Ja, hva skal man egentlig med musikk så lenge man har et multimeter...? ;DValentino skrev:Stolt medlem der jeg. ;DVilhelmW skrev:MåleMafiaen???
???
Hæ?! Fyttehelvete så høy musikk Wagner komponerte!Finn M skrev:Ja, hva skal man egentlig med musikk så lenge man har et multimeter...? ;DValentino skrev:Stolt medlem der jeg. ;DVilhelmW skrev:MåleMafiaen???
???
Kanskje moderator kunne tenke på et nytt underforum HIFI-SPESIELT?bjornh skrev:-og hvem trenger egentlig å få tak på Fidelity når vi bare behøver en tråd om bladet..?
kl 12!!!!!Valentino skrev:Hæ?! Fyttehelvete så høy musikk Wagner komponerte!Finn M skrev:Ja, hva skal man egentlig med musikk så lenge man har et multimeter...? ;DValentino skrev:Stolt medlem der jeg. ;DVilhelmW skrev:MåleMafiaen???
???
Rørlyd ER lyd i rør....finn et stooort rør ( eks. vannledning til et settefiskanlegg ) og kauk inni der. Den lyden som kommer ut i andre enden, er....RØRLYD!!!!Lundefugl skrev:Hvorfor blir ordet rørlyd brukt for å fortelle oss om lyden?
Noen produkter blir forkortet under veis, det er jeg glad for.
Rowland er greit nok.
DP er greit nok.
EC er greit nok.
Vi vet hva forkortelsene står for, gjør vi ikke?
Vi kan undres over så mangt.
Den som leser Fidelity koser seg med bladet.
De som ikke leser Fidelity, som likevel skriver i denne tråden vil ha høyere antall på innleggene sine.
Glad redaktøren bestemmer innholdet og vi har mulighet til å velge om vi vil legge pengene i Fidelity eller ei.
Sterke argumenter når ikke frem til KV likevel?
Da syns jeg synd på mange transistor-produkter Fidelity har testet.VilhelmW skrev:Rørlyd ER lyd i rør....finn et stooort rør ( eks. vannledning til et settefiskanlegg ) og kauk inni der. Den lyden som kommer ut i andre enden, er....RØRLYD!!!!Lundefugl skrev:Hvorfor blir ordet rørlyd brukt for å fortelle oss om lyden?
Rowland er greit nok.
DP er greit nok.
EC er greit nok.
De som ikke leser Fidelity, som likevel skriver i denne tråden vil ha høyere antall på innleggene sine.
Glad redaktøren bestemmer innholdet og vi har mulighet til å velge om vi vil legge pengene i Fidelity eller ei.
;D
Lundefugl skrev:Hvorfor blir ordet rørlyd brukt for å fortelle oss om lyden?
Rowland er greit nok.
DP er greit nok.
EC er greit nok.
Hifi handler om musikk, Fidelity handler om hifi, denne tråden handler om Fidelity, mitt innleg handler om denne tråden.bjornh skrev:-og hvem trenger egentlig å få tak på Fidelity når vi bare behøver en tråd om bladet..?
Lundefugl skrev:Det er store forskjeller mellom pentoder og trioder.
Det er forskjeller på alle de forskjellige rørtypene som finnes, også likerettere!
Innen hver rørtype finnes et hav av variasjoner.
Strømforsyninger er det forskjeller på, også på transistor.
Kvaliteten på elektronikken rundt rør er mer sårbar/hørbar enn på transistor.
Strømuttak og jordfeil slår som regel mer ut på rør-utstyr enn transistor.
Fra A til Å på rør er det ekstremt mange mer variasjoner enn på transistor - også lydmessig.
Å bruke en floskel som rørlyd på en transistor kan ikke være mer galt.
Det er direkte useriøst av Knut Vadseth å bruke rørlyd i et blad som Fidelity.
Om han ikke mener det låter som musikk spilt gjennom vannrør, plastrør eller avfallsrør.
I mange komponenter med rør finnes kinoproduserte rør.
Dette er rør som aldri skulle sett dagens lys!
Det finnes komponenter med rør til over 20,000,- som har kinarør til 3,75
De blir gjerne levert med strømkabler til 13,75
Fidelity bytter gjerne ut strømkablen med Jorma, Oblivion, Walhalla eller enda bedre under testen.
Å bytte ut kinarør til 3,75 med noe som koster en promille av strømkabler er umulig?
Mang en ivrig leser av Fidelity her inne som har noe på hjertet.
A/B og ABX tester osv er ikke et diskusjonstema.
Dette er erfarne gutter som vet hva de snakker om, det skal de ha!
Hva mener dere er riktig å bytte ut på et komponent når det testes av Fidelity.
1. Er det riktig å bytte ut signalkabel med noe bedre?
2. Er det riktig å bytte ut strømkabel med noe bedre?
3. Er det riktig å bytte ut rør med noe bedre?
4. Er det riktig å bytte ut ben med noe bedre?
5. Burde det vært egne kapitler med originale signal, strøm, rør og ben foreligge i tillegg til hva deres beste kombinasjon?
6. Burde alle hatt minst 2 second opinion før publisering av produkter?
Husker tilbake en del nummer da Håkon Rognlien prøvde Lascala og storkoste seg, redaktøren derimot rev av seg håret.
Det kom aldri ut igjen.
Det er forskjeller mellom personlighetene i Fidelity.
Derfor etterspør jeg minst 2 SO før publisering er på sin plass.
