Steinar_Lund
Hi-Fi freak
Glem nå det, da. Tråden er fin, den. Antall innlegg viser jo dét.Siden tråden har utviklet seg litt feil, skulle jeg kanskje ha kalt tråden for " Gitarister jeg verdsetter høyt"
Glem nå det, da. Tråden er fin, den. Antall innlegg viser jo dét.Siden tråden har utviklet seg litt feil, skulle jeg kanskje ha kalt tråden for " Gitarister jeg verdsetter høyt"
Jeg har hatt mange favoritter opp igjennom, og jeg syns de fortjener kred. I tilfelle noen syns lista mi bar preg av oppramsing og namedropping. Sånn er det ikke, samtlige av de jeg nevner har gitt meg en eller annen sterk musikalsk opplevelse, og de fortsetter å gjøre det hver gang jeg finner dem fram og spiller dem på nytt. Tror det hadde vært vanskelig å begrense meg til bare en eller fem favoritter.Det gidder ikke jeg heller.Er stadig like forvirret. Hva slags liste er det du mener? Skulle ikke folket komme med sine favoritt gitarister? Det var du som startet tråden så du bør jo vite best.Listen over gitarister har blitt veldig lang. Har mistet oversikten over hvem som fortjener en plass i solen. TT hadde en liten spørrekonkurranse i går kveld, som fikk pulsen til å stige. Det var 2 gitarister som manglet på listen, og det bæljet på med favoritter i hopetall. Er der flere gitarister som mangler ? Kom gjerne med noen hint !!
Skrive om favoritter betyr at noen kommer til å bli nevnt mange ganger mens andre ikke blir nevnt i det hele tatt fordi ingen har dem som favoritt, bare dust å liste opp gitarister man har hørt/vet om hvis man ikke har noen forhold til vedkommende i en slik tråd...mener nå jeg....
Kjekt å vite hvem og hvorfor folket har et forhold til vedkommende. Liste opp alle gitaristene jeg har på plate kunne jeg sikkert gjort men det gidder jeg ikke.
For meg er det en viss forskjell på favorittgitarister og gitarister man har et forhold til. I sistnevnte tilfelle kunne jeg lage en liste som ville bli frøktelig lang. Imidlertid tok jeg trådtittelen bokstavelig, og nevnte mine personlige tre på topp.
På den annen side: Andre gitarister som er nevnt her, og som kan synes noe obskure for oss som ikke har hørt om dem, kan utmerket godt være noens favoritter. Under innflytelse av en viss julestemning, velger jeg å tro det, og at det ikke er gått sport i å liste opp artister få eller ingen har hørt om.
Rent personlig har jeg lært mye av denne tråden. Mye bra musikk her. Som et eksempel kan jeg nevne Jimmy McCulloch i innlegg nr 145. Der mente jeg også å kunne dra kjensel på en viss venstrehendt bassist
Og i det innlegget fra trådstarter du siterer, inviterer han jo til flere "hint". Så jeg kan egentlig ikke se noe problem i at tråden har utviklet seg som den har.
Whatever....
Jeg kunne som sagt tenkt meg å lese om folkene her inne sine favoritter og gjerne et lite notat om hvorfor. Nå virker det nesten som om man legger ut navn man kommer på i farten. Men det er sikkert fint det også.
Eller Mia? Når var hun forøvrig håndballkeeper?Gitaristen i "General Anna" gikk under kallenavnet "Beinet", fordi han var så tynn og hengslete. Hans egentlige navn er Odd Harald Hundvin. Før øvrig far til håndballkeeper Mia Hundvin. Kanskje det i bunn og grunn er "Beinet" som er min favorittgitarist
Gewelt spiller bass og Iver Kleive spiller tangentinstrumenter.......???Iver Kleive er flinkere..Terje Gewelt
Skriveleif - selvsagt var hun utespillerV ving...ikke keeper
Det er faktisk mange gitarister som har oppnådd noe med svære hender. Leste et intervju med Allan Holdsworth for mange år siden hvor han fortalte at han kunne bedømme unge håpefulle gitaristers eventuelle muligheter til å bli gode bare ved å se på hendene til vedkommende. Han fortalte også at han umulig kunne hatt den spillestilen han hadde selv, uten store hender.En god nr.2 er David Gilmour, nest etter Jimmy Page. Spille som David Gilmour, med de svære nevene, er et kunststykke i seg selv.
Vis vedlegget 356697
Selvsagt!Gewelt spiller bass og Iver Kleive spiller tangentinstrumenter.......???Iver Kleive er flinkere..Terje Gewelt
Mener han heter Oliver ThomsonEn kar jeg la merke til både på Norwegian Wood og DVDen "Live in Lyon" er han karen i hvit skjorte som jeg enda ikke har funnet ut hva heter - kanskje gitar folket kjenner´n ?
https://youtu.be/gmW3xl4rvZ0
N