...dette kan bli en lang tråd...orso skrev:Så hifi handler om noe overnaturlig? Tegn, under og mirakler?
;DHCS skrev:...dette kan bli en lang tråd...orso skrev:Så hifi handler om noe overnaturlig? Tegn, under og mirakler?
Dette har vært oppe tidligere og jeg mener bestemt å ha lest at dere er tilbudt gratis hjelp til korrekturlesing. Hvorfor ikke se på denne muligheten?impulse skrev:Ingen andre magasiner du leser har så lite ressurser heller, Brasse. Fidelity skapes basert på entusiasme,med alt det innebærer av oppofrelse, tidsbruk og prioriteringer. og vi sloss alltid mot tiden før hver eneste trykkstart. Selvfølgelig er det ikke ok at det er skrivefeil i bladet, men noen ganger får vi ikke underkastet stoffet så grundig korrekturlesing som vi skulle ønske.
Disse som mener at at lykken og sannheten er i målinger, er det egentlig bare å overse. Lykken er jo best mulig lyd på musikken, bestemt ut i fra den enkeltes ører, som er det beste instrumentet vi har.BT skrev:Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
Det har i alle fall gått meg hus forbi. Vel, om noen står ved det, skal jeg garantert ta det opp på neste redaksjonsmøte.Odd J skrev:Dette har vært oppe tidligere og jeg mener bestemt å ha lest at dere er tilbudt gratis hjelp til korrekturlesing. Hvorfor ikke se på denne muligheten?impulse skrev:Ingen andre magasiner du leser har så lite ressurser heller, Brasse. Fidelity skapes basert på entusiasme,med alt det innebærer av oppofrelse, tidsbruk og prioriteringer. og vi sloss alltid mot tiden før hver eneste trykkstart. Selvfølgelig er det ikke ok at det er skrivefeil i bladet, men noen ganger får vi ikke underkastet stoffet så grundig korrekturlesing som vi skulle ønske.
De har holdt på en stund, og tåler det nok godt. Det er nå en gang sånn at de som ytrer seg i det offentlige som oftest har noe å klage på, mens de som er fornøyd ikke ser grunn til å rope om det.BT skrev:Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
Mener det var folk som tilbød seg å lese korrektur i forbindelse med at dette kom opp som tema i en av de eldre Fidelity-trådene. Husker ikke hvem dette var. Vurder om det kan ha noe for seg, antar at dere finner entusiaster med tid og språkkunnskaper nok her på forumet. Bare å spørre det.impulse skrev:Det har i alle fall gått meg hus forbi. Vel, om noen står ved det, skal jeg garantert ta det opp på neste redaksjonsmøte.Odd J skrev:Dette har vært oppe tidligere og jeg mener bestemt å ha lest at dere er tilbudt gratis hjelp til korrekturlesing. Hvorfor ikke se på denne muligheten?impulse skrev:Ingen andre magasiner du leser har så lite ressurser heller, Brasse. Fidelity skapes basert på entusiasme,med alt det innebærer av oppofrelse, tidsbruk og prioriteringer. og vi sloss alltid mot tiden før hver eneste trykkstart. Selvfølgelig er det ikke ok at det er skrivefeil i bladet, men noen ganger får vi ikke underkastet stoffet så grundig korrekturlesing som vi skulle ønske.
Da bør de jaggu være langsynte... OG vettuge!BT skrev:Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
Nå har jeg ikke noe forhold til hverken krist eller anti-versjonen av denne, god ateist som jeg ertotte skrev:Det klages stadig over grinebitere i Fidelity-trådene, men er ikke vitsen med disse trådene at det skal gis ris og ros og at man skal skrive hva man mener om temaene for artiklene, innholdet i disse og hvordan de er skrevet? En ny vinyl-ABC gjør at jeg får lyst til å lese bladet, mens en artikkel om lytterfaringene med en innskutt kabelstump helt klart trekker i motsatt retning. Er siste del av siste setning en type grinebiteri som ikke hører hjemme her? Er dette å betrakte som en "Mitt anlegg"-tråd?
Ellers håper jeg ikke Orso gjør noen mørkeredde. For Lars Erik må forestillingen om en religiøs målemafioso være det nærmeste man kommer Anikrist.
Alle religiøst betonede mafiosoer er en skremmende tanke, IMO. Hva skulle en religiøst betont sådan måle? Retninga til himmelriket? Eller motsatte veien?? Nei, nå skal jeg slutte å raljere med de ( rett-)troende. Enhver får meine hva de vil. Til og med Martha Louise.lars_erik skrev:Nå har jeg ikke noe forhold til hverken krist eller anti-versjonen av denne, god ateist som jeg er
Men en religiøs målemafioso er en svært skremmende tanke.
Så bra, da er det bare å vente. Har vært endel diskusjon rundt denne her inne så skal bli spennende å se hva redaksjonen i Fidelity mener om denne.impulse skrev:Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
De synes sikkert at den er veldig bra. Norske "kritikker" er nesten alltid alt for positive, og derfor lite opplysende.HCS skrev:Så bra, da er det bare å vente. Har vært endel diskusjon rundt denne her inne så skal bli spennende å se hva redaksjonen i Fidelity mener om denne.impulse skrev:Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
Hvis de greier å forklare hva " bra " er så kan det være intr. Testen har vært ventet LENGE og imøtesees med intr. Det fordrer at komponenten har vært lyttet kritisk til over tid. Hvorfor det har tatt såvidt lang tid kan en saktens lure på, uten at en trenger å spørre om det , nå. Siden omtale er lovet i neste nummer av skribenten.grammofon skrev:De synes sikkert at den er veldig bra. Norske "kritikker" er nesten alltid alt for positive, og derfor lite opplysende.HCS skrev:Så bra, da er det bare å vente. Har vært endel diskusjon rundt denne her inne så skal bli spennende å se hva redaksjonen i Fidelity mener om denne.impulse skrev:Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
...Tja, en kan jo spørre seg hva som gjør at testen har tatt bortimot et år... 8)... Snakker seriøs puffing eller misbruk for å bli så treg kanskje.. ;Dimpulse skrev:"Hvis vi greier"..? Har du røyka? ;D
hva er det som er så viktig med å få testet den Riian?HCS skrev:...Tja, en kan jo spørre seg hva som gjør at testen har tatt bortimot et år... 8)... Snakker seriøs puffing eller misbruk for å bli så treg kanskje.. ;Dimpulse skrev:"Hvis vi greier"..? Har du røyka? ;D
Spørr du meg...?? Tror det er best å la DEN ligge impulse. Og det eneste du kommer med er et personangrep og ikke en plausibel forklaring...impulse skrev:Har du bæretillatelse på kjeften din?
rolfozzy skrev:Jaja.
En bra riaa blir vel hverken verre eller bedre om den blir spent opp i testbenken til Fidelity.
Hender vi er enig her, og takk for det.impulse skrev:Det kan vi enes om, Rolf. ;D
Da er det bare å smøre seg med tålamodimpulse skrev:Må komme tilbake til deg på den der, Jan. Ettersom vi har en annen utgivelsestakt enn før.
Helt fint. Jeg vil bare se den testen jeg.impulse skrev:Jøsses, HCS..Personangrep ?? Jeg syntes bare du dro´n litt langt i tilsvaret ditt. Men fleipen min var kanskje for mye? Beklager om du følte deg overkjørt.
Plausibel forklaring? Importøren vet hva det dreier seg om. Vi kan ta det på PM. Det får holde.
Ingen grunn til å se den testen. Kjøp en ASR Basis Exclusive i stedet. Den har alt.HCS skrev:Helt fint. Jeg vil bare se den testen jeg.impulse skrev:Jøsses, HCS..Personangrep ?? Jeg syntes bare du dro´n litt langt i tilsvaret ditt. Men fleipen min var kanskje for mye? Beklager om du følte deg overkjørt.
Plausibel forklaring? Importøren vet hva det dreier seg om. Vi kan ta det på PM. Det får holde.
Aldeles enig angående betraktninger omkring Fidelity redaksjonens evne til å se forbi grinebiterne, og sortere ut den konstruktive delen av budskapet som kan brukes for å få et bedre blad.ottone skrev:De har holdt på en stund, og tåler det nok godt. Det er nå en gang sånn at de som ytrer seg i det offentlige som oftest har noe å klage på, mens de som er fornøyd ikke ser grunn til å rope om det.BT skrev:Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
Da bør tilbakemeldinger sorteres og siles, og brukes konstruktivt, til kontinuerlig forbedring. Ingenting å bli stresset eller sur for.
Ellers syns jeg dette nummeret ser spennende ut, med mye godt vinyl-stoff. Er det G. Brekke som kommer med vinyl-ABC? Da bør det bli bra. Og jeg ser fram til gjesteskribent Powerpoint, som har demonstrert sine gode skribent-evner på HFS. Det blir svipptur på Narvesen igjen.
Ja dette var korrupt gitt :Elmer skrev:Forøvrig legger jeg merke til at det tillates at trådstarter Fidelity får lov til å annonsere for sitt produkt her under Generelt.
Er dette en ny policy eller har noen i "sentralen" delt en Kaffelatte med "Lysbakken & CO".
E
Regelen gjelder ikke ved reklamering for hifimagasiner - jfr. hovedregel nr. 9.Elmer skrev:Jeg har jo full forståelse for at Fidelity ser dette fra sin side. Men jeg bare registrerer at muligens andre utgivere/produsenter sannsynligvis ikke hadde fått samme behandling. Det er jo en grunn til at man har kategorien Bransjeaktører.
Det er vel HFS som har tatt et standpunkt her.
E