Fidelity #42

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Musikk i fidelity

Stereobloiden skrev:
Takk Gud for at vi har et flott blad som fidelity - på norsk! Men dekningen av musikk fungerer for dårlig. Det er ingen mangel på folk som vil skrive om musikk, og man finner rimelig gode artikler i mange andre sammenhenger. Det blir mye blues i fidelity, og entusiasmen er høy. Men dekningen tilfører ikke noe nytt i forhold til hvordan musikk blir presentert i mange, mange andre blader og sammenhenger.

Selvsagt er hifi-folk interessert i musikk! Det er derfor vi leser Mojo, Uncut, Wire, Gramophone etc etc. Men om ikke fidelity klarer å tilføre noe nytt... ...da bør heller spalteplassen prioriteres til det som er kjernen av hva fidelity-leserne søker; hifi-stoff. Ærlig talt; hva har en festivalreportasje å gjøre i et hifi-blad? Er reportasjen journalistens gratisbillett inn på festivalen?

Et norsk hifi-blad er relevant, for nordmenn handler bokser i Norge på et norsk marked. Men musikkbiten blir formidlet vesentlig bedre av mange andre blader, også norsk musikk.
Er veldig enig i dette.
Enten rendyrke profilen som Fidelity allerede står for, dvs. hardcore hifi iblandet budsjettalternativer og ta bort musikkinnslagene, eller en bastardvariant med hardcore hifi og - hvis man skal ta med musikk, gjøre som f.eks. svenske Hifi & Musik - rendyrke undersjangrene i musikkanmeldelsene.
Jeg er dessverre ikke særlig interessert i blues og visesang, og slike anmelderinnslag gjør nok Fidelity mindre interessant for meg. Man kan ikke tekkes alle, på et eller annet nivå må Fidelity foreta et valg før særpreget og profilen utvannes.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Rudi skrev:
torem skrev:
Ja, ja, nummeret ser da ikke så ille ut i grunnen. Hvilken tonearm er det snakk om under "gjesteskribent"? Rega eller SME :p?? Nåvel, ser vel ikke ut som SME.


Gjesteskribentens tredje artikkel i Fidelity........ hva skal den fjerde bli ?.......... om enn noen i det hele tatt ;) .......... kanskje en om 3 forskjellige årganger av SME serie V ?......... eller 9" verses 12" eller noen fete driv-verk, eller kanskje en test av en ny release av en gammel klassiker, den som lever får se :)

Hva med omtale evt. utprøving av noen p.u.-nyheter? Det behøver heller ikke å være av de "feiteste" som uansett ikke er oppnåelige for hver og en av oss..... Det er greit å lese en omtale eller test av topp-p.u'ene til de forskjellige fabrikanter, men det har da vitterlig dukka opp noen knallbra m.m-pu'er og noen midt på treet- p.u'er i mc-segmentet også. Kanskje en sammenligningstest av noen "best-buy's" opp til 10K kan være noe?

Det samme gjelder riaa'er. Der synes jeg "Fidelity" har veldig lett for å omtale utstyr til 30-40K OG vel så det. Men det finnes da vitterlig meget gode riaa'er under 10K også. Kunne vært greitt å få høre litt om disse også. Så der har du noe å jobbe med i vintermånedene.... god Jul, forresten!

;D mvh. VilhelmW
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
Litt enig med forrige innlegg, men det skal også sies at det er bra å få en pekepinn av lytteinntrykk rundt det feiteste. For min del så ble hjemlån av Bryston sin Cd spiller en nedtur. Jeg og kona hørte ikke forskjell på denne og vår gamle NAD cd spiller. Her handler det sikkert om matching. Så ble det videre en test mellom Nad'n og Marantz Sa11. Vi fikk et bedre og ryddigere lydbilde med Sa'n og dermed handel. Så leser man om ting og dermed ble Cary 306 lånt hjem som utfordrer til Marantz og ja, Sa11'n måtta takke for seg. For de fleste så skal vel strikken tøyes/retarderes? rimelig mye for at man ikke skal handle et Hi-fi magasin.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.519
Antall liker
7.583
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Det siste året har jeg laget test på Cary 302 til 24000.- ? , Creek til 3000, Trigon til 5 og 10 tusen, så jeg har da laget i allefall 4 riaa tester, er ikke så værst det ?? Creek testen ligger på audiophile og det samme gjør Cary testen som Arve har skrevet men som vi vel på en måte har diskutert oss frem til en ens konklusjon om. Trigon riaa'ene er i et Fidelity fra i høst........ 2 nr siden ?

