HCS skrev:
orso skrev:
Valentino skrev:
Slik jeg kjenner Myhrvolds preferanser er det nok for lite egenlyd i B&O-modulen for ham.
Det er nok en forsterker som først vil komme til sin rett når man allerede har det tonale på plass i anlegget. Den er avslørende på godt og vondt. Eller hur?
Har planer om å teste den mot Hegel sine effektrinn om ikke så lenge. Det skal bli morrosamt.
Underforstått så vil Myrvold ha mer "sminket" lyd og anlegget hans ikke har de tonale egenskapene iorden ?? Eller misforsto jeg noe her..??
...Jeg har ikke hørt det så kan ikke uttale meg, men det ser jeg jo at andre gjør... 8)
Det kan være flere grunner til konklusjonen:
-Det var ingen god match i systemet hans. Kanskje fordi frekvensrespons, impulsresponsen og ETC kurven hans ikke fordrer den type lydsignatur. Eller fordi Myrvold fortrekker noe annet.
-Det var ingen god match rent teknisk. Høy dempingsfaktor passer f.eks ikke alle høyttalere.
-Eller det kan tenkes selvsagt at Myrvold oppdaget svakheter.
-Eller han lar prislappen styre.
Det som er interessant er at det folk som har blindtestet som har foretrukket disse IcePower modulene framfor dyr Burmester, Krell og DP forsterkeri. Og i det lyset blir uttalelsen hans, "Det er forsatt en viss sammenheng mellom pris og ytelse/kvalitet!", veldig underlig.