Dazed
Æresmedlem
Narvesen.no sier at 48 er i salg tom. 20/12, så sannsynligvis 21/12.Lyngen skrev:Når kommer nr. 49 i butikkene?
Narvesen.no sier at 48 er i salg tom. 20/12, så sannsynligvis 21/12.Lyngen skrev:Når kommer nr. 49 i butikkene?
Ok, da får jeg lest det med juletrebelysning.Dazed skrev:Narvesen.no sier at 48 er i salg tom. 20/12, så sannsynligvis 21/12.Lyngen skrev:Når kommer nr. 49 i butikkene?
Kan godt stemme det ja, for jeg hadde hatt problemer med mitt abo og hadde en liten passiar om kabeltester og Krell cd/pre'en. De sa at de sto 100% bak sine tester og det som stod der, men ville ikke gå noe mere inn på den saken.bambadoo skrev:awe skrev:Hva angår repeterende tendenser: I nummer 49 omtales et mangfold av forsterkerløsninger, men moderator "bambadoo" ser ingen annen løsning enn å vise til en liste han skrev for 6 nummer siden - for riktig å sementere egen oppfatning.
Ikke helt riktig. Var for å liste opp og unngå videre spekuleringer ift. #43, angående de nevnte merkene i den tråden. Så får folk selv ha sin egen mening. Selvsagt ingen artikler/tester angående annet som er nevnt i lista da det ikke var tema. Noterte at tema ble tatt opp igjen her og en reprise for å unngå videre spekulasjoner var på sin plass.
Ja, det er en stille spøk fra testeren.FatmanFlump skrev:Litt på etterskudd, men jeg undrer : "Men musikken kommer uansett med lydens hastighet fra Audio Valve Assistent 100" (fra ingressen til AV Assistent 100 testen); burde den ikke komme en smule raskere ut av forsterkeren. Og dersom det var høyttalerne det var snakk om, er det mulig å unngå at lyden kommer ut med lydens hastighet.
Jeg ser jo sammenhengen med rør fra en MIG, men er dette en stille spøk fra testeren?
Den står stille. Ligger i navnet, det.Zomby_Woof skrev:En stille spøk med lydens hastighet... Eller, hva er egentlig stillhetens hastighet? 8)
Den var såpass langt under radaren (!) at den må jeg virkelig smake på. Som et kamferdrops med ukjent dato.Haakon_Rognlien skrev:Ja, det er en stille spøk fra testeren.FatmanFlump skrev:Litt på etterskudd, men jeg undrer : "Men musikken kommer uansett med lydens hastighet fra Audio Valve Assistent 100" (fra ingressen til AV Assistent 100 testen); burde den ikke komme en smule raskere ut av forsterkeren. Og dersom det var høyttalerne det var snakk om, er det mulig å unngå at lyden kommer ut med lydens hastighet.
Jeg ser jo sammenhengen med rør fra en MIG, men er dette en stille spøk fra testeren?
Mvh
Testeren
Ikke telefon akkurat, men denne er oppgitt på nettsidenCanales skrev:noen som vet om abbo-tjenesten til fideliity har et tlf.nr. jeg kan ringe?
fant ikke noe på audiofidelity.no.
har ikke mottatt nr. 49, mistenker at det har skjedd noe kødd med posten.
sendte mail for noen dager siden, intet svar foreløpig.nb skrev:Ikke telefon akkurat, men denne er oppgitt på nettsidenCanales skrev:noen som vet om abbo-tjenesten til fideliity har et tlf.nr. jeg kan ringe?
fant ikke noe på audiofidelity.no.
har ikke mottatt nr. 49, mistenker at det har skjedd noe kødd med posten.
Abonnement service: fidelity@kundetjeneste.no
Tror det ble ymtet innpå i innlegg #70 faktisk.Karma skrev:Vet ikke om det har vært nevnt før.......
Det har du jaggu meg rett i.. ;DHolmium skrev:Tror det ble ymtet innpå i innlegg #70 faktisk.Karma skrev:Vet ikke om det har vært nevnt før.......
Henter denne frem til bedre synlighet på siste side, i lønnlig håp om seriøs kommentar fra Fidelity.Karma skrev:Vet ikke om det har vært nevnt før(Joda, jeg har selv nevnt det før), men det er en ting jeg reagerer negativt på i siste nummer av Fidelity. Nemlig omtalen av ZenSati kabler.
