik at den kan fikse problemer med skarp lyd.
    At den tegner større rom enn Cerise er ikke min erfaring, har prøvd cerise vs coherence i to forskjellige anlegg.
    EDIT: At coherence presenterer musikken lengre unna er også min oppfatning.

Synd du roter med det derre balanserte greiene, ellers kunne jeg tatt med Coanda på besøk... :D

R
    Ta med den læll. Vet ikke hvor mye balansert / ikke balansert har å si i akkurat mitt oppsett nå. I et tidligere oppsett observerte jeg positiv effekt av bruk av balansert kabel.

Det er først og fremst på holografi og rom hvor Oblivion oppleves bedre enn Cerise. Nå begynner bassen å komme også. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    .....Og den kommer til å komme, så mye kan jeg love deg.... ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.354
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    impulse skrev:
    Helt klart at Rolf skal ta med seg denne vidunderlige Coanda, den fortjener all oppmerksomhet den kan få :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    impulse skrev:
    Helt klart at Rolf skal ta med seg denne vidunderlige Coanda, den fortjener all oppmerksomhet den kan få :)
    Skjønte ikke helt hva du mente her.
    Impulse tenkte nok på bassen i Oblivion i det han skrev.

Må få kommentere dette med "utstrakthet". Jeg kan ikke høre at Oblivion ikke er utstrakt nedover iallefall.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    gismo skrev:
    impulse skrev:
    Skjønte ikke helt hva du mente her.
    Impulse tenkte nok på bassen i Oblivion i det han skrev.

Må få kommentere dette med "utstrakthet". Jeg kan ikke høre at Oblivion ikke er utstrakt nedover iallefall.

Håvard
    Det stopper ikke oppover heller i henhold til mine ører

R

RoDa

Gjest
    Nå må jeg nesten få beklage at jeg kom inn i denne tråden med påstander om at Oblivion Energetic kunne ha noen lydmessige egenskaper, og at jeg ikke var på linje med alle som mener dette er verdens beste kabler uten ankepunkter.

Hersketeknikkene som benyttes for å ugyldiggjøre mine (og andres) inntrykk er heller ikke spesielt sjarmerende. ;)

Men jeg forstår at dere vil være i fred i tråden deres, og skal ikke plage dere mer her inne.
    Ses i andre tråder på HFS istedet. :-*

BR
    R

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Nå må jeg nesten få beklage at jeg kom inn i denne tråden med påstander om at Oblivion Energetic kunne ha noen lydmessige egenskaper, og at jeg ikke var på linje med alle som mener dette er verdens beste kabler uten ankepunkter.

Hersketeknikkene som benyttes for å ugyldiggjøre mine (og andres) inntrykk er heller ikke spesielt sjarmerende. ;)

Men jeg forstår at dere vil være i fred i tråden deres, og skal ikke plage dere mer her inne.

BR
    R
    Jeg vet ikke om det er meg du sikter til?
    Jeg har ikke hatt noe behov for å være ufin eler bruke hersketeknikker i denne tråden. Hverken mine eller dine omtaler av denne kabelen er ikke uangripelige. Bidragene dine til denne tråden har vært nyttige og jeg synes det er veldig ok at du prøver å si noe om hvordan du opplever denne kabelen. At vi hører forskjellige ting i ulike oppsett får så være. Jeg betviler ikke et sekund dine opplevelser av denne kabelen. Generelt synes jeg "tonen" i denne tråden har vært ok, og jeg synes også du tar litt i når du synes det bedrives hersketeknikker her.

Håvard

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    RoDa skrev:

BR
    R
    Hallo
    Har sittet på sidelinjen og sett på innleggene. Nå får du det nesten til å høres ut som om vi som eier Oblivion kabler har nærmest en religiøs tilnærming til kabler og må skjermes mot andres inntrykk.
    Det er ikke tilfelle. Synes det er fint å høre andres inntrykk og det må være lov å komme med dem i denne tråden. Man er vel hele tiden på leting etter midler som får musikkopplevelsen til å nærme seg et ideal hver enkelt har skapt for seg selv. For meg har Oblivion hjulpet meg en bit på den veien. Kan hende Coaenda, en annen kabel eller duppeditt tar det videre. Ikke vet jeg, men det er bra å få innspill på bra produkter som man eventuellt kan prøve selv ved en senere anledning. I dag er jeg fornøyd med det jeg har. Skal ta en runde med Anna Nederdal & Max Schultz i snurreren før jeg legger meg. Det er koseligere enn å sitte på dataen. I morgen er det hippi fest og da må man være uthvilt ;)

