Fidelity nr 19

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Er det bare Narvesen som har fått Fidelity? :'(
Det er jo helt tyst her om siste utgivelse.
Ingen ros, ingen ris.

stereo
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Jeg fikk det i posten igår. Har ikke fått tid å lese det.

mvh
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Gjerne litt tilbakemeldinger på sidene 28-31.... ;)

Mvh
Rolf-Inge
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Er det bare Narvesen som har fått Fidelity? :'(
Det er jo helt tyst her om siste utgivelse.
Ingen ros, ingen ris.
stereo
Hvis du blar noen sider tilbake finner du "Fidelity 19" tråden der det virkelig gikk for seg.

Jeg fikk mitt i posten igår.
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Kjøpte mitt på Narvesen da jeg ikke hadde fått det i kassa fredag. Innhold denne gangen var imo
skuffende :-[

KAS
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.439
Sted
Østfold
Jeg fikk mitt i dag.

Hvorfor er det så stor forskjell på når folk får bladet? Blir det ikke levert i en omgang fra binderiet til posten?
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Syns innholdet var helt ok jeg.
Norsk hifi? Ja.
Analog? Ja.
Rør? Ja.
Billig stæsj? Ja.
Dyrt stæsj? Ja.
Tweaks? Ja.
Hjemme hos? Ja.
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hvorfor er det så stor forskjell på når folk får bladet? Blir det ikke levert i en omgang fra binderiet til posten?
He-He. Jeg velger å ta dette humoristisk...... ;)

Har du NOEN GANG opplevd at posten bruker like lang tid på å levere til Hammerfest som til Oslo, eller til Moss eller Fredrikstad for den saks skyld?

Hint, hint :-*
 
B

Back_Door

Gjest
Jeg savner en langt større grad av balanse i Fidelity. Stoffet blir for ensidig skrevet av tilhengere av "rør og kabel". Dette er temaer som er så omstridt, at bladet hadde tjent på en mer balansert omtale.
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Jeg savner en langt større grad av balanse i Fidelity. Stoffet blir for ensidig skrevet av tilhengere av "rør og kabel". Dette er temaer som er så omstridt, at bladet hadde tjent på en mer balansert omtale.
Det er da tilhengere av transistorforsterkeri der også, selv om de ikke skriver like mye. Tore Dag Nilsen og Petter Dale jr. er vel begge selverklærte tilhengere av transistorutstyr. Når det gjelder kabler: Den samme Dale bruker jo Silk kabler på svært dyrt utstyr, men lager for så vidt ikke noe stort poeng av det. Han kommenterte det dog i omtalen av DPs elektroniske delefiltre i nr. 18.

Men du har rett i at det er en overbalanse i retning rør og kabel. Synes selv ikke det er noe stort problem. :)
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Fikk nr. 19 i går, og synes bladet er mer variert enn det pleier å være, her er det mye snadder for de fleste, skulle jeg tro. Roda, din artikkel har jeg ikke kommet til ennå, jeg pleier å begynne fra begynnelsen, og lese meg gjennom. Jeg må bli ferdig med Denon-artikkelen først! :)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.428
Antall liker
13.014
OAS har også meldt seg på laget på side 86-88 hvor vi kommer med våre opplevelser av DAAD romtjuningssylindre som et mulig ledd i forbedring av akustikken i de hundrevis av HiFi hjem. Vil bare få opplyse om at prisen som er satt opp blir mer riktig om dere trekker fra 31 frognertiere ;-)

Som Stereo har fått opplyst er det allerede en tråd på 8 sider med RIS og ROS. Personlig synes jeg det er trist lesning når man blir så sekterisk og angstbitersk. Jeg synes at Knut Vadseth fortjener honnør all den tid jeg vet hvor mye som ligger bak ferdigstillelsen av hvert nummer. KVs subjetivitet, meninger og væremåte klarer jeg fint å leve med fordi jeg ønsker å holde dette bladet i hånden.
Hvorvidt bladet kommer på tiden i forhold til tentative lovnader etter rabatt, postens tiltagende og økende rot pga. omlegginger og rasjonalisering osv. er av underordnet betydning for meg. Eksempelvis kommer posten til meg et sted mellom kl:16-18, og jeg bor på Årvoll i Oslo. Et brev kan ta ufattelig lang tid fra Vest til Øst i denne byen.
KVs Fidelity er når det gjelder samling av stoff, layout og ferdigstillelse en enmanns bedrift. Jeg vet han vil det annerledes, men siden dette er et nisjeblad (les Leder i nr.19) med lav omsetning er det et mindre offer å være tålmodig fordi det pr. i dag rett og slett ikke er penger til og ansette en heltidsmedarbeider til.
Så kanskje dersom vi tipser, smitter, smigrer, truer og overtaler flere hifi venner til å kjøpe/abonnere på bladet, så vil vi kanskje få en øket omsetning, og gjøre folk i "distriktan" lykliar!? ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Som en kommentar til meg selv lenger oppe: Man må vel kort og godt lære seg å lese dette magasinet på samme måte som man leser andre tilsvarende: Som subjektive , men ærlig mente meningsutvekslinger. Dette gjelder spesielt i omtale av komponenter der effekten uten tvil er omstridt. Dermed kan vi ha glede og nytte av å lese forskjellige blader :)
Når det gjelder diskusjonen om når man får fatt i bladet: Det viktigste er vel at man faktisk kjøper bladet, ikke hvilken måte man kjøper det på ???
Det er uansett en fryd å kjenne den fantastiske papirkvaliteten! Den står faktisk godt i forhold til utstyret som normalt omtales i bladet ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.439
Sted
Østfold
He-He. Jeg velger å ta dette humoristisk......  ;)

Har du NOEN GANG opplevd at posten bruker like lang tid på å levere til Hammerfest som til Oslo, eller til Moss eller Fredrikstad for den saks skyld?

Hint, hint  :-*
Nei, det var faktisk helt seriøst ment. Poengene er fler:

For det første er det jo slik at normale brev herfra til nordnorge også går på et par dager. De hentes inn fra kassa, sorteres til postnummergrupper, sendes via regionale terminaler til terminalen i Oslo. Dette går som regel til dagen etter. Så sendes posten ut igjen og distribueres omtrent i samme tempo. Derfor er det ingen spesiell grunn til at distribusjonen av bladet skulle følge andre veier.

For det andre er det jo her snakk om et trykkeri som ligger på Aurskog. Bladet sendes vel da neppe via nordnorge for å komme til Østfold?

For det tredje skrev jo Affa at han fikk det 20.02, mens jeg fikk det 28.02. Posten til begge disse områdene går via Grålum og blir sendt videre på bil i løpet av natten til Østfoldbyene og distriktene. Med andre ord er forsendelsestiden den samme til Fredrikstad og til Rakkestad.

Så vil jeg selvsagt understreke at dette ikke er sutring over distribusjonstiden til bladet, men bare en undring over hva som egentlig skjer. Enten må en av distribusjonsrutene i Østfold rett og slett ha lagt til side bladet en uke. Eller så må blader til enkelte distrikter ligge et mer sentralt sted i Postverket i en uke. Eller så må Posten motta deler av totalforsendelsen en uke senere enn andre deler av forsendelsen. Dersom det finnes aspekter ved dette som Fidelity pr i dag ikke har kontroll over, men som de kan skaffe seg kontroll over så er det kanskje en fordel i forhold til å få dempet hylekoret. Det har forekommet før at jeg får bladet ca en uke etter at enkelte andre abonnenter har fått det.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Gjerne litt tilbakemeldinger på sidene 28-31.... ;)

Mvh
Rolf-Inge
Slettes ikke verst. På en skala 1-10:
Entusiasme (Mitt personlige favorittkriterium):8
Troverdighet (Formidlet erfaring/kunnskap):8
Bilder:7
Språk/Stil:7

:)

Ellers bra blad. Synes F.eks. Mørchs woodoartikkel var strålende. Ekte renesanseånd: nysgjerrighet blandet med kristisk sans (Så kan vi selvfølgelig diskutere konklusjonene til vi blir blå i fjeset.)

Blindtesten bladet med grundigere tester var meget lesverdig. Fikk minst to tips å forfølge selv.

Hegel: Morsom og interessevekkende.

Skjønner forresten ikke dette med rør/kabel. Ok, så kan særlig KV ta litt av i sin vilje til å sette bruktbilbudsjett på spill i jakten på den gode kabel :eek:, men i hovedsak opplever jeg at de fleste skribentene først og fremst preges av fokus på lyd fremfor teknologi :)?

Hell og lykke

Mvh
Sniff
 
L

Ludo

Gjest
Gjerne litt tilbakemeldinger på sidene 28-31.... ;)

Mvh
Rolf-Inge
Jah - det skal du få :)

Artig å se at du tar med deg entusiasmen her fra HFS og inn i Fidelity. Flotte bilder og en bra historie som engasjerer. Jeg har selv vært hos Birger og hørt på rørene - artig å kjenne seg igjen !

Men jeg visste ikke at du var journalist, burde kanskje ha skjønt det...
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
En negativ kommentar: Deler av side 71 er uleselig i mitt eksemplar, da arket har vridd seg i trykken. Dermed får jeg ikke med meg hele testen av Jasmine Serenade. Får jo håpe at det bare gjelder mitt eksemplar, og at jeg har vært uheldig.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Nei, det var faktisk helt seriøst ment. Poengene er fler:

For det første er det jo slik at normale brev herfra til nordnorge også går på et par dager. De hentes inn fra kassa, sorteres til postnummergrupper, sendes via regionale terminaler til terminalen i Oslo. Dette går som regel til dagen etter. Så sendes posten ut igjen og distribueres omtrent i samme tempo. Derfor er det ingen spesiell grunn til at distribusjonen av bladet skulle følge andre veier.

For det andre er det jo her snakk om et trykkeri som ligger på Aurskog. Bladet sendes vel da neppe via nordnorge for å komme til Østfold?

For det tredje skrev jo Affa at han fikk det 20.02, mens jeg fikk det 28.02. Posten til begge disse områdene går via Grålum og blir sendt videre på bil i løpet av natten til Østfoldbyene og distriktene. Med andre ord er forsendelsestiden den samme til Fredrikstad og til Rakkestad.

Så vil jeg selvsagt understreke at dette ikke er sutring over distribusjonstiden til bladet, men bare en undring over hva som egentlig skjer. Enten må en av distribusjonsrutene i Østfold rett og slett ha lagt til side bladet en uke. Eller så må blader til enkelte distrikter ligge et mer sentralt sted i Postverket i en uke. Eller så må Posten motta deler av totalforsendelsen en uke senere enn andre deler av forsendelsen. Dersom det finnes aspekter ved dette som Fidelity pr i dag ikke har kontroll over, men som de kan skaffe seg kontroll over så er det kanskje en fordel i forhold til å få dempet hylekoret. Det har forekommet før at jeg får bladet ca en uke etter at enkelte andre abonnenter har fått det.

I forbindelse med jobb, sender jeg pr post til hele Norge, og har aldri opplevd at ting kommer frem til noenlunde riktig tid nordpå!

Sendte en gang en forsendelse med 5 dagers mellomrom som ankom samtidig.

Har også sendt pakker med over natta garanti som har brukt tre døgn!!

Synes ikke det er overraskende om dette også skjer med fidelity
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.439
Sted
Østfold
Det kan så være men hvorfor skal det skje her i området hvor det ellers ikke er mye problemer med annen post?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Noen andre enn meg som begynner å bli litt lei tester av CD-spillere? Synes dette har pågått noen numre nå. Håper vi slipper dette i nr. 20...
 
O

om.s

Gjest
Jeg fikk mitt i dag.

Hvorfor er det så stor forskjell på når folk får bladet? Blir det ikke levert i en omgang fra binderiet til posten?
Dette er da ingenting å bry seg om, så lenge vi bare bør være glade for at vi i det hele tatt får det, iflg noen. ;) (Ikke ment på deg den her Snickers)
Men det er bare noen dager siden man fikk kjeft for å påpeke det du her nevner her på sentralen.

Irriterende spør du meg, siden det mer har blitt regelen enn unntaket.....

mvh
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Gjerne litt tilbakemeldinger på sidene 28-31.... ;)

Mvh
Rolf-Inge
Du har vært flink!

Fortsett sånn så blir du invitert på besøk når jeg er 5 år nærmere målet ;D
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Dette er da ingenting å bry seg om, så lenge vi bare bør være glade for at vi i det hele tatt får det, iflg noen. ;) (Ikke ment på deg den her Snickers)
Men det er bare noen dager siden man fikk kjeft for å påpeke det du her nevner her på sentralen.

Irriterende spør du meg, siden det mer har blitt regelen enn unntaket.....

mvh
De som påpekte denne problematikken for noen dager siden hadde en ufin måte å gjøre det på, det var vel derfor den tråden tok av og til slutt ble stoppet. Altså var det ikke det at det ble nevnt man fikk kjeft for, snarere den grinete måten man kom med kritikken på. Og det ble jo fler og fler som slang seg på.

Skjønner godt at tråden ble stoppet. Håper vi denne gang kan diskutere saken innenfor litt mer gemyttlige rammer, det synes jeg Snickers-Is og andre har klart hittil.
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Gjerne litt tilbakemeldinger på sidene 28-31.... ;)

Mvh
Rolf-Inge
Jeg liker entusiasmen du har når du skriver, både her på forumet og nå også i Fidelity. Ser du skal bidra med mer stoff i de kommende numrene. Det gleder jeg meg til!
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Gjerne litt tilbakemeldinger på sidene 28-31.... ;)

Mvh
Rolf-Inge
Gøy å lese RoDa. Border Patrol forsterkeren skulle jeg like å høre i mitt oppsett, ja.......
Jeg koste meg med bidraget ditt og ser fram til forsettelsen, men jeg lurer litt på "veien videre". Forstår det slik at Birger selger RB-75ène sine...........

Lf
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
For de som ikke har skjønt det; det var en grov fleip fra Affa når han påstod han hadde fått Fidelity en uke før alle andre. Jeg har snakket med posten, og de fleste fikk det igår ,mandag. Narvesen fikk det stort sett fredag, omtrent som "fryktet" fra vår side.  ::)
Synes det er pussig at vi skal være så "biased" når det gjelder horn og kabler. De fleste av oss velger i praksis transistorforsterkere men alle har vi gode vibrasjoner for det positive med rørlyden. Og selv undertegnede sier vel egentlig alt for LITE om kabler,  bare at det er viktig.
mvh
Knut V :)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.448
Antall liker
2.636
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Så bladet i Narvesen på fredag, fikk det idag i posten :(
 
L

Ludo

Gjest
Jeg fikk det i posten på mandag - ingen skade skjedd... Tusen takk for et flott blad nok en gang ;)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Nok et blankt hifi-produkt avbildet på skrå på forsiden.... denne gangen UTEN noe stasj i tillegg.
Jeg HÅPER forsidene blir mere varierte i framtiden! Innholdet er som det alltid har vært, kanskje litt bedre....

Kabeldragern
 
L

Ludo

Gjest
Nok et blankt hifi-produkt avbildet på skrå på forsiden.... denne gangen UTEN noe stasj i tillegg.
Jeg HÅPER forsidene blir mere varierte i framtiden! Innholdet er som det alltid har vært, kanskje litt bedre....

Kabeldragern
Hahaha, joda - jeg skjønner hva du mener... Men det er kanskje litt begrensninger med tanke på hva stående A4 byr på av kreative løsninger på foto om man skal ha en fornuftig størrelse på objektet... ::)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Som vanlig bra blad, men savnet tester av heftige komponenter (drømme objekter ;D)...
Kjedelig reportasje om billig cd-spiller, er vel mer lyd & bilde sitt bord dette.
Artig med hjemme hos artikler.
PS! synes forsiden var for lik blad nummer 8...... (det var også noe å kommentere ;D )

Terningkast 4(+) denne gang....
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
..men jeg lurer litt på "veien videre". Forstår det slik at Birger selger RB-75ène sine...........
Jupp, det skjedde ting der etter at jeg lagde reportasjen.....
Kanskje en follow-up er på sin plass om noen nummer.

Takk for alle tilbakemeldinger!!
Håper jeg klarer å følge opp i kommende nummer...  :)

Mvh
Rolf-Inge
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Gøy å lese RoDa. Border Patrol forsterkeren skulle jeg like å høre i mitt oppsett, ja.......  
Jeg koste meg med bidraget ditt og ser fram til forsettelsen, men jeg lurer litt på "veien videre". Forstår det slik at Birger selger RB-75ène sine...........

Lf
BP`n kan du få høre her ...any time, om du skulle reke rundt på disse kanter av landet. :D
RB ene måtte vike for ett sett av disse klassiske finèr-kassene....

.....dynamikk, dynamikk og enda litt mer dynamikk.. ;D ;D
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.874
Antall liker
5.530
Sted
Holmestrand
Jeg savner en langt større grad av balanse i Fidelity. Stoffet blir for ensidig skrevet av tilhengere av "rør og kabel". Dette er temaer som er så omstridt, at bladet hadde tjent på en mer balansert omtale.
Det tenkte jeg også etter nr 19!
Men jeg synes bladet er på rett vei, og jeg er kunde!
Det betyr at jeg er fornøyd.
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Synes det siste Fidelity var et balansert og flott blad. Savner litt mer teknisk inngående detaljer om produktene, men dette er kanskje utenfor journalistenes fagfelt?
Alt i alt et bra blad.
"Hjemme hos"-reportasjene er et artig krydder.

Roger
 
O

om.s

Gjest
De som påpekte denne problematikken for noen dager siden hadde en ufin måte å gjøre det på, det var vel derfor den tråden tok av og til slutt ble stoppet. Altså var det ikke det at det ble nevnt man fikk kjeft for, snarere den grinete måten man kom med kritikken på. Og det ble jo fler og fler som slang seg på.

Skjønner godt at tråden ble stoppet. Håper vi denne gang kan diskutere saken innenfor litt mer gemyttlige rammer, det synes jeg Snickers-Is og andre har klart hittil.

Det er en uting at en tråd som tar for seg "irriterende momenter" vedr distribusjonen av bladet, skulle utvikle seg til hva det gjorde, men det er irriterende å få det hjem flere dager senere en lössalgs bladene blir lagt ut.

Det var min mening da, og det er det fortsatt, ellers ser jeg frem til forhåpentligvis å finne bladet i kassa, snart...

mvh
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Fikk bladet i går. Et flott blad som man for lyst til å ta vare på!.
Innholdet ser spennende ut, men jeg har ikke rukket å lese noe særlig ennå.

En kommentar til et innlegg lenger opp angående testing av cd-spillere; Da det per i dag er cd plater som står for hovedformidlingen av musikk, og da det fortsatt lages bedre og bedre cd-spillere også i den rimlige enden, må det da være ok at et hifi og musikk blad som fidelity tester disse VIKTIGE komponenter.

stereo
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Det er en uting at en tråd som tar for seg "irriterende momenter" vedr distribusjonen av bladet, skulle utvikle seg til hva det gjorde, men det er irriterende å få det hjem flere dager senere en lössalgs bladene blir lagt ut.

Det var min mening da, og det er det fortsatt, ellers ser jeg frem til forhåpentligvis å finne bladet i kassa, snart...

mvh
Ja, bevares, jeg skal ikke kjefte på deg av den grunn! ;D
 
Topp Bunn