atonal
Hi-Fi freak
Musikk i fidelity
Enten rendyrke profilen som Fidelity allerede står for, dvs. hardcore hifi iblandet budsjettalternativer og ta bort musikkinnslagene, eller en bastardvariant med hardcore hifi og - hvis man skal ta med musikk, gjøre som f.eks. svenske Hifi & Musik - rendyrke undersjangrene i musikkanmeldelsene.
Jeg er dessverre ikke særlig interessert i blues og visesang, og slike anmelderinnslag gjør nok Fidelity mindre interessant for meg. Man kan ikke tekkes alle, på et eller annet nivå må Fidelity foreta et valg før særpreget og profilen utvannes.
Er veldig enig i dette.Stereobloiden skrev:Takk Gud for at vi har et flott blad som fidelity - på norsk! Men dekningen av musikk fungerer for dårlig. Det er ingen mangel på folk som vil skrive om musikk, og man finner rimelig gode artikler i mange andre sammenhenger. Det blir mye blues i fidelity, og entusiasmen er høy. Men dekningen tilfører ikke noe nytt i forhold til hvordan musikk blir presentert i mange, mange andre blader og sammenhenger.
Selvsagt er hifi-folk interessert i musikk! Det er derfor vi leser Mojo, Uncut, Wire, Gramophone etc etc. Men om ikke fidelity klarer å tilføre noe nytt... ...da bør heller spalteplassen prioriteres til det som er kjernen av hva fidelity-leserne søker; hifi-stoff. Ærlig talt; hva har en festivalreportasje å gjøre i et hifi-blad? Er reportasjen journalistens gratisbillett inn på festivalen?
Et norsk hifi-blad er relevant, for nordmenn handler bokser i Norge på et norsk marked. Men musikkbiten blir formidlet vesentlig bedre av mange andre blader, også norsk musikk.
Enten rendyrke profilen som Fidelity allerede står for, dvs. hardcore hifi iblandet budsjettalternativer og ta bort musikkinnslagene, eller en bastardvariant med hardcore hifi og - hvis man skal ta med musikk, gjøre som f.eks. svenske Hifi & Musik - rendyrke undersjangrene i musikkanmeldelsene.
Jeg er dessverre ikke særlig interessert i blues og visesang, og slike anmelderinnslag gjør nok Fidelity mindre interessant for meg. Man kan ikke tekkes alle, på et eller annet nivå må Fidelity foreta et valg før særpreget og profilen utvannes.