Feil lengde på nettkabel?

T

theStig

Gjest
All verdens elektrolytter hjelper fint lite når strømmen dropper laaangt ned innimellom, som den gjerne gjør når motorer starter osv. Valentino hadde vel en interessant opplevelse med en platespiller som skiftet toneart i tide og utide pga. dette.

En forsyning med trafo og lytter er svært lite uavhengig av lysnettet, spenningen man får ut er direkte avhengig av spenningen inn. Varierer nettspenningen, varierer det man får ut også.

Det er kun regulert spenning som faktisk vil være stabil. Til effektforsterkere er det vel kun SMPS som er praktisk her.
 

Knutn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Innlegg
304
Antall liker
24
Siden Valentino har så god kontakt med sin strømleverandør kan han kanskje anmode strømleverandøren om å strekke Nordost-kabler mellom stolpene ? Dette burde gi en vanvittig lyd-forbedring.

Stolpene bør og settes opp med riktig avstand (3,14 alen) og riktig høyde.

Nettleverandøren bør og kjøre "Densen DeMagic" innspillingscd over hele strømnettet mellom 0400 og 0500 for å få renset gammel strøm-slagg.

Jeg er spent på neste lyd-rapport.

Mvh Knut
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
theStig skrev:
All verdens elektrolytter hjelper fint lite når strømmen dropper laaangt ned innimellom, som den gjerne gjør når motorer starter osv.
Rart da, at mitt gamle DIY-effekttrinn på rundt 2x100W med en ganske stor lyttebank spiller helt fint i flere sekunder uten hørbare problemer etter at jeg har skrudd av nettbryteren. Stort lavere spenning enn det får man jo ikke...
 
J

Jurassic

Gjest
Jeg kjenner til det Roffe.
Hadde pumpe til vannet tidligere og når den startet blinket lyset men forsterkeren som spillte noen sekunder etter at den ble slått. Spenningsfallet var ikke hørbart uansett volum eller musikk.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.235
Antall liker
291
Soundproof skrev:
Det beste er dyr strøm. Sjekk prisene på nettet, og bestill strøm fra den leverandøren som til ethvert tidspunkt er dyrest - da blir lyden veldig god.

Bor du i Oslo, er det for tiden Trondheim Energi Kraftsalg AS som er best. De ligger på 33 øre/kwh, mye bedre strøm enn Telnets uvaskede til 20 øre/kwh.

http://tinyurl.com/2hw39p

Det beste er strøm fra atomkraftverk, men det er det vanskelig å få tak i her i Norge. Den er langt mer stabil enn all annen strøm.
Dessuten bør man gjerne vente med seriøs lytting til man har hørt værmeldingen. Er det grisevær norpå, mens man bor sørpå, så blir jo strømmen vasket på den lange turen nedover, men også viktig, den dyreste leverandøren er et must! ;D
 
Topp Bunn