Ellers er det svææææææææææææææææææææært vanskelig og få produsenter/forhandlere til og låne ut pickuper eller riaa'er til testing, unntakene er Lyric/Taa, Audioroyal og Lyra som stiller opp.

Jeg har flere pickuper jeg kunne tenkt meg og testet spesielt flere av de nyeste Ortofon pickupene kunne det vært intresant og prøvd ut, men jeg har spurt folkene på Mono ved et par anledninger og svaret har alltid vært negativt til nå.
Vedr Shelter og Zyx så er det pickuper som står høyt opp på test ønske listen (ikke bare for meg), men at jeg skal måtte kjøpe alle pickuper jeg skal teste er desverre umulig for meg, så det får heller være.

Som sagt er det mangt som skulle vært testet, men svært få som vil låne ut utstyr.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Gunnar_Brekke skrev:
Kontroversen ligger vel eventuelt i lederen:
http://www.audiofidelity.no/pdf/siste_nytt.pdf
Jeg syns TAS håndterer plateanmeldelsene på en grei måte med skårer for "music" og "sonics". Dog ser vi jo at skal man dekke over jazz/klassisk/rock/blues blir det jo ikke plass til så mange plater i hver kategori i hvert nummer. Noen av Fidelitys lesere er sikkert godt oppdatert på "sin musikK" og benytter seg nok av ulike og mer spesialierte kilder til å holde seg ajour. For dem vil "mer musikk" i bladet kanskje bare anses som misbruk av plassen. Selv tilhører jeg kategorien lesere som oppdaterer meg ved skippertaksmetoden, sånn av og til altså, og mest på "måfå", og føler vel da hele tiden at jeg går glipp av noe. Opplistinger av nye utgivelser (som redaksjonen/spaltisten antar er) verdt å merke seg i ulike kategorier, uten anmeldelse/kommentarer, vil jeg selv derfor også sette pris på. F.eks når det kommer nytt fra artister som fra før har et godt renome hva gjelder både "music" og "sonics" på sine utgivelser, + nye artister som har fått god omtale rundt omkring (i pressen eller blant "brukerene", som her på hfs f.eks), + av og til noen som redaksjonen/spaltisten selv mener "bør oppdages av flere" :)

Edit, PS: har fått nr 42 i posten, men var innom to Narvesen kiosker i dag i Bergen som ikke har fått det,
de hadde kun #41 i hylla.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.765
Antall liker
21.648
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kjøpte bladet på Narvesen Lysaker Stasjon i dag.

Er det bare jeg som synes at "På besøk hos"-tråder på Sentralen er frodigere (frodig i positiv forstand) enn de i Fidelity?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Valentino skrev:
Kjøpte bladet på Narvesen Lysaker Stasjon i dag.

Er det bare jeg som synes at "På besøk hos"-tråder på Sentralen er frodigere (frodig i positiv forstand) enn de i Fidelity?
Neida, de andre som har fått omtalt oppsettet sitt på "På besøk hos" synes også det. ;D
 
R

RoDa

Gjest
Valentino skrev:
Er det bare jeg som synes at "På besøk hos"-tråder på Sentralen er frodigere (frodig i positiv forstand) enn de i Fidelity?
Har nok noe med formatet å gjøre det, Val.
Tråder, type den fra deg, blir jo mer roadmovie enn en slik artikkel.

Men folket etterspør hjemme-hos i Fidelity og we aim to please. Så da så. :)

R
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er vel begrenset med plass, til sånne type artik`kler, men synes forøvrig at det er god underholdning/lesing ;)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Rudi; jeg har pløyd p.u.-lista di med stort utbytte. Flott at den ( og du ) finnes! P.u'er virker på meg å være det mest forsømte og minst debatterte elementet i hifi-kjeden. Det er synd, for som enhver vinylentusiast sikkert veit, er en god p.u. gull verdt for lyden. Det som ikke fanges opp av p.u'en, vil aldri kunne finne veien til resten av anlegget, så da nytter det lite uansett hvor god spiller, arm, kabler, riaa'er, forsterkere eller høyttalere man måtte ha. Derfor er og blir vurderinger, tester, tips og triks osv. osv. angående pick-up'er svært viktig for oss som liker vinyl.

