En annen ting med slike høyttalere, er at hvis man ikke er helt fortrolig med spredningen, så kan lyden oppfattes for tørr og distinkt. Husker det var litt diskusjon rundt dette på AVS-forum, og hvor Mark Seaton - tidligere samarbeidspatner med Tom Danley, anbefalte nokså kraftig toe-in for å få litt ambiance. Ser ut som om du har gjort nettopp det.
Forøvrig ser det ut som det er et EAR-effekttrinn (890?) som driver SH-ene. Det kan jeg tenke meg er en fin kombo.
Stemmer, godt observert

Det fungerer veldig bra! Men jeg merker at de liker endel power, de åpner seg opp enda mer og får mer snert og smell når jeg forer de med en kraftig transistor amp. Så nå har jeg bestilt en MC2 Audio S1400 studioforsterker som skal mate dem med 2 x 1500w i 4 ohm

Så da har jeg ett komplett PA oppsett i stuen

Bruker forøvrig en Prism Sound Orpheus 8-kanals studio-DAC som front end.
Mye toe-in har jeg også lest om og det fungerer bra. Høyttalerne har en relativt smal spredningskarakteristikk (50 x 50 grader) ifht vanlige hifi høyttalere, så di kan høres litt ut som gigantiske øretelefoner

Man "mister" mye av den rompåvirkningen man er vant til så det høres veldig annerledes ut til å begynne med, men jeg vil jo si at dette er en ubetinget positiv ting, man vil jo ha minst mulig reflektert lyd. Men di har ett digert lydbilde, og en evne til å plassere lyder omtrent rundt meg som jeg ikke har opplevd før, fra langt ut på siden til at det høres ut som det nesten er bak meg, fascinerende effekt