Er innlegget ment som et uttrykk for manglende tillit eller som spøk?Mute skrev:Når man får kaffe og boller må man skrive pent 8)
KaffeMute skrev:Når man får kaffe og boller må man skrive pent 8)
Må man alltid trykke folk ned, syte, klage og kritisere uansett Roysen?Roysen skrev:Det var noe sånt jeg på en klønete måte forsøkte å få frem også. Forøvrig tror jeg nok dette er en gjengs praksis ikke bare i OAS men blant alle som besøker andre og rapporterer sine inntrykk til offentligheten.topline skrev:Nå var ikke jeg hos KV, men sånn generelt så stemmer det du sier at vi slakter ikke anlegget til personer som har åpnet opp sitt hjem for besøk. Og man prøver gjerne å finne noe positivt å gripe tak i, - men du kan skille mellom det og overdreven positivitet, det tror jeg aldri vi har hatt noen tradisjon for - om det ikke har vært grunn for det altså.Roysen skrev:Nå er det vel også slik at det finnes en uskreven regel at man ikke skal være negative i omtalene ved besøk hjemme hos personer i motsetning til på demonstrasjoner av produsenter/forhandlere hvor man har litt større frihet. Nå påstår jeg ikke at lyden var noe annet enn suveren hos Vadseth men det er litt påvallende at det omtrent ikke var noe noen hadde å sette fingeren på. Det vil jeg tro at såvidt erfarne lyttere finner i alle oppsett. Denne praksisen er selvsagt slik det bør være men leserne bør også være klar over at dette er praksisen.
Mvh
Roysen
Og det er ofte like mye hva man IKKE skriver som sier noe om hvordan man oppfatter lyden.
Mvh
Roysen
Joda Flinkgutt, bollene til Knut er gode i min gane.f skrev:De bollene på bildet ser unektlig gode ut, men hvor bra kan dette anlegget egentlig bli? Det fleste som har "peilig", mener jo at rommet har like stor betydning, som anlegget forøvrig!
Noen bilder i denne tråden:Valentino skrev:Litt usikker på avstanden fra lytteposisjon til bakvegg, har ikke helt fått tak plasseringen der.
Jeg trodde du bodde der?Trondmeg skrev:Mine høyttalere skal plasseres på Hamar.
Takker.RoDa skrev:Noen bilder i denne tråden:Valentino skrev:Litt usikker på avstanden fra lytteposisjon til bakvegg, har ikke helt fått tak plasseringen der.
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4208&st=45
Er et karnapp, så det er mer luft bak der enn hva det ser ut som.
R
Jada, dårlig humor bare. Dessuten er det praktisk med høyttalerene der man bor.Valentino skrev:Jeg trodde du bodde der?Trondmeg skrev:Mine høyttalere skal plasseres på Hamar.
Jeg synes ikke det er rart at mange er skeptiske til plasseringen av ht. hos Vadseth, det var jeg også første gang jeg så bilder derfra.f skrev:Der fikk vi litt flere bilder, og nå ser det jo noe annerledes ut!
Et bilde sier jo mere enn tusen ord, men det beste hadde vel vært å sett/hørt på anlegget selv?
Har overhodet ingen innvendinger mot at dette kan høres bra ut, men det strider jo mot alt man har lest/lært 8)
Men som mange prøver å påpeke (spesielt Valentino). Det er langt i fra teori til praksis!
Som mange skribenter også påpeker når de har vært på messer. Det "lytterommet" der, var bare helt for jævlig...
Ser også at rommet kan ha begrensede muligheter, når det gjelder andre plasseringer!
Regner med at K. Vadseth og co, har brukt mange timer på å havne der anlegget står i dag, og håper på flere repotasjer angående referanse anlegget (nye) i fremtiden også!
Det var bare det at det er flere innlegg der bl a du hevder at Vadseth sin høyttalerplasering ikke burde funke, mens jeg påpeker hvorfor den meget godt kan funke. Tilbakemeldingene tyder også på at Vadeth ikke er helt på jordet, noe jeg ikke synes er noe mysterium.f skrev:Er det noen som stresser her?
JENO skrev:Det var bare det at det er flere innlegg der bl a du hevder at Vadseth sin høyttalerplasering ikke burde funke, mens jeg påpeker hvorfor den meget godt kan funke. Tilbakemeldingene tyder også på at Vadeth ikke er helt på jordet, noe jeg ikke synes er noe mysterium.f skrev:Er det noen som stresser her?
Hvis ingen stresser er det ikke noe problem.
Det er korrekt, og det mener undertegnede forsatt. men så klart helt uavhengig av at man ikke har hørt på anlegget ennå!
Her burde det egentlig være store forbedringspotensiale, men som sagt/skrevet, stoler på at de fleste alternativ allerede er utprøvd, og har overhodet ingen problemer med å akseptere fakta. Hvis de viser seg å være annerledes enn for eksempel hva Robert Harley o`co har utprøvd!
D
Det var faktisk litt provoserende å lese dine innlegg slik de sto i starten, derav mitt tilsvar Roysen.Roysen skrev:Powerpoint,
Jeg tror måten jeg uttrykket meg på innledningsvis nok gjør at det innlegget kan leses på en annen måte enn hva intensjonen min egentlig var. Mitt poeng var ikke at det på noen måte er feil å ha en slik praksis. Faktisk mener jeg at det må være slik. Mitt poeng var imidlertid at når inntrykkene publiseres for allmennheten så burde også allmennheten være klar over hvordan dette fungerer.
Når det er sagt ville jeg personlig foretrukket at mine gjester fortalte meg at jeg manglet total synergi eller sømløshet fra topp til bunn om de mente så i stedet for å gå uten å si noe om dette til meg og deretter diskutere dette seg i mellom i ettertid slik at dette først ble formidlet til meg i ettertid f.eks. på HFS av en tredjeperson som aldri hadde hørt mitt anlegg.
...og jeg har hverken skrevet eller ment at noen av dere har skrevet noe dere ikke kan stå inne for slik jeg frykter at du tror etter å ha lest ditt innlegg.
Mvh
Roysen
Gago skrev:VilhelmW skrev:Gi han noen år til, så ser dere en verdensstjerne!
om noen år varmer han opp for smokie på tønsbergmessa.
Gago skrev:Lyser mental-case av hele gutten... Presterte å hevde at han nå var like stor som Ole Bull her for kort tid siden...Et lite stykke igjen ja... 8)Gago skrev:VilhelmW skrev:Gi han noen år til, så ser dere en verdensstjerne!
terningkast 1 og 2 på utgivelsene sine, og nå:
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10009273
han skulle spilt på liseberg, men fikk ikke go'lyd i fela.
da blir det tønsbergmessa next!
VilhelmW skrev:Gi han noen år til, så ser dere en verdensstjerne!