Det samme gjelder forøvrig også laseroptikken i cd-spillere. Et ytterst forsømt område, synes jeg. Det skrives mangt og mye om konvertere, tunge, kobberkledte kabinetter, aluminiumsfronter i ulike fasonger, drivverk osv. osv., men hvorvidt laseroptikken har billig plast eller optisk glass, se det sies det ikke mye om. Min har forøvrig optisk glass, det høres på den glassklare lyden....det siste var et forsøk på en billig førjuls-spøk, sjølsagt!

Til det du sier om begative importører / forhandlere; vi som potensielle kjøpere, bør rett og slett ikke kjøpe p.u'er av merker som stiller seg negative til utlån for testing eller omtale. Hva er de redde for? Ingen skal komme å fortelle meg at ikke Ortofon, Benz, zyx eller hvem det måtte være, ikke har råd til å stille med demo-p.u'er. De har vel et salgsrelatert kostnadsbudsjett, de også? Hva om bilforhandlerne sa det samme? Bare se, men ikke prøve? Det kunne ikke falle meg inn å kjøpe ny p.u. til 10K+++ uten at jeg på forhånd hadde lest test av denne, og aller heldst fikk mulighet til å prøve den heime i mitt eget anlegg - sjølsagt på min egen risiko dersom noe gikk galt med p.u'en. Derfor "tør" jeg heller ikke å prøve så mange forskjellige p.u'er som jeg gjerne skulle. Det samme gjelder forøvrig også andre komponenter, for all del.

Jeg har såvidt kikka gjennom pdf-utgaven av januarnummeret av "Stereophile", og der er det tester MED målinger av bl.a. flere forsterkere. Sånne kunne jeg ønske meir av i "Fidelity" også, så kjære redaksjonsmedlemmer og skribenter, ta en titt der.

Forøvrig synes jeg at "Fidelity" har prestert godt i 2009. Jeg er iallefall en fortsatt lykkelig abbonent, og kommer til å forbli det forutsatt at distribusjonen holder et greit nivå, d.v.s. at vi får magasinet omtrent likt i postkassa over heile kongeriket. Det blir sikkert mye underholdende lesing også i 2010...og mangt et godt utgangspunkt for freske debatter her på "Forumet"..Hva hadde vel dagen vært uten..??? Samtidig vil jeg benytte anledninga til å ønske alle som er med på å skape "Fidelity" ei fredfull julefeiring og et riktig godt nyy hifi-år!

God Jul til deg også, Rudi! Og fortsett for all del med p.u-lista di...

Mvh. VilhelmW
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
#42 ble innkjøpt på den lokale bladsjappa, en aldeles utmerket utgivelse :D
Synes trenden har vært stigende, så nå har jeg tegnet abonnement :)
Om ikke annet enn for å få bladet før VilhelmW.
;D ;D
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Har noen abonnenter fått bladet?
Skuffet trønder :'(
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.519
Antall liker
7.583
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Takk for hyggelige tilbakemeldinger om pickuplista og julehilsen, slikt varmer :).
Vedr pickuplista mi så skulle den vært oppgradert mange ganger, men det har i hele år vært umulig for meg og komme i kontakt med Trond Kjetil på norsk hififorum som lovte gull og grønne skoger over hvor mye han skulle gjøre med og få allt bedre........ opp som en rakett ........ og siden har han ikke vært sett :p
Men jeg/vi jobber nå med saken og kanskje i løpet av første kvartal i 2010 så kommer det en helt ny liste et annet sted enn der den er pr i dag. Der hvor den er i dag er den umulig og få gjort noe med + at listen forhåpentlighvis skal bli vesentlig bedre enn pr i dag, det er alltid rom for forbedringer.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Solo skrev:
Har noen abonnenter fått bladet?
Skuffet trønder :'(
Trondhjemmer her. Ikke fått noe nei. Klaget til kundeservice og de skulle sende nytt eksemplar - > som heller ikke har kommet...
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
LydMekk skrev:
Solo skrev:
Har noen abonnenter fått bladet?
Skuffet trønder :'(
Trondhjemmer her. Ikke fått noe nei. Klaget til kundeservice og de skulle sende nytt eksemplar - > som heller ikke har kommet...