Kanskje han har fått seg bildestabilisator...Valentino skrev:Er det så mange som har lest bladet ennå?
Og om så er, så kan det jo være at kritikerne har sagt sitt, bladet har sagt sitt, og det som gjenstår er godmodig harsellas omkring bladets innholdsfortegnelse, forumisreaksjoner og magazinespotting og sikkert litt til.
At noen faktisk diskuterer det redaksjonelle innholdet er jo hyggelig.
Er det bare jeg som synes at KVs bilder er mer i vater nå enn før?
JF er ingen anerkjent forkortelse for Jeff Rowland produkter.Finn M skrev:Når det gjelder dette med forkortelser så er selvsagt det å forkorte greit. Innimellom. Men jeg ville da ha foretrukket JF om Jeff Rowland.
Men er egentlig Rowland en forkortelse? Nå har Fidelity testet produkter fra Jeff Rowland i minst tre nummer siste to årene uten å klare å skrive navnet på produktet fullt ut. ???
Valentino skrev:Er det bare jeg som synes at KVs bilder er mer i vater nå enn før?
Dette er det som vi på Sunnmøre kaller for vasprat! Vadseth gjør en bra jobb med sine bilder av diverse bokser i sitt ministudio.BT skrev:Kanskje han har fått seg bildestabilisator...
Mulig redaktøren gjør en god jobb teknisk, men jeg har alltid syntes det har vært lagt for stor vekt på skjeve, kontrastfylte/fargebelyste utsnitt. Greit som forside, men når samtlige bilder i enkelte reportasjer inni bladet er likedan er det effekter for effektenes skyld, og ikke like egnet som illustrasjon til produktene.Finn M skrev:Dette er det som vi på Sunnmøre kaller for vasprat! Vadseth gjør en bra jobb med sine bilder av diverse bokser i sitt ministudio.
Når det gjelder dette med bildestabilisator så gir det null og nix effekt ved bruk av studioblitz. Og gjør ihvertfall ingen nytte for å holde kamera i vater....
Jeg vil garantere at hadde alle de som kritiserer KV's bilder her på forumet prøvd selv så hadde det blitt mye dårlige bilder! ;D
Finn M
www.artfoto.no
I Tromsø setter Narvesen nye blader i hyllene tirsdag og fredag, så det varierer tydeligvis. Jeg har abonnert (stopper etter dette nummeret), og noen ganger har det vært i postkassen før jeg så det på Narvesen, andre ganger ikke.VilhelmW skrev:Synes bildene er helt ok, de. Faktisk vesentlig bedre enn i mange andre hifi-magasin..
Narvesen har fordeling her nordpå hver torsdag. Nr. 39 var ikke i hyllene i går, så jeg må vel vurdere et abbonement...
;D
Jeg må få presisere at det med bildestabilisator var naturligvis en fleip.Finn M skrev:Valentino skrev:Er det bare jeg som synes at KVs bilder er mer i vater nå enn før?Dette er det som vi på Sunnmøre kaller for vasprat! Vadseth gjør en bra jobb med sine bilder av diverse bokser i sitt ministudio.BT skrev:Kanskje han har fått seg bildestabilisator...
Når det gjelder dette med bildestabilisator så gir det null og nix effekt ved bruk av studioblitz. Og gjør ihvertfall ingen nytte for å holde kamera i vater....
Jeg vil garantere at hadde alle de som kritiserer KV's bilder her på forumet prøvd selv så hadde det blitt mye dårlige bilder! ;D
Finn M
www.artfoto.no
Teknisk godt til tross; for å få et inntrykk av størrelse og proporsjon er det etter min mening en fordel at man ser tilnærmet hele produktet.Trane skrev:Et teknisk godt bilde av en høyttaler i et virkelig hjemmemiljø gir gjerne et mer realistisk inntrykk av størrelse, proporsjoner og finish enn et retusjert glossy promobilde uten bakgrunn og referanser.
skulle spørre om det.takk for klarifikasjonen.Flotte produkter og flott test!SoundPlanet skrev:Ikke et vondt ord om Planet Snapa og Håvard, men at de er importør av Ayon Audio i Norge er kun et resultat av at den stadig tilbakevendende "korrektur-tyven" tok en tur innom redaksjonen på Oslos beste vestkant....
Ayon Audio importeres og føres av Sound Planet i Norge, for opplysningens skyld.
Samma her ;DNEVATON skrev:fikk'en idag ;D
Lei for dette, Rune, litt kaos i redaksjonen i de siste hektiske minutter besørget akkurat den tabben der. Hadde jeg vært våken og lagt ved så vel pris og importør da artikkelen ble laget, ville det vært unngått. Nå ble det i stedet kombinasjonen av en forlagt e-post, stress og litt planetforvirring som rotet dette til.SoundPlanet skrev:Ikke et vondt ord om Planet Snapa og Håvard, men at de er importør av Ayon Audio i Norge er kun et resultat av at den stadig tilbakevendende "korrektur-tyven" tok en tur innom redaksjonen på Oslos beste vestkant....
Ayon Audio importeres og føres av Sound Planet i Norge, for opplysningens skyld.
Takker for det.NEVATON skrev:skulle spørre om det.takk for klarifikasjonen.Flotte produkter og flott test!SoundPlanet skrev:Ikke et vondt ord om Planet Snapa og Håvard, men at de er importør av Ayon Audio i Norge er kun et resultat av at den stadig tilbakevendende "korrektur-tyven" tok en tur innom redaksjonen på Oslos beste vestkant....