Jeg forventer ikke så mye avslørende journalistikk i bladet, men derfor trenger man vel heller ikke gå til den andre ytterlighet? Jeg synes nemlig det er helt utrolig at et blad som Fidelity ikke nevner et ord om det kritiske søkelys som er satt på ZenSati. Svært mye kan tyde på at disse kabler er en gedigen svindel når man tenker forholdet mellom produksjonsomkostninger og pris. At Fidelity utroper kablene til førsteplass, kan dermed like godt sees som en konklusjon på at en rimelig konstruksjon faktisk kan være den beste. Problemet er bare det at i dette tilfellet er denne konstruksjonen priset totalt vanvittig høyt over det den koster å lage. Jeg kjenner ikke selv sannheten om ZenSati, men har ikke Fidelity en moralsk forpliktelse overfor sine lesere til å advare om slike produkter?? Jeg er sikker på at hele redaksjonen kjenner påstandene rundt ZenSati, og kan vel heller ikke ha grunnlag for å hevde at disse påstander er feil? Dermed er det m.a.o. på sin plass å nevne dette for å gjøre leserne på vakt. Spesielt når produktet har en pris som i dette tilfellet. Dette rokker ved tillitsforholdet mellom leser og redaksjon. Samtidig kan man spørre seg om hvor lojaliteten rettes..
Kablene og mannen bak er vel greie å skille ifra hverandre ? Uten at det skal være noe forsvar for en viss danske.. Kjenner ikke bagrunnshistorene til alle såkallte kabel-konstruktører , men tipper at det er langt flere eksempler å nevne uten at jeg kommer på noen gode her og nå. Fidelity testet hvordan kablene lød, ikke etikken bak produksjonen. Noe jeg ikke kan komme på at de har gjort før med noe produkt de har testet.. Etikken altså..Karma skrev:Henter denne frem til bedre synlighet på siste side, i lønnlig håp om seriøs kommentar fra Fidelity.Karma skrev:Vet ikke om det har vært nevnt før(Joda, jeg har selv nevnt det før), men det er en ting jeg reagerer negativt på i siste nummer av Fidelity. Nemlig omtalen av ZenSati kabler.
Jeg forventer ikke så mye avslørende journalistikk i bladet, men derfor trenger man vel heller ikke gå til den andre ytterlighet? Jeg synes nemlig det er helt utrolig at et blad som Fidelity ikke nevner et ord om det kritiske søkelys som er satt på ZenSati. Svært mye kan tyde på at disse kabler er en gedigen svindel når man tenker forholdet mellom produksjonsomkostninger og pris. At Fidelity utroper kablene til førsteplass, kan dermed like godt sees som en konklusjon på at en rimelig konstruksjon faktisk kan være den beste. Problemet er bare det at i dette tilfellet er denne konstruksjonen priset totalt vanvittig høyt over det den koster å lage. Jeg kjenner ikke selv sannheten om ZenSati, men har ikke Fidelity en moralsk forpliktelse overfor sine lesere til å advare om slike produkter?? Jeg er sikker på at hele redaksjonen kjenner påstandene rundt ZenSati, og kan vel heller ikke ha grunnlag for å hevde at disse påstander er feil? Dermed er det m.a.o. på sin plass å nevne dette for å gjøre leserne på vakt. Spesielt når produktet har en pris som i dette tilfellet. Dette rokker ved tillitsforholdet mellom leser og redaksjon. Samtidig kan man spørre seg om hvor lojaliteten rettes..
Krell ser nå ut til å tenke annerledes:Karma skrev:Jeg synes nemlig det er helt utrolig at et blad som Fidelity ikke nevner et ord om det kritiske søkelys som er satt på ZenSati. Svært mye kan tyde på at disse kabler er en gedigen svindel når man tenker forholdet mellom produksjonsomkostninger og pris.
mteinum skrev:Krell ser nå ut til å tenke annerledes:Karma skrev:Jeg synes nemlig det er helt utrolig at et blad som Fidelity ikke nevner et ord om det kritiske søkelys som er satt på ZenSati. Svært mye kan tyde på at disse kabler er en gedigen svindel når man tenker forholdet mellom produksjonsomkostninger og pris.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18856.msg1033441.html#msg1033441
Jeg mener det burde være en selvfølge at et seriøst blad nevner noe av det som kommer frem bl.a. her:FatmanFlump skrev:Det har vel vært mer problematisk om de bega seg ut på ville spekulasjoner i stedet for å teste produktene.
