S
Slubbert
Gjest
Ah, når motargumentene ikke er der så er ad hominem en så deilig og billig, billig utvei.Civita er ravsjukt intellektuelt uhederlige. Clemet & Co's frontalangrep på boken The Spirit Level må være det absolutte lavpunkt i løgnaktig omgåelse av fakta, for å støtte opp om usammenhengende økonomiske teorier. Om ikke annet kan de brukes som et greit omvendt korrektiv - når Civita trekker en slutning, er sannheten å finne vha omvendt fortegn.
Ok, la oss legge til grunn hypotesen (eksplisitt uttalt i Rødts og andre revolusjonære partiers program) om et evig motsetningsforhold mellom samfunnsklassene, og at en revolusjon må til der arbeiderklassen avvæpner og konfiskerer eiendommen til borgerskapet. Jeg har selv høyere utdanning og jobber litt "oppe i systemet", men er regulær arbeidstaker og har aldri satt mine ben i en aksje. Jeg har et par kompiser som er yrkessjåfører, altså definitivt må tilhøre arbeiderklassen. Jeg har også en kompis som driver eget firma og følgelig er kapitaleier og arbeidsgiver. Vi kjenner hverandre og tar noen pils i ny og né. Spørsmålet er; når revolusjonen kommer, hvem av dem bør jeg egentlig drepe?