Det mangler mye på at han kan kalles dyktig. Bra at Stones har fått med Darryl JonesIkke mye i veien med Wyman basspill vel?
Nå måtte jeg tilbake og høre «Sympathy for the devil.» i orginaltapning.Det mangler mye på at han kan kalles dyktig. Bra at Stones har fått med Darryl Jones
King og Miller går rett på topp 3 på min liste !Den godeste Wooten er ikke en sirkusbassist. Bare hør hva han gjør sammen med Bela Fleck f.eks.
Men jeg er ikke så sikker på at Victor Wooten ville gjort skam på AC/DC eller noen som helst annet, han er like fleksibel og altetende som f.eks Pino Palladino, Darryl Jones eller Nathan East.
Sirkusbassister er sånne som Jaco Pastorius, Mark King, Marcus Miller ....
Cliff Williams er strålende synes jeg, i AC/DC da vel å merke. En annen litt undervurdert bassist er Paul Mc Cartney.
Rolling Stone Magazine har ham som 23/50, sammen med størrelser som Mingus, Charlie Haden, Stanley Clarke, Jaco Pastoriur - og Carol Kaye, så helt ubrukelig kan han vel ikke være?Det mangler mye på at han kan kalles dyktig. Bra at Stones har fått med Darryl Jones
Jaco Pastorius er nr 8 og det er ikke en plass for høyt. Min absolutte favoritt bassist. Det han gjorde med Weather Report og Joni Mitchell er fantastisk musikk. Stanley Clarke er også en favoritt.Rolling Stone Magazine har ham som 23/50, sammen med størrelser som Mingus, Charlie Haden, Stanley Clarke, Jaco Pastoriur - og Carol Kaye, så helt ubrukelig kan han vel ikke være?
Leland Sklar er nr 49…
The 50 Greatest Bassists of All Time
We count down the 50 greatest bassists of all time, from string-popping virtuosos to steady session heroes.www.rollingstone.com
Det var Keef som spilte bass på "Sympathy..." - som på mange andre innspillinger. Wyman var slett ikke dårlig. Hør på
liveinnspillingen av "Route66" som ligger på YouTube.
Helt klart. Ringo Starr er et perfekt eksempel på «riktig»Flink og riktig er ikke det samme, men begge deler kan være favorabelt.
Må innrømme at jeg hadde satt en litt annen rekkefølge på den lista personlig.Jaco Pastorius er nr 8 og det er ikke en plass for høyt. Min absolutte favoritt bassist. Det han gjorde med Weather Report og Joni Mitchell er fantastisk musikk. Stanley Clarke er også en favoritt.
Mye musikk der i et frekvensområde mange sliter med...Kyle da… sønnen til gode gamle Clint.
Jeg lagde min personlige topp 10, basert på de som var med på den lista i Rollingstone. Det vil si bare 9 av dem, for jeg var bare nødt til å supplere med Marcus Miller:The 50 Greatest Bassists of All Time
We count down the 50 greatest bassists of all time, from string-popping virtuosos to steady session heroes.www.rollingstone.com
var på konsert for noen år siden ,hørte Arild Andersen med Paolo Vin… og Tommy Smith og fikk hakaslepp , så Arild Andersen må medBra at du tar med NHØP Vis vedlegget 1027301 Vis vedlegget 1027301