Mvh
    RBN

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    RBN skrev:
    RoDa skrev:

BR
    R
    Hallo
    Har sittet på sidelinjen og sett på innleggene. Nå får du det nesten til å høres ut som om vi som eier Oblivion kabler har nærmest en religiøs tilnærming til kabler og må skjermes mot andres inntrykk.
    Det er ikke tilfelle. Synes det er fint å høre andres inntrykk og det må være lov å komme med dem i denne tråden. Man er vel hele tiden på leting etter midler som får musikkopplevelsen til å nærme seg et ideal hver enkelt har skapt for seg selv. For meg har Oblivion hjulpet meg en bit på den veien. Kan hende Coaenda, en annen kabel eller duppeditt tar det videre. Ikke vet jeg, men det er bra å få innspill på bra produkter som man eventuellt kan prøve selv ved en senere anledning. I dag er jeg fornøyd med det jeg har. Skal ta en runde med Anna Nederdal & Max Schultz i snurreren før jeg legger meg. Det er koseligere enn å sitte på dataen. I morgen er det hippi fest og da må man være uthvilt ;)

Mvh
    RBN
    OT. Siste setning oppklarer forhåpentligvis mysteriet rundt enkelte bilder du distribuerer ::)

Ellers må jeg si jeg ikke skjønte Rodas innlegg, hvilke hersketeknikker benyttes til å ugyldiggjøre de subjektive inntrykkene?
    Slik jeg leser det meste her så stiller endel seg undrene til manglende frekvensender. Men det kan nesten bare bety at Coanda mestrer dette enda bedre og det må da i tilfelle være intet annet enn glimrende ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:

BR
    R
    Jeg håper du fortsetter å kommentere i denne tråden og at min kommentar ikke ble oppfattet på et forsøk på å latterliggjøre dine oppfattninger. Det var ikke hensikten og burde vært presisert. Når det er sagt din reaksjon nærmer seg faretruende det du anklager andre for, En hersketeknikk. Eller for å være helt presis du benytter deg av hersketeknikker. Uthevet med blått av meg

De vanligste hersketeknikkene
    Latterliggjøring.
    Blande sak og person, ved å kritisere personen og ikke det han eller hun står for.
    Gi skyldfølelse til motstanderen.
    Utestenge den eller de en ikke liker.
    Usynliggjøring gjennom å overse den andre.
    Dobbelt straff. Det er galt hvis du gjør det, men også hvis du lar være å gjøre det.
    Å holde tilbake informasjon.
    Stjele ideer fra andre gjennom å presentere andres ideer som sine egne.
    Rakke ned på andre.
    Overse den andre.
    Bruke vanskelig språk.
    Bruke tydelig negativt kroppsspråk når motstanderen snakker.
    Sette noen i bås, generalisere.
    Sette folk opp mot hverandre.
    Ha regler, men bryte dem når det passer en selv.
    Si at egne meninger gjelder maaange andre, ikke minst andre møtedeltakere.
    Oppsummeringskuppet. "Nå må vel alle ha sagt sitt, så.."
    Liksomdemokrati - du får være med, men jeg bestemmer.
    "Fint at du engasjerer deg, men.."

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Nei, nei, nei ikke begynn å krangle i denne tråden også. Dette er en tråd jeg liker godt da den har vært informativ og den omhandler et tema jeg liker. Jeg har personlig stor nytte av noen tråder her på forumet. Dette er tråder hvor jeg ser at seriøse og erfarne gullører utveksler erfaringer. Kabler er et spesielt tema siden de kan oppfattes ulikt i ulike oppsett og i ulike ører. At de oppfattes ulikt medfører selvsagt at noen ikke kjenner seg igjen andres beskrivelse. Jeg opplever også av og til at forskjellen mellom kabler kan være store og at noen ikke passer så godt som andre. Jeg opplever at det finnes både:
    1) Absolutte kvaliteter
    2) Relative kvaliteter på kabler

Både Whistler og Oblivion scorer høyt under 1) med meget høy oppløsning og nøytral ikke farget lyd. 2) Må man nesten finne ut av selv. Her er jeg ikke ferdig med å konkludere og RoDa skal komme hit og lytte når jeg snur om og bytter tilbake. Det er mulig at Coanda hadde passet bedre enn Cerise i mitt anlegg slik det utviklet seg.

Et spørsmål til Oblivion eiere: Hvor lenge (timer eller døgn) kan kablene stå ut av anlegget før de begynner å endre seg (tape seg)? Synsing mottas.

Fortsett med informativ og saklig subjektiv synsing.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:

BR
    R

Fått noen PM`r nå ? ::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn