Med fare for at dette blir veldig O.T., og at vi heller kunne tatt denne diskusjonen via PM, så jada, jeg sier jo at innlegget mitt neppe er så veldig objektivt, og det er heilt sikkert enkelte unøyaktigheter der, også. Men hvordan kunne jeg vite at det ikke var "redaksjonen" som prøvekjørte Densen-settet? Artikkelen oppfatter jeg som om en omtale utført av HiFi-magasinet "Fidelity". Her trår husbondsansvaret til:"Den som er i ens tjeneste" osv. osv... Jeg skal være så ydmyk at jeg tar fram nr. 44 og leser artikkelen en gang til.
Jeg har ikke hørt B-175, så jeg kan ikke imøtegå dine oppfatninger ang. krefter osv. Jeg har imidlertid hørt mine, både DM-10 på 2 x 75 (fattige ) watt / 4 ohm, og B-150+ på 2 x 100 watt / 4 ohm. Begge er kraftige nok til normalt husbruk og vel så det. Begge er designet og bygd uten bruk av negativ feedback, og begge er kl. A/B, og har strømreserver så det holder. B-150+ har 130000 uf, og det er faktisk ikke så mange integrerte som kan vise til særlig meir. Ikke i prisleiet under 50 - 60K. Gryphon Diablo har f. eks. 2 x 58000 uf., men er oppgitt med større antall watt, 2 x 250 watt, tror jeg. Jeg har ikke sett data på B-175, men Sillesen hevder at det er den kraftigste integrerte fra hans hånd, med sine 2 x 120 watt/ 4 ohm. Jeg klarer ikke å få meg til og tro at denne nyskapingen, skal være noe dårligere enn B-150+, og den ER god. Faktisk blant de beste integrerte jeg har hørt.
Jeg har nevnt to muligheter til at du hørte /opplevde vibrasjonslyd fra chassisplata. En tredje er feil på den forsterkeren som du hadde. En fjerde er at du spilte såvidt høgt i et rom som kanskje skaper stående bølger, som igjen overføres til forsterkeren - hva vet jeg? Jeg har hørt om en person sm har opplevd det samme. Det skyltes feil ved innfesting av trafoen. En liten stramming av festebolten, løste det problemet.
Cd-spillerne har kjip skuff som skrangler, det kan vi fort bli enige om. Den minner mye om spillerne til Abrahamsen i så måte. Min B-400XS har knapper som fungerer heller dårlig, og bør betjenes med Gismo kontrollen - men den spiller jævlig bra. Synergien med B-150+'en er veldig bra, men igjen: Hva med ic'ens betydning her? Cd-spilleren vokste voldsomt med LITT bedre elsladd og BM Rev. ic. Den vokste ytterligere etter at den ble plassert på Vibrapod cones. Jeg vil tro at B-440 som er en videreutvikling av min cd-spiller, er enda bedre. Og da snakker vi klasse bedre enn topploaderen til EC. For eksempel. Men kvalitetsfølelsen i den cd-skuffa, er for dårlig. Min gamle Sony XA3ES hadde mekanikk som glei i smør, sett i forhold.
Jeg ser ikke noe galt i at du som omtaler / utprøver av hifi-utstyr, faktisk av og til ender opp med å kjøpe samme type utstyr. Kanskje gjør du det nettopp fordi du liker akkurat det produktet. Ingenting galt med det. Men hvis du f.eks. oppnår et særdeles godt kjøp ved å gi produktet en skinnende omtale, tja - da blir det straks noe heilt annet. Nå insinuerer jeg ikke på noen måte at det skjer, ha nå det heilt klart for deg. Men verden er liten, og at omtalene dere gir faktisk influerer på hva vi konsumenter kaster øya på, er vel hevet over enhver tvil.
Som sagt, generelt sett er jeg svært fornøyd med "Fidelity", jeg er abbonent og akter ikke å slutte med det med det første. Men jeg har fremdeles et ønske om at dere blir litt meir djuptpløyende, og gjerne sier noe om komponent- og byggekvalitet til forskjellige produkter. Du mente jo tydeligvis at Densen-settet ikke var verd pengene, så da bør det også gå an å meine noe om value-for-money på produkter fra andre fabrikanter også - eller?
mvh. VilhelmW