Det er da vel to uker siden det kom i kassa her på Hedmarken.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Solo skrev:
Har noen abonnenter fått bladet?
Skuffet trønder :'(
Trondhjemmer her. Ikke fått noe nei. Klaget til kundeservice og de skulle sende nytt eksemplar - > som heller ikke har kommet...
Det kan virke som om noen på hovedpostsentralen i Trondheim forsyner byens mer lysskye audiofile med lesestoff til julen... ::)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.946
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Solo skrev:
Har noen abonnenter fått bladet?
Skuffet trønder :'(
Trondhjemmer her. Ikke fått noe nei. Klaget til kundeservice og de skulle sende nytt eksemplar - > som heller ikke har kommet...
På Narvesen i byen på mandag (21.)
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
Det kan virke som om noen på hovedpostsentralen i Trondheim forsyner byens mer lysskye audiofile med lesestoff til julen... ::)
Kjedelig - også jeg som har vært så snill i år ::)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
donnerwetter skrev:
#42 ble innkjøpt på den lokale bladsjappa, en aldeles utmerket utgivelse :D
Synes trenden har vært stigende, så nå har jeg tegnet abonnement :)
Om ikke annet enn for å få bladet før VilhelmW.
;D ;D
Fikk mitt for 14 dager siden - overraskende nok omtrent samtidig som de mest ivrige kommentatorene begynte sine beskrivelser her på denne tråden. Heilt utrulig, og jeg tror fortsatt at det var meir en tilfeldighet enn hva som er vanlig. "Mot norrrmalt", som Leif Juster sa.. så det er lov å håpe, Donnerwetter! God Jul til deg. Nå tar jeg julepause fra sentralen, men er sikkert tilbake i romjula for å sjekke om noen har fått hifi-pakker under treene sine. Sjøl håper jeg på mjuke pakker i år, sokker, boxere, fleecegensere og sånt!

mvh. VilhelmW
 

kristianolaisen

Fersking
Ble medlem
22.03.2009
Innlegg
1
Antall liker
0
6 januar skrev jeg mail til Fidelity Kundeservice og etterlyste blad nr 42.
i dag fukk jeg dette til svar:

Beklager at du ikke har mottatt bladet ditt. Vi har dessverre gått tom
på lager. Jeg har forlenget abonnemente ditt med en utgave. Bladet er
fortsatt å få tak i på narvesen om du skulle ønske å kjøpe deg det.
Beklager bryderiet.

snakk om god kundeservice til abonnementene.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Ikke bra, jeg venter fortsatt på mitt eksemplar som skulle ettersendes på nytt 28 des. håper virkelig det kommer da jeg jo gjerne vil ha komplett :-[
 

jmolnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.810
Antall liker
5.778
kristianolaisen skrev:
6 januar skrev jeg mail til Fidelity Kundeservice og etterlyste blad nr 42.
i dag fukk jeg dette til svar:

Beklager at du ikke har mottatt bladet ditt. Vi har dessverre gått tom
på lager. Jeg har forlenget abonnemente ditt med en utgave. Bladet er
fortsatt å få tak i på narvesen om du skulle ønske å kjøpe deg det.
Beklager bryderiet.

snakk om god kundeservice til abonnementene.
Fekk same svar sjøl då eg etterlyste siste nummer. Det er fint å få forlenga abonnementet men grunnen til at eg abonnerer er mellom anna for å unngå slike hol i samlinga...

Fekk tak i nummeret på lokal Narvesen.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.765
Antall liker
21.648
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
Valentino skrev:
Er det bare jeg som synes at "På besøk hos"-tråder på Sentralen er frodigere (frodig i positiv forstand) enn de i Fidelity?
Har nok noe med formatet å gjøre det, Val.
Tråder, type den fra deg, blir jo mer roadmovie enn en slik artikkel.

Men folket etterspør hjemme-hos i Fidelity og we aim to please. Så da så. :)

R
Ja, ikke forstå meg dithen at jeg ikke vil ha hjemme-hos i fidelity. Kanskje jeg ville likt flere bilder i bladet fra slike, sånn Picasa-lappeteppe-stil.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Utrolig! :mad:

Her abonnerer jeg på Fidelity for å være lojal og støtte et blad jeg mener har livets rett, selv om jeg ikke er like interessert i innholdet som jeg en gang var. Jeg har sett at bladet har dukket opp i kiosken for lenge siden, men har tålmodig ventet på mitt eksemplar og tenkt at det er juleposten som har sinket bladet. Og så får jeg tilfeldig lese via et internettforum at jeg sannsynligvis ikke får tilsendt dette numret... Utrolig! Hvis bladet ikke dukker opp innen kort tid, og om jeg ikke får beskjed fra Fidelity om at de ikke har tenkt å sende meg blad så blir jeg mektig irritert.

