Et lite prosjekt som ikke har blitt rapportert på.
Hytta ble i utgangspunktet bygget med en ganske smal veranda med tak over. Verandaen ble i sin tid utvidet, og det originale rekkverket tatt bort. Det er slik at en kommer da rett inn på kjøkkenet, og en taper en god del varme på den inngangsdøra.
Vi ønsket oss et vindfang, og da var det en enkel løsning og ta 3/4 av den overbygde hiten og lage om til vindfang.
Lager bjelkelag til gulv. Her måtte jeg til medbåmlage noe ekstra børing.
Hytta er 3" tømmerplank, og det er begrenset mulighet til å spise seg utover eller innover uten å måtte gjøre noe med taket. Det blir dermed 3" bindingsverk.
Asfaltplater på
Siden hytta er tømmerplang, så er det om å gjøre å få samme utseendet. Desverre gikk fabrikken dukken for noen år siden, så jeg får ikke tak i tømmer. Standard laftepanel blir ikke samme bredde som den orignale planken. Jeg forhørte meg på pris for å få produsert rett profil, men frakten gjorde at jeg endte opp med en meterpris for panel på nærmere 200kr/m.
Jeg rigga meg til med et primitivt fresebord, en kraftig fres, et par fresestål og en bunke med rektkledning.
Prøveproduksjon på noen biter trykkimpregnert jeg hadde liggende, for å se konseptet (justering må til)
Et ferdig bord
Ferdig produsert
Paneler kommet på veggen og beiset
Innvendig
Johan-Kr