Det er difor eg ikkje protesterer. Det er jo ikkje feil, men eg er meir usikker på om perspektivet alltid er så fruktbart.
Eg brenner av eigenkapital heile tida, nær sagt om eg eg vil det eller ikkje. Faktisk går mesteparten av det eg og kona tenar, med til slik fyring (av makroøkonomien, utan tvil). I tillegg akkumulerer eg, om eg skjønar
@weld77 rett, eit "virtuelt" tap på all inntekt som ikkje vert optimalt investert: For dei 25 kronene eg brukte på ei colaflaske i kantina i går, har eg altså brent av eit (inflasjonsjustert, men reinvestert) optimalt utbytte av desse 25 kronene frå i går og fram til eg avsluttar butikken. For avdraget eg betalte på huslånet, kan eg heldigvis trekkja frå verdiauke på huset eg bur i.
I første tilfellet brenn vi (husstanden) meir enn 80% av akkumulert eigenkapital gjennom året (veldig grovt rekna). Med tilleggskomplikasjonen har eg ikkje rekna, men då er det aller meste av det vi kunne tent, tapt.
For eigen del opplever eg det som meir fruktbart å periodisera ned til kvar månad: Så mykje får vi inn, så mykje går ut, så mykje står att til ev. sparing og/eller bufferkonto/likviditetsreserve (deprimerande lite, men det har med livsfase å gjera, utan tvil). Det aller meste vi kjøper som skal vare ei stund (td. sofa eller vaskemaskin) reknar eg som forbruk, ikkje som "disponering av eigenkapital" med tilhøyrande verditap over tid.