Det var før min tid som aktiv forumdeltaker, så jeg lurer på: Hva var ehentlig problemet med Zensati-kablene? At de var billige kabler fra Kina med høy prislapp og nytt navn på high end-markedet i vesten?Karma skrev:Jeg mener det burde være en selvfølge at et seriøst blad nevner noe av det som kommer frem bl.a. her:FatmanFlump skrev:Det har vel vært mer problematisk om de bega seg ut på ville spekulasjoner i stedet for å teste produktene.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50468.0.html
Når jeg leser at Krell innleder samarbeid med ZenSati, blir jeg skeptisk til Krell som selskap. Er jeg unik blant audiofile i den sammenheng??
Fyren bak kablene blir hengt ut som svindler i forbindelse med høyttalersalg på danske forum.Dazed skrev:Det var før min tid som aktiv forumdeltaker, så jeg lurer på: Hva var ehentlig problemet med Zensati-kablene? At de var billige kabler fra Kina med høy prislapp og nytt navn på high end-markedet i vesten?Karma skrev:Jeg mener det burde være en selvfølge at et seriøst blad nevner noe av det som kommer frem bl.a. her:FatmanFlump skrev:Det har vel vært mer problematisk om de bega seg ut på ville spekulasjoner i stedet for å teste produktene.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50468.0.html
Når jeg leser at Krell innleder samarbeid med ZenSati, blir jeg skeptisk til Krell som selskap. Er jeg unik blant audiofile i den sammenheng??
Hvis så, tipper jeg det er mange kabelprodusenter som er skyldige i liknende "vederstyggeligheter".
Andre har svart, men kan bare legge til noe. Du har rett i at det ZenSati gjør er nok helt vanlig. Forskjellen her er at dette er gjennomskuelig til de grader og prisen her er vel enda høyere enn hva som er normalt.Dazed skrev:Det var før min tid som aktiv forumdeltaker, så jeg lurer på: Hva var ehentlig problemet med Zensati-kablene? At de var billige kabler fra Kina med høy prislapp og nytt navn på high end-markedet i vesten?
Hvis så, tipper jeg det er mange kabelprodusenter som er skyldige i liknende "vederstyggeligheter".
+1orso skrev:Andre har svart, men kan bare legge til noe. Du har rett i at det ZenSati gjør er nok helt vanlig. Forskjellen her er at dette er gjennomskuelig til de grader og prisen her er vel enda høyere enn hva som er normalt.Dazed skrev:Det var før min tid som aktiv forumdeltaker, så jeg lurer på: Hva var ehentlig problemet med Zensati-kablene? At de var billige kabler fra Kina med høy prislapp og nytt navn på high end-markedet i vesten?
Utrolig morsomt at Fidelity gir toppkarakterer til ZenSati kablene. Det forteller alt om hvordan priser styrer tester og hvor viktig det er med seriøse blindtester. Den blinde leder de blinde?
Poenget her er vel at de har sett på utsalgsprislisten og ikke på innkjøpsprislisten ;D . Zenzati er for de fleste kjent, men kanskje for Fidelity ukjent, for å ha de mest uforskammede påslag som verden har sett. Det er vel ikke svindel når godtroende folk kjøper produktet frivillig, men det burde vært straffbart. Jeg tror forøvrig at det fortsatt eksisterer en lov mot å ta urimelig pris, og Zenzati rammes helt klart av den.BT skrev:Det dere mener er altså at Fidelitygutta tester ikke produktene de omtaler, de bare ser i prislista?
Det han mente var vel heller at dette beviser at hvis man har forutinntatte meninger om at en kabel bør være bra, (Det har man gjerne hvis man vet at den koster avsindige summer.) så er det dermed nettopp dét mán vil komme til å høre.BT skrev:Det dere mener er altså at Fidelitygutta tester ikke produktene de omtaler, de bare ser i prislista?