For ordens skyld er jeg lei av disse sutretrådene om Fidelity, men om dette stemmer synes jeg iallefall at min sutring er berettiget! ;)
 

Peter J

Medlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
28
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Din sutring er berettiget :)

Jeg skrev også til kundeservice og fikk samme svar som "kristianolaisen".
Er ikke veldig imponert akkurat.
 

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Innlegg
1.476
Antall liker
482
Torget vurderinger
4
Solo skrev:
Ikke bra, jeg venter fortsatt på mitt eksemplar som skulle ettersendes på nytt 28 des. håper virkelig det kommer da jeg jo gjerne vil ha komplett :-[
Ringte også kundesenteret den 28.des. pga manglende blad. Fikk beskjed om de skulle sende på nytt snarest. Har ikke sett noe enda ...
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Purret 18. des og fikk da beskjed om at de skulle sende på nytt. Purret igjen igår og fikk da vite at de hadde gått tom. Knut hadde noen etter sigende som han skulle sende direkte til meg fikk jeg vite fra kundeservice. Hmmm... :(

Skeptisk...
 

tintoretto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
61
Antall liker
0
Jeg er enig i mange av de poengene som kommer fram i denne tråden. Samtidig har jeg et ambivalent forhold til de forslagene Valseth lufter.

Etter High Fidelity la inn årene er det fint å beholde i hvert fall ett blad som fokuserer på hi-fi. Samtidig imøteser jeg nytenking når det gjelder innholdet i artiklene. At de skriver flest positive omtaler er er vel og bra. Vi snakker om underholdning og ikke vitenskap. Derimot synes jeg forskjellene ofte kommer dårlig fram. Det ER store forskjeller på komponentene. Og det synes jeg burde være mulig å feste på papiret uten å støte distributørene. Forskjellene mellom komponenter innen samme prissjikt er jo ofte en forskjell i preferanser uten at produktene er bedre eller dårligere på alle parametre.

Da jeg ikke er på jakt etter nytt utstyr om dagen er det interessant å lese musikkomtaler. For meg personlig er dette positivt. Om dette er særlig lett å balansere rent markedsmessig er jeg mer usikker på. Som noen skrev tidligere finnes det mange gode musikkblader der ute. Det kommer til å bli særdeles vanskelig å nå disse leserne. Da må i så fall musikerne på forsiden. Og da er det vel tvilsomt om vi som interesserer oss for hi-fi kjøper bladet.

En ting hr Valseth kan slutte med er å skrive en halv sides forsvarstale hver gang et produkt koster mer enn 100K. Dette skjer hver gang. Disse testene utgjør så liten del av bladet uansett. Hvis noen finner slik luksus umoralsk er det bare å ble fram til neste artikkel. Sammenligner vi Fidelity's lesere med leserne av bilblader er pussig hvordan folk reagerer på dyre hi-fi produkter. Det er morsomt å lese om Ferarri selv om jeg ikke har råd til en.Likeledes synes jeg det er morsomt å lese om hi-fi som jeg kan drømme om.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
kristianolaisen skrev:
6 januar skrev jeg mail til Fidelity Kundeservice og etterlyste blad nr 42.
i dag fukk jeg dette til svar:

Beklager at du ikke har mottatt bladet ditt. Vi har dessverre gått tom
på lager. Jeg har forlenget abonnemente ditt med en utgave. Bladet er
fortsatt å få tak i på narvesen om du skulle ønske å kjøpe deg det.
Beklager bryderiet.

snakk om god kundeservice til abonnementene.
I går fikk jeg purring på mitt abonnement og jeg stusset litt over dette da regningen pleier å ligge ved bladet når det kommer. Jeg sjekket da opp og det viser seg at jeg ikke har fått nr. 42. Sendte e-mail til kundeservice og fikk samme svar som deg bortsett fra det med at det fremdeles finnes hos Narvesen. Jeg har abbonnert siden nr. 1 og ønsker heller ikke hull i samlingen. Jeg har sendt dem en ny mail med spørsmål om dette er noe de mener jeg må leve med og i så fall sier jeg opp mitt abonnement og heller kjøper bladet nå og da på Narvesen når jeg finner det interessant.

OS
 
N

nb

Gjest
kristianolaisen skrev:
snakk om god kundeservice til abonnementene.
Er det tomt, så er det tomt. Ikke så mye de får gjort med det. De hadde sikkert sendt deg et eksemplat om de faktisk hadde ett inne, men det har de altså ikke.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
kristianolaisen skrev:
6 januar skrev jeg mail til Fidelity Kundeservice og etterlyste blad nr 42.
i dag fukk jeg dette til svar:

Beklager at du ikke har mottatt bladet ditt. Vi har dessverre gått tom
på lager. Jeg har forlenget abonnemente ditt med en utgave. Bladet er
fortsatt å få tak i på narvesen om du skulle ønske å kjøpe deg det.
Beklager bryderiet.

snakk om god kundeservice til abonnementene.
Ikke noe ekstra dette vel? Minimum av det en bør forlange som abonnent. Hvis det er SÅ lett å få tak i bladet hos Narvesn kunne vel en eller annen i redaksjonen skaffet det.
DET ville vært service :)
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Slutt klagingen og støtt opp om det eneste hi-fi bladet her på berget...
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.946
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
tuco skrev:
Slutt klagingen og støtt opp om det eneste hi-fi bladet her på berget...
Jeg skjønner godt at de som abonnerer på bladet og ikke får det i posten- blir til og med anmodet om å gå og kjøpe det på Narvesen fordi det er tomt- blir frustrerte etc.
Er man abonnent, SKAL man ikke avspises med at det er tomt på lager. Abonnentene skal vel ha bladet først?
Dette er jo noe Fidelity MÅ få orden på- uansett hvem sitt ansvar det er at det "ofte" går galt.

Når det er sagt, støtter jeg opp om Fidelity, som er det beste bladet innen dette feltet vi har på vårt morsmål.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
tuco skrev:
Slutt klagingen og støtt opp om det eneste hi-fi bladet her på berget...
Det har jeg gjort siden nr. 1 og forstår at det kan skje en feil av og til. Men når det er så mange abonnenter som ikke har fått nr. 42 og de samtidig ikke gjør noe med det stiller saken seg helt annerledes. Dette burde de ordnet opp i enten med å få/kjøpe tilbake blad fra Narvesen eller med å trykke opp nye. Jeg har nettopp fått email igjen fra kundeservice om at dette er ikke noe de kan (les vil) gjøre noe med så da har de mistet en abonnent.

OS
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
OS skrev:
Jeg har nettopp fått email igjen fra kundeservice om at dette er ikke noe de kan (les vil) gjøre noe med så da har de mistet en abonnent.
De kan gå på Narvesen og kjøpe et blad som de sender deg i posten, hvis de vil. Jeg mener man bør strekke seg for å levere det man har fått betalt for.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Lurer på hvor mange abbonenter dette gjelder? Jeg er jo en smule indignert når jeg har støttet Vadset lojalt i alle år og har abbonert trofast på både Audio og Eyefi og selvfølgelig Fidelity fra første utgivelse. Nå har jeg kjøpt bladet i kiosken da jeg via tilfeldige kanaler har fått greie på at jeg ikke får det i posten. Men jeg synes det er rart at de ikke har nok eksemplarer til å sende ut til alle abbonnentene. De bør nok i tenkeboksen i forhold til kundebehandling.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Til dere som ikke har fått siste nummer i posten;

Vi sender selvfølgelig ut bladet til alle som skal ha det. Ting kan selvfølgelig komme bort før de når fram, og når det er tilfelle, er det bare å sende en mail til Knut på knuvadse@online.no. Det er fremdeles utgaver av siste nummer igjen i Knuts kjeller, og de som ikke har motatt siste nummer, vil selvfølgelig få et nytt. Det var altså de som tar kundetelefonene våre som var gått tom for eksemplarer, men det er ikke det samme som at vi er helt tomme.
Det kan ta noen få dager, rett og slett fordi Knut akkurat nå legger siste hånd på neste nummer og selvfølgelig er litt småstressa som enhver skikkelig redaktør, men bladet kommer!

Vi beklager selvfølgelig at ting som dette skjer, og lover å rydde opp i det.


Mvh

TT
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
Interessant, høres ut som en idiotavtale med Narvesen, at de tar for mange blader samt at opplaget ikke tar hensyn til abonentene først. Å plutselig trykke opp flere blader er vel et ikketema. Lar du et trykkeri ta på seg jobben med å trykke antall tusenx så er de ferdig når det er ferdig. Trykke noen titalls el hundre etter en stund, ja det koster flesk.
 
Topp Bunn